Jump to content
Pawouk

Zimní pneumatiky

Recommended Posts

No já o tom taky přemýšlel, hodnocení neměly horší než průměrné pneumatiky. Ale je to průměr jak v létě, tak i v zimě. Záleží na tom, kde a jak budeš jezdit. Jestli jezdíš po dálnicích nebo max. 1.třídě, tak asi nebude problém v zimě. V létě asi budou rychleji ubývat. Každopádně stejně budou muset být vyměněny před zimou až nebudou mít 4mm. Pro lidi s malým nájezdem je to asi řešení, pokud je nájezd 20000km ročně, asi bych touto cestou nešel. Reálně jsem je ještě u nikoho neviděl.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, Martin Bednář napsal:

Aniž bych chtěl rozpoutat nějaký flame, tak se chci zeptat, jestli někdo používáte celoroční pneumatiky.
Konkrétně mi jde o Michelin Crossclimate. Osobně tomu moc nevěřím.


Ale vedle v baráku bydlí chlápek, kterej jezdí něco jako VIP řidič pro různý firmy. Jezdí na otočku po celý Evropě a vozí ty, co z nějakého důvodu nechtějí letět. Prostě si ho objednají, on je vyzvedne a doručí, kam chtějí. (teď jezdí Superbem, předtím měl dva MB-E, BMW 7…)

No a píšu to proto, že jsem před 3 roky zjistil, že jezdí na Michelin Crossclimate. Dost jsem se tomu podivoval. Ale tvrdí mi, že jsou naprosto v pohodě a nemá s tím problém. Znám toho chlápka 20 let a nemám důvod mu nevěřit.
Tak mě zajímá, jestli s těmi gumami někdo máte osobní zkušenost….? To přezouvání 2x do roka mi začíná trochu vadit.

Díky za názor, resp. zkušenost.
 

Kolega má Crossclimate na Mitsubishi ASX (4x4) 4.roky a neměl s nimi problém, jedině teď před zimní sezónou už nemá vzorek 4mm (má cca 3), takže bude řešit co s tím, jestli to riskne a odjezdí zimu nebo koupí nové pneu. Jinak co mě překvapilo tak po 4.letech jsou na pneu drobné "praskliny" okolo vzorku, skoro jak na nějakých "levných čínských gumách"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega z práce jezdí celoroční Dunlopy SP01 na Rapidu a má na nich aktuálně 25tis.km. Je spokojený a ročně najede cc 20tis.km. Přidávám jen další ze zkušeností :-).

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 13 minutami, Martin Bednář napsal:

A budeš vědět, kolik na nich najel?

Najeto má 40tkm

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můj brácha koupil nedávno Corsu na Falkenech EuroAll Season. Taky jsem myslel, že mě to v první zatáčce zahodí do příkopu, ale překvapivě se na nich jezdí úplně v pohodě. :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mě jsou celoroční pro ty co nejvíce km najezdí po městě. Jinak v tom moc výhod ohledně bezpečnosti nevidím. 

Je to prostě kompromis. 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Martin Bednář  Jezdím na celoročních pneumatikách 8 let. Dokážu se přihlásit téměř ke každému slovu, které napsal @Stringo. Jízdu na Dębica Navigator a jsem s těmito pneumatikami velmi spokojený především kvůli jejich neuvěřitelné trvanlivosti. Pokud jde o trakci, pokud podmínky vozovky nejsou extrémní, dělají se tyto pneumatiky opravdu dobře. A pohodlí jejich použití je opravdu obrovské. Nemusís přemýšlet o zajištění výměny, skladování atd. Ušetřes také za nákup druhé sady pneumatik a jejich výměnu každých šest měsíců.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co je houby, tak že auto člověk koupí na liťácích s letníma. Tím si ho pojistí, že si k tomu za chvíli koupí zimáky. Jinak ty celoroční bych asi taky bral. Tak jsem teď poslušně koupil druhou sadu plecháče s Continentalama TS 860 a budu 2x ročně šroubovat. Aspoň že jsou made in Czech Republic :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já vím, že Peugeot prodává SUV na celoročních Michelinech, což není špatný, jelikož je pak zkušenost zda vyhovují nebo koupit druhou sadu kol.

U mě to bylo taky hektické, převzal jsem auto 26.10. a hned jsem musel přezout na zimní.

Myslím si že by mi celoroční vyhovovali jelikož mám čtyřkolku, ale dvě sady taky využiji ohledně nájezdu km.

Kdo nenajezdí víc jak 10.tis. za rok , tak nemá smysl provozovat zimní a letní gumy, tady jsou celoročky ideální řešení.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemáte někdo osobní zkušenost se zimákama Fulda Kristall Control HP2? Při koupi auta jsem je dostal jako druhou sadu, ale nikdy jsem Fuldu neměl, tak nevím, co od nich čekat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Záleží kde jezdíte. Mám celoroční Bridgestone na pracovním autě a v létě opravdu ujdou pokud si člověk dá pozor na hlubokou vodu, ale v zimě je to peklo. 4 měsíce v roce jezdim na sněhu a jsou situace kde to prostě nedají. Bydlet v kraji kde napadne 2x do roka 5 cm sněhu, tak je ovšem beru. Osobně spíš ty které jsou více zaměřené na jízdu v létě.

