Jump to content
rogerer

Nepřirozené zvuky - drnčení, vrzání, klepání

Recommended Posts

Ahoj  kolegovi z práce jsem vyprávěl o tomto problému  a jemu to začalo v 5000km. Má známého ve vývoji ve škodovce a ten mu poradil zvednout ty stavitelné dorazy pátých dveří o zoubek. Dnes jsem to udělal a je to určitě lepší. Zdálo se mě to divý,ale tvrdil že se ten zvuk tak přenáší. Dorazy jsou na boku  ne na dveřích ,ale na pevné části. Stačí povolit a o zoubek zvednout. Zadní gumové dorazy na dveřích jsou se závitem ,tak jsem je o závit vytočil.Když jem auto koupil tak jsem kufr nezavřel pouhým puštěním dveří. To se časem zpravilo a asi od té doby to klepalo a tak ted zase zavírám kufr větší rychlostí ,ale neklepe. Zkuste to a dejte zase vědět  čau Petr

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rachtání vlevo vpředu - nevím jestli je to z interiéru nebo nápravy ale tipuju někde z palubky nebo řidičových dveří.... na nerovnostech kde se auto naklání ze strany na stranu....nemůžu to jít ani reklamovat...dnes jsem to chtěl ukázat kolegovi z práce a na potvoru ticho a že jsem magor :D ..nechápu...asi to souvisí i s teplotou, nicméně na příčných nerovnostech to nedělá......s otevřeným okýnkem to zvenčí slyšet nebylo..jen zevnitř...kdežto cvakání při puštění spojky je slyšet i zvenčí !!!

Ohledně drnčení pátých dveří na extrémnějších nerovnostech:

- zkusim poštelovat ty dorazy

Stavítka pásů mi zatím nedrnčí (na začátku jsem je dal nahoru a tak jsou pořád)

Edited by rogerer
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

No vida, máme tu oblíbené téma pazvuků :D .

Přidám se s jakýmsi cvakáním, slyším to jakoby z oblasti B sloupku nebo zadních dveří. Dělá to ale jen ráno a až teď za nízkých teplot, odpoledně ani muk. A přesně, nejvíc to dělá při "kroucení" karoserie při naklánění ze strany na stranu.

Drnčení vodítek pásů mám vyřešený, tady je nyní ticho po pěšině.

Ten zvuk drnčení víka je teda na to videu brutální! To je jak když jedeš nějakou ojetinou z 80tek....

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ona je to hlavně brutální cesta :)

edit:tak ty dorazy jsem o zoubek zvedl a pořádně dotáhl...a kufr jde zase blbě zavirat...zejtra to otestuju při jízdě a vsadím se že to bude ta příčina (dřív šel kufr taky blbě zavírat...postupným častým boucháním holt asi ty dorazy klesly o zoubek dolů a začlo to drnčet?) dám vědět:)- trochu mi to připomíná alfa romeo stories :D

aspon tu mame vyvraceni teorie ze paty dvere nejdou zavrit kvuli tlaku vzduchu do kabiny :D (je to kvůli vysoko nastavenym dorazum :)

Edited by rogerer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jen pro informaci, nevím, zda to tu někde na fóru nebylo, ale kolega má Rapida (nevím přesně datum výroby, ale tipoval bych jaro 2013) a volali mu ze servisu, aby přijel s autem na 10 minut, že musí zkontrolovat zavírání pátých dvěří.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já mám výrobu červenec 2013 :)

Nicméně po zvednutí dorazů o jeden zoubek (4minuty práce) je to o 95% lepší...naschvál jsem ráno dal tu brutální cestu a občas si to drnclo, ale na takovým hnoji to má nárok...jinak cestou na běžných nerovnostech ticho (oproti dřívějšku), jen kufr jde už zase zavírat obtížněji :)...

 

Takže moc díky Rtep63

Edited by rogerer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar všichni, ví někdo z vás velikost toho torxu? Asi ho nemám tak abych si pořídil správnej. Odhad můj je tak na 6 nebo 8.

Share this post


Link to post
Share on other sites

DÍKY, UŽ VÍM, JE TO T30. NAŠEL JSEM V PRÁCI. UŽ JSEM TOMU I ZOBÁČKY PŘIZVEDNUL, TAK TEĎ JSEM ZVĚDAV. TEĎ I TEN ZÁMEK VÍKA VÍC CVAKNE KDYŽ SE OTVÍRÁ, TEDY JE TO DOLÍCOVANÉ ECHT. ŠLO TO LEHCE DIVNĚ POŠTELOVAT, MÁTE TY DORAZY VYSTOUPLÉ NA OBOU STRANÁCH STEJNĚ? JÁ VŮL SE POŘÁDNĚ NEPODÍVAL NEŽ JSEM ZAČAL A TEĎ NEVÍM JESTLI MI TO NĚKDE NEPŘESKOČILO O DVA ZOBÁČKY, SNAD NE. OMLOUVÁM SE ZA CAPS LOCK.

