Přejít na obsah

Spotřeba oleje


dekom

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

V bývalej robote som mal kolegu,ktorý si tiež kúpil 1,4 16V v super výbave,vzadu kotúče a pod,no keď zistil že každý mesiac musel doliať 1l oleja išlo ho roztrhnúť a to nebol nejaký extra jazdec mesačne tak 1300km.Moja haťapka 12V,má radšej LPG,občas benzín,ale oleja od výmeny do výmeny cca 15 000 km nedolievam a ubudnú asi 2mm na mierke.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Par znamich na Cinol jezdi v ruznych autech a zatim nemaji problem...

Kdyz uz ti to zere ten olej a chces pouzit Cinol, tak bych koupil 10w40 ktera je taky uplne dostatecna pro tento motor a melo by to zrani jeste o trosku byt mensi dik hustsimu oleji.

Osobne nejsem priznivcem teto znacky Cinol a ani jinych podobnych ;)

To si kup treba staceny ze sudu Mogul 10w40 nebo 5w40 a urcite bude kvalitnejsi nez ten Cinol.

Mam dobre zkusenosti z tadyma: Pri cene nad 1000,-kc je postovne zdarma a neplati se ani kanistry, ktere jsou nove!

http://www.olejservis.cz/nejlevnejsi-nalevane-oleje/c-1443/

Ja pouzivam vecinou Mogul 10w40 Extreme a nebo tady ty stacene ze sudu pro ruzne auta a ruzne motory a apsolutne bez problemu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

ja jsem to vyřešil tak,ze jsem presel z oleje co stoji 200kc/L na olej co stoji 70kc/L a to na total rubia polytrafic 10W40 ma to A3/B4 a normu VW 505.00.pred tim jsem kupoval castrol magnatec a to byla docela palka na to dolejvani.docela bych i rekl ze se mi spotreba oleje trochu snizila,asi je hustejsi,ale nejak to neresim.proste jen dolejvam a olej menim cca pri 12-13000km.mam 1.4 16v 55kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...

Zdarec lidičky, tak už cca 3 měsíc provozuji fabii 1,4 16V 74KW, R.V. 2002. Najeto má čistých 132 tisíc, rozvody měněny při 100 000, olej,filtry atd měněny pravidelně po 10 000-12 000 km.  Olej celou dobu v ní je 5w40 .

Ujel jsem s ní už cca 5000 km a dolil asi 7-8 litrů oleje. Všiml jsem si toho že při jízdách městem nedolívám nijak extrémě, ale když najedu na dálnici tak po cestě z Brna do Prahy a  zpět  jsem celkově dolil přes 3 litry oleje tz. že na cca 400 km padly 3 litry oleje, nejvyšší rychlost jsem měl cca 140 km/h.

Co s tím poradíte? nechat překroužkovat nebo myslíte že by pomohlo dočasně třeba tohle?     mám na ten přípravek dobrý recenze od kamaráda, kdy se mu snížila spotřeba oleje téměř o polovinu. 

Díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začátek a prvotní příčina je absence chladiče oleje u těchhle motorů. Jak se jednou olej přehřeje, začne degradovat, zvýšeně se z něj začnou usazovat karbony a nepomůže nic, ani výměnnej interval 5 000km pro olej a 2 500km pro filtr.

Ty karbony nejdřív zaserou stírací kroužky, protože tepelně částečně zdegradovanej olej se na horký vnitřní stěně válce daleko lehčejc spálí a nechá tam úsady - ty jako první "sežere" stírací kroužek. Zacpe se a přestane plnit svou stírací funkci. Na stěnách válců tak zůstává větší vrstva oleje a daleko víc se následně zasírají i drážky a zámky zbývajících kroužků. Kroužky se zapečou a minimálně částečně ztratí tesnicí schopnost. Motor sice jede, ale s nižším výkonem - a strašnou mlsností. 

 

Další místo, kde se usazuje karbon, jsou horký části dříků ventilů - tam jsou kvůli zamezení průniku oleje do spalovacího prostoru těsnění Gufero neboli "simeringy". Ty se taky zasviní a připečou, takže přestanou správně těsnit - a další cesta kudy cáká olej do motoru je na světě. Motor se pak po pár desítkách tisíc ujetejch km změní v něco, co žere olej víc než stará "prehistorická" šáde... Kdyby měl od začátku chladič oleje, byl by bez problémů.

