Přejít na obsah

2.0 TDI CR - špatně se ohřívá motor


vilis1

Doporučené příspěvky

Přispěji rovněž do mlýna: špatné ohřívání, teplota okolo 70°C -> výměna DSG termoregulátoru. CFFB 131.000km najeto.  Jak tu již bylo popsáno: povolit Airbox s filtrem (8 šroubů torx 25, mysím), sponu sikovkami, pak samotný airbox: 1 imbus, vysadit ho z gum a vyndat vyklopením doleva. Regulátor - viz červená šipka. Já si nelajznul odpojit hadice jen tak (nevypouštel jsem chladící kapalinu), hadice "sesvorkovány" a odpojeny (žluté body). Práce asi na hodinku s nadáváním, jak je tam málo místa a že sikovky nejsou zrovna nejlepší nástroj.

Zkouška starého regulátoru - protékal rapidně víc na studenou vodu z kohoutku, než nový, Zajímavé bylo, že, jak teď byly ty arktické zimy i -18°C, tak se to zahřálo na 90 v pohodě, a jak přišlo oteplení (+8°C) tak to začalo takhle kravnout.

termregdsg.png

Editováno: , autor: Tomexion
pravopis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak som tiez vymenil termostat DSG. (uz som ho raz menil pred cca 4 rokmi). Prvy krat sa problem prejavoval tak ze teplota sa ani po dlhej jazde nedostala na 90. Po vymene DSG termostatu vsetko ok. Teraz je problem ze teplota dosiahne 90 (ale pomaly) lebo vidim ze pri kazdej jazde bez plynu teplota hned pada. A ked aj 90 odsiahne ked idem bez plynu teplota pada... Vymenil som teda DSG ter. (lebo sa to lahsie vymiena :D) ale bohuzial problem pretrvava.... Treba skusit vymenu hlavneho? ci moze byt problem aj inde? dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak já mám vyměněný hlavní termostat 2x. poprvé asi nějaká německá výroba, pak origo. Výměna vodní pumpy, kontrola směru otáčení, vše o.k Pak výměna hadice se zpětným ventilem na DSG(nemám tam termostat). Výměna čidla teploty, kontrola čidla a porovnání s čidlem na webastu. Vše o.k. Sundaná hlava intercooleru, natlakovaná, vše o.k. Sundaný EGR, proplach chladiče EGRU. Výměna všech ostatních hadic na okruhu chlazení i ty malé pod plastovým deklem na motoru. Některé mají uvnitř plastovou trubičku s kuličkou. Odvzdušněno přes diagnostiku a závada stále trvá. Už není co vyměnit. závada se projevuje následovně. auto je zahřeje dle budíku na 9hodin, což je cca 65 C, tady delší dobu teplota stojí a pak spadne dolů. Potom trvá dlouho, než vyleze na 90C. Tam už drží. Dělá to jak při mínusových teplotách, tak i když je venku 14+. Dnes venku teplota 14 C, opět zahřátí na 9h, pak propad dolů a po 10km jsem pořád neměl provozní teplotu. Zůstal jsem někde na 75C. Motor 2,0 tdi 135kw CUNA

Editováno: , autor: lkar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemáš tam náhodou ten magneticky ventil chladenia? Oem kódy pre predstavu

 1K0 820 036 F, 1K0 820 036 B 1K0 820 036 C11K0 820 036 D. 

mne tiež padá teplota na voľnobeh po 5 minútach . Zatiaľ som na nič neprišiel. Ešte tam budeš mať  pomocne elektronické čerpadlo . A webasto sa ti zopne ? keď klesne teplota pod 75 stupňov tak by ti malo zapnúť a dokurit.  

Editováno: , autor: nikibad
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Jak poznám, že mám magnetický ventil? Mně teplota na volnoběh nespadne. Mně spadne jen při jízdě. Vyleze to na 9h ( cca 65 C), pak to spadne a dlouho trvá než to vyleze na 90. Pak už drží. Webasto jsem zkoušel zapnout i manuálně, ale ani tak se to nedohřeje během 10 km. Nevím, co se děje, když to vyleze na těch 9h. Hóóódně dlouho se to tam drží, než se to pohne směrem dolů nebo nahoru. Myslím si, že se předčasně otevírá termostat, ale příčinu nevím. Ty hadice se zpětným ventilem mám všechny vyměněny. Jedna vede k DSG a jinak jsou ještě pod plastovým deklem na motoru, ty krátké hadičky. Tuším, že tam byly dvě , ve kterých byl plastový váleček a kulička. Pomocné čerpadlo mám. Jaký by mohlo mít vliv na tento problém? Plánuji vyzkoušet, že ho odpojím. Sice bude házet chybu, ale chci zjistit, jestli to má nějaký vliv. Jinak jsem už v koncích. neví to ani ve škodovce

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pomocné čerpadlo ide aj keď vypnes motor cca 10min, dochladzuje EGR, .