Jestli má člověk 4 kolku je jedno. Na brzdění a jízdu po rovině to stejně nemá vliv. Jestli skončím na sněhu v pangejtu ovlivní dobrá zimní guma a ne trakce na 4 kola.

Edited by Malarkey
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fulda je v testech poslední roky docela chválený, hodně se to zlepšuje s nimi. Není to premiovka, ale nebál bych se toho. Já jsem nakonec pro letošní zimu koupil Bridgestone Blizzak LM005 FR v rozměru
225/45 R 17. Tak jsem zvědavý jestli to bude lepší, než předchozí Dunlop Winter Sport 4D...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,

 

budu objednávat zimní gumy pro octavii (motor 1.0), r17 225/45 a teď jsem si všiml, že v TP mám pro tento rozměr napsaný rychlostní index W, když auto má max. rychlost 207. Musím kupovat W? popravdě jsem takovou gumu ani nenašel... a ještě hmotnostní index musím taky dodržet? nebo můžu místo 91 dát 94?

 

Díky!

Edited by koutasek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vcera som to prehodil na zimaky....zvolil som Michelin Alpin 6 225/45 R17 94V .... hadam bude dobre.....Inak pozeral som sa na moje letne Dunlop Maxx v rovnakom rozmere a po 18000 km maju predne celkom dost....zadne su ako nove.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 21 minutami, koutasek napsal:

Zdravím,

 

budu objednávat zimní gumy pro octavii (motor 1.0), r17 225/45 a teď jsem si všiml, že v TP mám pro tento rozměr napsaný rychlostní index W, když auto má max. rychlost 207. Musím kupovat W? popravdě jsem takovou gumu ani nenašel... a ještě hmotnostní index musím taky dodržet? nebo můžu místo 91 dát 94?

 

Díky!

Hmotnostní index může být vyšší, nikdy ne nižší. Rychlostní index u zimních pneumatik může být nižší za dodržení těchto podmínek: V případě použití zimních pneumatik (M+S) s nižší kategorií rychlosti, než je nejvyšší konstrukční rychlost vozidla, je nutno na tuto skutečnost upozornit dodatkovým označením formou nálepky, která musí být v zorném poli řidiče. Údaj na nálepce stanovuje nejvyšší přípustnou rychlost vozidla s namontovanými zimními pneumatikami, která nesmí být při provozu vozidla překročena. Upozornění formou nálepky může být nahrazeno zařízením trvale nainstalovaným ve vozidle (například palubním počítačem). => Takto to mám i já. ;)

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

vyssi hmotnostny index znamena, ze je pneumatika konstruovana na vyssiu hmotnost (vozidlo s vyssou hmotnostou).

ak pouzijes pneumatiku s vyssim hmotnostnym indexom, mozes to pocitit na komforte jazdy (podla toho ako velmi si na komfort citilivy)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč si lidi nekoupí to, co mají určené z výroby, ty ceny už nejsou tak rozdílné, tak proč dávat na auto něco jiného, než na čem to bylo testované a laděné...

  • Upvote 1
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 17 minutami, koutasek napsal:

Pawouku: Díky, takže můžu vzít 225/45 94V, a v palubním počítači nastavím 240 :D

Na co takovou šíři? Kup co nejužší,  ať to na sněhu neklouže. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mám tenhle rozměr už víc jak 10let a rozdíl mezi šířkou je mnohem menší než rozdíl mezi zvolenou pneumatickou.

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 1 hodinou, Stringo napsal:

Proč si lidi nekoupí to, co mají určené z výroby, ty ceny už nejsou tak rozdílné, tak proč dávat na auto něco jiného, než na čem to bylo testované a laděné...

A proč kupovat pneumatiky s rychlostním indexem 270 km/h na auto, které jede sotva dvě stě? Jenom proto, že nějaké přiblblo to zrovna takto homologovalo? Já zimní pneu s výše uvedeným rozměrem také nemám s tímto rychlostním indexem, je to úplně zbytečné, když maximálka je 219. Paradoxně u rozměru pro mou OIII M+S 205/50 R17 a 205/55 R16 je v TP index H (=210 km/h)...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukal jsem na ceny a s tím rychlostním indexem se v podstatě liší v řádu stokorun. Pokud mám maximální rychlost 210km/ proč si budu kupovat pneu pro rychlost do max 140km/h která mě vyjde na gumě o třeba 200kč méně? To těch 800kč už je pro někoho na 3-4 sezony tak velký rozdíl? Ale tak je pravda, že když někdo s autě ze zásady nejede víc jak max povolená rychlost v ČR a za hranice nejede, tak že je to jedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak 140 to snad tu nikdo netvrdil. To je index N a to jsem snad na pneu v našem rozměru ani neviděl. Podle me se kluci baví o indexu T H V W které jsou nejvíce vyskytované 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 140 se snad už pro osobáky ani nedělají,resp.dělají,ale málo.A navíc,dle zákona můžete rychlost ponížit o index níže.Podmínka je nastavit poal.pc-pokud to umožňuje nebo vylepit jakoukoli nálepku s informací o sníženém indexu.

Některé debaty jsou tady opravdu postaveny na hlavu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...