Přejít na obsah

Podsvětlení přístrojů


Pastelka

Doporučené příspěvky

Nechci se ti do toho vmesovat, ale zaprve: clovek zodpovedny za kombik o tobe a tvych postrezich nikdy neslysel, pokud tato zmena nastala neni to na tvuj popud. Zadruhe komfortka s tim nema vubec nic do cineni. Za treti pokud nejsi schopen poznat kdy je treba prepnout z DL, tak problem nebude na strane auta...resite kraviny. Navic osobne se mi nestalo, ze bych pres den nevidel na cisilka a potreboval podsviceni, ktere za plneho slunka je stejne k ****

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím kdo je "člověk odpovědný za kombik (kombík?)" a vlastně ani co je kombik (kombík?). Že jsem způsobil revoluci v rekonfiguraci nastavení osvětlení a že to ŠA dělala jen kvůli mě, bylo myšleno samozřejmě tak trochu ironicky. Jestli to XY předal dál nebo nepředal? Věř, a víra tvá tě uzdraví. Ale netvrď mi, že automobilka nesbírá názory lidí na svoje produkty a jede si jen podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. Od čeho by byly pak ty její průzkumy spokojenosti a názorů na nové auto (vyplňoval jsem po koupi auta jakýsi čtyřstránkový dotazník názorů na auto).

Nejsem "pájmistr", abych věděl, kde se nastavení může změnit, komfortka mě prostě napadla jako první. Pouč mě, prosím (ale to ty asi nemůžeš, že?).

Samozřejmě jsem schopen poznat, kdy přepnout z DL, nejsem tydýt, ani z jinýho gangu. Navíc právě kvůli těm nesvítícím ciferníkům nejezdím na DL, ale na potkávací světla, což dle mého soudu je stejně bezpečnější v tý džungli na silnicích.

Co člověk, to názor. Neberu ti tvůj, neber mi můj. A mě zrovna fakt vadí to, že prostě na ty ciferníky třeba se slunečními brýlemi hůř vidím. Nesvítící ciferníky se mi prostě nelíbí. Je to úlet, ciferníky jsou třeba oproti OI málo kontrastní. A ohánění se snížením energetické náročnosti a emisemi se mi zdá fakt trapný (bylo to v jedné z odpovědí pana XY ze ŠA).  

Howgh, domluvil jsem.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dneska to určitě nestihnu, ale pokud se mě třeba v pátek podaří nějak rozumně přidělat telefon k palubce, abych to natočil, můžu jet za denního světla s denním svícením a zajet někam do garáže, aby jsi viděl, jak pěkně budíky svítí a pak to pěkně zhasne... myslím, že je to super věc, každopádně jsem se nedíval do příručky, asi si jdu pro ni a podívám se, co tam o tom píšou...

 

Tak jsem v návod nenalezl jakoukoli zmínku o osvětlení displejů, její intenzitě atd. Možná jsem to někde přehlídl, ale listoval jsem v tom teď celkem dlouho.

Editováno: , autor: g0dric
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Miklisek: nejprve bych rad zduraznil, ze jsem to nemyslel ani trosku spatne, jen jsem popsal me postrehy, nic proti tobe, snad sis to nevylozil nejak spatne.

Panel pristroju je Kombi-instrument, neboli kombik. Staci jen prehrat soft za novejsi verzi, ovsem nejsem si jisty jestli to ma navaznost i na kodovani. Pres zakaznickou podporu se bohuzel rady, nebo snad reseni nedockas...jen muj nazor z vlastni zkusenosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Máš pravdu, dočkal jsem se, ale odpověď mě moc nepotěšila a neuspokojila:

Vážený pane Miklisku.

Funkce podsvícení panelu přístrojů, která je aktivována pokud je zapnuté zapalování, je možná pouze u vozidel Škoda Rapid, která jsou vybavena displejem MAXI DOT.

 

A ptal jsem se ještě na možnost předělávky přístrojů na MAXIDOT:

Dodatečné zavedení této funkce u vašeho vozu není možné (homologace vozidla) a proto také tuto úpravu formou originálního příslušenství nenabízíme.

