Přejít na obsah

1,8TSI-spotreba oleje


Martin_SII

Doporučené příspěvky

Ahoj,

Udelal jsem foto stitku jak rayx psal v jinem threadu

IMG_3974.jpg
V priloze.

K pistum se nedostanu, proto nemuzu zjistit ci je mam 6AH AF. Nebo je jiny spusob ?

Na aute jsem zatim udelal cca 3 tisic km. Olej byl na max, po tech 2800km byl trocha pod pulkou srafkovaneho pole. Dolil jsem po cca 2800 km kolem 4-5 deci.
Ted je jeden srafek od konce.

Je mozne podle tyhle informaci zjistit ci zere nadmiru oleje ?

Vim ze tohle neni moc presne, ale mozna mistrum zde postaci.

Momentalne mam ujeto 133213 km a dnes doliju olen na max. Otazka zni, jestli to je po konec srafkovaneho pole nebo po pismeno M ze slova max ktere je vylisovane nad srafkovym polem.

Dekuju za pripadne konstruktivni rady.




Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Však i v manuálu k autu nebo online pro 5/2011 máš napsáno, maximální povolená spotřeba oleje je 0,5l na ujetých 1000km.

Výrobce dílů Kolbenschmidt to počítá trochu jinak, jako 0,1 až 0,5% ze spotřeby paliva, takže pokud bych počítal, že jezdíš za 8l benzínu na 100, tak na 1000km je to 80l benzínu, takže

0,1% dělá 0,08l oleje, 0,5% dělá 0,4l oleje.

 

Toto jsou tedy maximální hodnoty, kdy lze motor dlouhodobě jezdit bez toho, že by došlo ke škodám. Ale garance v tom není, každý motor je trochu jiný, je třeba zohlednit i jak se chová při chodu, stav odlučovače, svíček, znečištění sacích ventilů a tedy i jejich sedel atd.

 

Ze štítku je jasné, že máš v motoru písty značené AF, motor vyroben 14.2.2011, číslo motoru nižší než 221246, tedy písty ze sady 06H 107 065 BS s 1.5mm stírákem.

 

Pokud to bere cca 0,5l na 2800km ( tedy cca 0,2l na 1000km) tak to zatím vůbec neřeš, sleduj hladinu oleje a dolévej. Rozsah měrky od Min do Max je cca 1 litr, z toho šrafované pole dělá 0,5l. Když měním olej, doleju na Max, pak to držím cca na vrchním konci šrafovaného pole, tedy 3/4 měrky.

 

Pokud to máš takto krátce, jen 3000 km, máš info, kdy tam byly měněný svíčky? Pokud ne, ty bych zkontroloval. I při té maximální spotřebě oleje 0,5l/1000km by měly být všechny suché a vypadat cca stejně, přestože na nich může být trochu úsad. Pokud by na jedné ze svíček už byl nespálený olej, to by bylo špatně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dakujem za konstruktivne rady :-)

Pre uplnost pridavam detaily.

Najazdil som 3200 km. A oleju som dolial 7 deci, aby som dosiahol max hodnotu

Zdokumentoval som to fotkami, a pre pomoc buducim majitelom prikladam foto aj s priebehom.

Podla Vasich slov, ostavam teda pre zatial kludny, ale opatrny

IMG_3985.jpg
IMG_3986.jpg
IMG_3987.jpg



Odoslané z môjho iPhone cez Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové. I když je nízká spotřeba, tato se bude zvedat. Je vidět, že začíná proces a kroužky se začínají zakarbonovávat. Doporučuji před výměnou oleje udělat dekarbonizaci a výplach. Následně použít dobrý olej, který čistí motor (používal jsem k tomu Divinol, nyní Shell helix ultra  5W-40 u kterého je někde uvedena i norma 503.01 kdy je stálejší při vyšších teplotách k tržení filmu). Je možné přidat do nového oleje i přípravek na uvolnění kroužků. Já koupil auto s 200 000km se spotřebou 2,5-3l /1000km. Nyní po cca 38 000km a již cca 5 výměně mám spotřebu 0,75l/1000km, výměny po cca 4 000km, potom 8, naposledy 12 000km. Vždy jsem sledoval jeho stav a případně vyměnil po cca 7000km jen filtr a ujel dalších 5 000km. Spotřeba na volnoběh při zahřátém motoru 0,7l//hod a někdy i 0,6l/hod.

Pokud tedy podchytíte spotřebu od začátku, máte to podstatně jednodušší. Při první výměně jsem dekarbonizaci nedělal, jen dobrý olej a oněch 4000km, aby se něco neucpalo.

Po každe vymene klesla spotřeba o 0,5l/1000km.

Z počátku totálně mastný lepivý výfuk, nyní, když oschne od vlhkosti (po jízdě na kratší trasy je vlhký), tak je suchý, trochu špiní - zkoušeno prstem. Již tak nečerní.

Do benzinu dávám VIF.

Nyní chci na jaře měnit olej, ověřit ventily a svíčky, tlak oleje.

 Důležitý je také tlak oleje v systemu. Pokud se čerpadlo (sací kos ) zanese, proteka přes kruhy méně oleje, nechladí jak ma, prehriva se a karbonuje.

