Přejít na obsah

Adaptivní tempomat


bojler

Doporučené příspěvky

V 14. 6. 2018 na 12:48, Aleš_BX napsal:

schwaara, hledal bych spíš problém mezi sedačkou a volantem, nikoli v ACC, ten funguje ak má, jen je třeba předvídat, spolupracovat a hlavně myslet, nejen tupě spoléhat a pak se divita lamentovat... je třeba si uvědomit, že stroje zatím myslet nedovedou...

 

za mne jak pise Omicron, je to věc kterou si ve svém autě nejvíc pochvaluji... 

 

ano, až bude v O III nebo O IV asistent změny jízdních pruhů (či jak se jmenuje) jak má MB, bude to jiná pohoda...

 

 

 

Myslím, že tam dost jasně píšu, že jde PRIMÁRNĚ o to, že tenhle bazmek v zájmu bezpečnosti brzdí plynulost provozu. Řidiči si pak najíždí do levého čtvrt kiláku předem a je jim buřt, že tím někoho omezí, pač se jim nechce brzdit a znovu zrychlovat (pač trvá věky, než se k tomu rozhoupe a jestli mám šlapat na plyn, tak to neplní svou funkci). Takže by to chtělo trochu víc ohleduplnosti, které sice mají řidiči slabších aut plná ústa, ale většinou ji vztahují jen na dodržování max. povolené rychlosti a dodržování bezpečné vzdálenosti.. A ano, málem mě přivedlo do problémů, pač jsem si nevšiml, že je zaplej, což se při ca 80kmh lehce z kopce může stát velmi snadno. Naopak, já tý věci vůbec nevěřím, a proto ani nechci, aby za mě cokoliv dělala. Takže o nějaké řeči o tupém spoléhání jsou dost mimo.

 

Nicméně k mé otázce: zda lze ACC přepnout do blbýho (leč snadno předvídatelnýho) tempomatu tu zodpovězeno už bylo: Nelze. Má doplňující otázka, zda lze ACC na obyč tempomat předělat (a jak draze), zodpovězena zatím nebyla. A asi ani nebude, pač většině lidí to vyhovuje / nevadí a zbytek se s tím nějak smíří. Což bude asi i můj případ. Ostatně jedno třicetiletý auto mám taky bez tempomatu (a klimy) a dá se..

Editováno: , autor: schwaara
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 6. 2018 na 11:40, omicron napsal:

@schwaara Na podzim jsem se přeškoloval z normálního tempomatu (O2FL) na adaptivní (O3FL), a když pominu zpočátku drobná úskalí s jiným ovládáním další páčkou, tak si nemohu na jeho funkce nijak stěžovat. Mám tedy vyšší rychlostní limit, než těch tvých 160 (u mě myslím 210 kmh, který je u aut s odpovídající výbavou pro takové rychlosti, tak praví manuál), nicméně společně s dalšími funkcemi jako je Lane Assist, zadní radary s hlídačem mrtvého úhlu to naopak považuji za velký skok dopředu. Pokud si vždy při aktivaci nezapomenu zkrátit odstup od auta přede mnou na minimální, nemám s tím obvykle problém.

 

...

 

jj, tohle je slabej motor (přitom výbava vlemi dobrá), kdyby šlo nastavit aspoň 180, tak to má o jedno negativum míň, ale 160 je na prázdný široký dálnici pain, to má člověk z nudy skoro chuť kličkovat mezi středovou čárou.. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 minutami, schwaara napsal:

...jsou prostě lidi, kterým jeho přitroublé fungování nevyhovuje a není to proto, že by nebyli schopni ho správně používat... 

 

Bez urážky, úplně stejně mohu napsat, že fungování ACC (zejména s Lane Assist) je zcela bezproblémové, a že problém mohou mít jen ti někteří.  Někdo to akceptuje, zvykne si na to a vyhovuje mu to. Vždy se najde množina jedinců, kteří budou mít s něčím vždy problém.

 

před 6 hodinami, schwaara napsal:

....Řidiči si pak najíždí do levého čtvrt kiláku předem a je jim buřt, že tím někoho omezí, pač se jim nechce brzdit a znovu zrychlovat (pač trvá věky, než se k tomu rozhoupe a jestli mám šlapat na plyn, tak to neplní svou funkci). Takže by to chtělo trochu víc ohleduplnosti, které sice mají řidiči slabších aut plná ústa....

