Přejít na obsah

Adaptivní tempomat


bojler

Doporučené příspěvky

No to nevim. Nejvetsi problem s oslepenim ACC je pri jizde na dalnici, kdy se kombinuje mraz, snezeni a slany aerosol od aut jedoucich prede mnou. Obavam se, ze zivotnost vazeliny by diky tomu byla par km. Ale nezkousel jsem, mozna se mylim.

 

Spis si rikam, proc ten plast pred ACC neni vyhrivany s automatickym spustenim vyhrivani podle teploty a spusteni steracu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám u FL stejnou zkušenost a už jsme tu to myslím jednou diskutovali. Potvrzuji, že skutečně stačí doslova těch pár vloček a je to mimo provoz. Potom nechápu, že na před FL to tak náchylné nebylo.

Také bych přivítal nějaké DIY řešení, třeba s tou vazelinou, které by takové chování být jen na chvíli oddálilo, s adaptivním tempomatem jezdím takřka stále.

Ještě jeden zajímavý poznatek, i dlouho potom, co sněžit přestane radar ukazuje uvedenou chybu, byť je evidentně již čistý a suchý. A přitom stačí restart auta, a je hned po problému, to bude jistě nějaká SW chyba.

Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je asi jedno, jak se nazve ten stav, kdy je ACC senzor čistý a auto přesto hlásí, že není. V pořádku to není a je to zvlášť na delších zimních cestách nepříjemné. Za nějaký čas se sám vzpamatuje a začne zase fungovat (i bez restartu auta). Ta doba je ale podle mýho názoru zbytečně dlouhá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono to hlášení je tak časté, jak často kdo jezdí v podmínkách, kdy ACC zamrzá :-). A aby ACC zamrzlo, nemusí být počasí zcela mimo mísu. Stačí, aby byly 2 pod nulou a mokrá prosolená dálnice. Díky rychlosti jízdy se za pár minut na předku auta vytvoří ledová krusta. Nebo mírné sněžení a teplota kolem nuly... To je běžné zimní počasí, žádný extrém, kdy by bylo nebezpečné se na ACC spolehnout.

 

Ale samozřejmě je to o zvyku. V dobách beztempomatových jsme taky jezdili dlouhé trasy a šlo to. ACC je moc příjemný zvyk a když chvíli nefunguje, člověk si toho víc všimne. 95 % vzdálenosti ujeté po dálnicích jezdím na ACC.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

 

před 2 hodinami, Aleš_BX napsal:
určitě to není chyba... to platí skoro pro všechno, někdy je dokonce u jiných chyb potřeba nejen vypnout zapalování, ale i otevřít dveře a pak zamknout auto,aby už chyba nebyla chybou... obecně testování, resp. autokalibrace většiny zařízení probíhá po startu vozidla, pak toto reaguje jen na chybu, nikoli už na obnovení stavu

 

Kecy Aleši, dělám v IT a automatizaci obecně jako profesionál, toto rozhodně není běžný jev, jen svědčí o neschopnosti programátorů a designérů algoritmů kontroly senzorů.

U aut to není jiné než třeba u letadel, úplně absurdní představa, že po chybě nějakého jednotlivého senzoru musím za letu vypnout motory (a jak víš, já létám), případně restartovat celý systém avioniky (!). Tím samozřejmě nemyslím nějakou ojedinělou chybu, ale to jak tvrdíš, že je to běžné chování.

Běžné to tedy je, jak vidíme, ale OK to rozhodně není. To co tvrdíš platí možná pro opravdu nějakou ojedinělou chybu senzoru, který se tímto restartuje, ale ne jeho běžné chování! Trochu si to pleteš.

 

Editováno: , autor: omicron
  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Reklamoval už někdo tohle chování ACC? Vždyť zvláště při zhoršené viditelnosti při sněhové vánici nebo dešti je právě to ACC tak důležité. A ono zrovna v takové pro řidiče náročné (se zvýšeným rizikem nehody) chvíli vypadne!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@omicron Má FIII minulou zimu, mám tedy jen FA, ale radar je v podstatě stejný. Takto vypadal předek auta:

IMG_20171120_191125.jpg

a takto FA

IMG_20171120_191136.jpg

 

Za celou cestu tehdá FA zahlásil jen 2x že nemá výhled a to jednou když jsem projel závějí.

 

EDIT: Ale reklamovat to asi nepůjde, v manuálu bude poznámka o špatném počasí počítám...

Editováno: , autor: Martab
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, Petran napsal:

Jj, díky za připomenutí - právníci byznis ŠA ošetří v manuálu na úkor bezpečí zákazníka.

Odpovědnost zůstává pořád na tobě jako řidiči, a tak je to v pořádku. Pokud nezvládáš jízdu bez asistentů respektive na ně absolutně spoléháš, není se o čem bavit. 

Je špatně že se projevují takové neduhy, nicméně právně bys při případné nehodě byl stejně odpovědný pouze ty. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

44 minutes ago, Aleš_BX said:

 

co to prosím tě plácáš za nesmysly... zkus se zamyslet nad tím co píšeš a co tu píšou experti podobní tobě, kteří si asistenty pletou s autonomním řízením vozidla...

