Přejít na obsah

Drnčení plastů a pazvuky v interiéru


Lucasse

Doporučené příspěvky

Mám OIII 2.0 TDI 110 kw, 2016, kterou jsem koupil ojetou s cca 95.000 najetými km.

Po krátkém čase mi začalo drnčet před řidičem v oblasti budíků. Zdrojem byl kolenní airbag řidiče. Vyřešili mi to v autorizovaném servisu. Po čase to ale začalo znova a znova to vyřešili v jiném autorizovaném servise. Teď to začíná opět a zatím jsem to vyřešil kouskem molitanu zastrčeným mezi plastem palubovky a tím airbagem. Při prvním zákroku mi poškodili (uvolnili) plast palubovky u toho airbagu a při druhém ho už utrhli úplně. Teď ho tam mám přidělaný dvěma stahovacími páskami. Dále mi klepal držák parkovacího lístku - vyřešeno zastrčením kousku papíru mezi držák a A sloupek.

Dále mi drnčela utržená pružina ve dveřích řidiče, která napomáhá vracet kliku. Že je to tím, mě upozornili v autorizovaném servise, ale neobtěžovali se to vyřešit (prý by se musel vyměnit celý tapec, jehož pevnou součástí je i klika s pružinou a ten stojí 8.500 Kč) - vyřešil jsem kouskem molitanu zastrčeným do dírky mezi tapcem a klikou.

Drnčela mi i palubovka někde nahoře uprostřed, hlavně když jsem měl přes středový výduch ventilace nainstalovaný držák mobilu (kvalitní a drahý Brodit). Nějak to pořešili v autorizovanám servisu, ale s držákem to opět začalo drnčet, tak jsem zvolil jiný typ s přichycením na čelní sklo.

Pak mi ještě podrncávalo něco ve spolujezdcových dveřích, při sundání nohy z plynu a klesání otáček. Někdy to znělo spíše jako z B sloupku. V autorizovaném servise mi nějak přitáhli lanko stahovačky. 

Od té doby se mi děje zvláštní věc. Většinou tak po 10 minutách první jízdy v určitý den mi začnou rezonovat dveře spolujezdce při cca 1800 - 2000 otáčkách. Po nějaké době se to utiší a pak už se to ten den při dalších jízdách neděje. Další den znova. Měl jsem již sundaný tapec spolujezdcových dveří, ale nevím přesně jak se dostat ke stahovačce a co kde případně vypodložit.  Zvuk se ozývá jakoby z míst, kde je reproduktor. Asi oddělat reproduktor a podívat se tam? Nebo reklamovat opravu v autorizovaném servise? Přikládám odkaz na foto a video. Budu rád za vaše rady a postřehy.

 

https://uloz.to/tamhle/IlsXb87IAYfE#!ZGuuZmR1Amt4AGN4BGD5ZGN0LmZ0EJMMDJbjMUcDMmAlZzH2

 

Z celé situace jsem dost nešťastný navíc při každé demontáži interiéru (mnou, ale i pracovníkem autorizovaného servisu) se něco poškrábe, ulomí nějaký zácvak apod. Vůbec jsem zklamaný celkovou kvalitou a provedením interiéru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No můžu s klidem říct, že se to děje i u O III FL 😄 Jak jsi psal, že ti drnčí palubovka nahoře uprostřed, tak to přesně teď dělá mně, je to takový lehce otravný zvuk a reaguje to vyloženě na vibrace auta. Když na vrch palubovky položím ruku, tak to přestane. Nevím, jestli se mi to chce úplně řešit, abych musel nějakým způsobem odmontovávat celou palubovku... neměl by případně někdo nějaký tip, co by to mohlo být?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když je vedro tak mi něco drncni někde z míst a sloupku u spolujezdce nebo palubovky a nebo tapce na dveřích v těch místech, ale od volantu to nejsem schopen rozklíčovat a když stojím na místě a jen že vším kroutim a mačkam tak nic 🤔😁. Každopádně je to jen když nejedu po hladkém asfaltu, takže se to dá vydržet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Nahrál jsem drnčení pod palubkou v závislosti na otáčkách, ale předpokládám, že palubka bude muset jít dolů, protože všechno ostatní, co se dalo vyzkoušet v okolí toho zdroje zvuku jsem už zkusil. Auto je v záruce. Nesetkal se s tím někdo? :-(

https://youtu.be/FHs4JjHuGd4

Editováno: , autor: Marek Bačovský
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 2. 7. 2021 na 20:29, Legalize napsal:

Mám OIII 2.0 TDI 110 kw, 2016, kterou jsem koupil ojetou s cca 95.000 najetými km.

