Přejít na obsah

Hodnoty kompresního tlaku válců 1.2 HTP


kitt21

Doporučené příspěvky

Ospravedlnujem sa, ak to tu niekde je, ale nemozem sa dopatrat k cislam. Vsade sa tu hovori o premerani tlaku valcov, ale nikde som nenasiel v akych rozmedziach maju byt. Môze tu niekto, kto sa v tom vyzna, uviest nejaku tabulku, kedy su tlaky v norme a kedy su uz hodnoty kriticke? Je vôbec nejaka tabulka ktora hovori o tlakoch vo valcoch? Jedna sa o motor 1,2 47kW, AZQ, 2005, nabehane 123 400km.

Dnes, vramci servisnej mi premerali tlaky a hodnoty su: valec 1 -11 . valec 2 -10 . valec 3 -11,5, vraj je to v norme, ale mam pocit ze to nie je v norme, ze hodnoty maju byt vyssie. Tak jak jsem tedy na tom??Co hovoria tie namerane cisla??

Aka je norma, ake su hranicne hodnoty??

Mockrat dekuji.

PS: inak fabca jazdi bez problemov, bez klepania, startuje na prvykrat :kol-47: . Pred rokom a pol, na valci 1 vymenena podpalena civka a ocistena skrtiac. klapka - ta presla ocistou i dnes - vraj hrôza jak byla zasvinena :ble

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviděl bych to tak černě. Tlaky jsou závislé i na jiných věcech než jen na opotřebení, např. startér, baterie (když točí motorem pomalu, budou tlaky menší)..... Důležité je, aby byly  plus mínus stejné.

 

Problém na ventilech se pozná tak, že se do válce nalije trocha oleje, ten utěsní písty a když se stav nezlepší, je problém v hlavě. Ale to snad měli udělat v servisu automaticky.

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviděl bych to tak černě. Tlaky jsou závislé i na jiných věcech než jen na opotřebení, např. startér, baterie (když točí motorem pomalu, budou tlaky menší)..... Důležité je, aby byly  plus mínus stejné.

 

Problém na ventilech se pozná tak, že se do válce nalije trocha oleje, ten utěsní písty a když se stav nezlepší, je problém v hlavě. Ale to snad měli udělat v servisu automaticky.

Neviem či si videl ked je dolu hlava ako veklaju piesty u HTP tam vidieť volnym okom prvy kompresny kružok. Toto je desna konštrukcia ked ju zaleješ olejom všetky valce vyskočia o 2Bar aj pri chytenych ventiloch. Motor v dobrej kondičke zaliaty olejom ukazoval 16,3Bar. Kondička štateru moc nezavaži lebo tlaky sa meraju bez sviečok.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Servis, kde po namerani povedia, ze tlaky su v norme, kaslat na nich, takze treba iny servis. Otazka ci sa vyhnut autorizakom alebo nie.

Ak sa tieto tlaky potvrdia, bude nutna opravarenska sada?s nou je katalyz. ale ten podla mna nebude treba, kedze emisna bola OK, tak 2 mesiace vzad. Co som cital na fore, tak to vychadza cca 800€ komplet v skodovke. Alebo ma caka vybrus valcov, nove piesty, repas hlavy?? a nechat urobit u niekoho, kto sa vyzna? Ak by niekto vedel o spolahlivom cloveku zo Žiliny, budem rad.

- je mi divne ze ziadne vynechavanie valca, ziadne chybove hlasenia, olej 5w40 nepapa, startuje vzdy na 1krat..-teda aspon doteraz :), nie je to divne?

Po oprave maju byt ake tlaky? Tych 15 asi len pri novom motore, ci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozno pocitovo viac trasie, so studenym startom, inak som nic nespozoroval, je to dost subjektivne.. Nateraz sa aj bojim ho ist pretiahnut, s vedomim, ze moze kedykolvek vypovedat sluzbu... :kol-26:

-asi to bude treba dat premerat este raz, ci su tie hodnoty pravdive. Inak spotreba na jednu nadrz, prevazne mesto je cca 6,2l

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ničí názor nezpochybňuji, taky myslím, že bude špatný ventil. Jen to nevidím tak kriticky, abych se s tím bál ještě nějaký čas jezdit a uvažoval i o výbrusu válců. Olej to nebere, startovat jde, na dva válce to neběží..... Sledovat stav a až se to bude hodit, tak nechat opravit hlavu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď jste mě úplně vyděsili  :feve: takže když mám na 1.2 HTP 40 kw rv. 05 najeto cca 46 000 km tlaky 13 bar tak, že mi odchází ventily? 

Měření je cca týden staré, motor je již po opravě. Měl jsem přidřený ventil na 3 nebo 1 válci při cca 40 000 km.

 

http://www.pictu.cz/image.php?di=OYBG - naměřené tlaky

Editováno: , autor: Petr92
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vas na nazor, na vyjadrenie servisu, ze tlaky su male, nemôzu byt v norme ako pisali.

citujem:

"Namerane hodnoty sú v poriadku nakoľko mame za sebou už zopár oprav motorov vozidiel Škoda Fabia 1,2HTP keby bol pokles tlakov pod hodnotu 8,5 tak by ste mal problém s vozidlom, ak  sa Vám niečo nezdá poprosím Vás prísť osobne a môžeme Vám vysvetliť čo je v norme ohľadom tlakov vášho motora poprípade uskutočniť vami objednanú opravu"

- co to maju za normy?? :doh

- dali by ste to tam opravit? ked maju vlastne cisla o norme, heh?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...