Jump to content

Jaký motorový olej pro TDI specifikace VW 507.00


Hravec

Recommended Posts

A na vysočině jezdí méně hlučná auta? Je možné, ze se ti bude zdát motor méně hlučný, ale to bude novým olejem, bez ohledu na to, jestli jsi zvolil 5, nebo 0W-30.  0W bych zvolil, pokud jezdíš převážně kratší trasy. Jinak jdi do klasiky 5W-30 ?

Link to comment
Share on other sites

Ujedu cca 15tkm/rok. Převážně kratší cesty (20km ráno do práce 20 km zpět odpoledne) + různé návštěvy a občas nějaká dálka. Tenkrát mi na to doporučovali 0W-30.

 

Jinak tu Vysočinu jsem nepsal kvůli tomu, že by tu jezdila málo hlučná auta :-D , ale kvůli tomu, že tu bývají tuhé zimy. Je ale pravda že za poslední roky zima není žádná.

Link to comment
Share on other sites

V 20. 8. 2020 na 14:41, Rapid1.0 napsal:

Longlife oleje a jejich výměny po 30 tis. km je jen kvůli tomu, aby se snížily 2 věci:

- životnost motorů

- náklady firem na servis u služebních vozů. To že je to pro auto špatně jim nevadí, neboť po záruce nebo po odpisu z majetku nakupují nová. Druhý majitel pak kupuje auto "servisováno pouze Škoda Auto", ale vlastně tímto nevhodným servisním plánem

 

 

Jestli je to auto tvoje a plánuješ si ho nechat déle než po dobu záruky, požádej v servisu, ať Ti vůz přepnou na "pevný servisní interval". Pak tě bude vůz vyzývat k výměně jednou za rok, nebo za 15 tis km. Motor se ti odvděčí delší životností a taky se ti mohou vyhnout jiné přidružené problémy (spotřeba oleje, snížení výkonu apod.)

 

S ohledem na průměrný nájezd a životnost motorů je to ve většině případů ekonomicky nesmysl. S jistotou se sice budou vydávat dvakrát tak často peníze na výměny oleje, aby se potenciálně zabránilo potenciálnímu problému v budoucnosti, který navíc nemusí být častější výměnou oleje být nijak ovlivněný.

Link to comment
Share on other sites

@bojler

Samozřejmě, to co jsem napsal je můj názor na věc, ne dogma.  Ať si každý stará o svůj vůz jak chce. Mě stačí vidět test oleje po 30 tis. km a mám jasno. Ano, pokud bych si koupil auto, u kterého vím, že po záruce jde z domu, tak bych taky měnil 2 roky / 30 tis a dřív ani ťuk.

 

Já si jednu výměnu udělám doma sám a druhý rok jedu na "řádnou" výměnu do servisu. Motoru to prospěje výrazně a cenový rozdíl za ty dva roky? 1000,-- Kč. Jedna průměrná večere v restauraci. 

Edited by Rapid1.0
  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
V 24. 8. 2020 na 9:33, Rapid1.0 napsal:

Myslím cenový rozdíl mezi tím, když někdo jede za 2 roky jednou do servisu a mnou, když si v polovině intervalu vyměním doma olej sám. A ta domácí výměna mě právě vyjde na 1000,-

řekl bych že to vyjde na víc, ten olej 5 L stojí cca 1000,- origo filtr 240,- (v autorizaku mozna i za víc), takze tak do 1500 prostě ... taky to tak budu dělat, po 15tis sám, po 30 autorizák ... pze jsem si volal do 2 autorizáků a chtějí za výměnu oleje, filtru + ještě mě chtěli dělat výměnu brzdovky a sami řekli že to je tak na 3 hod práce max a chtějí 7700,-

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 6 months later...

Oproti testu 5W-40 olejom mi tento test pripadá veľmi slabý. Poradie podľa technického posúdenia 1-7. miesto. To aby si človek vybral. Na druhej strane je aspoň vidieť, že je viacmenej jedno, že ktorý olej vyberieme, dôležité je aby malo potrebné schválenia.
Ale treba ešte zdôrazniť jednu dôležitú vec, a tou je viskozita. Kým "oiriginálny" olej VW bol 0W-30, tak všetky ostatné 5W-30-ky. Pritom koncern a postupne aj výrobcovia olejov už dávno fungujú na 0W. Nechápem, že prečo testovali 5W oleje.
 

Edited by e1.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Zdravím, 

prosím o radu jakou viskozitu oleje koupit, když mám pocit, že se mi současný olej (neznámé specifikace - měněn autorizákem před prodejem auta mně) velmi zahřívá. Měl jsem ucpané topení, to jsem propláchl a vyměnil vnitřní saharu, ale stejně mi olej při normální jízdě městem lítá kolem 100-110 a na dálnici na tempomat 130kmh mi standartně lítá 120-140°C.

 

Chci koupit kvalitnější olej (třeba ten Ravenol) a někde jsem se dočetl, že pro "teplé trhy" nebo jako to ŠA nazývá, dodávají jinou viskozitu.

 

Děkuji moc.

OIII FL Kombi 1.6TDi 85kW

Edited by morfikcz
zapomněl jsem na typ motoru
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 3 weeks later...
V 4. 10. 2023 na 13:21, morfikcz napsal:

Zdravím, 

prosím o radu jakou viskozitu oleje koupit, když mám pocit, že se mi současný olej (neznámé specifikace - měněn autorizákem před prodejem auta mně) velmi zahřívá. Měl jsem ucpané topení, to jsem propláchl a vyměnil vnitřní saharu, ale stejně mi olej při normální jízdě městem lítá kolem 100-110 a na dálnici na tempomat 130kmh mi standartně lítá 120-140°C.

 

Chci koupit kvalitnější olej (třeba ten Ravenol) a někde jsem se dočetl, že pro "teplé trhy" nebo jako to ŠA nazývá, dodávají jinou viskozitu.

 

Děkuji moc.

OIII FL Kombi 1.6TDi 85kW

Taková teplota  nebude způsobena typem oleje. Já měl takovou teplotu motoru okolo nájezdu 70 tkm, když odcházelo vodní čerpadlo. Výměna na záruku. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...