Přejít na obsah

Príčina prepálených ventilov na HTP


speedsplat

Doporučené příspěvky

42 minutes ago, hubo44 said:

Co tym mysliš dosť zaťažovane auto?   A potom 16V furt len nezaťažene jazdia že sa nepodpaluju ventily?

 

Kvalita sedla nebude problem.  Chadenie hlavy tiež nedude najlepšia.

 

Prečitaj si od konca moju tretiu a štvrtu vetu ak ovšem rozumieš motoru ako preplach kvoli dosiahnutiu emisii.

 

 

Myslím sem tam maximálka po diaľnici tak ako ja kedysi :-)

 

Čo je práve v tomto motore iné (myslím hlavne 12V) že by bol problém s odvodom tepla cez sedlo?

Tiež som sa niekde dozvedel že 6V verzia má EGR riešené vnútorne, ale pevným časovaním ventilov

nastaveným tak aby sa plyny mierne vracali do valca. No neviem či je to vážne tak.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

McMatej  myslel asi to že 15mm je 1,5cm.

 

A ohledně HTP, tak jezdím s 1.2 HTP 40kw (takže to "nejhorší") a nevím co dělám špatně, auto slouží na dojíždění po dálnici (cca 1/3, zbytek 1/3 1 třída a 1/3 město), když je to třeba, tak nemám problém projet kruháč na 3rs. s otáčkama lehce nad 1tis a pak se pozvolna rozjet. Naopak, když je potřeba aby to jelo, tak 5tis není problém. Olej do 200tis měněn po 15tis (5W40) a od 200tis zhruba po 7500tis. V současnosti tam je skoro 240tis. Asi bych tomu autu měl říct, že už by jezdit nemělo :D:D:D (ťuk ťuk, snad to ještě dlouho vydrží :) ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 30 minutami, KarlosTDi napsal:

 

- 6V motory nemají EGR ventil, emisemi prošly bez zpětného vedení spalin tak ho tam výrobce nadával, čilí EGR s tím nemá nic společného. Pokud myslíš tzv. vnitř EGR, tj. nasátí splodin střihem ventilů (při sacím cyklu zůstávají výfukové ventily otevřené)

 

 

Prave že technik z Mannu v Nemecku na školeni mechanikov diskutovali že časovanim ventilov vedeli vylučiť EGR lebo učetrenim EGR su velke uspory pre vyrovcu. Ale toto ja netvrdim toto mi bolo tlmočene tak to len podam a nie je to z mojej hlavy.  ALE nakolko robim tieto motory ušte u 6V som nikdy nevidel vyfukovy ventil že by pekne tesnilo a viditelny kov taniera ale stale silne zakarbonovane. Myslim ako dosadaciu plochu taniera o sedlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 15 minutami, gourney napsal:

 

Tiež som sa niekde dozvedel že 6V verzia má EGR riešené vnútorne, ale pevným časovaním ventilov

nastaveným tak aby sa plyny mierne vracali do valca. No neviem či je to vážne tak.

 

Prave toto bude dovod že vyfukove ventily su stale od karbonu a tym padom sa nedostatočne odvadza teplo na sedlo hlavy a prehrieva sa ten ventil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 19 minutami, Martab napsal:

McMatej  myslel asi to že 15mm je 1,5cm.

 

A ohledně HTP, tak jezdím s 1.2 HTP 40kw (takže to "nejhorší") a nevím co dělám špatně, auto slouží na dojíždění po dálnici (cca 1/3, zbytek 1/3 1 třída a 1/3 město), když je to třeba, tak nemám problém projet kruháč na 3rs. s otáčkama lehce nad 1tis a pak se pozvolna rozjet. Naopak, když je potřeba aby to jelo, tak 5tis není problém. Olej do 200tis měněn po 15tis (5W40) a od 200tis zhruba po 7500tis. V současnosti tam je skoro 240tis. Asi bych tomu autu měl říct, že už by jezdit nemělo :D:D:D (ťuk ťuk, snad to ještě dlouho vydrží :) ).

Ked už 200tis.  išlo na 15000 interval už mu prd pomože skratenie na 7500 ked ma dobru kondičku za sebou že.

