Jump to content
Honza9007

Interval výměny oleje / výměna oleje a filtru

Recommended Posts

@ski1961 oka, diky moc! Za citaci se samozrejme omlouvam a priznavam, ze pravidla jsem hloubeji nestudoval.

 

@Petrrr Diky. Cetl jsem tu prave okolo tohoto tematu prispevky par let stare a trochu me to znejistelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar.

Chcem sa opýtať, či sa dá vynulovať servisný interval po výmene oleja ináč ako SW. na NA Fabii II to išlo. Nemám Maxidot. Ak sa to dá, napíše mi niekto postup. Ďakujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dá se vynulovat manuálně, ale pak Ti to automaticky skočí do pevného servisního intervalu tedy 15tis/1rok. 

tady máš návod z youtube než bych ti to popisoval. Ale dřív se to psalo i v manuálu k vozu. Někde ještě píšou že máš mít zapnutná úplně od začátku varovná světla při těch všech krocích.

Ale tady máš ještě odkaz zde z fora 

 

 

Edited by Petrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK Ďakujem. Mám nastavený pevný interval. Kamarát má zdvihák, tak výmenu spravím u neho, len nemá PC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

u mě nebyl zvihák potřeba.Stačí najet na cihly nebo prkna. Vypoušťák já osobně nemám pod žádným krytem. Dělá se to krásně

Share this post


Link to post
Share on other sites

chtěl jsem se zeptat, když ten reset udělám tlačítky znova, jako že po resetu přes caristu, naběhne mi pevný interval taky nebo až příště to mám zkusit?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Předně záleží, zda splňují VW normu tvůj konkrétní motor a interval výměny. Pak vybírej podle kritéria krátké a časté jízdy a nebo delší, tzn.  řidší nebo nějaký longlife. Nejlepší je napsat přímo na oleje fórum, tam se tím borci docela baví a většinou rádi poradí.

 

https://www.oleje.cz/forum/

Edited by Atrani

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím

chtěl bych se zeptat, jaký používáte olej do vašich tsiček. Budu v nejbližších dnech měnit olej a rád bych věděl co tam dát. Minulý majitel tam měl podle šťítku Total 5W40. Ale co sem četl tak to není žádná hitparáda a navíc po 10 000 km je černo černý jak bota. Jezdím v 90% krátké trasy.

Mám vyhlédlý tento https://maziva.heureka.cz/mobil-super-3000-x1-5w-40-5-l/?gclid=EAIaIQobChMIwLuksOD-3QIVCKMYCh20SQ8OEAAYASAAEgJC-vD_BwE#

Budu velmi rád za vaše raekce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Však to je správně, když je po 10000 km černočerný, má absorbovat nečistoty.

 

Na krátké trasy raději 5W30. Já koupil tento:

 https://m.alza.cz/hobby/castrol-edge-5w-30-ll-titanium-fst-4-lt-d3029367.htm

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Craig Na krátké trasy vybírej řidší oleje, rychleji maže studený motor. Vyhni se longlife olejům a jinak při výměně rok/10tis. km je to jedno :)

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nedělej tady paniku. Špatné nejsou "long life" oleje, to je jen marketingová formulace. Problematické mohou být longlife výměnné intervaly. Jako longlife olej se může použít i olej ACEA A3/B3, A3/B4. viz https://www.oilspecifications.org/acea.php

Problematický může být olej se sníženým obsahem SAPS, ale snížený obsah techto prvků mají i oleje API SM, SN. viz Mazivostní a protiotěrové vlastnosti motorových olejů.pdfdopad_emisnich_limitu_na_motorove_oleje.pdf

Je to téma do IV. cenové, neřešit, používat co se má a nepřetahovat výměnné intrvaly.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CraigTo je (zvlášť) u přímovstřikového motoru normální, že olej do 10 tisíc km zčerná, ne? Jinak s Totalem jsem ve Fabii žádný problém neměl, ale rozumím, že do TSI chce člověk vybrat to nejlepší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za vaše podněty, jen mám obavy tam dát ten řidší 5w30, protože po otevření víka cítím hodně benzín a ryska mi stoupla . Takže je jasné že mi jde benál do oleje, ale tak to je nejspíš způsobeno těmi krátkými trasami, že se olej nestačí zahřát. A značku by jste mi doporučily kterou k té 5w30?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobry den, chtel bych prejit na pevny interval, auto je stare 1,5 roku,najeto necelych 15000, mam pockat az pujdu pristi rok na garancku,nebo nechat vymenit olej a zmenit to na pevny ted,nebude problem?Da se v autorizaku nechat promenlivy a rocne k nim jezdit na vymenu oleje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím proč se každý bojí proměnlivému intervalu. Já ho mám a počítač v autě vyhodnotí že mám jet na výměnu asi po 15 měsících a 9 tisících najetých km. Jezdím málo a krátké trasy.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozna proto, ze nekdo jezdi hodne a dlouhe trasy. Ale je to jedno. Ja promenlivy taky neresim. Vymenim olej po roce a hotovo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...