Přejít na obsah

Jaký olej do 1.6 16V 77 kW


Doporučené příspěvky

Tonda-B: Písty se chladí olejem. Když použiješ hustější olej, bude jeho průtok a rozstřik z ojničních ložisek menší, takže chlazení pístů bude horší.

Větší tepelnou stálostí olejů s vyšší viskozitou bych si taky nebyl tak jistý viz http://bmwservice.livejournal.com/27699.html nebo soubor v přiloze.

Test tepelná stabilita.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viskozity ako je 10W-60 sa používajú do vysoko výkonných motorov určených na závodné použitie, a aj tam hlavne okruhové vytrvalostné preteky a podobne. Síce tieto viskozity preferujú aj niektorí majitelia Subaru Impreza STi, ale inak to nie je viskozita vhodná pre civilné použitie.

 

Dobrý pomer cena výkon majú napr. Shell Helix Ultra 5W-40 alebo Mobil 1 New Life 0W-40.

0W-cokoliv nechci určitě.

A ten TWS jsem si vybral s uvedeným viskózním indexem proto, že je vyrobený na syntetické bázi esterů.

To u těch uvedených olejů nikde nepíší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B: Písty se chladí olejem. Když použiješ hustější olej, bude jeho průtok a rozstřik z ojničních ložisek menší, takže chlazení pístů bude horší.

Větší tepelnou stálostí olejů s vyšší viskozitou bych si taky nebyl tak jistý viz http://bmwservice.livejournal.com/27699.html nebo soubor v přiloze.

O to mi nešlo, ale o to, že TWS je vyrobený na syntetické bázi, a od toho si slibuji větší odolnost vůči vzplanutí.

A že má 10W-60? No, všechno má své stinné stránky, že?

Ten test olejů jejich zahříváním je zajímavý, ale není potvrzením ani popřením mojí (zatím) domněnky, že olej se kterým jsem auto koupil, na horním pístním kroužku od určité teploty začíná hořet a to se pak projevuje na měrce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A prečo nechceš 0W? Vieš vôbec čo to číslo znamená? Z toho čo si doteraz napísal, mám pocit, že nie a iba ti niekto povedal, alebo si sa dočítal o tom, že "čím väčšie číslo, tým lepšie". Keby to bola pravda, svet by bol moc jednoduchý. Ale nie je to tak. 

A tie kecy o syntetickej báze, estery a podobne sú nepodstatné veci, a marketingové oddelenia výrobcov píšu na obaly olejov čo sa im len zachce. Hlacne to nemý zmysel riešiť pri tvojom motore. Ale keď chceš estery, tak stále máš na výber z olejov Motul, radu 300V (2-ester), a Millers Oils radu CFS NT (3-ester), a z týchto sú aj normálne viskozity.

Každopádne, dobrú radu si dostal, ale naliať si tam môžeš čo len chceš, je to tvoje auto. Len pred tým pouvažuj, či tak čírou náhodou nejdeš z jedného extrému do druhého (prechod z 5W-30 na 10W-60). Je to na tebe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale údaje o viskozitě naprosto neříkají nic o tom, jaký má olej bod vzplanutí na horním pístním kroužku. A tak tento údaj nepovažuji - z hlediska mých potřeb za nejdůležitější.

Že si marketingová oddělení píší na obaly co chtějí vím a od onoho sporu mezi Mobilem a Castrolem je možné označovat jako syntetický olej cokoliv a je to legální.

Ale základový olej je to, co považují za podstatné.

 

1) Buď je to ropný rafinát, který je nejlevnější,

nebo

2) hydrokrakový olej, který vznikne sycením vhodné ropné frakce vodíkem a lze z něj vyrobit hodně kvalitní oleje, ale z pohledu chemika je to pořád minerální olej. Stojí ovšem 2x tolik co ropný rafinát

nebo

3) syntetické oleje, které vzniknou syntézou z etylénu. Jsou to zejména polyalfaolefiny (PAO) s bodem tuhnutí pod -50 st.C, ovšem se špatnou rozpustností některých aditiv a esterové oleje, které mají skvělé mazací schopnosti ve ztížených podmínkách a dobrou rozpustnost aditiv. Obvykle se používají ve směsi. Cena PAO oleje je ovšem dvojnásobná oproti hydrokrakovým olejům a cena esterových olejů je ještě vyšší.

