Přejít na obsah

Zimní pneumatiky


Pawouk

Doporučené příspěvky

Řešíte píčoviny. Kolikrát se asi tak trefíte počasím do přesně stejných simulovaných podmínek co mají při testech? Kolik lidí dokáže reagovat tak rychle v nenadálé situaci, jako člověk co je na to při testu připravený? Každé auto je jinak těžké, takže i brzdná dráha se bude kus od kusu lišit a jestli někdo kupuje pneumatiky jen podle nějaké tabulky, tak je to stejný hlupák jako ten, co kupuje pneu podle ceny. Kdo z Vás pozná v kritické situaci jestli ty 2m (2m jsou v testech klidně i 15 míst k horšímu) delší brzdné dráhy způsobila značka pneumatiky, nebo víc sněhu na silnici, nebo vyjeté koleje atd. Podle mě jakoukoli zimní pneumatikou která bude od zavedených výrobců neustále chybu. Všechny jsou důsledně testovány a plný normy takže ty bodové rozdíly z testů jsou v podstatě minimální a nic nevypovídající. Za mě jsem jezdil Barum, Michelin, Dunlop, Continental, Bridgestone, Nokian a nikdy jsem neměl pocit, že by byly nějak extra špatné. Na ledě klouže všechno, na břečce jsou lepší ty s velkými drážkami, ale zase když jede člověk normálně, je to jedno. Na suchu jsou rozdíly jen v hlučnosti a rychlosti opotřebení.

Každý rok se tu rozjede na podzim takhle kampaň o top pneu, každej tu plácá svoje rozumy a přitom je to v podstatě jedno. A hlavně každý z nás má jiné pocity z pneumatik, takže mě se může Barum zdát hrozná a Franta od vedle na ně nedá dopustit.

  • Líbí se mi 2
  • Pozitivní 1
  • Negativní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jistě, i Barum či Matador splní svoji funkci. 
Že v testech vyhrávají povětšinou zavedené značky asi neznamená, že by to měli zaplacené. Aféra okolo koncernu Continental je už snad minulostí. 
A pořadí na předních příčkách se mění, takže to není jen o jedné značce. 
Pokud to vztáhnu na cenu, tak ta je vzhledem k ceně disků a potažmo celého auta celkem zanedbatelná. 
Jestli se někdo rozhoduje podle ceny, je to jeho věc, mě se to třeba vrátí třeba tím, že zabrzdím o metr dřív než na levnějších pneu... 
 
Stane, nechceš mi tu tvrdit, že poznáš ten metr k lepšímu co napíšou v testu že ne [emoji23]
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kraviny plácáš ty, když se podíváš do té tabulky, tak rozdíly jsou i deset metrů. Mimochodem, která norma určuje brzdnou vzdálenost na mokru a sněhu a jaká hodnota to vlastně je, když se odvoláváš na to, že všechny pneumatiky splňují normy?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro výrobu pneumatik jsou dané nějaké normy a všechny je splňují, jinak by se nemohli u nás prodávat. Pokud se nepletu, tak jsem netvrdil nikde že není rozdíl 10m, psal jsem jen to, že 2m dělají i 15 míst v tabulce a kdo tu z Vás dokáže ty 2m poznat? Víte to jen z nějakého testu, to je vše, jinak poznáte kulové stejně jako já. Dál jsem psal, že když se testují pneumatiky, jsou to extrémní situace a vlivy, které asi těžko někdo dokáže na silnici nasimulovat, to je další věc a další věcí je to, že tu každý napíše "hej co doporučujete na 17" za zimáky... A každej tu píše co je nejlepší za pneu ale nikdo už nepíše na jakém autě to má, kde na nich jezdí, jaký má km.najezd atd. Takže i formace úplně k ničemu. Připomíná mi to ty různé ankety v televizi, kde jsou krásná čísla v tabulce co ukazují něco a nikdo tomu nerozumí, protože k tomu nejsou žádné další informace, které by upřesnily co to v té tabulce vlastně za výsledky je...[emoji3]

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono je to také to samé s těmi čínskými pneu, které zcela nekriticky udělaly v poslední době takový pokrok, že předčily světoznámé výrobce (viz.kompletní výsledky testů výše) a přesto si je většina nekoupí, protože přece “Čína” a nezní to jako “Mišelin, Dánlop a kdoví co ještě čoveče”.

