Přejít na obsah

Rosení a mlžení oken


rogerer

Doporučené příspěvky

Tak jsem to omrknul a má tu svorkovnici také. I pojistky souhlasí. Zkoušel jsem ale dekodovat výbavu a tam PTC není uvedené.

Dnes jak jsem jel po noční tak jsem to testoval. Dal jsem digi klimu na plno /ale nezdá se mi že by to rychleji topilo/ ale teplo šlo za chvíli. Snad jen jeden poznatek, když dám teplotu na plno na HI na snížení stačí zmáčknout tlačítko auto a teplota se nastaví na 22´C. Není třeba snižovat teplotu na kolečku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, to jsem si taky prve nevšiml, to je dobrý. Jo a nastavení na HI má za následek zvýšení otáček ventilátoru a PTC se fakt sepne asi naplno při studeném motoru, protože to začne víc hřát.

Proč tohle není v návodu je mi záhadou. Rychlé odmlžení a odmražení skla je přeci bezpečnostní faktor. Jestli za tím není zase spotřeba a emise. Je jasný, že PTC potřebuje zvýšené otáčky motoru, aby to altík utáhl. No jo, to je jak s nesvítícími budíky při DLR u prvních m.r., taky mi bylo řečeno kvůli emisím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už jsem to tady psal několikrát. Mám man klimu, otočím teplotu na max, ventilátor taky, cvakne relé. Pak pohasnou světla, mám tu pidibaterku. Topí pekelně rychle, dle štítku v kufru nic nenaznačuje tomu, že je el. topení ve výbavě. Teď se tedy potvrdilo, že jsem se domníval správně. On totiž SW ani nic jinýho nezpůsobí tak velký odběr proudu, navíc když cvakne relé a pak pohasnou vlivem většího odběru světla, je jasný, že se připojil další spotřebič s velkým odběrem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Holt v rámci honby za nízkými emisemi, které jsou nejhorší u studeného motoru, je technicky vzato nesmysl odebírat zbytečně právě vznikající teplo motoru, takže PTC je řešením pro komfort posádky. Holt ale je to náklad navíc, takže je logické, že se tomu cifršspióni zpočátku bránili. A že to je nyní součástí základní výbavy topení a ne jako zvláštní výbava je jen dobře.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To by se také měla zvednout okamžitá spotřeba na PP.

Ano, stoupla jen ta okamžitá na začátku studené jízdy. Paradoxně průměrná šla nepatrně dolů. Asi vlivem rychlejšího ohřátí motoru, když topení zbytečně neodebírá teplo motoru. Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podívej se na pojistky a k pedálu plynu a hned to zjistíš, jestli máš PTC nebo ne.... Anebo Španěl topení nemá, proč taky do jižních krajů.

Jinak máš pravdu, že to u studeného motoru nezapne hned. Asi to ŘJ motoru nepustí hned, aby nezhasl motor. A možná taky náběh PTC není skokový. Nejvíc to hřeje, když se uzavře klapka vnějšího vzduchu. Ono PTC asi nebude mít výkon 2kW jak ETAVIRA....

Editováno: , autor: miklisek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska mi servisák řekl, že PTC se u některých aut spínalo u studeného motoru až nad 1500 otáček, že se na to u mého auta podívají v rámci diagnostiky během 3 leté prohlídky, jestli to funguje správně. Pokud to tak je, pak PTC nebude sepnuté pri volnoběhu (byť zvýšeném na 1000 otáček) a ani při jízdě ve městě 50km.h-1 na 4°, kdy motor točí právě 1500-1600 otáček. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...