Přejít na obsah

Nádrž - kolik tankujete?


AlesK

Doporučené příspěvky

před 3 hodinami, Aleš_BX napsal:

ale téma není o tom, zda je nádrž dostačující nebo ne, dotaz je kolik tankujeme, co je na tom k nepochopení? kdybych tankoval vždy napč jen za 300 Kč, tak to tak napíšu, kdyby jen do 1/2 nádrže, stejně tak, prostě jsem jen odpověděl na otázku v názvu tématu.... asi jazyková bariéra co?

Téma je NÁDRŽ a teprve pak je pomlčka, kolik tankujete. Spíš u Vás bude mozková bariéra.

  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak u Mongolov.

Nádrž má papierových 50 l. Reálne sa dá do suchej nádrže natankovať 52 l.

Maxidot ukáže 0 a človek natankuje 45-46 l.

Oproti O2 (55 l, zmestilo sa 58, maxidot s 0 bol presnejší) citeľný posun k horšiemu.

Podľa mňa je tá téma práve o tomto...

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Aleš_BX napsal:

ach jo a kam asi tankujeme my všichni tady, do nárazníku? většina z nás do nádrže... :rock:

 

chápu, že ti co mají služební auto (jako třeba jako pan skejpa) a firemní platební kartu uvažují trochu jinak, ale proto není třeba ty, co si na PHM musí vydělat, urážet....

 

no ono to asi souvisí i s celkovou mentalitou, když pan skejpa jezdí rychle (jak sám výše píše - předpokládám že ne podle předpisů),  .... divné, když někoho řízení v podstatě živí a napsal doposud jen 7 příspěvků, asi by měl být trochu ukázněnější a pokornější...

 

nicméně chápu že téma je o velikosti nádrže, ale jak vidět, jiní nepochopili nadsázku a realitu a krásu češtiny/slovenčiny.... ano nádrž je malá, ale dá se na to zvyknou, logika věci je jen a jen EU, tedy nižší hmotnost vozu = nižší emise.... které nás jednou zahubí...

 

pěkný den...

Pane, já nikoho neurážím. Vy jste tu začal s tím, že téma je o tom kolik tankujeme a že jsme asi úplně hloupí. Já jsem Vás jen opravil, že téma je o velikosti nádrže.

 

A jen dodám, že svižně jezdím i ve svém soukromém voze a i tam by mě to vadilo (malá nádrž), nicméně moje Mazda 6 má nádrž asi 60 litrů takže mě to tam nikdy netrápilo. Podle mě by automobil s 2.0TDI měl mít minimálně 50 litrů nádrž, spíš víc. Když natankujete 40 litrů, trochu mě to překvapilo a hledal jsem, jestli nemám vadný vůz, což očividně nemám. To se mi zde potvrdilo.

 

Počet příspěvků na chování snad nemá vliv. Dosud jsem zde přispíval jen ohledne Smartlink / Android Auto a když nemám co říct, nemusím sem psát příspěvky abych byl brán hodnotněji. Pokud budu mít příspěvků 1000, pořád se budu chovat stejně.

 

Taky pěkný den.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tedy s dovolením, že vám do toho budu kecat. Ale v porovnání s S1 měl S2 také výrazně menší nádrž a najel jsem na ní max. tak 600-630km a musel jsem k pumpě. Ale že bych z toho nespal, tak to ne. 

Zase to auto mělo oproti S1 úplně jiné benefity. Prostě se to chtělo tomu přizpůsobit. Jako S2 proti S1 jinak jezdila, brzdila, zrychlovala, tak i jinak tankovala. (vlastní kapitola byli vládní kočí s 6válcema, z nichž někteří museli hledat pumpu už po 400km). U S3 najedu na nádrž skoro 1200km. Jako je to fajn, ale když to u dalšího auta bude méně, tak s tím problém mít nebudu. Pakliže to nebude auto na baterky.... :-)


A stejně tak myslím, že to bude v porovnání mezi O2 a O3. Prostě má menší nádrž a najede se na to míň. Ale oproti O2 má O3 určitě další výhody...

 

Editováno: , autor: Martin Bednář
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovoluji si reagovat na debatu ohledně natankovaného množství paliva O2 vs O3. Jak zde již padlo, O3 má o 5litrů menší nádrž. Ale taky má o 6, nebo 8litrů (nepamatuji si to číslo, ale koho to zajímá, mohu dohledat) větší tzv. nevyčerpatelné množství. Proto je běžné,, že kdo přesedlal z O2 na O3, tak zpravidla tankuje o 10litrů paliva méně u O3, než O2, při zachování stejného dojezdu.

