Přejít na obsah

Zkorodované zadní kotouče na tříletém autě?


Peetie

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...
  • o 5 měsíců později...
V 7. 12. 2013 na 14:52, Peetie napsal:

Zdravím kolegy, někdy v létě/na podzim na mém v té době 2,5letém autě s 52 000 km začaly velmi rychle rezavět zadní brzdové kotouče na brzdící ploše, až se to dostalo do stavu, kdy pro rez téměř nebrzdily. Intenzivnější brzdění nepomohlo, v servisu ani nedoporučovali stočit kotouče, takže ve výsledku výměna zadních kotoučů včetně destiček. Do té doby (= v záruce!) bylo vše ok. Auto jezdí pravidelně, město-dálnice.. Servis to nechal posoudit s vyjádřením, že jde o běžné opotřebení, a že se nepostupovalo podle návodu k obsluze (ten doporučuje při vzniku rzi intenzivně brzdit).

Jezdím ještě s Octavií, která má kotouče stejné a bez problémů, ve firmě jsem prohlédl všechna auta (Octy, Superby), žádné ani náznakem rezavé zadní kotouče nemělo. Takže to vidím na dopis přímo do Škodovky.. Má někdo podobnou zkušenost? Díky..

Úplně stejný problém, výměna kotoučů a destiček bylo nevyhnutné a to vůz neměl ani 3 roky

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Yeti starý 2 a půl roku, nájezd cca 17000 km, přední kotouče OK, na zadních je začínající rez a takové příčné pruhy. A to se snažím za jízdy občas brzdit i ruční brzdou, aby byla použita zadní brzda. Viz foto kotoučů: 

 

zadní: pravy zadni.jpg levy zadni.jpg

přední: pravy predni.jpg levy predni.jpg

 

Co poradíte kromě toho, abych vozil vzadu zbytečnou zátěž cca 200 až 300 kg, díky které by se údajně zvýšil účinek zadních brzd? Nejde ten účinek zadních brzd zvýšit nějakým kódováním např.? 

Editováno: , autor: osobne
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
V 21. 3. 2018 na 19:13, italik napsal:

Chtěl bych se zeptat  po kolika km měníte zadní kotouče. Koupil jsem Yeti 2015 s prokazanymi 60tis.km a zadní kotouče KO.Hlavně rezave  V servisu mi řekli že je to dneska normální. U předešlého auta Octavie 2 jsem měníl po 150 tis

Koupili jsme Yetinu  6.let starou po prvnim majiteli 135  000 km.Zadni kotouce i desky puvodni.Mam kompletni faktury ze skoda servisu.Desky byly na plech sjete a kotouce zrezivele.Nicmene na kotoucich je vyzazeny min.louska kotoucu 8mm.V mem bydlisti je pan soustruznik ktrery mi je stocil a kotouce zase jako nove!Demontaz kotoucu z auta je docela pakarna,protoze po sesti letech kvalitne prireznou k naboji kola a musi se sundat i protikus tremu krery je prisroubovan do hlinikove tehlice.Je to zakousle do sebe a k tomu spatny pristup.Oprava zadnich brzd vcetne new desticek me vysla na 1000 kacek.

IMG_20200504_151812.jpg

IMG_20200504_151803.jpg

Editováno: , autor: petisek07
vlozeni foto
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
V 7. 5. 2020 na 21:05, petisek07 napsal:

Koupili jsme Yetinu  6.let starou po prvnim majiteli 135  000 km.Zadni kotouce i desky puvodni.Mam kompletni faktury ze skoda servisu.Desky byly na plech sjete a kotouce zrezivele.Nicmene na kotoucich je vyzazeny min.louska kotoucu 8mm.V mem bydlisti je pan soustruznik ktrery mi je stocil a kotouce zase jako nove!Demontaz kotoucu z auta je docela pakarna,protoze po sesti letech kvalitne prireznou k naboji kola a musi se sundat i protikus tremu krery je prisroubovan do hlinikove tehlice.Je to zakousle do sebe a k tomu spatny pristup.Oprava zadnich brzd vcetne new desticek me vysla na 1000 kacek.

IMG_20200504_151812.jpg

IMG_20200504_151803.jpg

prosím máte fotku stočených kotoučů? Děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 21. 5. 2020 na 9:09, Martin P. napsal:

prosím máte fotku stočených kotoučů? Děkuji

Už jsou namontovaný. Nicméně vypadají jako kdyby jsi je vytáhnul z krabice nové. Jeden rozdíl je ze tloušťka oprávnených kotoučů je je 10mm co je ještě v toleranci výrobce. Min. Tloušťka je na něm vyrazena. 

 

Editováno: , autor: petisek07
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Š Karoq r. 2018 16000 km, zadné doštičky značne opotrebované, predné kotúče z vnútornej strany som videl pri prezuvaní, brzdí iba polovica, v servise skontrolovali účinnosť brzd je v poriadku. Škoda nesúhlasí s výmenou kotúčov, lebo málo jazdím a nebrzdím.

 

8 ročnú octaviu 75000 km som predal s pôvodnými brzdami.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, jak psal na první stránce Cidling. Pokud nechodí volně zadní třmeny a vnich desky, tak to má zásadní vliv na stav kotoučů.

A je jedno jestli je to superb nebo yeti.

Já tomu předcházím tak, že každé jaro sundám zadní třmeny, očistím a namažu vodící čepy třmenu a očistím dosedací plochy destiček.

A není to jen koncern, zadky trpí u všech aut s kotouči. Servisy na to serou, provedou výměnu bez namazání a zajištění volného pohybu třmenu a desek. Bohužel. Hlavně že si píšou hodiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...