Přejít na obsah

2.0 TDI CR - špatně se ohřívá motor


vilis1

Doporučené příspěvky

před 22 hodinami, Aldous napsal:

Taky jsem měl problém s termoregulátorem....vyčistil jsem jej, včetně tyčinky atd. Ale teplota stoupala o něco rychleji ale nebylo to dokonalé. Tudíž jsem koupil nový termoregulátor, který stal cca 350 Kč. Po výměně mám 90°C  za cca 5km jizdy městem a venkovní teplota byla -1.5°C. Proto raději doporučuji už koupit nový termoregulátor. Není to tak velká položka. 

No ja by som potreboval poradit ci mozem dat ten termoregulator aj do 2008 octavie rs comon rail DSG lebo tie prve modeli ho nemali a fakt mu trva 16 km pri teplote0 aby sa auto zohrialo na 90 a ked som iba skusal na skušku priskrtit tu hadicu kde ma byt ten termoregulator tak to bolo 6km len  takze neviem ci ho tam mozem dat či nie :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No otazka je, ci bez termoregulatora sa zase dlhsie neohrieva olej v DSG, kedze to teplo sa predsa len nestraca :) a odovzdava sa oleju cez chladic. Chcelo by to porovnanie s termoregulatorom a bez neho ako dlho trva oleju v DSG dosiahnut pracovnu teplotu :). Predsa len auto kuri aj ked rucicka sa na teplomeri este nepohla, cize nejde o nejaky diskomfort. Ked som porovnaval v Etke vedenie hadic pri CR 1. a 2. generacie, tak je tam dost rozdiel, preto asi pri poruche termoregulatora pri CR 2. gen. voda uz neostava v malom okruhu a neohreje sa to na 90 stupnov ani na dialnici. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 11 hodinami, milky22 napsal:

No otazka je, ci bez termoregulatora sa zase dlhsie neohrieva olej v DSG, kedze to teplo sa predsa len nestraca :) a odovzdava sa oleju cez chladic. Chcelo by to porovnanie s termoregulatorom a bez neho ako dlho trva oleju v DSG dosiahnut pracovnu teplotu :). Predsa len auto kuri aj ked rucicka sa na teplomeri este nepohla, cize nejde o nejaky diskomfort. Ked som porovnaval v Etke vedenie hadic pri CR 1. a 2. generacie, tak je tam dost rozdiel, preto asi pri poruche termoregulatora pri CR 2. gen. voda uz neostava v malom okruhu a neohreje sa to na 90 stupnov ani na dialnici. 

Obiednal som ho a idem ho tam skusit vložit  tak dufam ze to bude ok uvidim co to bude robit ale bavil som sa o tom s mechanikom a hovoril ze nemal by byt ziadny problem 

Editováno: , autor: 55rado55
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No. ja som mal tiez tento problem. Vymenil som termoregulator a vsetko bolo super. Ale teraz cez tuto zimu sa mi zda ze sa to zacalo zhorsovat. Auto sa sice vysplha na 90, a ked uz ju dosiahne tak si ju uz udrzi. Ale pri "vystupe" teplota par krat pri pusteni plynu klesne. A normalnou jazdou po rovine autu trva cca 10 a viac km kym sa na 90ku dostane... Tak neviem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panové už to tady někdo chtěl zjistit a myslím se to nedozvěděl a mě to teď taky zajímá: Zkoušel někdo pustit studenou vodu do nového thermoregulátoru ??? Jde o to,že jsem pustil do starého studenou vodu a voda normál prochcala :) tak si říkám áááááá mám vyhráno,ten je mrtvej. Vzal jsem nový a ta voda ním protekla úplně stejně :/ Není sice origo,je to vahler nebo tak nějak,ale znamená to,že je taky mrtvej??? Termostat je od toho aby nepropouštěl přece ne a je blbost aby protékal a kor nový. Může někdo vzít fakt nový a zkusit do něj jenom pustit trochu vody zda proteče??? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten 2. termostat starý propouštěl, mechanik mi říkal, že i ten nový...Když tam jde horká voda, tak se otevře úplně a propouští více. Nějaké auta mají ještě jednocestné ventily nebo nějaké Octavie RS termostat ukrytý v hadici tenké...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak to som neskusal pred vymenou... ale davalo by to zmysel. Lebo som premýšľal ze co ho vlastne otvory ked ho neobteka tepla voda... A ona ho obteka minimalne..... ale obteka a ked dosiahne 75 stupnov nahreje sa a otvory sa uplne. Takze to bude asi isto takto normalne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Ahoj všem, S2, CFFB, r.v. 2010, manuální převodovka. Rovněž mám problém s kolísáním teploty, co jsem pročetl toto vlákno, tak se problém podařilo vyřešit převážně u automatické převodovky. Přišel už někdo na příčinu u vozidla s manuální převodovkou? Všem děkuji za jakoukoliv informaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám stejný motor, při ohřívání se teploza zastavi cca na 85, pak klesne cca o 10 stupňů a pomalu doleze na 90, kde už drží pevně. Předpokládám, že to je způsobené otevřením termostatu. Všiml jsem si toho až přes zimu, pravda je, že dřív jsem na teploměr moc nekoukal, až po přečtení tohoto tématu jsem si toho začal víc všímat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
V 10. 2. 2018 na 12:53, Mirek_golf napsal:

Panové už to tady někdo chtěl zjistit a myslím se to nedozvěděl a mě to teď taky zajímá: Zkoušel někdo pustit studenou vodu do nového thermoregulátoru ??? Jde o to,že jsem pustil do starého studenou vodu a voda normál prochcala :) tak si říkám áááááá mám vyhráno,ten je mrtvej. Vzal jsem nový a ta voda ním protekla úplně stejně :/ Není sice origo,je to vahler nebo tak nějak,ale znamená to,že je taky mrtvej??? Termostat je od toho aby nepropouštěl přece ne a je blbost aby protékal a kor nový. Může někdo vzít fakt nový a zkusit do něj jenom pustit trochu vody zda proteče??? 

