Přejít na obsah

Interval výměny oleje / výměna oleje a filtru


Honza9007

Doporučené příspěvky

ještě jsem nikde neviděl, že se velkým pančoval olej do flašek s logama VW, vždy jen castrol, mobil, shell, elf, total apod., ale tím netvrdím, že je to na 100%, objednal jsem z ob autodíly, tak snad to bude ok. kde teda koupit a co, aby měl člověk 100% jistotu? tu totiž nemá ani v servisu podle mě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

My laici asi nijako, respektive podla par indicii ohladom ochrannych prvkov. Niekde na nete som zachytil prezentaciu rozpoznania falosnych Castrolov, ale predpokladam ze to uz nie je aktualne a falsovatelia su medzitym uz o par krokov dopredu. Vid to madarske video s hologramami. Kto nevie co s peniazmi, moze davat olej na analyzy.

 

Najlepsie znizenie rizika je podla mna nakup u oficialneho distributora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kto pisal o zaruke? Uviedol som "znizenie rizika", tvoja jedina istota je ze raz zomries, vsetko ostatne je v zivote bez zaruky.

 

Napr. u nas ma Lubstar (distributor Mobil aj Valvoline) svoj eshop. Taktiez ponukaju analyzu pouziteho oleja (kovy, voda, stupen znecistenia).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem se vrátil z výměny oleje. Oni chtěli 850 za litr Castrolu. A za to, že jsem měl vlastní olej, jsem zaplatil 250 za ekologickou likvidaci starýho. Jinak dávají do servisky červený razítko, že mám svůj olej, ale zapomněli mně ho tam dát. Cena, výměna a filtr a ta likvidace za 1000.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vole to jsou svine. Ja treba vim, ze u takoveho AS Scanie od nich ten olej vyjetej odkupuji. Tedy za nej jeste dostanou zaplaceno. Eco likvidace pry [emoji16]. To po me jakteziv nikdo nechtel a to jsem svuj olej do AS donesl 3x. Poznamka do servisky ok, ale toto. Bych jim rekl nashledanou a ze uz me tam neuvidi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

za svůj olej 5l jsem dal včetně poštovného 1200 a za servis 1000. ještě dva roky zpátky jsem v Seatu platil za výměnu oleje 2300 s jejich olejem. je to bordel, teď mají přikázaný ceny a pod 700/litr LL se nikde nedostanu. byla to poslední výměna v záruce a pak už mně to bude jedno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podíval jsem se do návodu na údržbu a našel jsem tam tuhle tabulku. Nejsou mi z ní úplně jasné dvě věci, tak jestli mohu poprosit někoho, kdo tomu rozumí víc než já, o případné vysvětlení či upřesnění

1) když se při výměně oleje naleje těch cca 3,9l tak to znamená, že tam v tom motoru někde zbydou 4 dl starého oleje ? A tudíž že když někdo přechází z 5W30 na 0w40 tak se to vlastně vevnitř smíchá v poměru 1:10?

 

2) když tam je pro TDI předepsán úplně stejný olej jak pro pevný, tak i pro proměnlivý interval výměny,  tak to jinými slovy znamená, že si majitel může vybrat, jestli se o svůj motor bude starat lépe nebo hůře a dle ŠA je obojí přístup naprosto OK ?

 

Udrzba_olej.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No už z principu si nedovedu představit, jak při obyčejné výměně oleje vypuštěním nebo odsátím, se Ti povede z motoru dostat všechen. Když nepočítám nějaký brutální proplach. Je přece zatečený ve všech koutech, ložiscích, atd. a přilnutý k vnitřnímu povrchu. A pokud ta norma (dle VW) polní požadavky na krátký i dlouhý servisní interval, tak proč ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 9 hodinami, Zavoznik napsal:

Podíval jsem se do návodu na údržbu a našel jsem tam tuhle tabulku. Nejsou mi z ní úplně jasné dvě věci, tak jestli mohu poprosit někoho, kdo tomu rozumí víc než já, o případné vysvětlení či upřesnění

1) když se při výměně oleje naleje těch cca 3,9l tak to znamená, že tam v tom motoru někde zbydou 4 dl starého oleje ? A tudíž že když někdo přechází z 5W30 na 0w40 tak se to vlastně vevnitř smíchá v poměru 1:10?

 

2) když tam je pro TDI předepsán úplně stejný olej jak pro pevný, tak i pro proměnlivý interval výměny,  tak to jinými slovy znamená, že si majitel může vybrat, jestli se o svůj motor bude starat lépe nebo hůře a dle ŠA je obojí přístup naprosto OK ?

 

  1. Áno. Áno.
  2. V krátkosti: áno. Reálne to je ale tak, že dávnejšie boli na výber oleje pre premenlivý interval, aj pre pevný. Háčik bol ale v tom, že niektoré oleje pre pevný interval neboli vhodné do motorov s DPF, tak toto sa uvádzalo zvlášť. Potom medzičasom pre premenlivý interval vzniklo novšie schválenie VW 507.00, a nakoniec kvôli tomu, že dnes už všetky nové motory majú DPF, tak tieto oleje sa predpisujú aj pre pevný interval. Tabuľka pri naftových motoroch je už vlastne zbytočná, ale ostala historicky, resp. asi preto, aby to bolo každému úplne jasné, že aký majú dávať olej.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...