Mějte se.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezažil jsem u cdaa zasrany koš... Jsem zvědav do kdy te tenhle postup bude bavit... [emoji3][emoji3][emoji3]
Ale ted vážně... Rozhodně tímhle postupem nic nezkazís a celkově problém cdaa a zasranych stíracích krouzku je v LL olejích a rozměrech stíracích kroužku a jejich otvoru...
Ono dostat z kroužku ten karbon, když ho máš v ruce jde hooodne blbě... Jestli ti spotřeba oleje bude dál klesat dej nějaké info. . Dost lidí by to zajímalo..

Odesláno z mého SM-G965F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

Okrem teba, neviem dohladat kto spomenul Magnatec. 

Ak usudzujes podla fotky flase ze ten moj je Magnatec, nie je to tak, je to Castrol. 

 

EDIT: 

dohladal som ze mas na mysli druh, a nie znacku :)

 

Kupil som na benzinke taky aky mali. Rad si necham poradit a kupim dalsiu flasu lepsie. 

Prosim teda o nejaky konkretny typ.


Dik

 

 

Editováno: , autor: thermoska
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Přesně tak, jak napsal p2p.  A k tomu je ještě důležité dodat, že ta směs s olejem nehoří jenom za vyšší teploty, ale také podstatně déle než jen benzín se vzduchem, což se právě nelíbí hlavně ventilům a jejich sedlům. Prostě čím více oleje to bere, tím více je to nekontrolované a vede to rychleji ke konci ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdar pánové. Tak jsem vyměnil olej po cca 11 000km a provedl standardní procedury (dekarbonizaci, vyplach, vymena filtru a nový olej). Do nového oleje jsem přidal přísadu na dlouhodobé  uvolnovani pistnich kroužku, abych zamezil opětovnému zanesení. Zatím jsem najel cca 400 km a při sledování hladiny oleje jsem nezaznamenal žádný pokles. Zatím je předčasné dělat nějaké závěry, píši jen proto, abyste o tom věděli. Hlavně se vyvarujte přípravků s chlorem, který poškozuje barevně kovy v motoru. Uvidim jak to bude dale a začnu zkoušet i ruzne režimy motoru - do dlouheho kopce, z kopce se zařazenym stupněm bez plynu atd.

 Tlaky ve valcich jsou 10, 10, 11, 11. Jaké jsou vaše názory na tyto tlaky? Novy motor ma mit 11-14, spodní mez je 7. Mám najeto 240 000km.

Pokud by to bylo v pohodě, necham opravit hlavu, abych vyeliminoval možnost detrukce motoru vlivem selhání hlavy po prodělané olejové kůře.

Spotřeba na volnoběh při zahřatem motoru je 0,7l/hod.

Někde jsem četl, že olej ma za ukol nečistoty v motoru separovat - obalovat a v podstatě z nich tvoří kal, možná takove kuličky. Pokud jich je potom moc, mohou být zaneseny k čerpadlu a zachycovány na sitku. Záleží jaké má sítko otvory a jak velké jsou ty husté částice.

Byl jsem v jednom servise, kde řešili ucpani sita, používali olej Divinol. když to rozdělali, našli právě to co popisuji.

Při rozdělání při další výměně toto nebylo zjištěno. Možná to již měli řádně vyčištěny a kalu bylo málo.

Hezký den

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Pokud by to olej měl dělat, tak je to nejrychlejší cesta na šrotiště ! Celý problém spotřeby oleje je idiotsky řešené pístní kroužky. Ty jsou příliš slabé a tak se z nich stává čerpadlo oleje do spalovacího prostoru. Vzniká neuvěřitelné množství karbonu a motor jde do kytek. Ve Škoda Auto na to přišli a měnili písty se silnějšími kroužky spolu s ojnicemi.

Tento problém se dá vyřešit docela levně ( v řádech stovek až tisíců Kč záměnou pístních kroužků.  Na Hyundai Sonata NF je spotřeba po této proceduře asi 0,5 L oleje po 15000 km.

Výměna oleje neřeší vůbec nic.  Prostě to ve Škodovce docela hodně podělali,, kromě jiných závad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

V nějakém článku jsem četl, že problém spotřeby oleje u motoru 1.8 tsi se vyřešil zhruba od poloviny roku 2011, takže by již 1.8 tsi od té doby měly být bez této závady. Můžete někdo, kdo má superba s tímto motorem vyrobeným od druhé poloviny 2011 potvrdit či vyvrátit, zda je vyřešen problém se spotřebou oleje?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, mám supa s 1.8 z roku 2012. Ma nacvakano cca 235000, mam ho 4 roky od 188000, stabilně to žere cca 0,8 na 10000km. Teď už ho máme jako druhé auto (žena-po městě do 5km, jednou týdně 2x20km) a spotřeba stejná. Zatím se motor drží, měním olej vždy po roce (max 15tkm) a leji shell 0w30. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Opatrnost samozřejmě nadevše, ale ty kritické ročníky jsou už staré 10 let a víc. Za tu dobu už se to muselo u většiny projevit a nejspíš i opravit. Zbytečně bych se neomezoval jen na určité ročníky v možná naivní víře, že právě ty budou povinně ok - kromě spotřeby oleje ti ten motor může skočit při startu atd. Spíš než hledat bezpečné ročníky, tak auta po generálce kor když i ty "bezpečné" ročníky s nájezdem jsou tak trochu olejnička, jak se tu můžeš dočíst.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...