Přejít na obsah

On Board Camera - vše o kamerách (jakou vybrat, umístění, zapojení)


bicista

Doporučené příspěvky

@Clerfayt: Děkuji za tipy - tvé vlákno jsem samozřejmě projel :-) vč. tohoto. Já tam právě zkoušel nahlédnout, a žádné ty úchyty jsem neviděl. A právě proto jsem psal sem, protože lámat tam skutečně nic nechci. Do DP jsem mrknul, a našel jsem jen krásný popis "odcvaknout" :-) Ale moc detailně to nebylo. Dnes mám za světla čas, tak se s tím zkusím potrápit - snad mi neřachne pytel do obličeje :-) 

Manuálně zručný, myslím, docela jsem, jen mám často obavy právě např. z poškození,zvlášť, dělám-li něco poprvé.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otevři si dveře... Opatrně vem ze okraje toho tapecu. A vycvakni ho z té prvé polohy. To se Ti asi povedlo, ne? 

 

Potom od strany těsnění dveří ten plast odehni a kouni tam tou škvírou. Chce to čelovku. strč tam šdoubovák a sponu posuň nahoru v ose sloupku a máš to venku. 

 

Jednou se ti to povede a bude to hračka

Editováno: , autor: Clerfayt
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Za ty prachy jsem psal, že to vypadá dobře.

Osobně stále pro nové auto hledám, a asi bych šel do vyšší cenové hladiny, kde už bývá GPS, a třeba možnost připojení i zadní kamery, není to ale podmínkou. Já hledám hlavně (zatím neúspěšně) řešení, které se mě dobře naváže na stávající velký senzorový kryt na přední skle, a kamera tam nebude příliš na očích... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako som uz spominal, mam DDPai M6+. Na aliexpress cca 100 eur (obislo sa to v mojom pripade bez dph a cla). Rozlisenie 1440p, v noci naozaj velmi dobry obraz, pripojenie ku kamere cez Wifi. Nie je to uplne nejdiskretnejsia kamera, ale ani nijako extra ju zvonku nevidno. Da sa k nej cez Wifi sparovat DDPai mini a moze fungovat ako zadna kamera. Ma to peknu aplikaciu v mobile, kde je mozne prezerat si zaznamy, ulozit si pripadne do telefonu, ma to GPS...magneticky drziak, takze velmi jednoducho sa da kamera odobrat. Takze za mna mozem len odporucit.

 

Btw, takisto mam velky kryt za zrkadlom, no z mojho pohladu kameru vobec nevnimam. Mam ju za zrkadlom na pravej strane.

Editováno: , autor: misor1994
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dnes, dle zde popsaného návodu, nainstalována kamera Xiaomi 70mai Dash Cam.

 

V boku palubní desky vytažena auto zásuvka, spínaná klickem z pojistkove skříně. Kabel od kamery protažen A sloupkem a pod stropním krytem. Demontáž A sloupku je otázka par minut, viz zde uvedený návod.

 

Zatím vše funguje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Ahoj,

tak konečně po čase jsem se dokopal k tomu, abych se pochlubil tou mou instalací kamerky. 

Jak jsem říkal - původně jsem měl kamerku Yi Ultra DashCam. Pěkná, s wifi, bohatým příslušentstvím a 16GB kartou v balení - kamerku jsem však vrátil z důvodu, že mám vyhřívání předního okna, a byly vidět při slabším světle drátky. 

Na místní doporučení jsem se rozhodl oželet WiFi a vzal GPS kamerku Viofo A199s. Kamerka je blíže ke sklu, je méně nápadná, a obraz taky super - ve městě večer jdou číst i RZ, když je dostatečné pouliční osvětlení (od kamery za 3.000 vážně nečekám zázraky).

 

No a k samotné motáži - V první fázi jsem měl kamerku zapojenou do zásuvky 230V a kabel tažen viz foto. Naštěstí jsem vzadu v té době moc lidí nevozil :-D Ale jako dočasné řešení to bylo v klidu :-) 

20180528_200341.thumb.jpg.361dbd5ebfea3bf02ff9257f5389a978.jpg

 

Po čase mi přišel z číny Viofo Hardwire kit a začal boj s demontáží A sloupku - ještě jednou díky všem, které jsem otravoval s radou o demontáží :-)

s-l1600.thumb.jpg.1a5b818e3b641ccca54051ba346f64ec.jpg

 

Instalaci jsem se snažil provést, aby byla co nejméně nápadná - tedy vedení kabelu pod střešní tapec (pouze zastrkat káblík, žádná demontáž), následná demontáž obložení A sloupku, protažení kabelu podél originální kabeláže až k pojistkovce. Kabel jsem samozřejmě přitáhl stahovacími pásky, aby nikde neplandal a nedrncal. 

