Přejít na obsah

Adaptivní tempomat


bojler

Doporučené příspěvky

200km/h, to je 55 metrů každou sekundou.

Jak daleko před sebe musí takový radar "vidět", aby stihl včas reagovat (vyhodnotit, zda se objekt pohybuje nebo jde o svodidlo, natlakovat brzdový systém a pustit tlak až k brzdám a zpomalit)?

No stát dlouho před takovým zářičem nebude vrchol zdravého chování... Nedivil bych se, kdyby to snížení rychlosti bylo dáno legislativou, ale nevím.

 

Pokud si někteří závodníci myslí, že by bylo mít fajn adaptivní tempomat na maximální rychlost auta, tak ať si prosím uvědomí, že i v těch autech před nimi sedí lidé. Už tak toho lítá kolem nás dost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ten letištní radar Ti fakt moc nezávidím, nicméně pokud ho schvaloval nějaký alespoň trochu rozumný člověk, tak je koncipován tak, aby jeho paprsky v žádném případě nezasáhly zem, natož obytný dům.

Já osobně doufám, že většina toho, co malý radárek v autě vyzáří, se do něj i odrazí zpět. Akorát jsem chtěl podotknout, že dávat na nárazník každého auta trvale puštěnou otevřenou mikrovlnku nemusí být zase až tak super, a 160km/h je, pokud ne pro většinu, tak alespoň pro mě, dostatečná rezerva, kterou možná využiji 1-2 za celou životnost vozu.

Editováno: , autor: Petrik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono tam půjde ještě o spotřebu (i v tom Německu s tou maximálkou), respektive o ekologii - víte kolik CO2 vypustíte do ovzduší při 200km/h .... no nevíte co, já taky ne, .... ale uričtě to bude víc než při 130km/h... :kol-28:

 

Myslím, že se mnozí ještě dožijeme toho, že najedete na dálnici, zapnete autopilota, ten pojede jak jinak než podle předpisů, přehročení rychlosti maximálně při předjíždění a to jen krátkodobě.... a kdo si bude chtít zablbnout, tak si bude muset zaplatit holt jízdu na okruhu...

 

... takže buďme zatím rádi za to co je :kol-78:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spíš mě překvapilo, že ani ten Passat potažmo Superb nebude mít víc (psali to v SM - ověřeno to nemám)...  v rámci koncernové hierarchie bych to čekal...

 

Takže spíš, než o techniku půjde opravdu o záměr a to jak z důvodu bezpečnostního, ekologického případně legislativního (v budoucnu)...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mam okrem SUPII este Audi A5 Sportback a tusim som viac ako 150 km/h nemal nastavene, takze tych 160 km/h je podla mna uplne dostacujuce. Ono uz aj pri tejto rychlosti treba davat pozor. Z casu nacas, hlavne v tiahlych zakrutach, ACC jemne zavaha, ked je ine vozidlo v druhom pruhu alebo ide po dialnici tzv. "brúsič čiar". :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

*****

 

Dílenská učební pomůcka - Škoda Octavia III - elektronické systémy

 

Funkce adaptivního tempomatu jsou limitovány

konstrukcí a principem použitého radarového

snímače, který „vidí” jen do určité vzdálenosti

a v omezeném úhlu.

 

Dosah radarového snímače je 120 metrů, prostor před

vozidlem radar snímá v proměnné šířce úhlu, který

klesá se vzdáleností:

 

45 ° ve vzdálenosti 10 m od vozidla

20 ° ve vzdálenosti 60 m od vozidla

15 ° ve vzdálenosti 100 m od vozidla

 

Horní mez rychlosti pro použití adaptivního

tempomatu je vzhledem k maximálnímu dosahu

radaru (120 m) omezena na 160 km/h.

 

*****

Takže obmedzenie je dané použitím radaru s menším dosahom ( a teda vysoko pravdepodobne lacnejším ). Pri 160 km/h a dosahu max. 120 m je to 2,7 s, čo je tak akurát na 2 s dialničný odstup + rezerva na "reakčný čas"
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Německá dálnice z Lipska na Dortmunt. Neříkám, že tam bez problému vyletěla, tahal jsem ji dost dlouho a max. je 219. Bohužel v té chvíli jsem neměl čas mačkat print screen.

 

Vznikly z toho tyhle obrazky:
 

Rychlost

Spotřeba

 

 

V 1,6 TDi Fabce ( 55 Kw) jsem měl max. na dálnici na Mnichov 197 Km/h (GPS), bohužel v Octavce není GPSka.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tahat z vozu s papírovou maximálkou kolem 190 tyto rychlosti nebo dokonce z Fabky...

Adrenalin se dá vyplavit třeba i lezením po skalách nebo skákáním na gumě z mostu,  tam je výrazně menší pravděpodobnost, že kromě sebe zabiješ i někoho okolo, kdo s tím nemá nic společného a rád by ještě někdy viděl svoji rodinu.

 

Ale každý má jiný názor, nehodlám tady rozjíždět nějakou bezpředmětnou diskuzi o rychlé jízdě  a nutnosti být někde o 20 minut dřív než ostatní nebo mě pawouk sežere...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ale tohle je celkem logické, pokud mám adaptivní tempomant, jaksi očekávám, že plní tuto funkci (nebo aspoň průměrně informovaný řidič), takže pak by se mohlo stát - že ho zapnu a skončím někomu v kufru při dojíždění kolony.... :kol-32:

Editováno: , autor: Napalm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vybehl jsem ven k predvadecce Crand Cerookeho a jak jsem říkal jsou tam oba ve středu se aktivuje normalni a vlevo dole adaptivni myslim ze je to lepsi reseni ja treba na dalnici radeji jezdim na normalni na okreskach radeji zase na adaptivni no co uz budu si muset zvyknout pouze na adaptivni no

 

https://imagizer.imageshack.us/v2/580x326q90/661/QLmY9n.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...