 

Na ledu, zmrazkách nebo namrzlých mostech nad řekou hodíte stejný smyk s Nexenama, Barumama, Savama, Michelinama atp.. Pokud si někdo myslí, že má prémii a může jezdit v zimě dynamicky, jak tu zaznělo, tak mu asi není co vysvětlovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč nekriticky? Ještě před pár lety byly korejské automobilky se svými vozy k smíchu, no a smích přešel. To stejné platí i pro ty čínské pneumatiky. Mají peníze na vývoj, mají technologie, mají na to lidi z celého světa. A co nemají, ukradnou. Tak se není čemu divit. Na pneumatikách nešetřím - je to jediné, co spojuje auto s vozovkou, tam se není o čem bavit. Bohužel nemohu sloužit se zkušenostmi s tímto rozměrem (17") a na OIII - mám za sebou pouze jednu zimu a sněhu bylo pomálu. Ale za celých 25 let, co řídím, jsem poznal rozdíly v jízdních vlastnostech u zimních pneu, i když to bylo u jiných aut.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já chtěl jenom napsat, že bych určitě nešel koupit pneumatiky na základě odpovědi na nějakém fóru. Protože to prostě není adekvátní. Každý máme jiné požadavky, jiný styl jízdy a hlavně jezdíme každý jinak. No a asi poslední důležitý faktor je každého jiný vnitřní pocit z jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A k tomu pomáhají i různé testy. 

Pokud by byly všechny pneumatiky s velmi podobnými vlastnostmi, asi by bylo zbytečné jakékoliv testy vůbec dělat. Navíc sám (a nejspíš ani i naprostá většina zde přispívajících členů fóra) nemám nikdy takovou možnost vyzkoušet tolik značek pneu najednou. 

A názory ostatních můžou někdy také pomoci při výběru. 

Jinak by tohle fórum bylo také zbytečné.

Nikdo tady netvrdí že si máš koupit jenom tuhle (...) jedinou značku a že jiná je špatná. 

Každý máme různě postavené priority, a to neplatí jen při výběru zimních pneumatik. 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdosi tu cosi psal o normách. Jediný, co je závazný a právně trestatelný, je použití alpskýho vrcholu jako symbolu zimních pneumatik. M+S a vločka jsou pouze komerční označení (česká a zřejmě i jiná legislativa na to zatím bohužel nezareagovala). Takže si Číňan může valit vločky a M+S - ostatně ten skandál byl před pár lety, že jejich gumy jsou nebezpečné v dešti, natož ve sněhu atd. Od té doby sice pokrok, ale proč bych měl podporovat Čínu? Rozdíl ceny menší a menší. Zaplatí mi Čína rozbité auto, nebo zdraví, až se na jejich gumách rozsekám? Nikdo nezaplatí. Určitě má každý národní autoklub nebo jiná organizace svoje limity, za jak daleko musí v jakém terénu auto zastavit. To se týká hlavně účinnosti brzd, ale i následně i pneumatik.

Asi takhle, například Barum a ani jiné dříve české či slovenské značky nedělají R15 nad LI 82 (u dané výšky). Takže u mě smolík. R17 bych asi našel, R19 opět smolík, na výběr je asi ze 6 výrobců (plus Čína), no vzhledem k tomu, že jde o index Y, V atd, tak jim neveřim ani pozdrav. A nezapomeňme, kolik může stát vyvážení pochybné pneumatiky. Dosud mám na hliníkách max 35g v na jedné straně, což je na tak velkou gumu dost málo. Pamatuju i víc jak 50g krát x, na R13, protektor.

Holt si asi začnu kupovat auta ne podle konfigurátoru, ale podle googlu, který rozměr přesně stojí nejmíň. Politika profil 65 = 1200,-; 55 = 1900,- mně celkem sere a to dlouhodobě.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uz som to pisal niekde inde, no pouzijem to aj v tejto debate...
 

cinske gumy by som nekupil (ani keby to boli Pirelli made in China) prave pre tie normy a vyrobne postupy. bavil som sa minuly rok s chalanom co robi cely zivot v gumarenskom priemysle. z tej diskusie to skusim v skratke zhrnut.

 

vyroba pneumatiky je dnes v prvom rade o chemii. chemickych latkach a vyrobnych postupoch (nie samotnom vzorku dezenu ako by si mohol mysliet laik, hoci aj ten je dolezity a ovplyvnuje charakter spravania vyrobku na roznych povrchoch, ovela dolezitejsia je samotna zmes jednotlivych vrstiev behuna a bocnic). kvalita vysledneho produktu potom bytostne zavisi od striktneho dodrziavania mnozstva/pomeru jednotlivych chemikalii a vyrobneho postupu a samozrejme kvality vstupnych surovin.

 

u nas (da sa vztiahnut na EU a ine vyspele krajiny) su technologicke postupy a normy nielen na papieri.

vsetko, kazdy jeden ukon, kazda jedna davka chemikalie, ci polovyrobky podliehaju kontrole.

cinska fabrika viac menej vyraba ten isty vyrobok ako fabrika v Cechach. podla tej istej receptury, tym istym postupom.

akurat tam nie je kontrola taka prisna a ci sa niekde niekedy pritrafi primiesat do kade o 100 l kyseliny sirovej viac alebo menej tam nikto neriesi (ani si to nevsimne)... 

