Přejít na obsah

Koureni z vyfuku Sup 125 kW 2010 ,PDF


radhola

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny a predem dekuji za rady a zkusenosti.

Supik 125 kw,najeto 90 tis.,r.v. 2010. PDF

Rano nebo i pri zahratem motoru jde celkem silny bily kour z vyfuku,navic se jiz pre tim zacala lehce ztracet chladici kapalina. Nejvic to kouri pri pridani plynu za jizdy,na neutral pri seslapnuti nic.

Co by to mohlo delat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tie chladiče sa menia bežne , to už nemáš v záruke ?  aký máš rok a stav km ?  

 

inak cena chladič plus príslušné tesnenia je tuším okolo 300eur podľa auta + práca , náprava musí isť von a dosť roboty okolo toho 

 

 

tým netvrdím že je v nom závada

Editováno: , autor: suri.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechci malovat čerta na zeď, ale jak už se psalo výše, vypadá to na těsnění pod hlavou nebo prasklá hlava. Ta utěsňovací směs nepomohla? Mně to na předchozím 2,0TDI PD pomohlo, rok a půl jsem s tím v pohodě jezdil a pak to raději prodal, protože to bylo pouze dočasné řešení....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakce na tento problém. Po natlakování soustavy, při které se nic nenašlo mi ve škodovce sdělili,že se nedá určit zda je to špatným těsněním pod hlavou,prasklou hlavou nebo např. chladičem zpětného vedení spalin nebo něčím jiným. To co mi navrhli je udělat zároveň jak hlavu,tak ten chladič spalin,takže cca 35.000,-. Mám se rozmyslet jak to chci řešit.Pak je ještě jedno řešení,stále dolívat kapalinu. :kol-47:

Měnil jste někdo těsnění pod hlavou,za kolik se to dá pořešit? Záruka už není,tak to budu muset dávat vše ze svého. :kol-29:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to hlavně nedělej v autorizovaném ser. jinak se nedoplatíš, když se dělá těsnění, tak by se měla ještě zbrousit a přetěsnit hlava, ale to by každej normální mechanik měl vědět, záleží na ceně broušení hlavy, nejlépe pokud máš nějakého známého mechanika, co tě nenatáhne na každý blbosti a věta že se to nedá dopředu říct mě celkem dostává, předpokládám, že chtěj vyměnit postupně všechno aby vydělali, takže začnou tim, čim to pravděpodobně nebude, jak už jsem psal, máš mastný oka v nádrži na vodu, či takovej tmavej šlem na víčku od vody a smrdí ta voda, nepřibejvá olej? jakou barvu má kouř bílou až do modra:pokud si vše nebo na většinu odpovíš ano, tak to bude buď těsnění nebo dokonce ta hlava, což se potvrdí až se rozhodí celej motor a zkouknou hlavu jestli je taky prasklá a dle toho pokračovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Libero - to je ako hrach o stenu hádzať keď každý žije v tom že je to ako na Škode 100 kde fúklo tesnenie a bolo ...     

 

 

mali sme tu alhambru , prehrievala sa , bola tam ko obehové elektrické čerpadlo , vodná pumpa neorigo a polovičné lopatky , zapchatý systém , po oprave to bolo dva dni dobre a zase sa začala hriať , nakoniec to skončilo polo generálkou motora . Videlo to kopa skúsených mechanikov a nikto si nebol istý ničím , proste niekedy sa závada prejavuje sporadicky a v divnom priebehu a je ťažké prísť na to kde je chyba ... ale tak veľa zdaru 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavní je zjistit, kde přesně ten problém je....já si taky myslel že to bude "jen" těsnění pod hlavou, ale nakonec se ukázalo, že byla prasklá hlava. Jde o to, že těsnění pod hlavou je ještě ta dobrá varianta, prasklá hlava a případná výměna/zavaření hlavy je neskutečná pálka. Aby se ti nestalo, že ti udělají těsnění a chladič, dáš jim za to 35 000Kč a problém bude přetrvávat, protože byla prasklá hlava. Nejsem automechanik, takže do toho vůbec nevidím a nevím, jestli když budou dělat těsnění tak zároveň zkontrolují jestli ta hlava není prasklá...spíš jen aby sis dal pozor na všechny možnosti a v tom servise jim řekl, ať se opravdu přesvědčí, v čem ta závada je. Mám s tím vlastní zkušenost a pokud můžu, tak bych ti doporučil forum dieselpower.cz, kde se přesně tento problém řešil snad stokrát, je tam toho ohledně tohoto problému popsáno mnoho stránek a určitě by bylo dobrý kdyby sis to přečetl. Pokud nemáš auto v záruce, tak bych ti taky doporučil servis RFAuto v Brně, konkrétně pan Chládek alias Huml, který právě hodně často přispívá v dieselpower foru a je to dle mého názoru nejlepší mechanik přes diesely v ČR a těchto problémů vyřešil už opravdu moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Tak ten dym som zaznamenal aj ja...

Robilo mi to raz pred dvoma mesiacmi a myslel som si, ze je to tym, ze je vonku chladnejsie.

Pisal som tu jeden prispevok pred mesiacom, ze mi tlacilo vodu z chladiacej nadrzky.

V servise natlakovali system a unik tlaku sa neprejavil.

