Přejít na obsah

Zkorodované zadní kotouče na tříletém autě?


Peetie

Doporučené příspěvky

Zdravím kolegy, někdy v létě/na podzim na mém v té době 2,5letém autě s 52 000 km začaly velmi rychle rezavět zadní brzdové kotouče na brzdící ploše, až se to dostalo do stavu, kdy pro rez téměř nebrzdily. Intenzivnější brzdění nepomohlo, v servisu ani nedoporučovali stočit kotouče, takže ve výsledku výměna zadních kotoučů včetně destiček. Do té doby (= v záruce!) bylo vše ok. Auto jezdí pravidelně, město-dálnice.. Servis to nechal posoudit s vyjádřením, že jde o běžné opotřebení, a že se nepostupovalo podle návodu k obsluze (ten doporučuje při vzniku rzi intenzivně brzdit).

Jezdím ještě s Octavií, která má kotouče stejné a bez problémů, ve firmě jsem prohlédl všechna auta (Octy, Superby), žádné ani náznakem rezavé zadní kotouče nemělo. Takže to vidím na dopis přímo do Škodovky.. Má někdo podobnou zkušenost? Díky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pátek jsem byl se stejným problémem taky ve škodovce / yeti 4x4 / Najeto 48 tis. km a kotouče jak u auta se 100 tis. km . Vyjeté hluboké rýhy , hloubková koroze , velký úbytek ... Přední hladké , bez probému . Servis změřil účinek a prý je to OK ...Škodovka se prý taky k reklamaci bude stavět odmítavě . Odjel jsem docela konsternovaný ... :angry: Auto za půl mega s takovou 2 letou " zárukou " už asi nikdy nekoupím ... Půjdu už jen do Korejců s  5 - 7 letou . Manželky Kia je po 3 letech v pohodě a servis se snaží úplně jinak ...

Editováno: , autor: roberta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo přesně jak to popisuješ. Přední ok, zadní katastrofa. Obávám se ale, že záruka by tohle stejně neřešila, hodili by to na běžné opotřebení. Na to to svedl i autorizovaný servis. Mimochodem je autorizovaný pro škodovku a kiu ;-)

Editováno: , autor: Pawouk
Necituj předchozí příspěvek!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tiez som mal podobny problem. Menil som zadne kotuce pri 56tis km ked mi zacalo vibrovat pri brzdeni zadne prave koleso. Kotuce (hlavne ten pravy) boli relativne dost zkorodovane. Mam pocit, ze material kotucov zle odolava tepelnemu zatazeniu a po case zacne hrdzaviet. O reklamaciu som sa ani nepokusal. Po 4 rokoch je uplne nemozne nieco take zreklamovat u akejkolvek znacky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som rovnaky problem, nie vsak na Yetim ale na Golfe - v servise som sa dozvedel, ze je tam nejaky regulator tlaku na zadne brzdy, ktory ma funkciu taku, ze ked je auto prazdne tak znizuje ucinok brzd na zadnej naprave, aby auto nemalo pri brzdeni lahky zadok a tendenciu pretocit sa. Ked je zadok zatazeny tak brzdi viac, ked je lahky tak brzdi menej.

Editováno: , autor: arch
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

asi málo brzdíte , takéto javy majú väčšinou autá čo stoja vo vlhkom prostredí a málo brzdia , niekedy nie je na škodu pri spozorovaní takéhoto stavu kotúča prebrzdiť ho poriadne ručnou brzdou a takisto neuškodí brdzy rozobrať ,vyčistiť a namazať vysokotepelným mazadlom ... Robievam to väčšinou po zime a nikdy som nemal problém ... 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mel jsem stejny problem ne sice na Yetim, ale na Renaultu taficovi, zadni brzdy 35 tis. hyn. Nutna vymena, desticka se pro korozi kotouce zacala nanaset na kotouc samotny. Po vymene kotoucu a desek za zn. ATV, nejakou dobu klid, cca po dvou letech jsem na jednom kotouci zacal pozorovat zacinajici korozi, takze rozebrat celisti, vycistit a promazat sedla desek a je klid. Delam to pravidejne na zadnich brzdach kdyz prezouvam kola. V mem pripade zpusobeno nevytapenym garazovym stanim s vysokou vhlkosti, kde brzdy kdy prijedu z venku napr. deste, tnevyschnou treba za cely vikend kdyz jsem doma a auto stoji. Je to problem, ktery je treba kdyz jim auto trpi hlidat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky jsem to řešil a jsem přesvědčená o tom, že to způsobují měkké destičky. Koroze začne jako jeden bod, vydře do destičky drážku a z původní tečky je mezikruží, která se pomalu rozšiřuje. 

