Přejít na obsah

1,8TSI-spotreba oleje


Martin_SII

Doporučené příspěvky

jj, je to MR 2010. Tak si myslíte, že je to 100% CDAA motor, podle toho VINka se to nedá dohledat? A na kolik přijde oprava toho motoru?

 

Díkec za odpověď

Před hodinou, p2p napsal:

1000 proc cdaa... To postihne kazde cdaa... Ted delam jednoho anglicana cdaa a ma najeto jenom 50 t mil... Kruhy uplne zatemovane...

 

 for p2p: Ty deláš GO toho motoru, tak budeš vědět na co vyjde oprava, že?:D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdar pánové. Cca před 2 roky jsem koupil OII 4x4 s motorem CDAA najeto 193000km. Papalo to cca 3l oleje / 1000km který se tan dával origináál v servise - takže 5W-30. Vyměnil jsem jej za 5W-40 DIVINOL - dle info o oleji má nadbytek čistících přísad a asi na 3000km průměrná spotřeba 2,5/1000. Tlaky na počátku 10,9;   8,9;  11,4;  11,6. Výměna svíček. Vyměnil jsem jej po těch 3000km, před výměnou výplach motoru. Nový olej 5w-40 DIVINOL  a další přípravek. Najel jsem 4500km se spotřebou těsně pod 2l. Tlaky cca 1000km po výměně oleje 12,7; 12,5; 13,5; 13,5 a auto očividně začalo ožívat. Další výměna po oněch 4500km opět 5w-40  DIVINIOL a na ten jsem najel cca 8000km Cca po 4000km jsem vyměnil jen filtr. Opět kontrola tlaků 11,7; 12,3; 13,3; 12,8. Pokles je možný přičítat opětovnému zanesení, nebo měření v jiném servisu. Spotřeba cca do 1,5l. Výměna za olej 5W40 SHELL HELIX ULTRA - čístící vlastnosti. Po 7000km výměna filtru , najedu ještě  tak 3000km a vyměním po zimě olej (přes zimu dostává nejvíce zabrat a usazuje se v něm více nečistot). Vždy před výměnou dám čisti motoru, najedu cca 300km a vypustím za tepla ole. Nyní spotřeba cca do 1,2l.

 

Spotřeba na volnoběh 0,7-0,8l/hod, zaleži jak je teply motor, držela se tam i hodnota 0,6l/hod. Takže by motor nemusel být nějak opotřebený.Uvidím zda půjde spotřeba dále dolů, nebo to bude i hlavou, či turbem. Nyní najeto 223 000km.

Editováno: , autor: Zdenička
upřesnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tou kompresí to je k ničemu, vrchní dva kroužky fungujou, takže komprese neklesá naopak dovede i stoupnout díky úsadám v drážkách a to taky není dobře.

Podle mě to nebude trvat dlouho a utavíš minimálně výfukový ventil/ly ...

DSCF2106.JPGDSCF2164.JPGDSCF2171.JPGDSCF2172.JPGDSCF2173.JPG

 

Jak vypadaly ty svíce po 3000km? Ty psaný spotřeby oleje na 1000km jsou strašný, to už je solidní "dvoutakt" ...

Já si už o maximálně přípustný olejový spotřebě udávaný VAGem jako 0,5l oleje na 1000km, tedy 0,05l oleje na 100km myslím svý ... Když ty udávaný litry oleje započítáš na spotřebu benzínu, myslím že 7, 8 a 9l benzinu na 100km je akorát pro představu, tak jseš na poměrech jako osvědčený dederonský dvoutakty z Eisenachu... Holt to klucí z Ingoldstadtu od nich odkoukali, kdoví, jestli se bratři nepodíleli na vyvoji :t

5a72e3393f1cd_pomr.thumb.jpg.8dbcac26410ab00f2a78a7c6c756eec5.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mate pravdu. Idealne vymenit. Ale je to celkem nakladne. Zatim na to šetřím. a zkouším toto. Ta komprese se spravila, protože se uvolnily těsnící kroužky a snad začaly pracovat i stiraci. Tomu by odpovidal pokles spotřeby oleje. Komprese však klesa což je asi opětovnou karbonizací. Možná rozpouštěním karbomu olej zhoustne a nestačí mu odvodove kanalky v kroužcich a opět karbonuje na kruzich. Jinak novy motor ma mit tlaky 1,1-1,4, minimum pro spravny chod je 0,7 a rozdil mezi nejvyššim a anejnižšim by neměl byt vice než 0,3. Tot servisni manual. Spotřeba přes zimu cca 7,5l a v lete o něco mene. Takže 1l oleje na cca 75l benzinu (asi polovina co dvoutakt).

