Jump to content
Gregy

Octavia II montáž loketní opěrky (Jumbo box)

Recommended Posts

Osnova:
1) úvodní řeči 
2) potřebné díly
3) původní středový tunel
4) demontáž původního středového tunelu
5) demontáž původní ruční brzdy
6) montáž nové ruční brzdy
7) montáž vedení vzduchu do zadní části
8) montáž konstrukce loketní opěrky
9) osazení nového středového tunelu (jumbo boxu)
10) napínák ruční brzdy
11) osazení zadní ventilace a popelníku
12) poskládání přední části
13) fotografie hotové práce
14) video verze návodu v HD (http://www.youtube.com/watch?v=MKmDqAck5pM)
15) závěr

1) Vytvořil jsem pro Vás velmi podrobný návod montáže originální loketní opěrky s chlazeným jumbo boxem a výdechy ventilace na zadní sedala. Při montáži jsem vyměnil i ruční brzdu, což není potřeba, stačí jen sundat původní plastový návlek a dokoupit krátký návlek. 

2) Potřebné díly:
Já potřebné díly koupil bazaru za skvělou cenu 1700,- včetně poštovného a ruční brzdy s koženým návlekem.

- loketní opěrka
- veškeré potřebné šrouby
- ruční brzda (nebo jen krátký návlek)
- středový plastový „tunel“ - 1Z1 863 241
- zadní rámeček - 1Z0 857 289
- popelník zadní - 1Z0 857 961
- ofukovač - 1Z0 819 203
- vedení vzduchu - 1Z1 857 509
- vedení vzduchu - 1Z1 857 946

 

post-86122-0-83176800-1387057082_thumb.j  post-86122-0-29579200-1387057083_thumb.j

 

3) Pro připomenutí, přikládám fotografie původního středového tunelu. Je méně praktický, nevzhledný a bez přívodu ventilace na zadní sedadla.

 

post-86122-0-73778600-1387057083_thumb.j  post-86122-0-18058500-1387057084_thumb.j

 

4) Začneme demontáží původního středového tunelu:
- šroubovákem se vycvakne plast okolo řadící páky (jde to snadno)
- povolí se 2 šrouby držící popelník
- popelník se vysune směrem k řadící páce a odpojí se konektor ze zadní strany

 

post-86122-0-68315600-1387057084_thumb.j  post-86122-0-12649400-1387057085_thumb.j

 

- v místě kde byl popelník se povolí 2 šrouby držící bočnice. Dále se povolí 1 šroub na každé straně v dolní části bočnic.
- povolí se 2 šrouby v místě připojení středového tunelu k palubní desce (skryté ze spodní strany, viz šipky ↑)
 

post-86122-0-55778800-1387057085_thumb.j  post-86122-0-99243100-1387057085_thumb.j  post-86122-0-42816600-1387057086_thumb.j  post-86122-0-89317700-1387057086_thumb.j

 

- vytáhne se zadní popelník a povolí 2 šrouby pod ním
- pod ruční brzdou se šroubovákem vycvakne ten malý plast, aby bylo možné přetáhnout celý středový tunel přes ruční brzdu. Odpojí se konektor zapalovače a od tlačítka zamykání/odemykání dveří.

 

post-86122-0-23512200-1387057202_thumb.j  post-86122-0-75145500-1387057202_thumb.j  post-86122-0-20770500-1387057203_thumb.j

 

- porovnání středových tunelů

 

post-86122-0-65613700-1387057203_thumb.j  post-86122-0-13638600-1387057204_thumb.j

 

5) Demontáž ruční brzdy (není potřeba, stačí vyměnit návlek za krátký)
- odpojí se konektor od signalizace zatažené ruční brzdy
- povolí se napínák lanek
- povolní se 3 šrouby, držící ruční brzdu

 

post-86122-0-55666700-1387057204_thumb.j  post-86122-0-21587500-1387057322_thumb.j  post-86122-0-64038000-1387057322_thumb.j

 

6) Montáž ruční brzdy
- připevní se 3 šrouby, držící ruční brzdu
- připevní se konektor od signalizace, zatažené ruční brzdy
- nepřipevnil jsem ještě napínák lanek, protože s dotaženou ruční brzdou mi nešel nasadit nový středový tunel. S ruční brzdou zvedlou nahoru se nasazuje bez problému. Napínák lanek bez problému nasadíme později (viz návod).