Po krátkém čase mi začalo drnčet před řidičem v oblasti budíků. Zdrojem byl kolenní airbag řidiče. Vyřešili mi to v autorizovaném servisu. Po čase to ale začalo znova a znova to vyřešili v jiném autorizovaném servise. Teď to začíná opět a zatím jsem to vyřešil kouskem molitanu zastrčeným mezi plastem palubovky a tím airbagem. Při prvním zákroku mi poškodili (uvolnili) plast palubovky u toho airbagu a při druhém ho už utrhli úplně. Teď ho tam mám přidělaný dvěma stahovacími páskami. Dále mi klepal držák parkovacího lístku - vyřešeno zastrčením kousku papíru mezi držák a A sloupek.

Dále mi drnčela utržená pružina ve dveřích řidiče, která napomáhá vracet kliku. Že je to tím, mě upozornili v autorizovaném servise, ale neobtěžovali se to vyřešit (prý by se musel vyměnit celý tapec, jehož pevnou součástí je i klika s pružinou a ten stojí 8.500 Kč) - vyřešil jsem kouskem molitanu zastrčeným do dírky mezi tapcem a klikou.

Drnčela mi i palubovka někde nahoře uprostřed, hlavně když jsem měl přes středový výduch ventilace nainstalovaný držák mobilu (kvalitní a drahý Brodit). Nějak to pořešili v autorizovanám servisu, ale s držákem to opět začalo drnčet, tak jsem zvolil jiný typ s přichycením na čelní sklo.

Pak mi ještě podrncávalo něco ve spolujezdcových dveřích, při sundání nohy z plynu a klesání otáček. Někdy to znělo spíše jako z B sloupku. V autorizovaném servise mi nějak přitáhli lanko stahovačky. 

Od té doby se mi děje zvláštní věc. Většinou tak po 10 minutách první jízdy v určitý den mi začnou rezonovat dveře spolujezdce při cca 1800 - 2000 otáčkách. Po nějaké době se to utiší a pak už se to ten den při dalších jízdách neděje. Další den znova. Měl jsem již sundaný tapec spolujezdcových dveří, ale nevím přesně jak se dostat ke stahovačce a co kde případně vypodložit.  Zvuk se ozývá jakoby z míst, kde je reproduktor. Asi oddělat reproduktor a podívat se tam? Nebo reklamovat opravu v autorizovaném servise? Přikládám odkaz na foto a video. Budu rád za vaše rady a postřehy.

 

https://uloz.to/tamhle/IlsXb87IAYfE#!ZGuuZmR1Amt4AGN4BGD5ZGN0LmZ0EJMMDJbjMUcDMmAlZzH2

 

Z celé situace jsem dost nešťastný navíc při každé demontáži interiéru (mnou, ale i pracovníkem autorizovaného servisu) se něco poškrábe, ulomí nějaký zácvak apod. Vůbec jsem zklamaný celkovou kvalitou a provedením interiéru.

 

Ahoj zkus řešení že strany 37 od uživatele TTT. 

Mě se to samé dělo na benzínové RS. 

Skodovka nabízí i tlumiče které hadičky svazi a mělo by to být ok. 

Jde to řešit různě koukni a dej vědět zda pomohlo. Tohle rezovovani od strany spolujezdce navíc v tehlech otáčkách je většinou spojené právě s palivovými hadičkami.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

O problému s hadičkami vím. Už jsem utlumoval hadičky vzadu, kde vcházejí do nosníku, v nosníku i pod kapotou v předu. Toto mi v ničem nepomohlo a není to můj případ.