Než začneš vypouštět páru, tak se zkus zamyslet nad tímto - jako uživatel potřebuji aby auto brzdilo, akcelerovalo a zatáčelo v rámci nějakých mezí v nějakých podmínkách, a pokud si dokoupím od výrobce vozu další elektroniku, tak rovněž předpokládám nějaké meze. Určitě si nikdo nemyslí, že to auto bude řídit za něj, ale na druhou stranu si asi jen blázen bude kupovat blikátka do auta, která mají omezené použití např jen v letním počasí bez deště.

 

Právě tyto zkušenosti uživatelů jsou cenným zdrojem informací například pro zájemce o nový vůz, co si mají nakonfigurovat a za co naopak ušetřit. No a pro ty co už vůz mají, tak jak řešit problém třeba se zamrzající vrstvou nad radarem acc.

 

Konstruktivní se mi zdá například informace od ferdy25 ohledné zvýšení výhřevu, pokud by to mohlo pomoct s plastem nad radarem a pokud vůbec radar po FL výhřev má.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 13 hodinami, Aleš_BX napsal:

 

nebude to třeba tím, že ten v mřížce nárazníku u před FL měl výhřev?...O III před FL měla za svoji životnost dva druhy, ten první vyhržel snad jen půl roku, tedy do modelové péče, pak byl ten, co má v podstatě dodnes F III

 

552691905_Vstiek.thumb.JPG.c9070c2d1c388afe28121788c9478bab.JPG 917772893_Vstiek1.thumb.JPG.f08042750a112f4a4fe51da0acc1b400.JPG

 

ano, když O3 vyšla, byl tam ten na fotografii vlevo, já měl ten další.

tomu, že ten výhřev pravděpodobně měl, by odpovídala i skutečnost, že zaslepit se mi jej povedlo opravdu jen několikrát. za měsíc, co mám FL, se mi tato nepříjemnost stala vícekrát, než za celé poslední tři roky...ale to je holt život.

 

na možnosti vyhřívání jsem se už ptal na servisu, ale koukali na mě jak na jantara...

Editováno: , autor: wilevra
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moj radar na predface (obdlznikovy) urcite vyhrievanie nema. Aspon nie zapnute, pretoze sa na to lepi uplne vsetok bordel a za 3 minuty na dialnici je to totalne nepouzitelne. 

Moze mi niekto prezradit kodovanie vyhrevu predFL? Auto je teraz na garancke, tak ci to reklamovat, alebo si to zapnut ked sa vrati. 

Zial musim suhlasit, ze aj tato funkcia je oklamana oproti premiovejsim autam koncernu, kde to naozaj vyhrieva a bezproblemov funguje aj v zime a za snezenia. Tu sa usetril jeden odporovy drotik ta pol eura, a ako sami vidime, najdu sa tu uzivatelia, ktori budu do zodratia klavesnice tvrdit, ze to nie je chyba, ale vlastnost. 

Je to akurat normalny odrb na zakaznika. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. SUP měl spoustu technologií, které dál nebyly. Dvojka SUP měl vzadu full LED a aktuál má žárovky, výhřev měla dokonce před radarem i stará Q7, a tady není, prostě náklady, atd. 

 

Neříkám že to chápu, naopak mě to brždění koncernu sere, ale nadruhou stranu mohli jsem vyrábět Dacie.... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezká "pleťová maska". A přitom na takhle vypadající auto nemusí nutně být nijak extrémní počasí. Stačí pár stupňů pod nulou a jízda po mokré prosolené dálnici s větším provozem, kdy je ve vzduchu hodně aerosolu i při dodržování bezpečných odstupů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky



 
taky bohužel nečteš, nebo si tam hledáš jen co chceš najít....
 
nechce se mi to dále rozebírat, promiň, ale nemáš pravdu.... ani v tomto případě, ani v tom, co jsi nazval kecy..
Reagoval jsem Aleši na tvé poučení ohledně toho, jak podle tebe má fungovat či funguje kontrola klíčových senzorů. K ničemu jinému jsem se nevyjádřoval. Opakuji že takové senzory a jejich nějaká programová nadstavba nemohou fungovat tak, aby při každé jejich chybě bylo nutné auto zastavit a restartovat.

A to samozřejmě nepovažuji to, že radar senzor i po oschnuti okolním proudícím vzduchem za jízdy stále hlásí chybu, je jeho vlastní chybou. To již dodává opět správná data. Je to evidentní chyba programové nadstavby jeho vyhodnocování, když to stále hlásí znečištěný radar senzor. Nebo hloupý úmysl programátora, nutícího řidiče zastavit, vypnout zapalování a jít se na senzor podívat.

Tento mikrovlnný senzor se využívá i u jiných modelů a značek aut, a tam není nutné po jeho dočasném znečištění a opětovném očištění za jízdy kvůli tomu zastavovat a restartovat auto.

Takže v čem není pravda?



Odesláno z mého SM-G930F pomocí Tapatalk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ani u OIII po FL není nutné zastavovat a vypínat zapalování, jen to trvá docela dlouho, než se senzor během jízdy po oschnutí krycího plastu vzpamatuje.

 

Jinak samozřejmě souhlas s tím, že je to chyba v SW, ne vlastnost.

Editováno: , autor: Bubaq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...