 

Takže pokud existuje na syntetické bázi vyrobený olej od Millera, ten CFS jak píšeš, a je k mání jako 5W-40, myslím, že to je dokonalé a přesně to, co by se mi líbilo vyzkoušet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si těmi mýticky vysokými teplotami na prvním pístním kroužku a následným degradováním oleje nejsem jistý. Pokud by to tak bylo, tak by se v první řadě musel zapéct pístní kroužek (kroužky) a to se neděje, takže si myslím, že nebude tak zle.

Já jsem s vysokými teplotami oleje ve vaně udělal špatnou zkušenost už u Felicie 1,3 MPi, kde jsem jen trochu zvedl výkon z 68 koní na 88 koní. A teploty ve vaně byly ve výkonu 125 až 128 st.C a když jsem zabrzdil a vyjel z dálnice a zastavil na přednosti, tak tepelný spád dotáhl tu teplotu ve vaně na 135 st.C.

A s tím už si neporadil ani ten TWS.

Motor ztratil výkon - jak by ne, když horní pístní kroužek měl ohromné tření jak běžel ve válci nasucho - a když jsem po 2500 km vyndaval vačkový hřídel, abych vyzkoušel jiný, měla nová zdvihátka pittingy a i na vačkách bylo znát, že to mazání není nic moc. Ale kroužky se nezapékaly.

Jo, po přidání výměníku voda/olej teplota oleje nepřelezla 110 st.C a spotřeba oleje nebyla žádná.

 

Ovšem tady u toho motoru BTS nemám kde si vzít plnoprůtokový tlakový olej, abych jej vedl do výměníku nebo chladiče.

U Felicie 1,3 MPI nebo Fabie I 1,4 MPI to bylo jednoduché - odšrouboval se filtr, dutý šroub se závity se nahradil delším, tím se jednak dotáhl adaptér k bloku a jednak se na něj pak našrouboval olejový filtr. No a z adaptéru byl výstup do výměníku a taky vratka.

Jenže tady je ploché plastové víčko a pod ním papírová filtrační vložka...

 

A tak se snažím to vymyslet tak, abych chlazení motorového oleje nepotřeboval.

Zatím jsem s výkonem ze 77 kW na 88 kW a tak motor snad o moc víc do oleje netopí a mohlo by to bez chlazení fungovat jen s lepším olejem.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Valvoline Synpower zrovna tak,je na něm většinou i solidní cena.Viskozitu bych takhle radikálně neměnil,vyměnil bych značku oleje a použil 5w40.Taková Tatra 815 jezdí max na nějaký M7ADS,na oleji má v tahu i 150 stupňů a funguje normálně.Chlazení se dá pomoci zvětšením vany a tím i náplně nebo vyrobit vanu hliníkovou a žebrovanou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...
V 29. 4. 2015 na 9:48, e1. napsal:

Ale keď chceš estery, tak stále máš na výber z olejov Motul, radu 300V (2-ester), a Millers Oils radu CFS NT (3-ester), a z týchto sú aj normálne viskozity.
Každopádne, dobrú radu si dostal, ale naliať si tam môžeš čo len chceš, je to tvoje auto. Len pred tým pouvažuj, či tak čírou náhodou nejdeš z jedného extrému do druhého (prechod z 5W-30 na 10W-60). Je to na tebe.

Tak to musím potvrdit - dobrá rada to byla. Myslím ten CFS od Millera.

První náplň během 10 tisíc potlačila do určité míry to klepání po studeném startu.

Pak výměna oleje s filtrem.

Druhá náplň už úplně zastavila spotřebu oleje a klepání po studeném startu je jen minimální, tišší a kratší dobu.

Takže díky za dobrou radu.

Můžu doporučit i ostatním.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

5W-40

Já bych nerad, aby to vyznělo jako výplod PR oddělení fy.Miller´s.