 

To je denní praxe s řadou idiotů :unsure: Jen bych dodal, že nevidím smysl si pořizovat takovou sofistikovanou výbavu k motoru, který nedokáže odpovídajícím způsobem akcelerovat, a nezdržovat tak ostatní řidiče, či je dokonce omezovat a ohrožovat. Toto jsou mj. důsledky té čecháčské honby o co nejlepší spotřebu:disgust:

 

 

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Omg, to je furt dokola.. Samozřejmě, že to už nepoužívám, když mi to nevyhovuje, a proto se tu ptám, jak velký problém je předělat to na klasiku. Místo toho mi tu zastánci (Aleš) píšou, že jsem jouda, pač jim to vyhovuje (sic) a komu to nevyhovuje, je poloviční blb :) Tak už fakt nevím.. Trvej si na čem chceš, evidentně máme k řízení každý jiný přístup, a proto se nechápem.

 

Ano, dávat to tam byla blbost, ale konfigurovala si to přítelkyně a zrovna tohle se mnou zapomněla probrat (narozdíl od barvy). OK, beru to tak, že to jen tak nejde, takže na dálničních přesunech bude oktávku řídit gf a já "řidičtější" auta. :kol-135:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som ACC nechcel, neobjednal a napriek tomu som ho (zadarmo) dostal...  (viac vo vlakne k mojmu autu). 

ak by ten zazrak dokazal fungovat na polovicnu vzdialenost (voci aktualne najkratsej), tak by to bolo dobre pouzitelne. 

takto je to pouzitelne ale prilis casto mu musim pomahat (plynom), aby som eliminoval popisovane neziaduce spravanie... a to potom prichadza clovek ao primarnu funkciu tempomatu...

 

najde sa tu niekto, kto dokaze zmenit ACC na obycajny tempomat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na českých diaľniciach je situácia ešte horšia ako na SK.

Lepenie? 25-30 m pri 130-je by som lepením nenazýval.
Ale áno. Nemám psychický problém s “lepením” sa na auto predomnou. Bez problémov 10 m za nárazník. Vidím totiž ďalej ako po prvé auto. Sledujem celkovú situáciu a predvídam. Fyziku neoklameš, to je fakt. No radšej by som ACC pomohol raz za čas s brzdením ako mu nonstop pomáhať s plynom.

A už sa prosím vykašlime na túto diskusiu. Môj spôsob jazdenia sa nezmení. A skúsme nájsť odpoveď na položenú otázku. Ďakujem za porozumenie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidis leda tak prd. Pri 130 ujedes tech 30 mezru za mene, nez jednu sekundu.

 

kdyz vemes v uvahu reakcni dobu cloveka, a ten pred tebou zacne z nejakeho duvodu brzdit... tak jsi skoncil.

 

A s prominutim - vidis prd. Sice vidis i kus pres auto pred sebou, ale ani zdaleka nevidis a nemuzes videt vse, co vidi to auto pred sebou.

 

uprimne doufam, ze Te na silnici nikdy nepotkam. Takovato hovada nemaji na silnici co delat.

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 5
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 hours ago, PistaTT said:

Na českých diaľniciach je situácia ešte horšia ako na SK.

Lepenie? 25-30 m pri 130-je by som lepením nenazýval.
Ale áno. Nemám psychický problém s “lepením” sa na auto predomnou. Bez problémov 10 m za nárazník. Vidím totiž ďalej ako po prvé auto. Sledujem celkovú situáciu a predvídam. Fyziku neoklameš, to je fakt. No radšej by som ACC pomohol raz za čas s brzdením ako mu nonstop pomáhať s plynom.

A už sa prosím vykašlime na túto diskusiu. Môj spôsob jazdenia sa nezmení. A skúsme nájsť odpoveď na položenú otázku. Ďakujem za porozumenie.

 

 

Az do prvej nehody, ktora moze byt aj posledna (pre teba, spolujazdca, alebo tych v inych autach)...  fyziku neoklames, ale reakcie cloveka ano ? Priemerna reackna doba u skuseneho vodica je jedna sekunda (zahrna zachytenie vnemu mozgom az po okamih, kedy sa pritlaci brzdova platnicka o kotuc). Pri realnej 130 km/h za 1 sekundu auto prejde 36 metrov. A to neratame brzdnu drahu. Takze pri krasnych 10 metroch odstupu tvoj mozog akurat stihne precitnut, ze si v ***. Odporucam naucit sa predvidat aj defekt auta pred tebou , tak ako sa to ped 3 meiacmi stalo pri Vysolajoch. V plnej premavke v nedelu vecer smer Bratislava. A uz vbec nechapem, ako moze mat sofer lepsi prehlad ako auto pred nim. A tiez odporucam pozriet par videi z dianicnych kamier... zial clovek sa uci, az ked je neskoro, dovtedy si mysli, ze jemu sa nic stat nemoze, lebo "predvida"...