U O3 došlo ke změně vyhodnocení rezervního stavu paliva. A je to proto, že spoutsy lidí jezdilo až nadoraz a občas došlo k úplnému vyčerpání nádrže, nebo nasátí kontaminovaných zbytků paliva, zkondezované vody atd. A s tím se pojí zvýšené náklady na opravy, protože se zákazníkovi nedá dokázat, že čerpadlo přidřel úplným vyčerpáním paliva, nebo nasátím kondenzátu.  Staré motory si s tím poradily, ale ty nové s tím mohou mít problém. Zejména commonraily se mohou zavzdušnit a špatně znovu nasávají palivo. A když budete startovat do nasátí paliva, tak poběží čerpadlo naprázdno bez mazání, vznikají drobné šponky,  atd. 

A to je důvod, proč celý koncern zvýšil množství paliva, které v nádrži zůstane ve chvíli, kdy máte dojezd nula.

To vyhodnocení stavu paliva se dá upravit v panelu přístrojů změnou kalibrační konstanty pro palivoměr. Na různých fórech se to probírá, takže stačí googlit, nebo specialisti z tohoto webu to určitě znají a úpravy dělají.....  Ale je třeba pak mít na mysli, že nesmíte spoléhat na to, že při dojezdu nula ještě dojedete několik desítek KM, jako doposud. To si pak můžete zadělat na problém, když to vyjedete úplně všechno.

Snad neopakuji informaci, která už tu možná je. Pokud ano, pak se omlouvám za zbytečné řádky.

 

...... taky mně tenhle "pokrok" zpět štve, ale to je asi vše, co s tím nadělám.

 

  • Líbí se mi 1
  • Pozitivní 6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidím, že Aleš už se zase rozjíždí.

 

Souhlasím, že nejde ani tak o tu menší nádrž (minimálně u benzinu jsou schopní lidi jizdit výrazně úsporněji než dřív), ale o to, že u některých motorizací ukazuje dojezd nulu v okamžiku, kdy v nádrži leží cca 7 litrů. Jestli je to dané tím, co se píše v předchozím příspěvku, to nevím. Ale pak se má udávat velikost uživatelská a ne velikost technická.

 

Úpravu zobrazení palivoměru jsem zkoušel, ale nikam to nevedlo. Za odkaz budu rád.

  • Pozitivní 3
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro Bojler:  Mám pár měsíců O3 a minulý týden jsem hledal informace na jakou hodnotu nastavit kalibraci palivoměru, ale žádnou jednoznačnou odpověď jsem nenašel. Takže jsem zatím nechal palivoměr jak je nastaven z výroby. Ze zásady nedojíždím, resp. nedojížděl jsem u O2 nádrž do nuly, běžně jsem tankoval přes 50l a když byl ojediněle dojezd kolem 20km, tankoval jsem přes 55l.  Takže teď u O3 aspoň vím, že se nic nestane, pokud přijedu na čerpačku čerstvě s nulou. Budu tam mít bezpečnou rezervu. Včera jsem jen k čerpačce s dojezdem 10km a natankoval jsem 45l na první vypnutí pistole a na páté či šeté se tam vešlo necelých 47l.

Z pohledu toho, jak na tom je dnes technika v autech je ta větší rezerva snad nakonec i dobře. Sice budu častěji u pumpy, ale jistota je jistota. Jinak informace ohledně konkrétních konstant kalibrace palivoměru (v panelu přístrojů adresa17, prřizpůsobení kanálu s názvem"Offset für Werte der Tankkalibrierung (-eichung)-Offset Geber 1" , provádá se pod loginem - zpravidla 20103) jsem našel na briskoda net, pak na něměckém fóru "https://www.skodacommunity.de/threads/reservemenge-2-0-tdi.92911/" a pak i taky je uložen někde v diskusích dokument MQB codierungen.doc, kde je o tom zmínka. Jakou úpravu zobrazení jsi zkoušel ty? 

 

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už je to dva roky, co jsem auto vracel, musím se podívat do logů. Každopádně tehdy jsem se dopátral toho, že nikdo neví reálně nic určitého. Na nulu jsem dotankoval s 1.6TDI cca 43-44 litrů a běžně jezdil ještě 100km. Blbý bylo, že nefungovalo nezávislý topení.

