Jump to content
vilis1

2.0 TDI CR - špatně se ohřívá motor

Recommended Posts

Ahoj, doted jsem byl na svem aute smiren s tim, ze se nezahriva snadno. Vetsinou ale vyjedu z mesta a vzdy jedu nejakou vzdalenost po dalnici, kde se zahreje na 90. Po Silvestru jsem jel na lyze z chaty po okreskach 60 km a nedostal jsem se pres 73 stupnu, pri klesanich nebo pomale jizde klesala teplota oleje klidne k 64. Koukam, ze vymena termoregulatoru stoji za zkousku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Přečteno, koupeno dneska vyměněno a po 5km 90°C. Práce cca 0,5h 

 

Superb 2,0TDI DSG 2014 130.000km

 

U termostatu zaseklá tyčka. 

 

 

Edited by Spajky007

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,

 

mám problémy s chlazením, resp. dlouho se mi voda zahřívá a v menší zátěží klesá k cca 70. Zkusím tedy vyměnit ten termoregulátor DSG. 

 

Mám v tom docela hokej, který patří na TDI 2.0 CFHC? Nechci objednat špatný. Předpokládám, že jde o tento.


Díky za potvrzení. 

Edited by kozelzostravy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj všem,

 

díky tomuto fóru jsem zjistil závadu. Motor se velmi pomalu zahříval po okreskách olej na 65 a(při 0st) na dálnici se to pohlo až po 10km...při zvolnění tempa teplota spadla i pod 60 st ,jak vody tak oleje.

Mé auto Superb Combi 2.0 TDI 125Kw 4x4,automat r.v. 11/2013 po faceliftu. CFGB

   

   Takže jsem objednal originál nový Termoregulátor DSG za 730Kč a jelikož žádný mechanik neměl čas tak jsem se do toho pustil sám-dle rad v tomto fóru.

Nový termoregulátor jsem zkoušel pod kohoutkem s chladnou vodou a protékal jen nepatrně(dělal jsem pro porovnání s tím ,který vytáhnu z auta).

Starý termoregulátor protéká plným proudem takže trefa do černého.

  Takže co bylo potřeba ,aby to šlo vyměnit:

1.Sundání airboxu-sání komplet...cca 7 šroubků povolit,rozpojit hadice sání,aby šel box vytáhnout.

2.Odpojil jsem hadici s termoregulátorem z obou konců,abych ho mohl vklidu vyměnit mimo auto(regulátor je mezi dvěmi krátkými hadicemi,které jsou spojeny tím regulátorem) vše je zabezpečeno pružnými svorkami na ,které jsem použil sikovky-ideální-jsou dosti pevné a pruží dost.

Chladící kapaliny vyteklo jen trochu-hned jsem zacpával trubku chcuchvalcem streč folie,aby víc nevytékalo-před odpojením jsem tam nacpal hadr,aby to vyteklo do něj.Kapalinu v hadici,kterou jsem vytáhl jsem vylill

3.Vsazení Termoregulátoru mezi hadice

4.Hadici s novým Termoregulátorem jsem nasadil zpět a poté airbox zpátky nasadit a hotovo. Pral jsem se s pružnýma svorkama-jsou dost tuhé a není moc místa,ale s trocha trpělivostí to šlo dobře.

Dolil jsem kapalinu a šel to projet...po cca3km 70st. a cca 5km už 90st teplota při venkoní teplotě 1st.

 

Takže díky všem co zde zadali své postřehy

 

Franta

 

 

  • Thanks 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma niekto skusenost aj s manualom? Vsimol som si, ze pri stani mi pomaly zacala klesat rucicka teplomera, mozno tak o jeden-dva dieliky, kurenie na automatiku, 22°C. Pri jazde je vsetko ok, rucicka si drzi svoju poziciu. Kedze auto ma cca 350t, preventivne som vymenil termostat na motore (original vw diel). Rucicka sa chova rovnako, jedine, co som si vsimol je, ze sa mi zda, ako keby sa olej zahrieval na mierne vyssiu teplotu, cca o 5-8 stupnov viac ako so starym termostatom. Aku mate teplotu oleja pri jazde na dialnici pri 130km/h, iba sofer, vonku okolo 0°C ? So starym som mal tak ~105 stupnov, s novym za rovnakych podmienok kludne 110°C-111°C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem vyměnil termostat pro DSG. Bohužel tímto nebylo. Chovalo se to stejně. Pomohl až motorový termostat. 
 

Mám teda nezávadný termostat pro DSG, kdyby někdo chtěl, tak ho pustím za pár korun. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahojte chalani, dotaz k teme.

 

Mam passat 2.0 TDI 125kw 4x4 dsg cfgb. Mam problem s padanim teploty ked je minus. Na aute vymeneny hlavny termostat a 2x vymeneny termostat dsg. No problem sa aj tak prejavi tym ze po prejdeni 30km auto odstavim na parkovisku a teplota 90 na budikoch aj cez zive datana na diagnostike no po chvilke zacne padat neudrzi sa. Aj teplota vody aj oleja.Co by to este mohlo byt???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozri si moj prispevok o par riadkov vyssie. Udajne je to pri CR-ku  + stani na parkovisku + zima vonku bezny jav.

 

On 2/12/2020 at 10:15 AM, cayc said:

CRku na mieste ked ide kurenie vzdy poklesne teplota vody

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravim,

 

Mám takový problem, moje auto je SII 2011 2.0 TDI CR 103kw. Letosni zimu me zacalo zlobit ohrivani motoru, vymenil jsem termostat a nic, vymenil termostat DSG a doslo ke zlepseni. Rano kdyz je pod nulou, tak aby se ohrala kapalina na 90 musim mit zeslabene topeni, pri zapnuti topeni na max teplota zacne klesat. Kdyz je nad nulou tak se motor ohroje hned a hezky, v zime ne. Lonskou zimu vsechno fungovalo jak ma, tak se mi nechce verit ze je to normalni stav tohodle motoru. Dekuji za nazory.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podobny motor v Audi a kdyz nejedu trosku svizneji, tak se mi to taky kolikrat neohreje na 90 a to jezdim s vypnutym topenim:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stalo se mi, že bylo třeba vyměnit termostat znovu, že i ten zcela nový a originální byl špatný.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...