Ten ventil by mal byť na stene medzi motorom a prístrojov kov,  niekde ako idú rúrky do kúrenia, alebo na pravej strane za motor na Rúrkach conidu aj k EGR. Dá sa aj cez Pc zistiť či tam je . A tesnenie pod hlavou je ok? Skús test na splodiny v nadrzke na vodu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsem šel na test přítomnosti CO2 ve vodě, ale nešlo to změřit. Motor byl dostatečně  zahřátý cca 80km. Po odšroubování uzávěru vyrovnávací nádobky stoupala voda až po okraj nádobky, takže měření neproběhlo. to by asi ta voda dělat neměla, nebo se pletu ? Voda byla cca před 14 dny srovnána při studeném motoru s horní ryskou. Voda nepřibývá ani se neztrácí. Kdybych bral i v úvahu, že je prdlá hlava nebo těsnění, tak na základě čeho by se do cca 65 C motor ohříval v pohodě a pak to padalo, nebo se to už neochotně dohřívalo na 90 C ?  Myslíte si někdo, že by to mohla dělat i plastová příruba, ve které je termostat ? Myslím to tak, že by se při teplotě okolo 65 C nějak deformovala a začalo to propouštět vodu. Jinak po zahřátí na 90 teplota drží jako přibitá  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne to CO meral pri vypnutom respektíve hneď ako som zhasol nasadil nádobku s spec tekutinou , mal som v poriadku, vravel že keby tam bolo CO tak hneď sa sfarby.

Podľa mňa by ti nemala stúpať voda až po okraj niečo je zle.(typujem to tesnenie pod hlavou ).

Ja mám posunutý rozvod , časovanie 15stupnov, zajtra to ide na opravu(reklamáciu). Uvidím čo bude potom lebo ja pozorujem ten pokles teploty na voľnobeh od vymeny rozvodov. Potom ešte ak nepomôže výmena čidla teploty kvapaliny obydva. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 29. 3. 2021 na 22:23, lkar napsal:

Tak já mám vyměněný hlavní termostat 2x. poprvé asi nějaká německá výroba, pak origo. Výměna vodní pumpy, kontrola směru otáčení, vše o.k Pak výměna hadice se zpětným ventilem na DSG(nemám tam termostat). Výměna čidla teploty, kontrola čidla a porovnání s čidlem na webastu. Vše o.k. Sundaná hlava intercooleru, natlakovaná, vše o.k. Sundaný EGR, proplach chladiče EGRU. Výměna všech ostatních hadic na okruhu chlazení i ty malé pod plastovým deklem na motoru. Některé mají uvnitř plastovou trubičku s kuličkou. Odvzdušněno přes diagnostiku a závada stále trvá. Už není co vyměnit. závada se projevuje následovně. auto je zahřeje dle budíku na 9hodin, což je cca 65 C, tady delší dobu teplota stojí a pak spadne dolů. Potom trvá dlouho, než vyleze na 90C. Tam už drží. Dělá to jak při mínusových teplotách, tak i když je venku 14+. Dnes venku teplota 14 C, opět zahřátí na 9h, pak propad dolů a po 10km jsem pořád neměl provozní teplotu. Zůstal jsem někde na 75C. Motor 2,0 tdi 135kw CUNA


citam ze si vymenil hadicu so spatnym ventilom na dsg... vies mi povedat ktora to je? Ja mam CEGA a tiez tam nemam DSG termostat, tiez sa dlho zohrieva a pri zvolneni jazdy zacne klesat teplota... v pondelok idem menit hlavny termostat, ale velmi tomu neverim ze to pomoze... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,

 

to ti nedokážu říct, protože to měnil mechanik a já u toho nebyl. Já měnil hlavní termostat 2x, ale zrovna včera jsem narazil na u známého na kluka, co dělá ve škodovce a ten řekl, že to bude určo hlavním termostatem, ale že se musí vyměnit i ta plastová skříň, ve které je termostat uložený. Tudy to údajně podtéká a proto padá teplota. Tak nevím, ale je pravda, že tohle jediné jsem nemenil. Takže to ještě zkusím taky vyměnit. Dej vědět, jestli ti pomohlo, pokud to budeš měnit celé. díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdar,

