Jump to content

2.0 TDI CR - špatně se ohřívá motor


Recommended Posts

Přispěji rovněž do mlýna: špatné ohřívání, teplota okolo 70°C -> výměna DSG termoregulátoru. CFFB 131.000km najeto.  Jak tu již bylo popsáno: povolit Airbox s filtrem (8 šroubů torx 25, mysím), sponu sikovkami, pak samotný airbox: 1 imbus, vysadit ho z gum a vyndat vyklopením doleva. Regulátor - viz červená šipka. Já si nelajznul odpojit hadice jen tak (nevypouštel jsem chladící kapalinu), hadice "sesvorkovány" a odpojeny (žluté body). Práce asi na hodinku s nadáváním, jak je tam málo místa a že sikovky nejsou zrovna nejlepší nástroj.

Zkouška starého regulátoru - protékal rapidně víc na studenou vodu z kohoutku, než nový, Zajímavé bylo, že, jak teď byly ty arktické zimy i -18°C, tak se to zahřálo na 90 v pohodě, a jak přišlo oteplení (+8°C) tak to začalo takhle kravnout.

termregdsg.png

Edited by Tomexion
pravopis
Link to post
Share on other sites

Tak som tiez vymenil termostat DSG. (uz som ho raz menil pred cca 4 rokmi). Prvy krat sa problem prejavoval tak ze teplota sa ani po dlhej jazde nedostala na 90. Po vymene DSG termostatu vsetko ok. Teraz je problem ze teplota dosiahne 90 (ale pomaly) lebo vidim ze pri kazdej jazde bez plynu teplota hned pada. A ked aj 90 odsiahne ked idem bez plynu teplota pada... Vymenil som teda DSG ter. (lebo sa to lahsie vymiena :D) ale bohuzial problem pretrvava.... Treba skusit vymenu hlavneho? ci moze byt problem aj inde? dakujem

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Tak já mám vyměněný hlavní termostat 2x. poprvé asi nějaká německá výroba, pak origo. Výměna vodní pumpy, kontrola směru otáčení, vše o.k Pak výměna hadice se zpětným ventilem na DSG(nemám tam termostat). Výměna čidla teploty, kontrola čidla a porovnání s čidlem na webastu. Vše o.k. Sundaná hlava intercooleru, natlakovaná, vše o.k. Sundaný EGR, proplach chladiče EGRU. Výměna všech ostatních hadic na okruhu chlazení i ty malé pod plastovým deklem na motoru. Některé mají uvnitř plastovou trubičku s kuličkou. Odvzdušněno přes diagnostiku a závada stále trvá. Už není co vyměnit. závada se projevuje následovně. auto je zahřeje dle budíku na 9hodin, což je cca 65 C, tady delší dobu teplota stojí a pak spadne dolů. Potom trvá dlouho, než vyleze na 90C. Tam už drží. Dělá to jak při mínusových teplotách, tak i když je venku 14+. Dnes venku teplota 14 C, opět zahřátí na 9h, pak propad dolů a po 10km jsem pořád neměl provozní teplotu. Zůstal jsem někde na 75C. Motor 2,0 tdi 135kw CUNA

Edited by lkar
Link to post
Share on other sites

Nemáš tam náhodou ten magneticky ventil chladenia? Oem kódy pre predstavu

 1K0 820 036 F, 1K0 820 036 B 1K0 820 036 C11K0 820 036 D. 

mne tiež padá teplota na voľnobeh po 5 minútach . Zatiaľ som na nič neprišiel. Ešte tam budeš mať  pomocne elektronické čerpadlo . A webasto sa ti zopne ? keď klesne teplota pod 75 stupňov tak by ti malo zapnúť a dokurit.  

Edited by nikibad
Link to post
Share on other sites

Ahoj. Jak poznám, že mám magnetický ventil? Mně teplota na volnoběh nespadne. Mně spadne jen při jízdě. Vyleze to na 9h ( cca 65 C), pak to spadne a dlouho trvá než to vyleze na 90. Pak už drží. Webasto jsem zkoušel zapnout i manuálně, ale ani tak se to nedohřeje během 10 km. Nevím, co se děje, když to vyleze na těch 9h. Hóóódně dlouho se to tam drží, než se to pohne směrem dolů nebo nahoru. Myslím si, že se předčasně otevírá termostat, ale příčinu nevím. Ty hadice se zpětným ventilem mám všechny vyměněny. Jedna vede k DSG a jinak jsou ještě pod plastovým deklem na motoru, ty krátké hadičky. Tuším, že tam byly dvě , ve kterých byl plastový váleček a kulička. Pomocné čerpadlo mám. Jaký by mohlo mít vliv na tento problém? Plánuji vyzkoušet, že ho odpojím. Sice bude házet chybu, ale chci zjistit, jestli to má nějaký vliv. Jinak jsem už v koncích. neví to ani ve škodovce

Link to post
Share on other sites

Pomocné čerpadlo ide aj keď vypnes motor cca 10min, dochladzuje EGR, .

Ten ventil by mal byť na stene medzi motorom a prístrojov kov,  niekde ako idú rúrky do kúrenia, alebo na pravej strane za motor na Rúrkach conidu aj k EGR. Dá sa aj cez Pc zistiť či tam je . A tesnenie pod hlavou je ok? Skús test na splodiny v nadrzke na vodu.

Link to post
Share on other sites

Dnes jsem šel na test přítomnosti CO2 ve vodě, ale nešlo to změřit. Motor byl dostatečně  zahřátý cca 80km. Po odšroubování uzávěru vyrovnávací nádobky stoupala voda až po okraj nádobky, takže měření neproběhlo. to by asi ta voda dělat neměla, nebo se pletu ? Voda byla cca před 14 dny srovnána při studeném motoru s horní ryskou. Voda nepřibývá ani se neztrácí. Kdybych bral i v úvahu, že je prdlá hlava nebo těsnění, tak na základě čeho by se do cca 65 C motor ohříval v pohodě a pak to padalo, nebo se to už neochotně dohřívalo na 90 C ?  Myslíte si někdo, že by to mohla dělat i plastová příruba, ve které je termostat ? Myslím to tak, že by se při teplotě okolo 65 C nějak deformovala a začalo to propouštět vodu. Jinak po zahřátí na 90 teplota drží jako přibitá  

Link to post
Share on other sites

Mne to CO meral pri vypnutom respektíve hneď ako som zhasol nasadil nádobku s spec tekutinou , mal som v poriadku, vravel že keby tam bolo CO tak hneď sa sfarby.

Podľa mňa by ti nemala stúpať voda až po okraj niečo je zle.(typujem to tesnenie pod hlavou ).

Ja mám posunutý rozvod , časovanie 15stupnov, zajtra to ide na opravu(reklamáciu). Uvidím čo bude potom lebo ja pozorujem ten pokles teploty na voľnobeh od vymeny rozvodov. Potom ešte ak nepomôže výmena čidla teploty kvapaliny obydva. 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...