Pochopitelně si nemyslím, že jejich olejem lze vyléčit přidřený píst, který se v horní úvrati klopí a tedy i klepe (jedna z teoreticky možných příčin mého klepání), nebo poškozená hydra (druhá možná příčina klepání).

Spíš si myslím, že klepal ten přestavovač sací vačky a že došlo k rozpuštění nějaké úsady v mazacím okruhu.

Ano, spotřebu oleje lze výberem oleje ovlivnit velmi významně. A asi i do určité míry i hluk hydrozdvihátek.

Takže teď ráno studený motor nastartuji a pak běží asi vteřinu motor naprosto tiše, pak se ozve a zase zmizí tiché klepání, podstatně tišší než když jsme před časem začali diskuzi na tohle téma. To trvá tak asi 3 vteřiny a pak je motor zase tichý.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Zdravím páni. Poprosil by som vás o radu. Bratranec má na motore 1,6 BTS najazdených cca 140 000km. Za krátko ho čaká výmena oleja. Chce dať olej Valvoline MAX Life 5w 40. Doteraz používal synpower 5w 40.Pozeral som technický list oleja a nie je tam schválenie pre VW normy , tech list uvádza iba tieto údaje:

Performance levels

ACEA  A3/B3, A3/B4

API:  SN/CF

Renault RN0700/0710

Suitable for use in applications where Volkswagen 50200/50500  or MB-229.3 are specified. 

Môže maxlife v pohode naliať pokiaľ nemáschválenie pre VW normu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, barlang napsal:

Zdravím páni. Poprosil by som vás o radu. Bratranec má na motore 1,6 BTS najazdených cca 140 000km. Za krátko ho čaká výmena oleja. Chce dať olej Valvoline MAX Life 5w 40. Doteraz používal synpower 5w 40.Pozeral som technický list oleja a nie je tam schválenie pre VW normy , tech list uvádza iba tieto údaje:

Performance levels

ACEA  A3/B3, A3/B4

API:  SN/CF

Renault RN0700/0710

Suitable for use in applications where Volkswagen 50200/50500  or MB-229.3 are specified. 

Môže maxlife v pohode naliať pokiaľ nemáschválenie pre VW normu?

Aj keď ten olej nemá priamo schválenie VW 502.00, vôbec by som sa nebál ho použiť. Ono tá 502-ka totiž vôbec nie je nejaké extra prísne schválenie a väčšina ACEA A3 olejov mu bez problémov vyhovuje. Benzínová atmosférická 1.6-ka tiež nie je žiaden technický zázrak ktorý by mal extra požiadavky na mazanie, takže ten olej by som bez problémov použil aj ja. Inak parametre podľa technického listu má ten olej dobré.

Čo sa týka problematiky MoS2, v technickom liste o tom nevidím zmienku. Tieto MoS2 oleje a aditíva ponúka(l) hlavne Liqui Moly.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Koukám do faktury od posledního servisu (05/2017) a nyní tam mám Castrol EDGE 5W40 FST. 

Po tom roce je najeto jen cca 4000 km, na jaře budu olej měnit, nikdy jsem neměl rád castrol :)  přes různé mé "testy" jsem vždy skončil u Totalu,  i nyní se mě nechce dávat 2x tolik za castrol...  takže tam půjde Total 9000 5W40 :D

 

Opravdu je castrol tak skvělý pro celkem starý a blbuvzodrný 1.6 BTS motor?

Jakého výrobce oleje do motoru lijete?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 10 měsíců později...

Do výměny oleje mi zbývají ještě asi 3 měsíce (6000km) a na rysce je už minimum, takže bych raději trochu tolik.

Jenže když trochu oleje doliju, tak předpokládám, že bude trvat nějakou dobu (třeba 10 minut?) než proteče a já budu moct zkontrolovat jak moc se na rysce změnila hodnota.

Nemáte někdo prosím změřené, kolik je potřeba z minima dolít, abych se dostal na prostředek nebo maximum? Respektive kolik oleje odpovídá rozsahu na rysce min-max?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...