Přejít na obsah

Vaše spotřeba


Hanysek Kocich

Doporučené příspěvky

Na prumer jsem bohuzel zapomnel, ale cesta vedla hodne pres obce a okresky, jezdim porad stejnym stylem mezi hranici limitu a cca 10km nad povolenym limitem... Je fakt ze na ceste jsem nejel pres dalnici a polovina cesty byla pres vesnice, furt nahoru a dolu, kopiroval jsem cestou okraj Moravskoslezskych Beskyd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I po dalnici se da jet relativne usporne a nebyt pritom vylozenou brzdou provozu. Na dalnici obvykle nastavim tempomat na 110km/h a ficim... Je fakt ze to po dalnici jedu cca 30km takze rozdil mezi dobou dojezdu pri 110 a 130 neni moc velky, ale na delsi streky nastavim 140km/h a ficim... Ale pres 6,8l/100km po dalnici jsem se jeste nedostal...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hochu ty seš filozof za volantem. Když po dálnici "fičíš" těch 110 km/h, tak jsi právě brzda provozu, to tě snad občas vezme i Jančura, ne? :-)

 

A ta logika, že rozdíl mezi 110 a 130 není moc velký, ale že na delší cesty nastavíš 140, ta mě taky baví.:-) Rozdíl je 15% bez ohledu na vzdálenost a ten tvůj výrok se nedá chápat jinak, než že chápeš, že 110 je málo, takže na delší cestu to nevydržíš. Takže radši méně sleduj spotřebu a nebudeš tolik zavazet. Možná pak ani nebudeš muset tak často hlásit: "Toš to je kokot.".;-)

Editováno: , autor: abusklibi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jede 130km/h, tak 100km dá za 46 minut, při 110km/h má stejnou vzdálenost za 54 minut. Rozdíl 8 minut na 100km vzdálenosti, a on z toho jede jen třetinu (rozdíl 3 minuty). Když pojede 1000km, tak ten rozdíl v rychlosti se už počítá. Pokud nejede v levém pruhu (a nejlépe ani v prostředním, jsou-li pruhy 3), tak nemá komu překážet.

Editováno: , autor: camillio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Počítá se to vždycky stejně a je úplně jedno, jestli ten čas ztrácíš po kouskách nebo ne... Jestli trávíš celý den za volantem v rychlosti, která ti připadá zbytečně vysoká, tak jsi stejný mamlas, jako když jedeš o to rychleji do práce - kvůli mizerným třem minutám.

 

A když jede 110 po dálnici, tak nutně musí zavazet, protože kamiony jedou pomaleji, takže furt straší v levém pruhu. Leda by si na každé předjíždění zrychlil. Tomu ale nevěřím, protože jak to tak sleduju, kouká víc na průměrnou spotřebu než do zrcátka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Úplně nerozumím, ale v jednom souhlasím - pokud někdo předjíždí na dálnici na tempomat 110, tak je mamlas, protože než předjede kamion, je za ním štrůdl. Pokud šlápne na plyn, předjede a zařadí se zpět kam patří, pak proč ne. Osobně, pokud nespěchám, tak jedu taky 110-120. Ale když něco doženu, tak to fofrem přeskočím a pak zase zvolním. Ale asi bych z dostupných informací nevyvozoval, že HK jezdí tak či onak (ať se udá sám :-))

Editováno: , autor: camillio
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouku, beru na vědomí a dám si pozor, ale...:

 

1) Hrubost výraziva jsem snad nikde nepřehnal, budu se tedy snažit ještě mírnit.

 

2) Odchýlení od tématu si uvědomuji, ale je to jen zdánlivé. Ve stručnosti jsem totiž chtěl říct - pořád k tématu spotřeby:

a/ Když se chlubíte nízkou spotřebou, uvádějte přesnější a pravdivý popis terénu, rychlosti a stylu jízdy (abychom měli představu o plynulosti). Jinak jen stresujete nováčky.

b/ Nepřehánějte to s ekojízdou na úkor plynulosti provozu. Občas sí říkám, že ukazatel spotřeby je nejškodlivější věc, co kdy do aut přišla.

