Přejít na obsah

Jaká kola na zimu? Rozměry, plechová nebo ALU?


nuff

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem poslal dotaz do Škodovky a nedozvěděl jsem se vůbec nic:

 

Vážený pane Vernere,
pro Váš konkrétní vůz se samozřejmě nezměnilo nic. Pokud máte dané pneumatiky uvedené v technickém průkazu, můžete je používat dál. Jestli je tam nemáte, tak jste je nesměl používat ani dřív.
Jestli je to myšleno obecně, pak nevíme, co s čím porovnáváte. Auta se průběžně vyvíjejí a může docházet k různým změnám ve všech částech vozu – na karoserii, motoru, interiéru, elektronice, podvozku..
Není možné tady detailně rozvádět všechny součástky, které se kdy změnily.  
 
Bc. Tereza MATĚJKOVÁ, DiS.
Informační linka
ŠKODA AUTO a.s.
800 600 000
infoline@skoda-auto.cz
 
Dobrý den,
pořád mi odpovídáte stejně. Já chci vědět přesně, jaký to má vliv, protože se doteď u těchto vozů používaly. Takže CO SE ZMĚNILO?
 
Verner

 

Vážený pane Vernere,
 
pokud není rozměr pneumatik uveden v technickém průkazu, znamená to, že není pro daný vůz schválen. A ano, jiný než předepsaný rozměr pneumatik samozřejmě může ovlivnit provoz vozu. Pneumatika je to jediné co zajišťuje kontakt vozu se silnicí. Použití neschváleného rozměru (širší, užší, menší, větší) může negativně ovlivnit jízdní vlastnosti, brzdnou dráhu, spotřebu paliva..
 
Děkujeme za pochopení,
 
 
Bc. Tereza MATĚJKOVÁ, DiS.
Informační linka
ŠKODA AUTO a.s.
800 600 000
infoline@skoda-auto.cz
 


Dobrý den,
tomu rozumím, ale zajímá mě tehcnický důvod, proč se nesmí používat, zda mohou ovlivnit provoz vozu..

Děkuji, Verner


 
Vážený pane Vernere,

zásadní je to, co máte uvedeno v technickém průkazu. Pokud máte v alternativních rozměrech pneumatik uveden i rozměr 195/65 R15, nic nebrání tomu, abyste takové pneumatiky používal. Jestli tento rozměr v technickém průkazu uveden není, nesmíte takové pneumatiky na vůz nasadit.

Bc. Tereza MATĚJKOVÁ, DiS.

Informa��ní linka ŠKODA AUTO
800 600 000
infoline@skoda-auto.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Divím se, že měla trpelivost ti ještě slušnou formou odpovídat a rovnou ti nenapsala, že pokud se ti nelíbí co je v techničáku ať jezdíš něčím, kde patnáctkový kola být můžou.

Prostě na tuto motorizaci můžou být nejmenší kola v 16ti palcech a hotovo. Pokud k tomu měli vývojový, marketingový, nákladový nebo bezpečnostní důvod, ty s tím stejně nic neuděláš :worthy ..... není to myšleno zle

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, Devil... napsal:

Divím se, že měla trpelivost ti ještě slušnou formou odpovídat a rovnou ti nenapsala, že pokud se ti nelíbí co je v techničáku ať jezdíš něčím, kde patnáctkový kola být můžou.

Prostě na tuto motorizaci můžou být nejmenší kola v 16ti palcech a hotovo. Pokud k tomu měli vývojový, marketingový, nákladový nebo bezpečnostní důvod, ty s tím stejně nic neuděláš :worthy ..... není to myšleno zle

Když někdo omílá pořád to samý a není schopný kloudně odpovědět, ať to přepošle dál. chtěl jsem prostě znát ten důvod. vždyť ani v servisech to nevěděli. Ale nebudu kupovat nový kola, když je mám teprve sezonu a půl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Ještě jsem to nestačil vše pročíst ale pokud to dopadne dobře a nerozmyslím si to, tak bych si měl v pátek jít pro Octavii 1,4 TSI. Dle prodejce je na letních 18 kolech a nabízí mi k tomu tyto možnosti. Bud mi dají k autu zimní také 18 a přezují  to a nebo mi dají komplet zimní kola plechy ale 16. Co doporučíte? Díky za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže díky za rady. Jinak dnes jsem se jel na auto podívat a prodejce hned jak jsem vstoupil, začal se mi omlouvat že to nejsou 18 ale 17. No nevadí. Budou letní i zimní. Takže ještě jednou díky a zbytek u mého snad auta .Mělo by být v pondělí připravené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tím, že kola dělají auto, naprosto souhlasím.

u předchozího auta byla následující anabáze:

šestnáctky alu se na auto nevešly (135kW motor = větší brzdové kotouče), na sedmnáctky nebyl rozpočet, plecháče jsou fuj => hybridy od Alcaru

jenže protože tehdy (2015) patrně neměl výrobce úplně vychytanou povrchovou úpravu, už druhou zimu začaly disky kropenatět a postupem času se to opravdu nezlepšovalo. laurina na rezavých ráfkách je oku lahodící, elegance jako de*il :-) uklidňovalo mě jen to, že na služebáku to člověk tak nějak překousne.

pneu byly nejdřív michelin alpin 5 (myslím), pak continental wintercontact ts850. dohromady jsem na zimákách měl tak 90tis, ani s jedněma nebyl zásadnější problém, continentaly se podle mě o něco rychleji sjížděly. s jinou, než prémiovou značkou zkušenost nemám, máme je předepsané.

 

u nového auta byla změna - žádné náhradní disky, prostě zimáky na originály osmnáctkové ráfky z výroby (i leasingovky šetří, ať to stojí, co to stojí)

na zimu to prostě nedoporučuju...výtluky se objevují už teď, auto mám necelé dva měsíce a už jsem musel kvůli vymetené díře na geometrii...

 

takže za mě - na zimu klidně 16 palců. materiál samozřejmě hliník, vzhled ráfků je na preferenci každého soudruha. hybrid jedině na služebák a z donucení a plecháč v případě, že nejsou peníze, nebo je vám jedno, že auto, které stálo klidně přes půl míče, je skoro půl roku hnusné jak to hnůjdaj :-)

 

 

Editováno: , autor: wilevra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Podle míry koroze vyvažovacích závaží bych to viděl buď na provoz v extrémně prosoleném prostředí nebo zanedbání základní údržby. Mám Denomy po 4. zimě a není na nich ani náznak podobného jevu.

IMG_1567.thumb.jpg.c357e6ff860902c26bdcfc88d9aa4521.jpg

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, žádná oprava na nich nebyla. Auto budu mít teď v létě 5. rok, takže 4 zimy jsou na nich odjeté. Puchýře jsou na všech kolech v místě u ventýlku.

Předtím jsem měl Octu II na nich na zimu 15" originál alu a bez problému. Taky odjeté 4 zimy.

Řekl bych, že o auti se starám velice dobře.

Neřekl bych, že jezdím hodně. Na autě jsem za cca. 5 let najezdil něco přes 40 000km.

Takže to vidím na horší kvalitu lakování, bohužel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je normálna vec a lakované byť nemuseli , to lakovanie diskov stojí totálne za hovno , jeden kamienok alebo niečo a takto to zoxiduje a ide dole ... my sme si disky brúsili a lakovali sami a srali sa s tým a potom vidíš nový disk kde na paprskoch je farba boku len najmeno , v dierach na skrutky nie je nič a podobné chuťovky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...