Editováno: , autor: hubo44
prazdne som odoslal
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Martap: upřímně gratuluju, taky bych to tak chtěl ale nepovedlo se. 75tis km a prostřední válec tlaky 8, prvni a třetí 15 :( proto laborují čím to je

auto máš od nova? dělalo se něco nebo vše původní? kolik km denně najedeš? pokud by jsi to měl do práce 50km, tam i zpět 100km denně x 200dní = 20.000km ročně = 12 let provozu?

dáváš nějaká aditiva do benzínu? Prosím jakou značku oleje používáš a máš po otevření dolévacího hrdla karbon v motoru?

sem myslel že fígl je v minimalizaci zahřívacích cyklů, míň startů a delší trasy = vyšší výdrž.

Ale při tvém nájezdu se mi asi teorie boří, jelikož pokud jsi najel 240 tis km tak těch cyklů bylo požehnaně ... odhadem 4800

Ačkoli mě auto ujelo 75000km tj. pokud motor - sedla vydrží třeba 5000 cyklů pak na každý start se najelo 15km což je asi možné

 

Pro hubo44: aha tak poklud by tam byl přesah ventilů, při sání zůstává výfukový ventil ještě chvilku otevřený, tak pak je to neřešitelné. Jedině pootočit výfukové vačky což je utopie.

Nikde jsem to ale nenašel tak zkusím pohledat. Pak ale zase nevím proč někomu to vydrží a druhému ne? Aditiva do benzínu by pomohla trochu mastit, čistit a chladit sedla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 51 minutami, Martab napsal:

A ohledně HTP, tak jezdím s 1.2 HTP 40kw (takže to "nejhorší") a nevím co dělám špatně, auto slouží

Já teda jezdím 47 kW, ale taky asi dělám něco špatně. Teplotu oleje jsem naměřil nejvíce 120 st. C a to jsem jel v horku, schválně rychle a do kopce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 57 minutami, gourney napsal:

Tiež som sa niekde dozvedel že 6V verzia má EGR riešené vnútorne, ale pevným časovaním ventilov

nastaveným tak aby sa plyny mierne vracali do valca. No neviem či je to vážne tak.

To by asi nefunovalo. I EGR je otevřený jen někdy. Vnitřní EGR se používá u motorů s proměnlivým časováním (jak někdo psal výše).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak musíš to brát tak, že přijede jen ten kdo má poruchu. Nikdo nepřijede změřit si bezvadný motor. Případy vysokých nájezdů tu sou tak asi HTP umí fungovat jen přijít na to proč

 

Jen ze zajímavosti jsem koukal do ETKY kvůli vačkové hřídeli na 1.2 6V. Pro první ročníky typ AWY byla jiná vačka než novější BMD. Tato vačka zůstala až do konce.

Obě se ale podpalují :) tak tam to nebude. Furt hledám zdali opravdu má vnitřní recyrkulaci, ale nic.

Všímám si fotek podpálených ventilů a opravdu tam je nános karbonu. Spíš než vnitřní recirkulaci ale typuju netěsnící sedlo a to pak totp způsobí.

 

Jen pro info, našel jsem poznámku už u vícero opravářů hlav HTP " Len sa nedajte machanikom odradiť a trvajte aj na výmene piestnych krúžkov, lebo ak spravíte  opravu hlavy a sediel ventilov… tak Vám začne spotrebovávať motor olej."

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, auto je v rodině od nova, jediné nadstandartní je výměna rozvodů v asi 160tis. Auto nezná co jsou to aditiva, benzín beru tam kde je po cestě nejlevnější, je jedno, jestli je to ONO, nebo cokoli jiného.

Denně najedu cca 60-70 km (cca 30km tam a 30 zpět + něco málo mezi) + sem tam nějaká delší trasa. Vychází to cca 18tis/rok. Olej používám co mi tam naleje mechanik, žádná velká péče :). Po otevření hrdla pro nalévání oleje vidím jen čistý kov s olejovým filmem, ale za tu dobu nějaký karbon v motoru asi určitě bude, co si budem nalhávat.