 

vo vysledku je to loteria. mozes kupit cinsku gumu ktora je kvalitna a mozes kupit gumu, ktorej sa za jazdy utrhne behun od bocnice.

 

automobilky v EU si toto samozrejme strazia a z EU vyroby zakaznik nedostane na novom aute cinsku Pirelli alebo cinsky Nexen.

nie tak davno vraj Continental zatvoril fabriku v Rumunsku, potom co mu VW vratil celu dodavku nekvalitnych pneumatik vyrobenych prave tam.

predpokladam, ze lokalny manazment to prepiskol v setreni a najjednoduchsie sa predsa setri na kontrolnych mechanizmoch...

 

nechcem nikoho odhovarat od kupy pneumatiky made in china, resp. made in P. R. C. (sikovny trik ako sa snazia zamaskovat made in china... made in People Republic of China), to je kazdeho rozhodnutie.

 

ja som si vsak vedomy toho, ze pneumatiky su to jedine, co sprostredkuva kontakt medzi autom a cestou pri suhrnej ploche dotyku zhruba velkosti A4.

zaroven mam uz co to odjazdene na roznych autach a roznych gumach. aj uplnych shitoch (typu kleber ci kormoran, kedy sa auto sprava citelne horsie) a podla toho teda robim rozhodnutie o kupe.

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On 9/29/2019 at 4:05 PM, Stringo said:

Řešíte píčoviny. Kolikrát se asi tak trefíte počasím do přesně stejných simulovaných podmínek co mají při testech? Kolik lidí dokáže reagovat tak rychle v nenadálé situaci, jako člověk co je na to při testu připravený? Každé auto je jinak těžké, takže i brzdná dráha se bude kus od kusu lišit a jestli někdo kupuje pneumatiky jen podle nějaké tabulky, tak je to stejný hlupák jako ten, co kupuje pneu podle ceny. Kdo z Vás pozná v kritické situaci jestli ty 2m (2m jsou v testech klidně i 15 míst k horšímu) delší brzdné dráhy způsobila značka pneumatiky, nebo víc sněhu na silnici, nebo vyjeté koleje atd. Podle mě jakoukoli zimní pneumatikou která bude od zavedených výrobců neustále chybu. Všechny jsou důsledně testovány a plný normy takže ty bodové rozdíly z testů jsou v podstatě minimální a nic nevypovídající. Za mě jsem jezdil Barum, Michelin, Dunlop, Continental, Bridgestone, Nokian a nikdy jsem neměl pocit, že by byly nějak extra špatné. Na ledě klouže všechno, na břečce jsou lepší ty s velkými drážkami, ale zase když jede člověk normálně, je to jedno. Na suchu jsou rozdíly jen v hlučnosti a rychlosti opotřebení.

Smysl těch testů je právě nastavit stejné podmínky a za těch podmínek otestovat různé pneumatiky ve stejném rozměru. Argument, že na silnici mohou nastat odlišné podmínky od těch testovacích je naprosto lichý. Význam testu je výrobky porvnat a to lze udělat pouze, pokud jsou všechny testovány ve stejném prostředí. Jakékoliv další proměnné jsou specifické dané situaci a já se na takovou situaci chci připravit tak, že si vyberu pneumatiku, která v testu dopadla nejlépe. Od toho ty testy jsou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Testy sú určite jedným zo základných zdrojov informácií a určite nie je chybou ich pri rozhodovaní využiť. Vhodné je prečítať si aj metodiku a pripadne porovnať jednotlivé výsledky voči vlastnému nastaveniu priorít. Iné je jazdiť takmer výhradne len po meste, kde sneh na ceste vidí človek raz za dva roky a iné po okreskach niekde na Liptove. Tiež niekto jazdí viac alebo menej po diaľniciach, atp.

 

Zároveň však nie je poradie v testoch jediným kritériom. Určite by som výsledok testu neodporúčal ako jediné alebo hlavné kritérium. Dôležitejšie sú v prvom rade vlastné skúsenosti a potom skúsenosti ľudí, ktorým človek dôveruje. Môže to byť rodina, kolegovia alebo aj známi z internetového fóra, pripadne aj niekto z pneuservisu kam chodím auto prezuvat. Ideálne ak majú skúsenosti s podobným autom a jazdia podobným štýlom.

 

Ďalej hrá rolu kopec faktorov. Aké je to auto, aký je rozmer pneumatík, aký sezónny nájazd predpokladám, ako sa o pneumatiky a celkový technický stav auta starám, ako a kde auto v zime používam, jazdecký štýl...

 

Ani pneumatiky, čo vyhrali v teste, v kritickej situácii nepomôžu, ak budú nesprávne nahustene, príliš ojazdené, nerovnomerne ojazdené, poškodené alebo príliš staré...