 

Zajímalo by mě, jestli chladič oleje měly Pola, Jetty a Golfy, který se s tímhle motorem (sice měl míň kW, ale mechanicky je to on) vyráběly už od konce 80. let... Jestli tenkrát jo a dnes ne, tak jde zase o jeden ušetřenej díl v rámci katování kostů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Mám běžný problém se spotřebou oleje. Spotřeba je půl měrky na 500 km (někde jsem četl že 1 měrka od MIN do MAX je 1 litr, takže 1 litr na 1000 km). Auto má najeto 186000 km (reálných), motor 1.4 55 kW AUA. Olejová vana je zespoda mokrá od oleje ale za 3 dny neukapla ani kapka. Klapka je naprosto čistá, v chladicí kapalině není žádný olej, auto modře nekouří a vzduchový filtr také není od oleje. Hadice odvětrávání klikové skříně je zevnitř mastná, prostor kam vede je vevnitř taky docela mastnej. Přečetl jsem snad všechny diskuze na tohle téma, takže vím, že by pomohla výměna kroužků a těsnění dříků ventilů jenže je to docela drahé, takže je to poslední možnost.

Když jsem fabii koupil, byl tam olej Cinol 10W-40, ten ale v mém okolí neni k sehnání takže jsem ho vyměnil za OMV eco truck extra 10W-40 (má specifikaci VW 500.00 = lze použít). Podle servisní knížky tam lili až do 111000 km Castrol TXT 5W-40.

 

Zajímá mě, zda tu někdo má zkušenosti s aditivy do oleje typu: obnoví těsnost pryžových těsnění a odlepí připečené pístní kroužky. Např:

http://www.valvolineeurope.com/czech/products/engine_care/cid%284160%29/engine_stop_leak

http://aditiva.heureka.cz/lubrifilm-metal-motor-active/

http://aditiva.heureka.cz/liqui-moly-stop-ztratam-oleje/

http://aditiva.heureka.cz/wynn-s-oil-system-cleaner/

 

A také zkušenosti s olejem Valvoline MAX LIFE 5W-40 (radši bych použil ten samý olej ale 10W-40, jenže nesplňuje žádnou VW normu), který by měl podle výrobce zmenšit spotřebu oleje.

Děkuji za rady :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 9 měsíců později...

presne tohto problemu som sa bal ked som kupoval fabku, nakonec som kupil 74kw, 2002, najazdene mala 121 000, ako prve po kupe som vymenil olej, dal som tam shell helix hx-7 10w40.

Kedze som vedel ze vacsina 16v ma problem so spotrebou oleja, tak som olej pravidelne kontroloval. 500 km nic, 1000 nic 2000 nic 3000 nic 5000 nic, teraz pri vymene oleja a pri cca 136000km olej stale presne uprostred mierky tak ako sa nalial pri predoslej vymene. Co ma dost prekvapilo.

Takze pravdepodobne mam bud dokonaly motor, alebo zazracnu fabiu co zere olej ale potajomky si ho aj vyraba :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O všech těchto "držících" motorech 1,4 74kW se dá s jistotou říct jen jedna jediná věc - pravidelně dostávaly novej olej a nikdo je ještě nepřehřál nebo dokonce neuvařil.

 

Sebemenší prohřešek v kvalitě mazání a chlazení u nich totiž vede k popuštění stíracích pístních kroužků, ty tak ztratí pružnost a motor začne žrát olej.

 

Kdo máte pod kapotou "nemlsavou jednačtyři stokoňku" si toho patřičně považujte a snažte se jí dál podstrojovat stejně jako doposavad - jinak dopadnete stejně jako zbytek uživatelů, kterým se u tohohle motoru krutě vymstilo sebemenší zanedbání v péči o něj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celkově ano, pro 1,4 16V 74kW desetinásobně - tyhle motory mají nevím proč z výroby namontovaný stíráky z nějakýho šitovýho matroše, tudíž jsou obzvlášť citlivý na sebemenší přehřátí - stačí aby se přehřály i jen ty kroužky. Evidentně důsledek snahy koupit za každou cenu co nejlevnější díly. Nově dodávaný sady kroužků jako ND mají někdy od roku 2003-2005 změněnej materiál a ty už tolik choulostivý nejsou - dá se říct, že kdo si "mlsnou stokoňku" nechá překroužkovat dnešní sadou, bude mít po starostech se žraním oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Těsnění pod hlavu - je kovový a při sundání hlavy se nesilomrdně mění, dílna bude potřebovat i silikon pod vanu (lepí se). Posuď sám, jestli při jednom nevyměnit i rozvodovej řemen a vodní pumpu - to podle nájezdu km. Jestli máš najeto víc jak 100kkm a ještě nemáš po výměně, tak je to při jedný demontáži podstatně levnější...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...