Přejít na obsah

Spotřeba oleje


techteb

Doporučené příspěvky

Nastartuji, minutu počkám, klidná jízda než se motor zahřeje a pak je to podle nálady, více méně, když jezdím jen cesty do práce z práce, což je dohromady 24 km, tak 90% případů jedu relativně v klidu, stálou rychlostí 100-110, opravdu vyjímečně jezdím 90, to když opravdu nespěchám. Ale jinak se ho snažím na takové krátké trase netrápit, protože to je jak říkáš, nestihne se hlavně přes zimu ani pořádně zahřát. Když tomu chci šlápnout, tak motor musí být zcela zahřátý, poznám to na řazení. Více méně se řídím rádami zkušenějších, takže když je po nějaké pekelné jízdě, tak auto ještě pomalu vodím, jak koňa, aby se schladilo. Dojedu do garáží, do minuty, co auto stojí vypínám motor a při vypínání motoru sešlapuji spojku. Tankuji jen na OMW Carreru 100, popřípadě Shell Power nitro, olej dostává Castrol EDGE FST 5W-30, snažím se dodržovat limit +-10 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

z mojho pohladu teda zachadzas s autom velmi setrne, takze to dava presne taku logiku ako som nacrtol a teda ze ta, aj vdaka tomu,  netrapi spotreba oleja.

inak, to, ze pockas po nastartovani minutku, to robim aj ja. olej, aj ked je hlavne v zime husty, zacne v motore cirkulovat, takze je to velmi pozitivne pre motor.

 

este mi vysvetli to zoslapovanie spojky pri vypinani.

vraj je dobre startovat auto bez spojky (vid http://auto.pravda.sk/poradna/clanok/121-vykonne-motory-je-lepsie-startovat-bez-spojky/) ale nove auto bez spojky uz ani nastartovat neide, takze nechapem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jj, toto je sice starší ale velmi názorné video,jak se chová olej v mínusových teplotách, tady to testují sice až při -24°C ale jako obrázek o mazacích schopnostech olejů to stačíhttps://m.youtube.com/watch?list=LLMHBVW5Em63UfNVDiHbDcAg&v=OWiQyR7PWII Jinak vím, že to sem nepatří ale to se spojkou mám hlavně od řidičů osobáků a dodávek s velkým nájezdem, souvisí to s otřesem při startovaní a zdechání motoru. Stejně jako nemít zbytečně při jízdě ruku na šajtrpáce atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zaujimave video. 

a vie mi niekto povedat, naco je dobre pouzivat olej s vyssim W cislom viskozity, ktora udava hustotu oleja v chlade? napr. preco by som napr pouzil olej 10W40 namiesto 5W40? alebo to zavisi od specifikacie motora? teda su motory, ktore si vyslovene ziadaju 10W? 

 

ma uz niekto skusenost, ze pri spotrebe oleja vymenil olej napr. 5W30 za olej s vyssim cislom viskozity 5W40 a spotreba oleja sa citelne znizila? 

pretoze kedze 5W40 je pri zatazeni hustejsi, teoreticky by to mohlo spotrebe oleja pomoct

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozřejmě, že s 5w40 bude spotřeba oleje menší. Ty 10w40 se dávají do starších aut.

 

Pro tebe bude OK bud 5w40 a přejít na pevný interval, nebo 5w30 a něco občas dolít. TSI si prostě trochu oleje sežvejknou, to je jejich vlastnost, dělají to v poslední době všechny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mam najazdenych 14 tis. km. 

olej som uz menil pri 6 tis. km a vtedy som aj presiel na pevny interval. po tych dalsich najazdenych 8 tis. km som tiez nic nedolieval. olej trosicku klesol ale stale je to ok. o cca mesiac mam servisku. chcem tam ale uz dat 5w40 a nieco lepsie, zrejme millers oil 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 14. 3. 2015 na 13:31, lakrij napsal:

Tak jsem včera psal jednomu známýmu co dělá prodejce dílů v servisu Volkswagen, problém jak to vypadá je asi dost známej,měl by se prej týkat motorů vyrobenejch do podzimu 2014,je na to nějakej soupis dílů který se mají vyměnit a hlavním viníkem mají bejt pístní kroužky,nějaká vadná série. :( , oficiálně se ale člověk asi nic kloudnýho z techniků ve Škodovce i VW nedozví, mlčí jako v případě řetězovejch rozvodů, a tvrdí že se jedná o ojedinělou závadu, jste první komu se to stalo......... a to mi už začíná na tom koncernu dost srát :(

 

Ano, dostat z někoho informace ...

Pro EA211 platí třeba toto https://www.drive2.ru/b/468232800198198331/ a pístní kroužky jsou prý také dobré ...

 

Technical product information 2037557_1.pdf

Technical product information 2037557_2.pdf

Technická produktová informace 2037557_2.pdf

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...