Teď mi v pravých dveřích občas lehce chrastí a z dveří to rezonuje, jak jsem psal, někde kolem 2000 otáček při první jízdě se studeným autem to po čase začne dělat. Pak přestane a už se to většinou ten den neděje. Tato rezonance se objevila po zásahu v servisu, kdy nějak "uchycovali" lanko stahovačky. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
On 10/25/2020 at 12:01 PM, tttt said:

Pánové @Prograw , @michal.vrbka a @michal.vrbka

 

Tady máte slíbené fotky. Je zbytečné to řešit nějakým tlumičem apod. stačí jen zeshora dát například starý hadr a tím se vymezí ta vůle, která způsobuje rezonance, které jsou slyšet někde u spolujezdce. Mám to takhle cca 2 týdny a absolutně vyřešeno a drží to tam fest, že není potřeba to nějak utahovat (lepit) apod. Práce na minutu, výsledek stoprocentní a cena = starý hadr :-D

IMG_3711(1).jpg

IMG_3712(1).jpg

IMG_3710(1).jpg

IMG_3713.jpg

Ďakujem ti veľmi pekne za tvoju radu.  Spravil som to iste co ty síce miesto handry som pouzil (izolaciu z reproduktorov, vymienal som reproduktory a izoloval vsetky dvere)  a pouzil jednu binderku na zaistenie a z lahka pritiahol nie silno. Mne spolujazdcove dvere drncali pri otáčkach od 1500 do 2000, po tvojej rade je klud :). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím,dnes se mě konečně podařilo najít příčinu otravného drnčení v místě spolujezdce a to když motor točí 2000 až 2500 .

Dělali to už zde zmiňované palivové hadičky vedoucí pod autem na pravé straně.

Stačilo je jen trochu zajistit,já jsem tam nacpal polyuretan a je klid.👍

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 2. 8. 2021 na 20:16, Marek Bačovský napsal:

Nahrál jsem drnčení pod palubkou v závislosti na otáčkách, ale předpokládám, že palubka bude muset jít dolů, protože všechno ostatní, co se dalo vyzkoušet v okolí toho zdroje zvuku jsem už zkusil. Auto je v záruce. Nesetkal se s tím někdo? :-(

https://youtu.be/FHs4JjHuGd4

V te oblasti mi rezonovala mřížka ofuku celního okna , komplet jsem to prostrikal teflonovym sprejem jak z venku tak ze Vnitr stim ze rádio ven , a dlouhá násada na stříhání dutin.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Chtěl bych se ještě vrátit k tomu drnčení za studena mezi 2000-2500 ot/min... 

V jiném vlákně, ani to nebyla Octavia, ale motor 1,6TDI, jsem našel zmínku o TPI 2055928/1. 
Nevěděl by někdo, co se tam uvádí? Začala být zima a zase to drnčí, nejenom při přidání, ale i při ubíraní plynu. Možná to TPI s tím vůbec nesouvisí, ale už nevím co s tím...
Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Všem, kterým rachotí auto mezi 2000 - 2500 ot./min jsem asi před týdnem úplně náhodou udělal průlom ve svém bádání. Zkoušel jsem tlimut palivové vedení, ale to vůbec nepomohlo. 
 

V každém případě, zvuk vychází někde z prostřed palubní desky, už jsem tady posílal videa (už asi několik stran zpět), jak se zvuk projevuje. Zjistil jsem, že když vypnu vzduchotechniku na "off", tak zvuk přestane. Lze to i pozorovat, pokud točím na neutrál, vypnu vzduch a auto je během vteřinky ticho. 
 

Plánuji to nahrát a poslat do autorizáku, ať se mi k tomu vyjádří. Evidentně někde rezonuje nějaká klapka, která se otevírá při studeném autě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak mohu potvrdit, pokud se vypne Climatronic ("Off"), tak ta největší rezonance za studeného stavu přestane. Zkoušel jsem i přepínat na sklo, tělo, nohy, vnitřní okruh... měnit teplotu... pomůže jen vypnutí.

Jen pro doplnění - FL 1,6Tdi, 85kW.

Je to zajímavé, souvisí to tedy nějak s klimatizací / topením, dělá to jen za studeného stavu a přitom je to něco, co "rychle vychladne". Stačí někde zastavit na hodinu a už to zase chvíli rezonuje (motor přitom nestačí úplně vychladnout, olej je pořád přes 50st.C). Ujede se pár stovek metrů a je klid...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Jsem objednaný na 25.01. na servis, říkali 2-3 pracovní dny a pravděpodobně budou muset demontovat celou palubovou desku. Přemýšlím, zda do toho vůbec jít, protože tady už se v tématu někomu stalo, že po demontáži palubky to začalo drnčet zase jinde..

 

Budou chtít video, takže pak pošlu i sem. Dříve to prý nezjistili kvůli tomu, že když jdou auto s podobným problémem projet, vypnout jako první rádio a vzduchotechniku, aby lépe šlyšeli všechny zvuky 😄. Tudíž to nikdy nemohli slyšet..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...