Jump to content
Lenny93

Tlumiče a pružiny

Recommended Posts

Přesně tak, navíc to není první známý případ - na foru už jsem podobné stížnosti několikrát četl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

stane sa , vždy sa to ale riešilo výmenou dorazov a manžiet bez kecania

Edited by suri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak na 76k mi začal téct levý zadní tlumič :wacko: Ve čtvrtek jedu na výměnu komplet zadku a aby toho nebylo málo,tak přední tyčky stabilizátorů...Při přejezdu jakéhokoliv retardéru,či výmolu, to vrže jak ve starých pendlovkách...promazání pomohlo jen na týden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto máš z jakého roku? Jestli 2013, aby to nebyly taky tyčky řízení - rez v kloubech u hřebenu řízení.... Já tam např. neměl ani vazelínu v pravé tyčce.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koukal mi na to známej mechanik,promazal a doporučil výměnu zadních tlumičů,jak to dávám do servisu,tak na to ještě kouknou,co to vlastně vrže. A vše o voze mám v podpisu (r.v. 2013,6. měsíc)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak vše opraveno. Nakonec to vrzala guma vpředu a vzadu tekl ten tlumič. Se vším všudy oprava za 4.660,-. Tlumiče originál Škoda se slevou (1.600 kus)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ve Škoda servisu někdo upadl na hlavu a pořádně se bacil.

Na levém zadním tlumiči pérování na pryžové zarážce nad ochranou trubkou mám zpuchřelou gumu a mám strach, že upadne a nečistoty poškrábou pístnici. Byl jsem na roční prohlídce a chtěl jsem to vyměnit. Naštěstí ji neměli skladem, v dalším autorizovaném servisu ji mají ale za víc jak 600Kč, přesně si už nepamatuju, protože mi to vyrazilo dech. Objednal jsem na OB autodíly a za 290 Kč i s dopravou mám 2 ks doma. Pokud neupadne než se trochu oteplí tak to budu měnit sám, kdyby upadla tak ji nechám vyměnit v neautor. servisu. Karel. -_-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlásím, při výmněně zimních kol za letní jsem vymněnil i pryžové dorazy na zadních tlumičích, není to žádná věda, 3 šrouby a tlumič je venku a pak jen rozborka a zborka. Dnes jsem přehazoval kola na Fabce dcery a je tam stejný problém. Dorazy už jsem objednal ale tam budu muset demontovat plastový kryt podběhu, jsou pod ním šrouby horního uložení tlumiče, u Rapida to není potřeba. Ještě taková zajímavost, z pneu vyšt'ourávám kmínky pak je umeju a uskladním na další výměnu a ta zajímavost je, že v zadních pneu je mnohonásobně víc kamínků než v předních, přitom by bylo logické, že přední kola kamínky pozbírají a na zadní jich moc nezbyde. Karel.:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyndani a nandani zadniho tlumice u rapida je otazka 15 minut. Ta fabka to ma hosi no tam se musi sundavat podbeh jak u prednich tlumicu tak i zadnich ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,

chlapi, mám najeto cca 90k a podvozek se hlásí o pozornost. Už loni mi servisák říkal o tekoucím tlumiči vzadu. A od této zimy mi v tom vrže, hlavně při přejetí prvního obrubníčku. Navíc už jsou dost slyšet nedokonalosti silnice při jízdě a jaksi se vytratil komfort. Hodně to i změklo.

Co vše byste měnili, teď po 6 letech tak, aby to aspoň dalších 5 let vydrželo? Tlumiče s dorazy jsou jasný, k tomu péra? Ohledně toho vrzání, musím ještě kouknout na ty tyčky atd., snad to poznám :). Příp. mohl by mi někdo napsat čísla těch dílů tak, jak jsou v ETCE, čili pro objednání (pro Rapida z roku 2013)?  Rád bych to udělal vše najednou, ať tam zase za rok nemusím lézt a řešit třeba právě péra atd..

 

Díky za rady a tipy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podvozkové díly jako jsou tlumiče a pružiny v ETCE jedině podle VIN.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nevím, asi moje tlumiče vzadu jdou do háje. Řeším klasickou nestabilitu za větru, ale hlavně pootočení volantu při nasednutí spolujezdce nebo třetího dozadu. Takhle moc to nikdy nereagovalo. Jeden se symptomů tohoto jevu jsou vadné tlumiče. Je pravda, že houpací test nevychází moc dobře, zadek se neuklidní hned, ale až po druhém malém zhoupnutí dolů. To i tátova Felda z 96 s najetými 90tkm reaguje zabrzděním pohybu nahoru. Na tlumičích aktuálně najeto 53tkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nevím jestli není v háji víc pravý tlumič po tom podzimním nárazu, kdy jsem nakopnul obě pravá kola. Po přesednutí 72kg synka vzadu zprava doleva se volant srovnal rovně, resp. neznatelně byl doprava. A teď jestli to jsou jen ty tlumiče nebo i unavená pružina vpravo, jak celou dobu sedí vzadu člověk jen vpravo. Každopádně tlumiče jsou objednané a o víkendu proběhne výměna a uvidíme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chápu to tak že účinnost tlumičů je kolem 50% a povolená hodnota je kolem těch 70 % ? To mi ovšem po 170 000km příjde docela normální jestli jsou tlumiče originální... spíš se divím že tam ještě jsou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...