 

Je pravda že poslední dobou pozoruju drobné občasné kolísání otáček na volnoběh, chystám se nechat změřit tlaky, ale tím že jezdím denně, tak to jaksi nestíhám, ale po výměně svíček to téměř zmizelo, tak budu ještě pozorovat. Každopádně se to nezhoršuje, tak uvidíme. Ale ikdyby ten motor vydržel "jen" cca 250tis a musel se pak dělat repas, tak je to myslím celkem úspěch :D Určitě bych se pak kdyžtak ozval, ale nic ve zlém, doufám že se dlouho ozívat muset nebudu :D 

 

Těch 7,5tis na olej je spíš ideal realita je tak okolo 10tis, do 7,5tis si to nic neveme, mezi 7,5tis a 10tis spadne olej na rysce z plné pod půlku, takže by se muselo dolívat a vzhledem k množství oleje to nechám vyměnit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karlos ty robiš zaverečne skušky z motora HTP? alebo čo  vysvetli mi lebo tak zmetočne pišeš že ťa až nechapem. Alebo študuješ za automechanika?

 

 

Ano ja tvrdim že repas hlavy pri 130tis. je nutne kružkovanie lebo je velka pravepodobnosť nadmernej spotreby oleja.

 

Editováno: , autor: hubo44
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kým sa podpálené ventily včas odchytia - motor ešte beží vcelku normálne, možno vibruje na voľnobeh -

tak ešte sa to zaobíde bez krúžkovania, nie?

Tie zničené krúžky boli myslím v prípadoch keď boli veľké rozdiely v tlakoch....

 

Inak susedovi sa 6V verzia podpálila pri nájazde cca 16000 km (nechýba tam nula). Boli to prevažne krátke jazdy, to áno.

Auto mali od nova, žiadny stočený tachometer.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, hubo44 napsal:

Karlos ty robiš zaverečne skušky z motora HTP? alebo čo  vysvetli mi lebo tak zmetočne pišeš že ťa až nechapem. Alebo študuješ za automechanika?

Nedelam zkousky :) proc? Ani nejsem mechanik jen rad vecem prichazim na kloub. Mam podpaleny ventil tak hledam duvod.

Co pisi zmatecne ? nechapu te

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za pomoc, vazim si toho. Je to BMD 75tis km a druhy valec 8bar, ostatni 15.1bar.

Mam uz objednanou komplet GO tj hlava s novyme ventilama, sedla, rozvody a prkrouzkovat. Pak verim ze to bode ok. Auto je totiz v top stavu. HTP je jizdne super a sem tak trochu fanousek tohoto otloukanka:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mojím favoritem jsou pořád hydrostavy.

Píšete o zakarbonovaných sedlech..... Sedla, která se navařují tvrdokovem aby se nezatloukala a je na nic karbon, který jde oškrabat šroubovákem? To je nějaký divný, to by být nemělo. Pokud by se ventily zavírali, tak se ten karbon otluče, takže se nezavírají. A nezavírat se můžou jedině kvůli špatně pohyblivým hydrozdvihátkům.

 

Z hydrostavu má při stlačení (během otevření ventilu) uniknout nepatné množství oleje a tím se vytvoří potřebná vůle pro zavření ventilu. Když někdo v dobré víře používá například viskoznější olej, který netěsností hydra špatně uniká, vůle se vytvoří malá nebo pokud vahadlo někdy odskočí od vačky, může se udělat "přesah". Ventil se nezavře, nechladí ..... Dál už to znáte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja myslim sedlo ventilu v hlave, tj takovy prstynek do ktereho tesni talirek ventilu. Sedla s talirkem maji licovat tak tesne, ze kdyj je zalijes benzinem nepropusti ani kapku. Podle me se materil prehreje a pri chladnuti jemne deformuje, postupne vic a vic az talirek ventilu netesni, neodvadi teplo a podfukuje. Karbon na sedle nebo talurku sem nevid tam se oboucha, je az za dosefaci plochou u stpky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 minutami, hubo44 napsal:

to tu tvoju budu repasovať alebo vymennym sposobom daju druhu?  Videl si ten link ,,vydrž motora,, čo som repaoval minuly tyždeň?

Budou davat repas, nova kvalitnejsi sedla vyfukovych ventilu, noveve vyfukove ventily, vsecha voditka a hydrostely. 

Link neznam zkouknu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Karlos ,, Podle me se materil prehreje a pri chladnuti jemne deformuje, postupne vic a vic az talirek ventilu netesni,, toto je nemožne čo mysliš lebo to sedlo je tak strašne pevne v hlave osadene že deby sa to pohlo deformaciou tak občas by to sa uvolnilo a vypadlo. a že by sa to sedlo ventilu v hlave z hlinikom spolu deformovalo pri vychldnuti to je total nezmysel. vylučene. kde maš 15.1 tam by si mohol zaliať ventily a neprepušťalo by benzin. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...