Přejít na obsah

CANTON sound systém


Doporučené příspěvky

Toto potlačení hluku v autě stejně nemůže fungovat. V autě je rozmístěno asi 10 repro. A kde jsou mikrofony pro ten systém? A pro  koho by tu redukci naladili? pro řidiče? V prostoru to na více míst nenaladíš a i tak si to neumím funkčně představit. Kakš takž tento systém funguje na sluchátka, ale v autě? Z hlediska auta asi jen pokus o marketing. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V ‎13‎.‎4‎.‎2018 na 11:58, Clerfayt napsal:

Kakš takž tento systém funguje na sluchátka, ale v autě? Z hlediska auta asi jen pokus o marketing. 

 

Honda měla ANC u Legendy a Acury již před 10-11 lety....;) Není to zase až tak velká věda. U ANC je spousta možností, systém nemusí být přesně takový, jako ho známe ze sluchátek. Mikrofon v autě je. 

 

A ještě jednou citace přímo od Cantonu :

"The key characteristics of the CANTON sound systems for ŠKODA are dynamic noise cancellation, impressive virtual surround sound and balanced acoustics for all styles of music....

CANTON Noise Cancellation - The system dynamically cancels out vehicle noise – whether you are waiting at traffic lights or overtaking in the outside lane."

 

a také zde (je to sice ke Kodaqu, ale to je stejný systém)

 

"The system is designed to deliver a perfect sound experience to all passengers no matter where they are sitting in the car as well as balanced sound for all music tastes. Dynamic vehicle and road noise cancellation ensures undisturbed listening pleasure while CANTON surround sound technology guarantees a true real-life listening experiences. The sound system is optional providing a fantastic value-for-money ratio in addition to an outstanding audio experience."

 

Canton jinde píše o "acoustic filters for active elimination of noise", tlumí se specifické frekvence zvuku, které jsou slyšitelné dle otáček motoru. Je otázkou, zda se to dá nazývat ANC....oni to nazývají DNC (external dynamic noise cancellation). Asi to nebude pravý Active NC tak jak ho někteří z nás znají, tak Canton nikde a nikdy neoznačili...

 

Mohlo by to být něco jako je Harmanovo Halo Sonic....?

 

Osobně při srovnání s předchozí velmi, velmi tichou O2FL s 18" (a ta měla fenomenální SunSafe Glass), není O3FL s obyčejnými skly o tolik hlučnější, jak by se dalo čekat, a to i na větších 19". Oba vozy s 1.8TSi. Naopak je uvnitř auto až překvapivě velmi tiché...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Současné technologie dokážou počítat s tím, že auto má určitou rychlost, typ motoru, typ podvozku, typ karosérie. Pokud právě pro své výpočty použiju tyto proměnné, dokážu i bez použití mikrofonu potlačovat hluk jen díky těmto proměnným, tj. i bez mikrofonu. Mikrofon pak využiji k detekci pazvuků mimo tyto vlastnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Našel jsem ještě přesnější info, jak to v O3FL funguje - pracuje na tom DSP - procesor digitálního zvuku (dovolil jsem si to přeložit), snad to již přesvědčí:


"Součástí zesilovače DSP je jednotka pro výpočet algoritmů používaných při zpracování digitálního audio signálu. DSP parametrizace se provádí vždy individuálně na konci výrobní linky každého jednotlivého vozidla (proces End of Line). Během tohoto postupu jednotka načte příslušné vypočítané parametry, které se později používají pro zpracování audio signálu. Parametry se vždy liší podle typu (hatchback, combi), a vybavení vozu (textilní či kožený interiér). DSP potom zpracovává audio signál pro každý reproduktor individuálně. Mimo jiné DSP vypočítá i funkci VNS (Vehicle Noise Cancellation). Na základě otáček motoru a rychlosti vozidla se potom ekvalizace přizpůsobuje v reálném čase, aby byl účinně eliminován hluk vozidla."

 

Jak jsem psal výše, není to asi to špičkové ANC (s přímým odečtem okolního hluku pomocí prostorových mikrofonů) jak ho známe ze sluchátek, ale pasívní řešení, i tak zajímavé a účinné potlačení hluku. Aktivní systém s mikrofony by se jistě promítl do ceny.

Editováno: , autor: omicron
oprava chyb
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zase tohle je velká propaganda a hodně přitažené za vlasy. Pokud by to tak bylo, tak po poškození jednotky Cantonu, by nešlo v servise dořešit opravu, aby hrála jednotka jako z výroby, protože existuje jen jedna datová sada pro všechny O3 se soundsystémem. Liší se maximálně verze pro MIB2 a MIB 2.5. Tj. to co nahoře cituješ není možné.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko říci Jirko, jen jsem citoval, jak jsem se dočetl při mém hledání.