 Jinak ta spotřeba na volnoběh by ukazovala na dobrou kondici. Dnes jsem byl merit tlaky a vyfotil svice. Dival jsem se fibroskopem do valce na hlavu pistu. Dle vyjadřeni mechanika normalni karbonizace, nijak zvlaště neobvykla. Tlaky opět klesly až k 1.1.. Svice jsou tam 20.000km a jsou zrale na vymenu - viz foto Jsou to 06H 905 601 A       NGK PFR7S8EG davane v autorizaku. Nevite jake spolehlive tam dat. Nabizeli mi Brisky Premium +  (1922) nebo Premium EVO DR14BSXC  (1925) se šestipolovym jiskřištěm. Nemam nyni s Briskem zkušensti. Mužete nějake poradit?

Děkuji.

P1120790.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady je rada jediná, omez ježdění na minimum a pořeš, co s autem dál. Je to adept na totální destrukci viz výše, stav svíček říká vše, to prostě nebude bez GO, tedy nových pístů a kroužků, už nikdy fungovat.

Laborování se svícema, žádný Xpolový nesmysly tady nyní fungovat nebudou, když i tyhle jednobodový dvouplatiny jsou jak jetel.

No a zhodnocení od servismana, že je to "normální" karbonizace, to je garážník a nebo někdo z autorizáku??? Neví o tom zcela nic ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tohle jistě neřeší nikdo, 1,5l/10tkm, ale on píše ty olejový spotřeby na 1 000 km a ne 10 000 km a podle toho ty svíčky (a nejen ony) taky vypadaj ... A to že je to turbo benzín, to s tím nemá přímo co dělat (když pominu vyšší teplotní zatížení oleje a díky přímovstřiku a variaci vačky větší znečištění oleje), jak píše p2p, celej problém je jen a znovu jen ve stíracím kroužku a tedy s tím souvisejí drážky v pístu. Náhrada kroužků ve stejném rozměru sice existuje, ale po stejných km se to zopakuje. Proto je třeba měnil v celku s písty na nový rozměr kroužků.

Hlídat si olej podle měrky je základ a jen ignorant to nedělá (pokud to tedy není AUDI bez měrky jen s čidlem ...) a jezdí až pod minimum do rozsvícení kontrolky množství oleje. No a specifikace oleje to už je na každým co a podle čeho vybere a čemu bude věřit B)

Editováno: , autor: rayx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Zdravím.....trochu bojuji se spotřebou oleje sice jsem na té normě, spotřeba cca 0,5l na 1000km to je sice na palici......jezdím převážně město krátké trasy.....má to na no velký vliv??

Ale shodil jsem kryt a našel jsem tam tohle.....(fotka není přímo mého auta) ale je to skoro stejně olej kolem toho víka stejně jako na obrázku jinde né....něco co by to mohlo způsobovat nebo vylitý olej při doplnění??? Popis k obrázku byl že by to mohl být PCV.....děkuji         superb 1,8tsi 180k

IMAG0479.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno pořádně utři od oleje a pozoruj, odkud přesně to jde. Zkontroluj tu plastovou trubku, co vede vedle hrdla a taky koukni na těsnění co je na víčku od hrdla. Ale největší pravděpodobností je to, že při doplňování oleje to posmrkáš mimo hrdlo, kdy to natěče na ten gumový zachytávač a pak na hlavu.

 

Mě vždy spíš přišlo, že čím dál sem jel, tím víc oleje to sežralo, protože olej teplem zřídne a snáž se dostane tam, kam nemá. 

Editováno: , autor: Ort
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PCV si otestuj, při běhu motoru na volnoběh povytáhni olejovou měrku a pozoruj motor, jak se bude chovat. Pokud je PCV OK, motor musí začít jít nerovnoměrně a otáčky musí znatelně skákat. Pokud je KO, tak se volnoběh má naopak srovnat.

 

Taky bych ale podle fotky řekl, že jak tady tak i u Tebe to bude jen pocmrndaný díky častýmu dolejvání oleje ... Tady špecialisti ve VAGu vymysleli tak bezvadný víčko s těsnící gumou pod kryt, že když víčko otevřeš bez sundání krytu a té gumy, všechen nalítanej bordel, písek a prach spadne do motoru ... Když musím dolejt olej, nedřív sundám kryt motoru, přetáhnu ten gumový kroužek přes víčko, vyfouknu prostor kolem víčka a pak teprve víčko otevřu. Pokud tam zůstane nějakej svinec, je pouze po okraji u rantlu toho hliníkového hrdla, ten pak opatrně stáhnu hadrem pryč. Opravdu operace hodná německý preciznosti ...

 

No, tady jsou cesty ještě OK ale i tak tam nalítá někdy dost, co jsem viděl na videích z Ruska a těch jejich šotolin, tak tam bez týhle operace maj za chvilku v motoru brusnou pastu ... :D To je ten Náskok díky technice ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 4 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...