 

A ak mám v tomto trochu jasno, tak sa môžem pustiť do rozhodovania aké pneumatiky si kúpim. Bežná prax toto asi nebude, čo je škoda.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 28. 9. 2019 na 21:46, LukášCBR napsal:

Conetinental TS850 mám jen díky tomu, že jsem je koupil nazuté nové s ALU sadou v rozměru 225/40 R18. Do té doby jsem jezdil Savy, Barum 3 Polaris, Yokohamy, které se vyznačují 1/2 cenou a světe div se, nezaznamenal jsem žádný problém a to jsem aktivní lyžař a bydlím na Sev.Moravě v kopcovité oblasti Beskydy.

 

Za mě jednoznačně vyhrávají Polaris 3 a aktuální 5ky. Conti, Michelin atp. jsou prémie, ale také se vyznačují prémiovou cenou a to až 2x vyšší u profilu 18”.

 

Volba je na každém, ale musel jsem reagovat na komentáře typu “barum je hnůj” apod.. To vše od lidí, co sníh viděli maximálně u Nároďáku v Praze při brutální 1cm “záveji” - viz. Nohavicův text známé písně.

 

A ty testy od všech těch zaplacených sdružení atp., to jako vážně? Podle toho se někdo dneska řídí?

 

Byl bych opatrný na ten "centimert" u Nároďáku v Praze. On ten centimert se při provozu kategorie 3, který neznáme ani o víkendu při cestě na Pustevny co tam vybudovali skvělou "stezku v oblacích"? okamžitě promění v jednolitý led. Než se to posolí je to hnus a peklo, zažil jsem asi 5x a díky nechci, zlatý výjezd na Kohůtku v 10cm čerstvého sněhu  s předohrabem?? 

Jinak tedy jezdím jedině Continental TS 860 nebo TS 850P Na Pustevny a Kohůtku nebo Bílá-konečná, Ostravice s předokolkou při souvislé sněhové pokrývce nebo  na čerstvém sněhu bez problému. Pro tyto destinace jsou předepsané řetězy které jsem nikdy neměl a kupovat nebudu. Bratr chtěl ušetřit a na O3 loni v září koupil Polaris3 a letos v lednu jsme objednavali Continental TS 860, prostě nevyjel a když vyjel neubrzdil (naštestí do závěje).

Barumky šly na bazoš za poloviční cenu takže pan bratr UŠETŘIL a málem si rozbil nové auto.

Ono taky záleží jestli bydlíš v horské oblasti kde je sníh do března  a MUSÍŠ denně jezdit bez ohledu na stav vozovky nebo jedeš jen 3x za sezonu na lyže. A Lukáši, předpokládám že tyto destinace znáš a navštevuješ tak doufám že se někdy v zimě potkáme a dáme  řeč, třeba u svařáčku nebo grogu??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na Kohůtku jsem se taky loni vyhrabal a dolů v pohodě sjel bez řetězů. Předtím 2 dny celkem intenzivně sněžilo, tálo, mrzlo, sněžilo. Nahoře na parkáči Kohůtky souvislá vrstva 20-30 cm čerstvýho, dole v údolí silnice lesklý led.

Předohrab, 6 let starý zimní continentaly, plně obsazené auto. Že bych se tam nevyhrabal s novými Polarisy se mi nezdá. On bude mít vliv i ten činitel mezi volantem a pedály.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud by někdo přemýšlel o Polarisech 5, tak je mohu s klidným svědomím doporučit. Řeči o tom, jaký to jsou šlupky může vyplodit asi jen ten, kdo na nich nikdy nejel. Měl jsem je na 03 v rozměru 205/55/R16 loňskou zimu na Vysočině a bylo na ně spolehnutí.  

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak samozřejmě naprostá většina opravdu zimních pneumatik je určitě použitelná, spíše se jedná o drobné rozdíly mezi různými značkami a typy dezénů - třeba hlučnost, kilomerový nájezd...

Stejně tak je některá vhodnější na sníh, další na břečku, led, mokro, sucho - ono to tak optimálně sladit stejně nejde, aby byla jedna či dvě naprosto nejlepší ve všech parametrech.

Výsledky jakýchkoliv testů je tedy opravdu brát trochu s rezervou, nicméně u osobních zkušeností bych  byl více opatrnější - co se zdá jednomu dobré, druhý ocenit nemusí. Přeci jen testy se dělají v pokud možno stejných podmínkách takže tam je větší pravděpodobností nějaké rozdíly poznat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyz jsem ja vybiral zimaky, tak mi bylo receno neco ve smyslu:

zatimco ten contiental bude mit stejne vlastnosti treba po 4 zimy, tak barumka prvni rok super a pak uz se to bude s kazdym rokem zhorsovat.

Takze i takto bych mozna definoval rozdil mezi "premie x nepremie"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...