 

 

Setrvávám tedy v tématu a jen oponuji Hanyskovy závěry. Chlubit se spotřebou 4,5 je super, ale takové spotřeby lze dosáhnout jen při určitých podmínkách:

 

A/ Při normální rychlosti (50 v obci, 90 mimo) jen extrémně plynulou jízdou. To ale opravdu nesmí být křižovatky, pomalejší vozidla (aby se nemuselo předjíždět) atd... To nejsou normální podmínky a je potřeba to říct. A může to hraničit s bezohledností vůči těm za námi, když se kilometr před začátkem každé obce vykvaltuje a pooomaluu se dojíždí...

 

B/ Při extrémně malé rychlosti. Pak je potřeba to říct - to je brzda provozu. Ten výrok o fičení s tempomatem 110 km/h na dálnici (tzn. tachometrových, tedy něco přes 100 km/h) přesně této variantě nasvědčuje.

 

C/ Při jízdě z kopce. A to je také potřeba říct. Také jezdím trasu asi 100 km, kde se i při překračování rychlostních limitů a bez přehnaného úsilí dostanu i trochu pod 4,5 l. Jenže cíl je o 250 m níž a celkově je na trase pár míst, které mi pomohou (právě na to plynulé dojíždění to dobře vychází). Opačným směrem se při jakékoliv snaze nikdy nedostanu pod 5, při normální jízdě je to 5,5-6,0 (ani to není moc, ale je to venkov). Navíc ta trasa do kopce je na západ, tedy většinou proti větru.

 

Někdo může tvrdit, že má jiné zkušenosti, ale osobně asi zůstanu přesvědčen, že buď kecá, nebo má fakt mylné představy o rozumné rychlosti.

Editováno: , autor: abusklibi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Copak to tu máme za histerii :-) Já znám spoustu tras kde lze dosáhnout velmi vysoké plynulosti bez toho abych kohokoli brzdil. Navíc jsou u nás max. povolené rychlosti 50/90/130km/h jejich dodržování rozhodně nevidím jako zdržováním provozu a pro dosažení nižší spotřeby skutečně stačí dodržet limity.

 

110km/h na dálnici a proč ne? Sám nemám problém tak jezdit a zdaleka nikoho tím nebrzdím. Při předjíždění zrychlím a jinak není problém jet menší rychlostí v pravém pruhu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, však sám jsem příklad takové trasy uvedl. Jen říkám, že je potřeba pak uvést, že ta spotřeba je pak dána tou specifickou trasou. A vlastně to neříká nic, pokud neuděláš průměr s cestou zpět.

 

Těch 110 na dálnici neodsuzuji a nechci to řešít (kvůli odbíhání od tématu). Psal jsem o tom jen v souvislosti se spotřebou: když někdo uvádí, jakou spotřebu má na dálnici, měl by říct, že to platí při nastavení 110 na tempomatu. V kontextu dálnice to totiž znamená pomalou jízdu, osobní auta jezdí po dálnici většinou rychleji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud budeme řešit spotřebu na dálnici tak abych moc neodbíhal od tématu tak mohu uvést že moje(1.2TSI) průměrná spotřeba při rychlosti kolem 120km/h nepřekračuje 6l. Problém je když se jede 140km/h a víc tak jsem s v pohodě dostal přes 7l.

 

Soukromě jezdím po dálnici mnohem pomaleji než když jedu služebákem, většinou spěchám a spotřebu ani opotřebení auta neřeším. Je zajímavé že aut které jezdí pomalu není tak málo jak by se mohlo zdát. Když by se to spočítalo tak jich bude možná i víc než těch co mají na tempomatu 140km/h. Kdo jezdí pravidelně tak ví že při těch 120 vlastně dosahuje dost podobné průměrné rychlosti jako kdyby jel 140 protože téměř nemusí brzdit, kdežto při 140 pořád řeším pomalejší auta.