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hosi, aka prva buracka a ake straty na zivotoch? nemam 20 rokov s 200-konovym prvym autom... moje prve auto bola Fabia HTP a predtym som sa ucil na 105ke, Favorite aj Felicii...

je jasne, ze za sekundu pri 130ke prejde auto 36 m. matematika nepusti. a ani reakcnu dobu min. 1 sekunda nerozporujem. na druhej strane brzdna draha zo 130ky je zhruba 65 m, takze ak by som aj zbadal 200 - 300 m predomnou staticku prekazku, tak bezpecne zastavim (bez ohladu na to, ci je 30 m predomnou nejake auto). samozrejme, ak nemam dostatocny vyhlad (predomnou je dodavka) a ani ho nedokazem ziskat (povedzme jazdou blizsie k lavej ciare), tak sa na to auto predomnou netlacim, zabit sa nechcem.

 

tym, ze vnimam situaciu, tak sa mi nemoze stat, ze predomnou zrazu stoji auto. vnimam situaciu niekolko sto metrov predomnou, casto som ja ten prvy, kto na dialnici vidi stat kolonu a uz zvolnuje a dava vystrazne blinkre, hoci 5 aut predomnou este stale stoji na plyne a potom prudko dobrzduje do kolony... sanitke v kolone sa vyhybam zarovno s autom, ktore je za mnou 10te v poradi... rocne spravim 40 - 50 tisic km bez nehody... niekolko krat rocne sa nehode vyslovene vyhnem (lebo su ludia, co nepouzivaju spatne zrkadla, nedavaju prednost, su schopni zastat v pripajacom pruhu, ist v protismere na dialnici, smskuju za volantom...) a 7 z 10 inych vodicov by sa nehode nezvladlo vyhnut (lebo nedokazu vnimat celkovu situaciu alebo len nie su dostatocne pozorni). 

ak aj auto predomnou dostane defekt, tak nezastavi na fleku. jedina vec, ktorej sa neda realne vyhnut a ani ju predvidat, je ze do mna vleti auto z protismeru. 

 

vacsina jazdiacich ludi ani len netusi, co je to krizove brzdenie, nepredvida, nevytvori rezervu pre ine auto, nedokaze zareagovat na nestandardnu situaciu, anilen netusi co vsetko ich auto zvladne... odporucam kazdemu absolvovat kurz bezpecnej jazdy, kde si moze bezpecne vyskusat ako sa auto sprava v krizovej situacii. 

 

ovela radsej vidim na cestach soferov, co su vyjazdeni, predvidaju a su ohladuplni, hoci aj idu rychlo... ako tych, ktori striktne dodrziavaju predpisanu rychlost (dupnu na brzdu len co zbadaju znacku pri ceste) ale nevnimaju viac ako zadny naraznik auta pred nimi.

 

vratme sa k teme - da sa nejako dokodovat obycajny tempomat namiesto ACC?

  • Líbí se mi 1
  • Negativní 3
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, stafa napsal:

A veď adaptívny tempomat funhuje na základe časovej vzdialenosti, či? Lebo mne to tak funguje.

 

Ano, funguje na zaklade casu . nicmene v mensich rychlostech bych si dovedl představit trosku kratsi vzdalenost., Zejména v kolonách (třeba ranní sterboholská do Prahy) bych si dovedl představit kratsi mezeru - to je jediná situace, kdy mám trosku problém s tím, že ta mezera je fakt velká, a lidi mi tam vjizdí. Při rychlostech nad 50 - 60 uz ty 2 sec , tkeré mám nastavené, fungují, a ani na dálnici nemam nejaky dramatický problém s tím, že by se tam někdo rval (no dobře, občas se nejaky hovado najde).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pista: ty jsi fakt blb. sice tady pindáš, jak más najezdeno bambilion kilometru, ale zjevne ti do dneška nedošlo, ze ono nejde jen o pevnou překážku - ono na silnici může být hromada dalších prekazek, který jako "lepič" proste neuvidíš, a pak uz budes jenom koukat, co se před tebou deje. 

 

před rokem na D11 jsem ve 140 proletel hejnem nejakych chrobáků - muzi ti rict, ze jsem prakticky zastavil na míste, protože několik stovek blize neurcenych brouku se mi rozplaclo přes sklo tak, ze jsem nevidel vůbec nic. kdyby nejaky hovado jelo za menou i třeba na 2 sekundovy rozestup, tak ho mam v zadku. jako lepič by jsi videl kulové, a osobne bych pak s tebou vytřel vozovku. teda, pokud by z tebe něco zbylo.

 

jsi opravdu neskutecne naivní a hloupý, když si myslis, ze z pozice druhého más prehled o tom, co se deje před tebou, a ještě tim takto argumentujes. opakuji znova - doufam, ze te na silnici nepoznam. jsi nebezpečný. ten kurz bezpecne jizdy by jsi v první rade mel absolvovat ty.

 

a odpověď na tvou otázku - ne, nejde to.

Editováno: , autor: Tragedie_v_JZD
  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...