 

20180527_134815.thumb.jpg.7f47b588efda6bf4082312f981c3ed21.jpg20180527_134826.thumb.jpg.32fda602b5b03d3503184103d737b3c2.jpg20180527_140304.thumb.jpg.b986d16989b455f3222cda2ed29c5fcf.jpg20180527_140313.thumb.jpg.7d726a6bf6f03dbf87c1b9cb1a61292c.jpg20180527_164158.thumb.jpg.d11a75112c819b7176aa46ce7f746903.jpg20180528_195316.thumb.jpg.65af4807828310e664bda1d3254d6461.jpg

 

Při opětovné montáži A Sloupku mi nějak úplně vypadly ty kovové spony a nedržely v obložení. Hledal jsem je přímo v kovovém sloupku vozidla. :-D naštěstí nikde nezapadly, zasunul jsem je opět do obložení a zabouchal a už drží, jako nové :-) 

 

Možná časem upravím instalaci v pojistkovce - aby nebyl kabel zepředu, ale zezadu, jako jsou všechny ostatní. Ale neměl jsem náladu odmontovávat kolenní airbag a piplat se s tím - třeba v budoucnu :-) 

 

A co je super, většina lidí, které vezu, si ani nevšimne, že mám kamerku :-) Takže spokojenost.

 

Editováno: , autor: Velda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám vyhlédnutý on-board kamerový systém DOD LS500W Dual, nemá s tím někdo osobní zkušenost ?

Má to přední a zadní kameru, GPS, WDR, parkovací režim, reálný noční režim se snímačem SONY STARVIS, SD 128Gb, WiFi a smartphone apka atd...

 

Je to jedno z nejlepších 2kamerových řešení na trhu, mj. certifikovaná i pro provoz v Rakousku :w00t1:

 

Zdá se mě ta přední kamera (š. 12 cm) docela veliká - nejsem si jistý, zda-li to budu moci nějak rozumně umístit i na mé čelní sklo, kde je již velmi objemný plastový senzorový kryt, mj. s kamerou asistentů auta...

 

1.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc, to bych přivítal. Už jsem na to koukal a přemýšlel, že bych jí dal buď přímo pod ten senzorový blok, a nebo pod levou sluneční clonu. Zatím nevím, zda-li by se tam ale vešla.
 

Editováno: , autor: omicron
Vymazán Tapatalk...:-)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co jsem koukal, tak Truecam A7s má 10,3 cm x 5 cm. Takže to bude dost podobný. Takto to vypadá z výhledu řidiče, nikde nic nezavazí, je to krásně schovaný za zrcátkem. Ještě ti to vyfotím z venku, v té garáži to háže různý odlesky a není to skoro vidět.. 

 

Musím tě zdrbat za ten podpis "odesláno přes Tapatalk", prosím, vymaž si tento podpis, odporuje to zdejším pravidlům. Díky 

 

20180808_170136.jpg

20180808_170754.jpg

20180808_170409.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za ty fotky, mezitím jsem problematiku znovu prostudoval, a asi půjdu do její "sestry" DOD RC500S. Elektronicky v podstatě totožná, ale hlavně zcela nenápadná, přední kamera není o moc větší než ta zadní, nemá displej, a ovládací prvky jsou minimalizované - kamera je tak lépe umístitelná a zdaleka méně nápadná. To se vždy hodí. Její ovládání je víceméně dedikováno na aplikaci ve spárovaném smartphone. To může někomu vadit, ale mě určitě ne, ta nenápadnost je velký benefit. Přitom technologicky na naprosté špičce.

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen bych podotkl k předchozímu příspěvku, ze dashkameru mám již na třetím autě - nešlo mě tedy až tak o její obecné umístěni, ale spíše umístěni velké, 12 cm široké kamery DOD LS500W Dual v kombinaci s velkým senzorovým krytem na předním skle. Díky za ty tipy.


To ale již pro mě nebude kritické, neboť jsem se rozhodl sice pro DOD kameru, ale pro rozměrové minimalistický, ale pořád 2kamerový model DOD RC500S, se stejnou výbavou, jak píši výše.

 

S tím Rakouskem jsem to uvedl se smajlíkem, samozřejmě nadsázka, stačí obvykle použít zdravý rozum a minimální znalost rakouské legislativy ohledně věcí, které zaclání ve výhledu řidiči, jinak to není zásadně jiné než u nás. Nijak explicitně to u nich zakázané není. Vždy je důležité ale, jak se záznamem naložím (tam je ten zakopaný pes), byt v tomto policejním státě je to také vždy o konkrétním policajtovi, kterého se nesmím bát, a musím přemýšlet, co mu řeknu, byť nemá žádné právo o tom nijak rozhodovat.

 

Dlouho jsem se před koupí nové dashkamery rozmýšlel, přeci jen tu předchozí jsem pořizoval do předchozího auta již hooodně dávno, a měl jsem původně představu o něčem, co bude více či méně integrovatelné k velkému senzorovému krytu na předním skle mé LK. Nicméně nic odpovídajícího jsem nenašel, takže beru univerzální model.

