Přejít na obsah

Jaký motorový olej pro TDI specifikace VW 507.00


Hravec

Doporučené příspěvky

56 minutes ago, McMatej said:

:-) Z výše uvedeného výřezu manuálu vyplývá, že to NENÍ vhodný olej. Oleje A1/A5, B1/B5 mají sníženou HTHS viskozitu a smějí se používat jen do motorů k tomu přizpůsobených. Druhá věc je, že i při provozu (stárnutí) správného oleje se viskozita snižuje, takže si také myslím, že katastrofa biblických rozměrů nenastane.

Díky, změřil jsem zbytek a vyšlo mi, že jsem tam nalil nějakých 4dcl, takže snad se to opravdu obejde bez katastrofy. Jen poznámka: i kdybych nebyl blbec, a dával si většího majzla, tak by doplnění toho správného oleje nebylo triviální - ve značkovém servisu mi totiž na štítku uvedli jen plánovanou další výměnu (km a datum), ale nikoliv použitou náplň. Dokoupit správný olej (ideálně stejný) je pak docela výzva. Dnes jsem tam volal a snažil se dopídit, co tam opravdu nalili, dozvěděl jsem se jen to, že je to origo škodovácký olej "přímo ze sudu", LongLife, 5W-30, typ III, spňující specifikaci VW 507.00. Výrobce ovšem nevěděli ani oni. Prý by se měl dát dokoupit v každém škodováckém aut. servisu. Pokud chcete mít jistotu, asi je nejlepší si při výměně koupit rovnou litr navíc.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 6 hodinami, beuticek napsal:

Co skoda-dily.cz? Nějak se mi ty pixly nelíbí a ještě to můžu bez problémů vrátit. 

Tak jsem si ověřil starý kanystr od Castrolu a je to originál. Předpokládám tedy, že i Shell nebude pajcovanej. Tímto se jim omlouvám za pochyby. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 2 roky později...

Na Alze si myslím, že nenaletíš ani u běžných značek jako je Shell, Castrol apod. Nebo můžeš zvolit ještě kvalitnější oleje méně známých značek, které se nepančují. Za mě určitě Yacco (mají přímo svůj e-shop, takže 99,99% jistota originálu), nebo Ravenol. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Longlife oleje a jejich výměny po 30 tis. km je jen kvůli tomu, aby se snížily 2 věci:

- životnost motorů

- náklady firem na servis u služebních vozů. To že je to pro auto špatně jim nevadí, neboť po záruce nebo po odpisu z majetku nakupují nová. Druhý majitel pak kupuje auto "servisováno pouze Škoda Auto", ale vlastně tímto nevhodným servisním plánem

 

 

Jestli je to auto tvoje a plánuješ si ho nechat déle než po dobu záruky, požádej v servisu, ať Ti vůz přepnou na "pevný servisní interval". Pak tě bude vůz vyzývat k výměně jednou za rok, nebo za 15 tis km. Motor se ti odvděčí delší životností a taky se ti mohou vyhnout jiné přidružené problémy (spotřeba oleje, snížení výkonu apod.)

Editováno: , autor: Rapid1.0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...