Přejít na obsah

Jaký motorový olej pro TDI specifikace VW 507.00


Hravec

Doporučené příspěvky

dovolím si založit další určitě záživné téma....

 

- jaký plánujete olej pro tento motor? jaká je vaše preferovaná značka?

 

- víte někdo jaká je prvonáplň u TDI u O III ? (vím že u O II to byl Fuchs Titan - prý je nějaká změna)

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hravče nalej tam titana a škodovka ti při reklamaci vysvětlí, že si tam nelalil olej z autorizáku a budeš cálovat sám ;)

nemůžu si pomoci, ale do nějaké roku tam byla prvonápln Shell, pak škodovka/koncern podepsal s castrolem, takže na 100% tam je a byl castrol.

Editováno: , autor: kokta7
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to co je na víčkách nebo na nálepkách není vůbec směrodatné....

 

Shell tam nebyl nikdy, byť byla u O II nálepka že ŠA doporučuje Shell Helix - vždy tam byl Fuchs Titan tuším Super Syn a později GT1 Pro jako náhrada - Fuchs Oli byl ve všech koncernových motorech !!! (bratrenec pracoval u českého zastoupení Fuchs Oil, takže ta informace je z první ruky....  měli to svého času napsáno na firemních autech, že dodávají prvonápně do vizidel koncenu VW) a viz příloha !  celý magazín zde

 

Druhá věc je marketingová podpora, Škoda Motorsportu - Proto Helix a později všude Castrol - ano dnes je na víčkách Castrol... stačí se podívat na fotky Octavie WRC, později Fabie WRS a S2000 - tam je vidět změna marketingového partnera....

 

Vcelku to má logiku, ŠA vysoutěží dodavatele olejů (samo sebou německou firmu, jak jinak), vysoutěží nejnižší možnou cenu za velkoodběratelská balení, proč by ještě ŠA vozila na rally autech reklamu Fuchs Oli a nechala si za to platit, to by mohl Fuchs ten olej do prvovýroby rovnou dodávat zadarmo.... tedy je na scéně jiný partner, který nepotřebuje odběry, ale na druhou stranu chce reklamu a co si budeme povídat Fabia S2000 je sakra dobrá reklamní plocha....

 

pozn.: na koktu raději nebudu reagovat - myslet neznamená vědět!

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v čem je ta prvonáplň jiná? v ceně pro výrobce auta... jinak v ničem, je to běžný olej....dané specifikace

 

nicméně jsi to napsal správně, je to o té správné specifikaci... 

 

hodně lidí tu píše, že mění olej dřív, tedy 15 tis. km.... obecně je to nesmysl, oleje vydrží daleko víc než těch 30 000 km spíš je to o filtrech (palivo, olej, vzduch) a provozních podmínkách, moderní motory v kamionech, traktorech si samy řeknou o výměnu podle viskozity, množství vody (vysrážená vzdušná vlhkost),obsahu síry, uhlíku, tedy sazí... atp. atp. obdobně je na tom i TDI v O III i když motor není zdaleka tolik exponovaný, výměnu hlídají také různá čidla na motoru, která vyhodnotí, že už je třeba, tedy to nemusí být ani těch 30 tis. km dnešní TDI hlídají i přelití oleje, tedy nadmíru a upozorní na to, nejen podstav, že je třeba dolít...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hravec, s pohledu viskozity a mazacích schopností oleje je samozřejmě předčasná výměna blbost. Já jsem jen chtěl dostat ven ten šmirgl, co se v oleji vytvořil. Opět, vím, že se zajížděním nových motorů je to dnes jinak, než před x lety, ale přeci jen k nějakýmu otěru mikro částic dochází. Takže jsem to po 15 t. vypustil a dal pochopitelně i novej filtr.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pamatuji si, že když jsem měl novou Felicii 1,9 D byla tam první výměna po 1 500 km a pak po 7 500 km - ano byly to konstrukčně, materiálově i technologicky zcela jinak vyráběné motory..

 

určitě, mikročástice tam vždycky byly a budou, naše firma spolupracuje úzce s VUT v Brně a to s několika ústavy i ústavem Soudního ing. podobně s Mendelovou univerzitou v Brně, kde je nejmodernější motorová zkušebna v ČR a válcová zkušebna, kam jezdila už kdysi ŠA s Octavii WRC, Fabií WRC i S2000, vozidla  DTM (pěkné špionážní videjko) válcová zkušebna je 4x4 do 200 km/hod, jezdily tam svého času i formule Renault, na motorovou zkušebnu jezdí rallycrosová a autocrosová elita, zkoušejí se tam a zajíždí nové motory a nastavují řídící jednotky motorů a testují paliva.. tedy mnozí si tu myslí, že hravec ví všechno a píše aby měl hodně příspěvku, ale věřte, že hravec ví, co píše.... >>> výsledek? všichni vice či méně odborníci tvrdí, že vyměňovat olej dřív nemá žádný smysl... vyměňovat dřív a hlavně používat kvalitní filtry je věc jiná a to význam může mít...

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...