 

a)nechápu spojitost s MAXIDOTEm, asi jsou v něm ale nejspíš jíné čipy v budících než u budíků s MFA

b)proč to oficiálně nejde, to taky nepochopím. Pochybuju, že těch x kombinací výbavy a motorizací, co si lze navymýšlet, má ŠA homologováno. Pak by ale správně všichni s předělanými budíky z obyčejných na MAXIDOT neměli správně projít STK, protože potom auto neodpovídá homologovanému typu. I autorizovaný servis na dotaz na předělávku odpověděl že radši ne, nechce šahat do auta v době záruky.

Možná se bojí do toho šáhnout, protože je to elektronika a oni se bojí, aby něco nepokazili a případnou škodu by museli platit oni.  

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Na regulaci pod svitu přístrojovky jsem ptal v autorizaku , odpověd nejde  :) při další navštěvě servisu jsem si vbrečel že chci mluvit z člověkem co přimo dělá kodovaní přispusobení řj atd , (tvaříli se dost neochotně nekonec mi ho zavolaly ) tak jsem z něho tahal rozumy , zmněnit intezita pod světlení přistroju jde tedy u maxidotu "ktery má čidlo intezity okolního světla " děla se to v přispusobení , ale oni neví na jakém kanale :) dělá to ŠA online připojením :( , tak tež říkal že jde dost věci upravit , ale zase jenom online připojením do ŠA :( , a v tomhle je škodovka velice neochotna ! tak nevím jestli kecal nebo ne :)

 

ale podle mne by to mnělo jít přez příspusobení na najkém kanalu v vcds udělat , ale který kanal to nemám ani paru ,zatím jsem na to nepřišel nerad bych oddělal přístrojovku :kol-32::kol-34:

 

A pro ty co maji maxidot z čilem okolního světla a auto po zaruce je možnost hrabout do přístrojovky , bud místo senzoru okolního světla dát dratky a potenciometr a vyvést ven " třeba někde pod volant , připadně k čidlo okolního světla přidat potenciometr do serie z čidlem (tim omezit jeho rozsach )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Pri stretávacích svetlách svietia 'budíky' stále rovnakou intenzitou a naopak pri dennom svietení sa intenzita mení v závislosti od množstva svetla vonku - napr. pri jasnom počasí svieti naplno a ked vojdem do tunela sa podsvietenie stiahne. Aspoň u mňa som si všimol že to tak funguje. A je to logické - keď je okolo auta tma nepotrebujem aby ma oslňoval jas budíkov na maximum  :kol-149: Osvetlenie rádia som neodsledoval a climatronic nemá prečo meniť intenzitu, keďže je úplne dole.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Stále stejná písnička, psal jsem do ŠA po ruptůře H7-čky ....

 

Dobrý den.
Mám dotaz, zda by bylo možné nechat přehrát v autorizovaném servisu soft kombi přístrojů u RAPIDa MR2013, aby podsvícení svítilo
společně s denním svícením a osvětlení pohasínalo při snížení vnějšího osvětlení. Tedy tak, jak je tomu u novějším modelových
ročníků od MR2014. Myslím, že by to neměl být zásadní technický problém.
Vadí mi totiž to, že u mého vozu musím svítit plným osvětlením i ve dne, protože když svítí pouze DLR, nesvítí přístroje a jsou
pro mě prostě nečitelné. Bohužel žárovky potkávacích světel H7 (OSRAM NIGHT BREAKER UNLIMITED) vydrží svítit jen cca 8
měsíců/6000km, což je docela málo.

Děkuji za odpověď
P.S.: Byl jsem se podívat na Dni otevřených dveří v Mladé Boleslavi a byla to prostě paráda! Mě jako technika potěšilo, že bylo
možné shlédnout i jiné provozy než montáž - kovárnu, slévárnu, nástrojárnu a lisovnu. Přeji Škodovce, ať se ji daří!

 

Vážený pane,
děkujeme Vám za e-mail a k Vašemu dotazu sdělujeme: původní nastavení denního svícení bylo bez možnosti podsvícení přístrojů a
to jednak proto, aby při stmívání byl řidič upozorněn na nutnost přepnutí na běžné svícení a jednak z důvodu snížení spotřeby
paliva. Ohledně řešení předmětu Vašeho dotazu jsme se obrátili na příslušné oddělení naší firmy a obdrželi informaci, že denní
svícení u starších modelů Škoda Rapid není bohužel možné na Vámi požadovanou funkci upravit.