No zistili, ze je to viecko, ktore nedrzalo tlak.

 

Tak som ho vymenil a po tyzdni sa opat objavil ten dym.... Najma ked som dupol na plyn v nizkych otazkach (cca 1500 ot/min). No po asi  20-tich km to uz nerobilo vobec.

Skontroloval som olej a ziadny biely maz. Pozrel som vodu a ziadna mastnota.

Bol som na STK a emisie su ok... limit bol 0,5 a ja som mal 0,03...

 

Takze zatial to neriesim. Pokial nebudem mat nieco v oleji a mastnu vodu v chladiacej nadrzke, tak do toho nebabrem.

Beriem to tak, ze sa mozno prave cistil DPF filter. :)

Editováno: , autor: r_e_n_e
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

jojo koureni je i muj problem, pokazdy to dela jen pri deceleraci a naslednem pridani plynu. Po kolika stovkach km, to netusim. Obas mi sviti i kontrolka motoru (zhasne jen kdyz jedu dalnici min. 400km 160km/h+), kdy dle VAGU by se melo jednat o cidlo DPF? Uvidim, co to udela po vymene. Najeto asi 185tkm.
Jinak auto jezdi bez problemu, vubec se to nijak neprojevuje. Vodu nezere, olej neubejva ani nepribejva.

Zde vlastni video

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chce to vymenit snimac diferencniho tlaku a udelat update softweru. V roce 2009 byla nejaka vadna varka snimace G450 a casem zacali davat spatne info pro ecu. Hlavne je potreba vedet, zda nema auto nejakej bezpecnostni system, ktery odpojuje ECU hned po vypnuti klice, ECU si totiz jeste chvili nacita a uklada data.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...
  • o 4 roky později...
V 7. 9. 2014 na 23:38, roti napsal:

jojo koureni je i muj problem, pokazdy to dela jen pri deceleraci a naslednem pridani plynu. Po kolika stovkach km, to netusim. Obas mi sviti i kontrolka motoru (zhasne jen kdyz jedu dalnici min. 400km 160km/h+), kdy dle VAGU by se melo jednat o cidlo DPF? Uvidim, co to udela po vymene. Najeto asi 185tkm.
Jinak auto jezdi bez problemu, vubec se to nijak neprojevuje. Vodu nezere, olej neubejva ani nepribejva.

Zde vlastni video

Dobrý den, mám stejný problém, čím to nakonec bylo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím všechny, 

mám Supa II rok 2010, najeto 310 000 km, a řeším přesně to co je na videu. Servisní intervaly 15 tis. Kč na výměnu oleje a filtrů, tankování pouze diesel Verva

stav motoru: výkon super, startování perfektní, spotřeba vyšší, tlaky v motoru v pohodě, tlakoměry na DPF ok, mírné zvýšení hladiny oleje, asi naředěn naftou

1. krok výměna dpf filtru (za nový, ale neoriginál z německé výroby) - byl zjištěný jako vadný na diagnostice - nepomohlo- posláno na vyčištění do firmy a ti po kontrole kamerou konstatovali vypálenou vložku a nemožnost čištění 

2. výměna oleje, filtrů + střed turba - nepomohlo 

3. výměna všech vstřiků za nové - na diagnostice všechny špatné - nepomohlo

4. nyní se řeší oprava řídící jednotky - posláno na diagnostiku  - řídící jednotka je po kontrole a je v pořádku, jen tam byl původní firmware z roku 2009, takže nyní je tam poslední verze a budeme to zkoušet - řídící jednotka OK

5. další krok bude výměna EGR ventilu - Ok

6. výměna termostatu + teploměr chladící kapaliny -  50% úspěch, snížení četnosti kouření

7. další krok je výměna teplotního čidla oleje, výstupní teplota oleje již neskáče mezi 95-135 st, C, takže čidlo bylo špatné a je tam nové, ale nepomohlo to.

 

Zajímalo by mě, jestli Vám teplota oleje taky běhá a skáče od 90 do 135 st. C a to i při dlouhodobé jízdě?

 

 

Snad Vás napadne ještě něco jiného.

 

díky 

 

Editováno: , autor: Lamin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja neviem teda, zaujimalo by ma, na zaklade coho bolo zistene ze je vadny DPF na nasledna vymena. Bol zaneseny a regeneracia nepomohla? Alebo mal "iba" zanesenie popolom, co je mimo ine kalkulovana hodnota? Mne toto robi, ked sa mi regeneruje DPF... dymi to stale? inak vsetky 4 vstreky zle, to ta verva moc nepomohla... ja stale tankujem beznu naftu a vstreky nemaju problem (340k km)... to si vymenil pol motora, tak prepdpokladam, ze tam bola nejaka vaznejsia zavada...

Editováno: , autor: Martttin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím mám Superba II (2008) 2.0TDi 4x4 125Kw. 

Před dvěma lety jsem u něj měnil DPF + EGR a před týdnem dostal nové turbo. K tomu byly dělané rozvody. 
Stále však jde z výfuku kouř, který má světle šedou barvu, plus zápach. Dělá to samozřejmě při tom, když při jízdě šlápnu na plyn, nebo když zastavím na křižovatce, tak mě oblak kouře téměř na pohltí. 
Čím by to ještě mohlo být? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...