Editováno: , autor: Effective
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten poslední odstavec není tak úplně přesný, protože to je silně závislé na hustotě provozu a případných omezeních na dálnici. Já nejčastěji jezdím po D1 tachometrových 140 km/h, ovšem o víkendech. Tam pak není takový problém s pomalejšími vozy, takže i průměrná rychlost je určitě vyšší, než kdybych jel těch 120 km/h. Jednou jsem to zkusil na 115 km/h, časová ztráta na trase Praha 6 - Brno byl ovšem oproti 140 za obdobných podmínek asi 20 minut. Mimochodem tam takto (okolo 120 km/h) skutečně jezdí možná i polovina osobních vozů. S tím tedy musím naprosto souhlasit, stejně tak, jako s abusklibovým názorem, že je u spotřeb potřeba uvádět podrobnosti - jinak jsou to jen výkřiky bez informační hodnoty. Sám se to tady snažím prosadit, jenže uživatelé na to většinou nereflektují...

 

V sobotu čistě dálniční úsek na trase Praha - H. Králové po D11, za protivětru, ve dvou osobách, na dálnici tři krátkodobá omezení na 80 km/h, mimo ně tachometrových 140 km/h (+- 2-3 km/h), snažil jsem se udržet průměr na 130 km/h, a vyšlo mi na OII 1.4 TSI toto (což je za těchto podmínek u mého auta běžný údaj):

 

 

post-32075-0-81347800-1459962860_thumb.jpost-32075-0-93720600-1459962861_thumb.jpost-32075-0-75795200-1459962862_thumb.jpost-32075-0-56923700-1459962863_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fiha, clovek tady par dni neni a takove rozbroje. Budu se snazit za tim vsim udelat tecku.

Je treba radne cist me prispevky! V tom kde jsem psal o 4,5 litrove spotrebe jsem uvedl ze je to za dobu celeho 110kilometroveho vyletu, tudiz tam a zpet cili by vliv profilu trasy mel byt zanedbatelny, navic jsem psal a pisu skoro vsude ze jezdim na hranici rychlostnich limitu max o 10km/h (tachometrovych) vic, a kdyz dojedu pomalejsi auto a je moznost ho bezpecne predjet tak to udelam, proste se snazim jet plynule, ale ne zas tak abych uz "dva kilometry pred obci zpomaloval na padesatku".

Ohledne dalnice, jezdim po ni zcela vyjimecne tak jednou do mesice, kde po ni jedu nejakych 30km jak uz jsem psal, proto je pro mne takrka zanedbatelne jestli jedu 110 nebo 130 rozdil v dobe dojezdu je minimalni kdyz se pak stejne vetsinou s auty ktere me predjely setkam na nejake krizovatce.

Ohledne predjizdeni v teto rychlosti, kdyz nikdo nejede v levem pruhu tak naco bych zvetsoval rychlost kdyz nikoho neomezuju v jizde. Samozrejme kdyz je hustsi provoz tak pri predjizdeni zrychlim.

Ale kdyz jedu "delsi" streky napr. do Brna tak nahodim tempomat na 140 a ficim a prave z Brna ikdyz jsem mel plne nalozene auto a je to k nam do kopecka tak se mi spotreba nevysplhala na vic jak 6,8l/100km...

Samozrejme ze na urcitych usecich cesty, mericich klidne i 50km bych dokazal spotrebu stahnout mozna i pod 4 litry, ale prave toto by nebylo vubec objektivni!!!

Dulezita je dlouhodoba spotreba... (viz. podpis) na kterou (alespon u mne) ma prevazne (negativni) vliv dojizdeni do prace...

Doufam ze jsem timto snad vse vysvetlil a udelal za tim tlustou caru...

Editováno: , autor: Hanysek Kocich
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...
  • o 7 měsíců později...

LEdit: jsi si jistý? Jestli se bavíme o maxidotu, tak se přeci po 100 hodinách nuluje a to by jsi 24tkm za 100 hod. nedal B), pokud to máš z vlastních výpočtů, tak to je jiná.

 

edit: už to vidím -_-  spotřeby.cz

Editováno: , autor: Dodi 15
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...