Přejít na obsah

Vady a neduhy


Ajfl

Doporučené příspěvky

Když jsem auto přivezl jako nové, tak mi soused řekl, že 1,2 TSI "jezdí na olej". Auto mělo najeto kolem 400 km, když jsem olej kontroloval prvně. Stav 2. tečka od shora. Každých 1.000 km jsem kontroloval. Až když jsem měl najeto 6 tis. tak jsem si zaklepal na čelo a řekl dost. Od čeho je tam kontolka :-) Naposled jsem ho kontroloval při 5,8 tis., den po dojezdu cca 880 km v jednom zátahu napříč republikou. Stav 3. tečka od shora.

Ostatní Rapidy v mém okolí: najeto cca 14 tis. km - 5. tečka od shora, 7 tis. 3. tečka od shora, 20 tis. před výměnou oleje 5. tečka od shora. Tyto Rapidy jezdí denodenně smíšený provoz včetně dálnice.

Editováno: , autor: MiKy*
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: nevím vubec nic...jezdím denně 2x 15 km:) najeto něco přes 6tis

 

ale nestál jsem úplně na rovině tak ještě mrknu někdy podrobněj na ty tečky...takže nestresujte :D Vůbec bych na to nešel koukat, kdybych nešel dolejvat vodu do ostřiků...

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavý jak když paradoxně u TSI neubývá olej jsou z toho lidi hned na prážky někteří, někteří jsou zase na prážky že jim to žere oleje moc.  Přitom u mé předchozí O1 TDI neubýval olej až po 160tis a to tak 0,5 litru /15tis.

 

Rogerere: Jojo, přitýká tam benzín + voda z chladiče + voda z ostřikovače + brzdová kapalina a nakonec i hydraulika z posilovače, pak se nemohu divit že neubývá :-) :-) :-)

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no tak sem to byl čeknout a olej je na tom horním zakřivení rysky (tzn. na maximu, zas ale nestojí na úplný rovině), benzín z toho cejtit je (což je asi normální), víčko nádrže ok. budu to teď bedlivě sledovat :D O víkendu mě čeká delší trasa tak uvidím pak. Ale pokud mi někdo chce namluvit že jezdím krátké trasy (2x 15km denně) a toto, že ničí motor tak fakt nevím co za auto si mám už koupit :D To asi občas budu jezdit i do obchodu tramvají ty 3km nebo fakt nevím, to je hrůza ten dnešní svět :/

 

Na první výměnu oleje se chystám někdy na jaře (to bude cca 10 tis km)

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak vám jde odečítat hladina motorového oleje? Já mám ze shora pořád olejovou čmouhu. Odečítám u zahřátého motoru po několika minutách, co je v klidu. Vytáhnu měrku, otřu hadrem, zasunu měrku a zase vytáhnu a odečtu, ale pořád tam mám přes odečtovou oblast od C do A olej jen v oblasti B je zúžená. Zkrátka nemám tam jenom rovinu.ale nad v oblasti A ještě máznutý olej. Nevím, zda mám čekat ještě několik minut nebo to měřit u studeného motoru, když v Návodu k obsluze je u zahřátého motoru na provozní teplotu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda Pawouku ty mi zpříjemňuješ Vánoce krom mého šéfa teda, o tom přibývání oleje jsem nevěděl. Asi sem přestanu chodit, co už všechno máme? Rozvody, silentblok převodovky, ubývání oleje, přibývání oleje s benzínem atd. Co všechno za chvíli budu hlídat. Čím toho člověk ví méně, tím má klidnější spaní. A já si myslel naivně, že když koupím benzín, nebude problém s DPF atd. a ono je to úplně jedno co dnes člověk koupí. :kol-26:  :kol-26:  :kol-26:  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice v manuálu je, jak správně kontrolovat hladinu oleje, ale nesmíte to tak hrotit. Prostě si řekněte, že málo a moc je špatně a to mezi tím neřešte. Ideální stav je hladina v oblasti „B“. Jak jsem uvedl, tak v novém autě (ujeto cca 400 km) jsem měl hladinu na 2. tečce od shora v oblasti „B“. Oblast „B“ je právě ta tečkovaná. Abych hladinu vždy bez problémů zkontroloval, tak ji kontroluji před jízdou, když auto stojí v garáži na rovině, a to minimálně od večera. Olej je stečen do vany. Teplotu oleje neřeším. Vytáhnu měrku, otřu, na 3-5 sekund vrátím, vytáhnu, podívám a olejová stopa je pouze do výše hladiny oleje a další rušivé jevy na měrce nejsou. Pokud si uvědomíte, že při zahřátém motoru se zvýší objem oleje, tak takováto kontrola je plně dostačující, pokud se pohybujete s výškou hladiny v oblasti „B“. Pokud bych byl v „A“, tak bych se bál a pokud v „C“, tak už bych olej dolil.

Jen jednou jsem kontroloval olej po dojezdu s posečkáním cca 10-15 min. a už to dělat nebudu. Hladina byla lehce vyšší než ráno a vše pálilo a na měrce bylo víc oleje i jinde než bylo nutné. Takže klídek. Studený motor - stopa hladiny oleje v oblasti „B“ a motoru v žádném případě neuškodíte.

A kdo chce, tak ať si zkoumá rozdíl hladiny při zahřátém a studeném motoru. Až to budete mít vyzkoumáno, tak ten rozdíl napište. Že by při venkovních 0°C 3 mm?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co já mám vyzkoumáno, tak je jedno, jestli to člověk měří při studeném oleji ráno nebo po zahřátém motoru dle manuálu. Ukázalo mi to stejně, pokud ovšem to nebyla taková náhoda, že jsem stál trochu jinak nebo tak. mikroskop jsem si na to nebral a pokud tam nějaký rozdíl byl, tak jen minimální.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a smrdí vám to taky po benzínu? :D Jako těžko se něco odhaduje když nevím kolik toho tam dali ve fabrice na začátku...uvidím časem jestli se to bude nějak hejbat, základem je kontrolovat olej vždy na stjeném parkovacím místě/garáži ;)

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čuchnu než pojedu dom a doma čuchnu podruhé, pak dám echo. I když na novej olej mám najeto teprve 1500km. Když jsem olej měnil tak si myslím nesmrděl, ale nějak jsem se na to nezaměřoval úplně tak nemohu říct na 100%. Jestli bude cejtit benzín teď, tak pak bude to auto cejtit i po spálené gumě, plastech a jiných spalinách, protože to auto podpálím  :kol-43:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...