 

post-86122-0-10123100-1387057323_thumb.j

 

7) Montáž vedení vzduchu
- pod palubní deskou jsou průduchy zaslepené - záslepky se odstraní
- na tohle místo se nasune první díl plastového vedení vzduchu

 

post-86122-0-53147000-1387057323_thumb.j  post-86122-0-97538700-1387057323_thumb.j  post-86122-0-38526700-1387057324_thumb.j  post-86122-0-36017400-1387057441_thumb.j

 

8) Montáž konstrukce loketní opěrky
- umístí se na vyhrazené místo a připevní 4 šrouby

 

post-86122-0-78841800-1387057441_thumb.j  post-86122-0-22150100-1387057442_thumb.j

 

9) Osazení nového středového tunelu
- jen se nahrubo nasadí na ruční brzdu, zapojí se konektor zapalovače a tlačítka odemykání/zamykání dveří. Mně nepasoval konektor od zapalovače. Naštěstí titan mi u jumbo boxu nechal i samici, takže jsem jen neprofesionálně spájel stejné dráty a vše funguje jak má (je mi jasný, že Vám se to líbit nebude) http://forum.octaviaclub.cz/public/style_emoticons/default/smile.gif
- po zapojení konektorů se středový tunel umístí přesně na své místo

 

post-86122-0-68233200-1387057442_thumb.j  post-86122-0-10292900-1387057443_thumb.jpost-86122-0-62643800-1387057613_thumb.j

 

10) Napínák ruční brzdy
- ze zadních sedadel se v otevřené zadní části středového tunelu nasadí napínák lanek ruční brzdy a dotáhne se podle potřeby.

 

post-86122-0-09772400-1387057614_thumb.j  post-86122-0-50643700-1387057614_thumb.j

 

11) Osazení zadní ventilace a popelníku
- ze zadních sedadel se do otevřené zadní části osadí druhá část plastového vedení vzduchu. Na konci této části je plastovýzobáček, který se zacvakne do rámečku zadní části.
- osadí se rámeček zadní části, zacvakne se zobáček a přišroubují 4 upevňovací šrouby
- nasadí a zacvaknou se výdechy zadní ventilace
- nasadí se zadní popelník. POZOR - na pravé straně se nasune drážka na plastový kolíček a na levé straně se jen zacvakne. Ať to tam bez hlavě nervete a neulomíte.

 

post-86122-0-98279500-1387057614_thumb.j  post-86122-0-83968600-1387057690_thumb.j  post-86122-0-32664200-1387057691_thumb.j  post-86122-0-89281800-1387057691_thumb.j  post-86122-0-33721200-1387057692_thumb.j  post-86122-0-80532000-1387057692_thumb.j

 

12) Poskládání přední části
- stejný postup, jako při demontáži
- přišroubují se 2 šrouby v připojení středového tunelu k palubní desce
- osadí se bočníce a přišroubují 2 šrouby v místě popelníku a po stranách v dolní části
- zapojí se konektor popelníku, který zasuneme zpět na své místo. Přišroubují se 2 šrouby v upevnění popelníku.
- zacvakne se plast okolo řadící páky

 

post-86122-0-62799400-1387057740_thumb.j  post-86122-0-07390100-1387057741_thumb.j  post-86122-0-49981800-1387057741_thumb.j  post-86122-0-34963900-1387057743_thumb.j  post-86122-0-80657300-1387057743_thumb.j

 

13) Hotovo

 

post-86122-0-21085900-1387057744_thumb.j  post-86122-0-65152800-1387057744_thumb.j  post-86122-0-08502400-1387057745_thumb.j  post-86122-0-24085000-1387057811_thumb.j  post-86122-0-66423600-1387057811_thumb.j

 

14) Video verze návodu (sledujte v HD) 

http://www.youtube.com/watch?v=MKmDqAck5pM

 

15) Závěr
Celkový čas překopání je cca 2 hodiny. Zvládne to i méně zručný člověk. Jediná komplikace byla nekompatibilita konektoru zapalovače. Je to jako skládačka. Snad Vám můj návod pomohl, nebo ulehčil rozhodování, zda se do toho pustit. Výsledek určitě stojí za to. Pokud jste z olomouckého kraje, mohu Vám s předěláním pomoci. Díky za pozornost. Martin G.