 

Nemyslím ale, že možná to nebude tak drakonické, jak píšeš. Ta datová sada je jak říkáš jen jedna, a tady končí jakýkoliv vliv uživatele. Skutečně není možné do DSP zadat nijak typ interiéru a kabiny? Auto to nikde nemá uložené ? DSP jednotka si ale dle toho, jaký je v tom zadán interiér sama změní nastavení příslušných filtrů. Pokud to nebude individualizováno, nic se neděje, bude to hrát "normálně", pokud to DSP upraví, bude to hrát lépe, s ohledem na typ interiéru a kabiny...

 

To že DSP umí adresovat každé repro individuálně je jasné, každý AUX kanál je parametrizovatelný samostatně. Mohlo by to tak být, nevidím v tom žádnou vědu, rozhodně toto "pasivní" řešení je jednodušší než aktivní NC. Ale je to jen předpoklad, rád se dozvím, jak to fakt je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, pak v tom nevidím problém. Jakmile se DSP dozví info o kabině a provedení interiéru, je schopen dle popisu výše spočítat a upravit pásmové filtry pro jednotlivé kanály. Není to aktivní, ale pořád asi lépe, než bez toho. Ale čirá spekulace. 
K tomu co jsi argumentoval výše, není problém po případné výměně/opravě celé "Canton jednotky" (pokud to lze tak definovat) nahrát tu zmíněnou datovou sadu pro O3FL, a zadat nezbytné info o interiéru, a tím by to bylo hotové, ne ? Zbytek si DSP vypočítá a konfiguruje sám... Tak to chápu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

@rosta.rs mám vytlumený celý levý prostor kolem toho Subwooferu, ale chtělo by to ještě krapet. Udělal jsem to jen tak decentně a přemýšlím, že v létě ještě pár plátů tlumícího materiálu přidám. Inspiraci najdeš na ahifi.cz mají tam spoustu fotekz montáží. Díky vytlumení jsou basy takové pevnější, mohutnější a ten repráček se má do čeho opřít. Před vytlumením rezonoval celý bok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Jeden postřeh, jezdím nyní dočasně i se zánovním S3 (11/2018, asi 8.000 km) TDI 2.0 (110kW), a má také Canton Sound System, ale "živený" něčím menším, než je můj Columbus v O3, asi je to Amudsen.

 

Ale přesto, že jsem si se zvukem hrál jak chtěl, zní to podstatně hůře, než Soundsystem v mé O3FL (LK). Auto je mj. hrozně hlučné (v O3 mám 1.8TSi), to jsem si už od TDi dost odvyknul, ale tím to (nejen) asi nebude. Superb je kombi, netuším, ale zvuk je fakt mizérie, a nelze nijak lépe nastavit. ..

 

V tomto autě navíc kdeco vrže (hlavně středová loketní opěrka, která je fakt dost dementně vymyšlena), docela mě to šokovalo, což je rovněž velmi rušivé. Ocenil jsem zatím jen sedačky s lepší a delší podporou stehen vpředu, a komfortnější nasedání do auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím všechny rád bych se podělil o svůj problém se subwooferem Canton v SIII/2015 problém je v tom že bassy i Subwoofer mám nastaveny naplno a během hudby se někdy zapne a někdy zase ne člověk to pozná že začne dunit cele auto ale někdy vubec nebasuje nebo hrozně malinko něvíte kdo by mohl poradit nebo porbélm vyřešit děkuji moc za jakykoliv nazor radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zapnutí basů se děje i uprostřed písničky? Jestli mezi, tak bych problém hledal v kvalitě zdrojového souboru. Některé kodeky se k někt. kmitočtům chovají dost macešsky. Můj subwoofer funguje spíše symbolicky, když se na to zaměřím, hodně zvednu hlasitost, tak rozdíl mezi min a max na sw tam je, ale málo znatelný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

@omicron No já jsem něco podobného  řešil, k mému překvapení byl rozdíl min a max na SW minimální už u nového auta. Jo, jako rozdíl tam asi je, když vytočím bass v EQ na max, volume a pak si hraji s SW. U duc duc se trochu mění vibrace karoserie nebo výplně dvěří, čili funkce SW tam asi bude, ale velmi malá. No za mě SW dost slabý, jinak audio funguje celkem dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...