 

tak termostat mám vymenený komplet cely, dnes ráno bolo u nás +2,5 stupňa, po cca 9 km som mal 70 stupňov a na 90 som sa dostal až po 15 km - v tomto som nezbadal veľký rozdiel oproti pôvodnému termostatu, akurát už ale teplota neklesla aj keď som zišiel z diaľnice a tempo sa zvoľnilo ako pri starom termostate, takže tento problém je vyriešený, akurát stále sa mi zdá, že sa dlho zohrieva ten motor, lebo čo mám G4 so starou rotačkou 81 kw, tak tá je zohriata na 90 po cca 7 km, čiže o polovicu skôr... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...

Zdravím, mám 2.0tdi CYKA manual , chtěl bych se zeptat, věnoval tu někdo vetší pozornost tomu čidlu na teplotu, které hlásí nesmyslných -273.1°C? A 2222°C asi taky není pravdivá hodnota. Mám také problém s ohřevem motoru. Na 90°C  se dostane snad jen při popojíždění v malých rychlostech. Jinak pořád 65-80°C. Když sáhnu na hadici k chladiči tak je teplá, což znamená že voda teče i přes velký okruh. To by vše odpovídalo tomu termoregulátoru, ale není tam třeba i nějáký ventil, který podle teploty z čidel otvírá a zavírá ?


  IDE00025   Teplota chladicí kapaliny 64 *C
  IDE00194   Teplota chl.kap.na výst.chlad.: pož.hod. 80.0 °C
  IDE01266-ENG57549   Zavírací ventil chladicí kapaliny-Bits 0-7 2 
  IDE04083   Teploty chladicí kapaliny ECT 1:64 *C
  IDE04666   Teplota v chladicím systému -273.1 °C
  IDE07724   Teplota chladicí kapaliny na výstupu motoru: vypočtená 64.3 °C

  IDE07727   Snímač teploty chlad.kap. 1: řada 1 na výst.chladiče:hr.hodnota 2222.0 °C

Editováno: , autor: Dandos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 hodinou, suri. napsal:

máš len dve čidlá a to na výsupe chladiča ukazuje vyššiu teplotu ako to na hlave takze podla mna je termostat zavrety , inak by bol na vystupe chladnejši...

Podle toho se asi řídit nedá, jelikož auto stálo dlouho jen nastartované na místě. Tím pádem se chladič neochlazoval a nejde z toho říct jestli je zavřený, nebo otevřený. A je to rozdíl jen 0.4stupně. Ale možná se pletu nebo to nechápu klidně mě oprav :). Ale zkusím ještě na ně kouknout za jízdy. Kdyby teplota na IDE07724 byla menší než IDE00025, tak by to znamenalo že je termostat otevřený a voda jde přes chladič, i když nemá . Kdyby byla stejná teplota na obou tak by to znamenalo, že je v termostat v pořádku a měla by se teplota na IDE07724 zmenšovat až od doby kdy na IDE00025 bude cca 85 stupňů. Jestli to chápu dobře..

před 55 minutami, HANZTD napsal:

vyměn si termostat , a pak teprva případně dál řeš čidla , ale za mě to na 99% už nebude potřeba 

No přemýšlím jestli to nedat nejdřív na proplach do AS, protože mám ve vodě hnus(to na co je TPI). Tak by to ty termostaty zbavilo nečistot a pak by se možná rozchodili. A termostat se dá vyměnit samostatně nebo celý termoregulátor ?

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

125kw manual cfgb. Stejnej problem. Pri pomale jizde po par km pada teplota na cca 70°C, pri stani take. Termostat menen cca 2 roky zpet, bohuzel neorigo dil. Nikdy vsak nefungoval uplne 100pro. Zkusim vymenit znovu za origo. Neprijemna prace. Testoval jsem u znameho na stejne trase, za stejnych podminek hned po sobe. 125 kw cfgb automat a tam mu to fungovalo vyrazne lepe, teplota po 5km 90°C zadne kolisani. Olej take rychleji stoupal. Oba vozy webasto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, dnes jsem vyměnil komplet 4-cestny ventil, nicméně se mi někde ztratil jeden ze dvou šroubů, který drží termostat a teď by se chtěl jen zeptat o jakou velikost šroubu přesně jde, jelikož M6 je malý, takže budu rád za odkaz nebo aspoň napsání rozměru šroubu, díky... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...