 

Jinak, pokud má někdo podobné dilema s podobnou výbavou, a rád by nějaký špičkový typ, tady jsem našel celkem vydatný srovnávací test právě mého výběru DOD RC500S (a mimoch. i s dalším mým kandidátem Thinkware F800 PRO), který vám pomůže rozhodnout :-)

 

 

 

 

Editováno: , autor: omicron
oprava diakritiky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem kdysi několik let v Irsku DOD GS600, obraz super, kamera malá, ale nevydržela první české léto, resp ty teploty - uvnitř se normálně rozlepil plošný spoj... ale ta doba je snad pryč a věřím, že ty dnešní DODky jsou cajk. A na cenu zas tak moc nehleďte, pokud ta kamera poslouží a ochrání vás od hrozby platit někomu nemajetkovou újmu v milionech, tak je deset klacků pakatel ;) A lepší dát 10k za kameru než za značku na přání, no ne? :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před hodinou, LukášCBR napsal:

U DOD zamrzí pouze ta cena, která je v porovnání s konkurencí až nesmyslně vysoká.

 

To si až tak nemyslím, tedy ne to, že by ta cena byla malá, to jistě ne, ale srovnatelná konkurence (2kamerový systém, SONY STARVIS chip s nočním režimem, parkovací režim, místo Lion použití kapacitoru atd.) je na podobném cenovém levelu, např. Thinkware F800 PRO, který se u nás oficiálně nedistribuuje (nenašel jsem zastoupení). A pokud jsi měl např. na mysli TrueCam, tak to je myslím jiný segment, byť jsou to jistě dobré kamery. A kdo nechce to dražší, určitě půjde např. do zmíněného TrueCamu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A v čem konkrétně je prémiová A7S tak odlišná oproti DODu za dvojnásobnou cenu, kromě tedy té baterie/kapacitoru, která uživatele zásadně neomezí, ať je tam to nebo ono.

Měl jsem A7S s baterií, kdežto momentálně mám kapacitor (včetně prémiového čipu Sony) a rozdíl tedy neregistruju. Výhody kapacitoru znám, netřeba tedy zmiňovat.

Příjde mi, že tady jde především o punc luxusu.

Ovšem na druhou stranu dodám, že pokud je to tvůj favorit a jsi ochoten tohle investovat, proč ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chápu tvé preference, A7S neznám, vím že existuje, takže nevím, v čem (cituji) "konkrétně je prémiová A7S tak odlišná oproti DODu za dvojnásobnou cenu",  ale nevím, že by disponovala např. 2kamerovým řešením.

Také nevím, že by byla vybavena docela sofistikovaným parkovacím algoritmem pro nepřítomnost, který je pro mě osobně jeden z největších benefitů u DOD. Ale zato má "Vtipné komentáře herce Karla Zimy:D To DOD skutečně nemá...

 

Z mnoha důvodů mj. i velikosti bych do řešení Truecam nešel, proto jsem také později odpískal původní záměr DOD LS500W, obě tato provedení jsou pro mě velká, a příliš křiklavá. Mimochodem Truecam bylo v mém výběru na počátku také...

 

Nevím, kde vidíš u DOD RC500S nějaký "punc luxusu", to je poznámka docela mimo, toto řešení je svým provedením naprosto minimalistické a nenápadné, bez obvyklého obscénního asijského designu a zbytečných "cingrlátek", celé je to orientované pro ovládání ze smartphone. To je ten punc luxusu ? Fakt ? Můžeš to více osvětlit ?

 

A chápu, že tě ta cena jako uživatele jiné kamery nějak asi dráždí, za určité věci se obvykle připlácí více, než za běžný mainstream, tak to v tomto světě již chodí. To je celkem zbytečná diskuze jako neustálé spory mezi uživateli "iNěco" a těmi ostatními... Předpokládám, že svou cenu má DOD marketing jasně odůvodněnou, zkus je třeba oslovit :-) Pokud vím, tak se DOD prodává velmi dobře. Konkrétní rozdíly si na webu můžeš najít sám - projel jsem pár testů a review, kde se tyto kamery sešly, jako hlavní benefit DOD řešení je mj. opakovaně vyzdvihována vyšší kvalita obrazového záznamu, zejména v noci, což je pro ten park systém v nepřítomnosti asi klíčové - to myslím TrueCam nemá, že?

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě máš pravdu v tom, že je zbytečné o tom debatovat a to navíc, když jsi prakticky rozhodnutý.

Prémiová A7S proto, jelikož v ČR nemá prakticky nikdo vyšší prodeje, než právě TrueCam.

Mým cílem bylo, že za prakticky poloviční ceny nabízí konkurence prakticky to samé, včetně fičur, jakými jsou rádoby “lane asist”, který je nepoužitelný, ale mimo jiné i parkovací mód, který lze také nastavit na různé úrovně.

Rozlišení beru v tomto segmentu jako neviditelnou tečku v už tak skvělém obrazu.

Nakonec zopakuji, že je to tvá volba a rozhodnutí je tedy na tobě :-)).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...