 

Teď používám destičky Roadhouse http://www.elit.cz/produkty/roadhouse.html a jsem nadmíru spokojen. Staré kotouče jsem "jen" očistil a dalším používáním se kotouče pomalu srovnávají a další koroze nevzniká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odpověď na dopis dopis do škodovky 1) kotouče jsou obecně vyjmuty ze záruky jako díly podléhající opotřebování 2) v 50 000 km už jsou opotřebované. Takže takový malý zvednutý prostředníček. Asi totéž udělám škodovce při nákupu příštího auta..

 

Samozřejmě jsem hledal chybu nejdřív u sebe a provozování auta, ale u předchozích aut, které měly stejné podmínky, stejného řidiče a taky zadní kotouče, nebyl nikdy problém, kotouče se měnily později kvůli malé tloušťce a ne kvůli korozi. Jak jsem si koroze na yetoušovi všiml, tak jsem rozebral brzdy, promazal, obrousil vodiče destiček, aby chodily v čelistech volně, ale už to stejně nepomohlo.. Pozoruju ty nové, neoriginální, zatím po korozi ani stopa.

A zajímavé je, že jezdím ještě s Oct. II, má najeto k 200 000 km a žádné problémy s kotouči nemá..podle mě prostě v rámci šetření nákladů a tlaků na dodavatele začali obecně dodávat horší díly..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Osobně mám za to, že problém není způsoben kotoučí či destičkami, jako díly takovými. Ten kdo již řešil problém o kterém se tu vede diskuze, ví, že problém je především v rychle korodujicích třmenech ve kterých jsou desky uloženy, respektive jejich sedla neboli styčna plocha s destičkami jako takovými. Dle mého zjištění nejvíce na toto trpí samozdeřjmě že, zadní koutouče, ale hlavně vždy na těchto koučích vnitřní strana. Tam se totiž časem pomaloučku usazuje na spodní sedle desky brzdového třmenu, brzdný prach v kombinaci s korozi se tam vytvoří tzv. překážka, která zapřičiní to, že když čelist při brždění stáhne desky směrem ke kotouči, tak destičkám zamezí v samotné styku a tím i brzdnému učínku a vzájemnému obrušování, které má za příčinu onu korozi koutouče, protože destička jej neobrušuje tak jak má, v horším případě vůbec. Než si tohoto majitel vozidla povšimne může být už třeba pozdě, kdy dochází i k tomu, že při poždejším zjištění, kdy je destička nepohyblivá, tato sama zakoroduje svymi styčnými plochami s korodujicími styčmými plochami třmenu a je tam pak jak zabetonovaná a při demontáži nejde vyklepnout kladivem jak drží, pak také nemůže správně pracovat. Z vlastní zkušenosti vím, že pokud se to nepodchytí v čas, tak deska už poměrně hodně zkorodovaný kotouč neobrousí a je nutná jeho výměna, protože dojde k tomu, že se deska začně nanášet na koutouč samotný (viz. výše můj příspěvek). Proto si také myslím, že kotouče a desky můžete mít třeba Bremba, ale pokud se bude usazovat prach na třemnu a ten bude k tomu ještě korodovat, zřeznou i ty Bremba, kotouče a desky dle mého, svou kvalitou mají zásadní vliv na brzdny účinek jako takový, ty méně kvalitní brzdí slabě a vydrži prd, ty značkové brzdí dobře a vydží dlouho, ale pokud se nebudou obrušovat bržedním tak zřenou všechny stejně, protože nejsou z nerezi. Nějaké foto, již extremního případu, zadního koutouče, kde deska se již pro silnou korozi nanášela na koutouč, foto je z auta starého 2,5 roku, najeto mělo cca 30tkm.