 

Teď jezdím dva roky na plyn a tam je v případě benzinové nádrže dojez 0 skutečně dojezd 0 a dotankování 50 litrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Náhodou jsem objevil tuto německou diskuzi:

 

http://octavia-rs.com/index.php/thread/21650-reichweite-5e-tdi-erhoehen-tankkalibrierung-anpassen/?pageNo=1

 

Německy jsem ze školy už dost zapomněl, ale zdá se, že to jde upravit.

 

Tak som to skusil. Nastavil som parameter offset sensor 1 (tusim sa volal takto, nedam zato teraz ruku do ohna, robil som to dva tyzdne dozadu) na hodnotu 4 ako popisuju ti Nemci. 

 

Po prvom tankovani som bol trosku sklamany, lebo dojazd som mal stale 800-820km pri plnej nadrzi. Avsak, samotna rucicka palivomera sa zacala hybat podstatne neskor. Zo 70-90km sa stalo 150-170km, mozno aj trosku viac, nemam to zatial uplne presne odsledovane. Momentalne je stav ako na obrazku nizsie, ale poslednych 60km som hladkal plyn, takze dojazd by bol realne nizsi, ale myslim, ze zatial dobry vysledok. Tankoval som zatial len 2x plnu zo zostavajuceho objemu 1/4, resp 1/3 nadrze, tak uvidime, co prinesie dalsie testovanie.

 

899a5b93100b86e6a8a7fbeedd14c037.jpg

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Update: Vykon sa nezvysil :) ale zato dojazd ano. Po 869km som siel tankovat s dojazdom 35km a natankoval som nieco malo viac ako 47 litrov nafty. Priemerna spotreba za tuto vzdialenost bola podla tankovania 5,41l/100km, podla PP 5,4l/100km. Oproti tankovaniam predtym s podobnym dojazdom je rozdiel v objeme natankovanej nafty 3-4l viac. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 22. 2. 2019 na 0:56, Aleš_BX napsal:

...

chápu, že ti co mají služební auto (jako třeba jako pan skejpa) a firemní platební kartu uvažují trochu jinak, ale proto není třeba ty, co si na PHM musí vydělat, urážet....

 

 

Nadsazku jsem pochopil, ale proti citovanemu uryvku se musim durazne ohradit. Neni potreba dehonestovat ty, kteri maji firemni vuz a tankovaci kartu jen pro to, ze VY to tak nemate. Mit sluzebni vuz a kartu muze mit kazdy, ktery zamestnavateli VYDELA diky cestovani.

 

Kdo ho nema tak:

A) podnika a ma svuj vuz

B) nema takovou pozici, kde sluzebni vuz potrebuje k vykonu funkce

C) je nezamestnany

D) je v duchodu

Atd :-)

 

chci rict, ze jak mezi fleetem, tak mezi soukromniky, jsou ridici, kteri nad spotrebou nepremysli.

 

K tematu nadrz dodam, ze velikost nadrze me nestve, primo me sere. Jsem diky ni u pumpy ob den.

 

zapadni Nemecko se s tankovanim na hranicich dojet tam a zpet neda, teda kdyz nechci byt brzda tamnich dalnic. 120 po dalnici fakt jezdit nelze. K cemu je dobrej dojezd 80 - 100 km kdyz na budiku sviti dojezd 0 je mi dodnes zahadou.

 

Editováno: , autor: dettektorr
  • Pozitivní 2
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 2 měsíce později...

Toto mě štve na současné 2.0tdi, stejné to bylo na minulé 1.6tdi, když při dojezdu 0 ujedu ještě cca 30-40km, dotankuji tak 44-46l,

syn u jeho služebáků to má stejně, u OII (2.0tdi i 1.6tdi face) to bylo celkem přesné. Vždycky je to psychologický boj - natankovat, nebo vydržet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to nepříjemný a pěkně mě to sere. Musím tankovat na MOLce a když se mně nehodí tankovat - protože potřebuju někam včas dojet a pak v klidu natankovat - tak je to fakt jízda na pytel. Ano, mám asi třicetkrát ověřeno, že při nulovém dojezdu to dá ještě 100km. Ale červíček hlodá ... a hlodá ............ a hlodá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...