ŠKODA AUTO a.s. | V. Klementa 869 | 293 60 Mladá Boleslav | Czech Republic

 

Co by jim to udělalo, kdyby mi za úplatu ten soft přehráli. Nevěřím, že je k tomu nutná i hardwarová změna v budících.
 

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prdlajz vsak ja to mam od Ferdy, jedina nevyhoda ze intenzita se snizuje ale i kdyz je uz dost tma nevypne se podsvetleni uplne aby ti doslo ze si mas rozsvitit jako u MR 14 a pozdejsi. Dle Ferdy ovsem s maxidotem by to melo jit. Ja nemam maxidot. Mohl sis to nechat u Ferdy udelat kdyz si tam byl. Hold si nechtel. [emoji1]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli je to tak "jednoduchý" , že to jde udělat jen nastavením ve VCDS, když se ví kde a jak, pak fakt Škodovku nechápu.

A zvyk je železná košile, holt jak jsem už zvyklej svítit potkávačkama, tenkrát jsem na to zapomněl, protože jsem řešil s ferdou25 hlavně něco jiného. Teď se mi to osvěžilo s opět prasklými ONBU+, výměnou za hůř svítící PWV a Kucisovým navnaděním na ty nové mlhovky s LED DRL.

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No sice nevim jak to Ferda delal, ale mam pocit ze toto bylo nejak slozitejsi. Pac mi to delal spolecne s protocenim rucicek a ja tomu prd rozumim tezko mohu neco psat. Z prvu mi to dost vadilo ze to nefunguje presne jako MR 14, ale zvykl jsem si a za stale podsvetleni ciferniku jsem rad i to efektivni rozviceni ceferniku po protoceni rucicek vypada pekne. Myslet na to ze si clovek musi rozsvitit stejne clovek musel myslet i pred tim, ns to se da zvyknout. Ale ty mas maxidota a to mi ferda nabizel ze tam to ma vice moznosti uprav nez u MFA kdybych chtel prejit taky na maxidot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den.....
To, že to nejde, je z důvodu nějakých provedených hardwarových změn v přístrojích od MR 2014, aby fungovala funkce stmívání osvětlení přístrojů při svítícím DLR? Protože pokud je to jen otázka jiného software, nechápu, proč by to za úplatu nešlo v autorizovaném servisu provést. Samozřejmě mechanici autorizovaných servisů neumí nejspíše vše, ale existují určitě i možnosti online napojení auta přímo na centrálu (v řeči IT se tomu říká vzdálený přístup).
S pozdravem M.

 

Hle, asi by to i šlo, ale tak nějak asi nechcou:

 

Vážený pane M,
litujeme, že naše odpověď nesplnila Vaše očekávání. Vámi zmiňovanou úpravu u tohoto staršího modelu nemůžeme z naší strany doporučit.

S pozdravem ŠA

 

Až bude čas, vyrážím do Strakonic.....

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si včera poprvé všimnul toho automatického stmívání, když jsme v podvečer projížděli po pidisilničce kde se střídají rychle úseky se stromy a bez stromů. Je to docela fofr, ale co mě překvapilo (asi příjemně), že když jsme zmizeli pod hodně hustými stromy, tak se to nerozsvítilo, ale naopak skoro úplně zhaslo. Fakt to člověka nutí rozsvítit potkávačky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Grrrr, a o to jsme bohužel ochuzeni......... Pro ŠA neskutečnej problém upgradovat relativně dobrou funkci i na starší ročníky. Věřím tomu, že na tom nic není, akorát že se prostě bojí, co by to s autem provedlo, snad kvůli případné reklamci v záruční době (nedejbože aby něco ŠA platila navíc), nemají to odzkoušené a kvůli jednomu "řvounovi" to zpětně testovat nebudou. Naštvalo by mě, kdyby to po uplynutí mé čtyřleté prodloužené záruky najednou šlo......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus toho ferdu a on ti rovnou poví, jestli to s tím tvým upgradovaným maxidotem půjde úplně takto jako u MR14. Záruka nezáruka, Ty už stejně máš na půl autě po záruce.  :kol-28: Já už mám po záruce úplně a svět je hned růžovější a bez stresu. Navíc už ani nemusím do AS na servis, i když tam asi do 4 let stáří vozu asi jezdit ještě budu, tj. ještě 1,5 roku, kdyby náhodou něco. 

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...