Přejít na obsah

Octavia 1,9 PD 74kw 4x4 - nouzový režim


Doporučené příspěvky

Dobrý den,

předem jen chci říct, že nejsem žádný odborník, tak se omlouvám, pokud některé informace nebudou přesné.

 

Koupil jsem si Octavii tour 74Kw PD najeto poctivých 145.000 km. Vše pohodička až najednou v tahu do kopce a vyšších otáčkách mi to začlo padat do nouzáku a vypadávalo turbo. Počítač hlásil chybu EMISE-DO DÍLNY a rozsvítila se kontrolka motoru. V servisu zjistili, že je v háji turbo, tak jsem tam dal nové a chyba stále nezmizela. Známej mi to hodil na diagnostiku (VCDS) a zjistil, že se neomezuje tlak v turbu a nedrží mi podtlak. Nevím, jak to vyřešil, ale pouze mi řekl, že mi vyndal jakousi malou membránu, která slouží pouze k plynulejšímu vypnutí turba. Chyba se přestala zobrazovat, auto táhlo jak má, jen turbo šíleně syčelo. Asi po 5.000km mi to vyhodilo opět chybu, ale turbo dalších 300km šlo v pohodě. Na diagnostice je podtlak v pořádku a tlak se omezuje. Tudíž prosím o radu, zda někdo neví, co by s tím mohlo být, pač každý mi jen říka, že je to záhada :D děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj,

potřeboval bych poradit se svoji Octavkou.
Při zátěži ( 4 r.s. okolo 3000 ot) spadne motgor do nouzáku.
Na VAG to píše:

17965 - regulace plniciho tlaku - mez regulace prekrocena
P1557 - 35-10 - - - Sporadická
18062 - prectete pamet zavad kombinovaneho pristroje
P1654 - 35-00 - -

Hledal jsem různě na fóru a vyměnil jsem ventil N75 + hadičky k němu. Dále jsem dal nový vz. filtr.
Vagem jsem zkoušel akční členy na pozici 4 (ventil N75) - je v něm slyšet cvakání a mění se otáčky motoru. Z toho usuzuji, že hadičky, kabely a ventil je OK.
Ještě jsem koukal na podtlakové ovládání turba - při podtlaku se "páčka" posunuje dolů.

Můžete mi někdo poradit co dál?
Zkusit vyčistit turbo? lopatky?

Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

me to dela taky u stejnyho motoru a myslim si,ze  mam zasekly lopatky. stane se to vzdy kdyz jedu za 4 plnej  a tlacim to na ten kvalt. kdyz jedu 1-2-3 atd na plny jakoby sprint,tak to preleti a nepadne do nouzaku,ale v 99% mi to za 4 pri 14é  padne do nouzaku a konec musim znova nastartovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím , chtěl bych se zeptat na problém nejspíše s turbem u octavie r.v 2010 motor 1.9 tdi - PD, Během jízdy nebo rozjezdu kdy by se mělo sepnout turbo dojde někdy k tomu že je prodleva a pak trubo naběhne naplno a funguje zasek jakoby nic . Chápal bych kdyby to dělalo při vysokých otáčkách ale tady jde o moment sepnutí turba a je jedno jestli je motor teplý nebo studený , a nejde o pravvidelný jev . Prosím poraďte co by to mohlo být .Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Dobrej me to delalo take pak to prestalo a za pul roku to delalo znovu a docela us casto tak jsem udelal repas turba a cajk rok v poho a v pondeli me to udelalo znovu na 4 jsem to tahnul a okolo 3000 a 4000 otackach a dneska uz to nedelalo tak nevim turbo mam v zaruce tak jedu na preskouseni a uvidim 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 let později...

Hezký den ve spolek,

měla bych dotaz ohledně závady na Octavii I 1.9 TDI, 4x4.

Při zátěži a přetočení 3 000 otáček mi padá do nouzáku.

Diagnostika napsala: Regulace plnícího tlaku (překročení horní meze regulace) a Snímač teploty paliva-G81 (přerušení/zkrat na plus).

Co už bylo zkontrolováno:

-výměna hadiček

-upevnení podtlakové hadice z vývěvy

-kontrola EGR ventilu (z boku se zdá být čistý)

-kontrola plechovky podtlaku (není zrezlá)

-kontrola hybnosti lopatek (nijak nedrhnou)

-výměna ventilu N75

Napadá vás prosím ještě nějaká možnost co zkontrolovat / vyměnit před výměnou celého turba? (Ještě se chystám na váhu vzduchu, ale moc tomu nevěřím).

Moc děkuji za odpovědi. ;)

Radka

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To ze tiahlo nedrhne este neznamena ze chodi po celej skale.Ak mas na skusku funkcnu  vahu vzduchu treba ju na testovanie vymenit a sledovat log.Mal som pripad ze si typek sam cistil turbo a po opatovnom zlozeni stale chyba,nedalo sa nastavit a doladit.Po opatovnom rozobrati zistene ze chybalo cca 1cm a  tiahlo nedoslo do konca.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...