 

Dnes mi dorazil nový termostat k DSG, vyzkoušel jsem ho pod studenou vodou a řekl bych, že uzavřený nebyl, jen tak lehce prokapával. Řekl bych ale že to tak má být, jak jinak by se k němu dostala ohřátá voda, když je na odbočce k chladiči DSG? Kvůli problémům s ohřevem motoru jsem radši objednal oba termostaty, chystám se na to zítra, tak snad půjde vše dle plánu..

Editováno: , autor: JohnnyH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím vospolok. Po prečítaní niekoľko desiatok príspevkov o problematickom zohrievaní motora s DSG som sa rozhodol kúpiť nový termostat na DSG. S veľkou radosťou som išiel k mechanikovi na výmenu, ale na moje a na ešte väčšie prekvapenie mechanika bolo, že ja termostat na DSG jednoducho nemám. Mechanik momentálne nemal k dispozícii žiadne iné auto s DSG prevodovkou, aby si pozrel na ktorú presne hadicu termostat namontovať a hlavne akým smerom ho namontovať (na termostate je šípka, asi kvôli smeru prietoku). Preto sa obraciam sem s prosbou o pomoc, na ktorú hadicu a ktorým smerom hadicu umiestniť. Bodli by aj nejaké fotky, resp. nejaký výpis z ETKY alebo neviem čo. Jedná sa o Octaviu 2, 1.9TDi, 77 kW, kód motora BKC. Za všetky rady vopred ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes po výměně (obou) termostatů- jak motorového (spíš pro jistotu, když už byla vypuštěná kapalina), tak pro DSG. Byl to trochu porod, ale vyplatilo se, teď už je vše ok.

Pro info posílám fotku pozice pro majitele DSG-ček, šipka ukazuje na pozici termostatu, musí ven filtrbox.

Ten nový pouštěl sotva pár kapek, ten starý je vidět na fotce (plně otevřený pod ledovou vodou).

V autě.jpg

venku.jpg

Editováno: , autor: JohnnyH
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Tak mě také čeká výměna termostatu 1K0 121 113A (viz obr. výše). Budu si to dělat sám. Měl bych dotaz na ty, co už ho vyměňovali.

1. Je potřeba zmáčknout hanice nebo není potřeba? kolik kapaliny zhruba vyteče, když nebudu zaškrcovat hanice?

2. Zvládnu to sikovkama? Kleště na hadicové spony nemám.

3. jak se vyndavá filtr box?

Moc Dík za informace.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to už opravené,auto drží teplotu i v mrazech pokud nejedete jen z kopce spousta km...bohužel mi to zajišťoval známý a nezaptal se pořádně. Jen mi řekl, že tam jsou nějaké ventily ještě a ty to dělaly. ( Možná elektricky ovládané...). Manuál 2.0 CR TDI, 105 KW. 

Hadice u termostatu k automatické převodovce stačí něčim ucpat, něco do ní strčit. Spona jde i sikovkama,ale jde o přístup k nim...

Editováno: , autor: TomasTF
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak teď jsem dorazil od  auta. Jak sundat filtrbox, jsem ujistil a sundal.

Spony jdou i sikovkama.

Po sundání hadice (té na které je termostat) z chladiče oleje, začala téct chladící kapalina proudem, jak z chladiče, tak z hadice. Takže jsem hadici zase rychle nandal a vše smontoval a dolil trochou kapaliny, kterou jsem měl v autě.

 

Nedovedu si představit, že někomu vyteklo TROCHU kapaliny, když ty hadice něčím nezaškrtil a otvor v chladiči nezašpuntoval. To prostě nejde.

 

Chci to měnit, ale jak s tou kapalinou? nechat vytéct, kolik vyteče a pak dolít? Nezavzdušní se mi chladící systém? Nemusí se pak nějak složitě odvdušňovat přes diagnostiku?

 

Chlapi, poraďte prosím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam take CFFB, ale matne si vzpominam, ze jsem to delal u pantaty pred garazi a ta je trosku dokopce. Maximalne co jsem mohl udelat bylo, ze jsem je ohnul nahoru a nekde zaklinil, ale vim jiste, ze jsem nemel zadne svorky. Jeste si myslim, ze jsem snad vyndaval i baterku, abych se tam lip dostal. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dnes vyměněno. Hadice jsem před sundání zaškrtil hadicovými svorkami. Pro lepší manipulaci jsem z chladiče oleje sundal obě hadice. Vše probělo v pohodě.

Starý termostat protékal proudem. Nový pouští při 20°C jen trošku.

Až bude chladno, napíši, jak se olej ohřívá.

 

Hadicové svorky viz https://pegasdily.cz/sada-skrticich-sroubovacich-svorek-pro-stlaceni-gumovych-hadic-quatros-qs14230?utm_source=eshop_order_email&utm_medium=email&utm_campaign=eshop_order_email&utm_content=order_item

 

Díky!

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...