pozn. pokud jsem si ve svém textu popletl třmeny a čelisti z hlediska odborného, znalci nechť prominou.  

post-4761-0-75616000-1388322464_thumb.jp

post-4761-0-25805400-1388322483_thumb.jp

Editováno: , autor: Cidling
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Yeti 4x4 diesel, 1,5roku stary najeto 32000

Po servisu 30tis a ujeti dalsich 2tis jsem zjistil do poloviny zkorodovane kotouce zadnich brzd s hlubokym vrypem, leve kolo podstane horsi, prohledl jsem servisku a tam byla v policku kontrola brzd fajfka jako OK, cesta do servisu s blahovym domenim , ze auto je v zaruce, dle jejich vyjadreni ovsem brzdovy system pouze pul roku - to naprosto nechapu - po delsim dohadovani, ze to neni na zaruku jsem to alespon uhral na neodborny servis a stocili kotouce a dali novy desky ovsem pricinu neurcili, poptaval jsem se dal a zjistil jsem, ze to pry dela nejaky omezovac zadnich brzd / vzhledem k zatizeni / ktery ridi zadni brzdy v zavilosti na zatizeni, jestlize tedy jezdime porad jen dva a vzadu igelitka , tento omezovac nejak zatuhne / zarezne a zavada je tady, servis to ale neuznava a v Boleslavi asi tuplem, ted jsem s tim najel zatim asi 1500km a zatim dobry

Porad ale nechapu omezeni zaruky na pul roku a to i s tim, ze pri koupi jsem si ji nechal prodlouzit o rok !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

obmedzovač na náprave mala naposledy Felicia combi a Fábia bez ABS , každé auto s ABS má rozdelovanie brzdnej sily EBV , samozrejme že zadok nebrzí naplno ale pri poriadnom brzdení sa obrzdí

 

 

je to ako písal kolega vyššie , zadierajú sa dosky v strmeňoch a nedosadajú , hlavne teda tie čo sú vymedzené plechmi , treba to pravidelne umývať a raz za čas rozobrať a rozhýbať , vyriešiť to natrvalo sa to nedá , jedine poriadne brzdiť ... 

post-51372-0-43277200-1401568060_thumb.j

post-51372-0-57237000-1401568079_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahoj, mám to samý. Yeti 3 roky, nájezd 28000 km. Drnčí mi zadní brzdy. Koukám na to a zadek se neleskne jak předek. Ve Škodovce by mi to na moje náklady vyměnily za cca 8000 Kc. Jsem fakt naštvaný. Tohle bych na zánovním autě nečekal a nebo aspoň aby mi to řekli po 2 letech na autorizovaném servisu. Zkouším to probrzdit ruční brzdou, ale mám pocit že skoro nebrzdi. Takže jak píšete, asi je tam něco kousle. Zkusím nechat vyčistit a promazat. Podarilo se to někomu rozhchodit? Nemám pocit, že by ty kotouče byly ještě nějaké žalostně. Ale jsem z toho zklamaný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přátelé okřídleného šípu,

ten samý problém jsem měl i já na F 1 na přední a zadní nápravě. Můj styl jízdy byl v klidečku dojet na křižovatku, maximálně lehoulince dobrzdit, abych si neošoupal brzdové destičky a tím pádem by vydržely déle. Na předních kotoučích z vnitřku taková rez a vykousané kusy materiálu. Zadní kotouče taktéž rez. Nehledě na to, že při brzdění dosti vibroval volant. Vyměnil jsem kotouče a desky. Styl jízdy stejný. Jen občas prudce a intenzivně zabrzdím. Potom během jízdy občas zatáhnu ruční brzdu. Je samozdřejmé, že tuto činnost provádím, když nikdo není za mnou. Je to prostě něco za něco. Radek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...