Edited by Petrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám to vystouplé na obou stranách stejně o jeden zobáček....před moji úpravou vystouplé nebyly !! Ale na začátku, po koupi vystouplé být musely protože to šlo stejně blbě zavírat jako teď :)

Ale moc bych si s tím radši nehrál :D

Edited by rogerer

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, já to mám taky na obou stranách stejně. Jen před tím to možná na jednom zobáčku bylo. Teď mi to jde taky stejně blbě jako při koupi, jen s tím rozdílem, že nyní ty pístnice už nemají takovej odpor jak byl při úplně novém.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak drnčení-klepání nezmizelo, ale zase mám tím pádem další možnost vyžazenou. Jdu na to tak nějak selektivní vyřazovací metodou. Budou to ty dveře, jinak to nevidím. Uvidíme co na to příští středu mechanici od simply clever.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no mi se po cca 6500 Km projevilo vrzaní obou předních dveří :( hlavně se to projevuje na hodně nerovné/zvlněné cestě , zvuk je podobný skřípání plastu nebo vrzaní kov o plast ,

a je to dost slyšet  :kol-26:   a dost mně to ser** :kol-29:

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem dneska kontroloval ty dorazy víka kufru a jeden uz je zase sesunutej dolu...bud jsem to spatne utahl nebo to proste nedrzi....druhej je ok a az taky padne tak to zacne drnčet...doufam ze to nebudu muset utahovat kazdej mesic :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na ty dorazy je servisní akce. Prý je mění celé za jiné. Já mám vůz vyroben 5/2013 a budou se měnit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to víš jak? Vyzvali tě ze ŠA nebo jsi to zjistil na tom vyhledávači servisních akcí na webu Škodovky? Mě to nic neukazuje. Auto vyrobeno 31.4.2013.

Já se dnes pokoušel přitáhnout zadní dveře k těsnění (což asi nejde) a při tý příležitosti jsem koukal na ty dorazy víka. Levý teda nebyl moc utaženej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já ty dorazy posunul, dotáh a zatím ok, vše drží, jeden zobáček nad. No já když byl v servise s tou reklamací drnčení tak mi řekli a to sami od sebe že ty dorazy ,mám aktuální auto vyrobeno 10.1.2013 převzato začátkem února, byla to skladovka. No ještě z něj vylezlo, že se nemění ty štelovací dorazy na karoserii, ale ty boční gumy na 5. dveří pokud tedy.

Edited by Petrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to víš jak? Vyzvali tě ze ŠA nebo jsi to zjistil na tom vyhledávači servisních akcí na webu Škodovky? Mě to nic neukazuje.

 

Tam to nezjistíš, platí to totiž jen pro svolávací akce. Servisní akce je úplně něco jiného = tu ti provedou při nejbližší návštěvě servisu. Zatímco při svolávací mají obeslat zákazníky = svolat je do servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Že je to servisní akce vím od technika, jelikož mi řekl, až půjdu měnit olej, tak mi to udělají. Vím, že se tam něco mění kus za kus. Co konkrétně nevím. Odhadoval jsem, že dorazy, ale podle výše uvedeného obrázku to může být i něco jiného. Složitého ne, jelikož je to záležitos časově minimální.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tam to nezjistíš, platí to totiž jen pro svolávací akce. Servisní akce je úplně něco jiného = tu ti provedou při nejbližší návštěvě servisu. Zatímco při svolávací mají obeslat zákazníky = svolat je do servisu.

Jo tááák.... Zkusím tedy otravovat servis. Budou mít ze mě radost. Pochybuju, že ti by ti odborníci v mém servisu něco kvákli.

Zajímavý je, že v tý Etce je doraz na víku s indexem A jen na 13 dnů výroby. Koukal jsem na doraz na autě a mám B-čko.

Edited by miklisek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jsem měl chvilku času, tak jsem začal hledat, proč a kde vpředu něco klepe. Vzal jsem v úvahu, proč vždy více při menší teplotě a proč byl v létě klid. Pořád jsem měl na mysli, že ten zvuk může pocházet z podvozku nebo taky odjinud. Někdo tu na fóru psal, že to může být i nějaká prkotina. Takže jsem vůz rozhýbal a poslouchal. Pořád jsem měl na vědomí i to, že ťukání se vždy na každé díře neprojeví, ale jen na opakujících se nerovnostech, když se vůz rozkýve, je v krutu, atp. Někdo tu psal, že je zvuk krásně slyšet na kruhovém objezdu. Takže jsem zkoušel simulovat. Zkoušel jsem ho rozkývat na všechny možné strany a najednou - klééép, klep a klid. Zvedl jsem kapotu a znova ho rozkýval, a to stejným způsobem a nic. Zadíval jsem se na kapotu a pozornost zaměřil na hadičky k tryskám ostřikovačů. Dotknul jsem se jich v pozici 1 (1. foto) a klep. Strčil jsem prst do mezery v pozici 2 (foto 2) a prst rozvibroval. A ozvalo se ťukání jak od kulometu.

Může to souviset s tím, jak tu mnoho lidiček popisuje i nemusí. Logiku to má. V menších teplotách je hadička tvrdší a tak ty rány do plechu kapoty jsou slyšitelné. V létě je měkká, takže vibrace tlumené, neslyšitelné.

Abych mohl dále zkoumat, tak bych měl tento zdroj zvuku eliminovat. Asi stačí volné hadičky co cca po 10 cm přilepit páskem kvalitní lepící pásky ke kapotě, aby nevibrovala a pak být v očekávání, zda zrovna toto byl ten zdroj zvuku, který hledáme. Možná ne. Ale co kdyby?

post-84623-0-99815000-1384710878_thumb.j

post-84623-0-95752700-1384710885_thumb.j

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...