Určitě se vyjádřete v komentářích. Názvosloví, chyby a popis můžeme společně doladit.

 

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj paráda. Díky za návod!! Jen dotaz mám loketku bez šroubů, budu potřebovat nějaké šroubky nebo jsi použil ze starého panelu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, chci si dodělávat jumbo box... Chápu dobře že musím pořidit i jinou ruční páku než sem měl do teď na verzi bez loketky? Moc diky... 

Edited by lukino200

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6/5/2018 at 2:43 PM, lukino200 said:

Zdravím, chci si dodělávat jumbo box... Chápu dobře že musím pořidit i jinou ruční páku než sem měl do teď na verzi bez loketky? Moc diky... 

 

Ahoj,

 

není to potřeba, Stačí tu původní gumu oříznou. Jen dej pozor abys jí neořízl moc. Zrovna dneska jsem to dělal a funguje a vypadá to dobře.

64fdfc1c49c09080fb1b9c86fdd8.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Similar Content

    • By LuCom
      OCELOVÉ PANTY K PŘIŠROUBOVÁNÍ.

      Povrch: Černý lak (RAL 9005 - Komaxit)

      Nejčastěji pro vozidla:
      Škoda: - Octavia - Fabia - Roomster - Citigo - Rapid
      VW: - Golf - Bora - Polo - Passat - New Beetle
      Seat: - Toledo - Leon
      Audi: - A4
      a další...

      Obsah balení:
      Panty (2 ks)
      Vruty (4 ks)
      Návod
    • By eauto1.cz
      ŠKODA OCTAVIA2 1.9TDI 77kW ESP EDS ASR PDC 10xBAG JUMBOBOX
      ✔PLATNÉ DO SMAZÁNÍ
      Provoz: 04.2005
      216.600km
      Servisní kniha vedená celou dobu, faktury, výpisy z STK
      Ježděny převážně dálnice v německu, auto vypadá na poloviční km!
      Motor: 1.9 TDI 77kW/103PS 1896ccm 
      Točivý moment: 320 Nm
      EMISNÍ SKUPINA: EURO4 = žádná ekodaň!
      STK + ME: Nové na 2roky
      Váha vozu: 1430 kg
      Rozměry (v š d): 1462 x 1769 x 4572 mm
      Rozvor: 2578 mm
      Hmotnost bržděného přívěsu: 1400 kg
      Objem zavazadlového prostoru (min./max.): 560 / 1350 litrů
      Druh paliva: nafta
      Objem nádrže: 55 litrů
      Spotřeba kombinovaně dle výrobce: 4.2 L/100
      Lak: Modrá světlá metalíza

      Dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, ukazatel vnější teploty, vyhřívaná zrcátka, kliky+zrcátka v barvě vozu, bosch aerotwin stěrače, mlhovky, parkovací asistent PDC, litá kola Škoda, střešní lyžiny

      10x Airbagy, Klimatizace Klimatic, chlazená schránka v palubní desce na 2l nápoje, chlazená schránka v jumbobox, jumbobox s klimatizováním prostoru zadních sedaček, el.vyhřívané sedačky, dělená zadní sedadla, zadní sedačky zcela vyjímatelné z vozu, el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek, isofix, nastavitelný volant, palubní počítač, tempomat, 2x výškově stavitelná přední sedadla, 2x bederní opěrky, volant stavitelný v obou osách, plato kufru, pylový filtr, osvětlení dveří, kapsy ve všech dveřích, držák nápojů, pylový filtr, plnohodnotné rezervní kolo, krásný zachovalý černý interiér, loketní opěrka, odkládací schránka nahoře v palubce +pod sedačkou +před kolenem řidiče +v loketní opěrce, na všech sklech vyleptaný VIN, signalizace spálené žárovky, hlídání defektu, dvojitá podlaha kufru

      Rádio STREAM 6xCD+MP3+AUX originální škoda , sound systém s 8mi reproduktory, gala: automatická hlasitost

      5ti stupňová manuální převodovka, ESP- stabilizační asistent, auto umí samo brzdit, EDS - elektronická uzávěrka diferenciálu, ABS - antiblokovací systém, ASR - protiprokluzový systém, BAS - brzdový asistent, MSR - řízení brzdného účinku motoru, posilovač řízení

      Velmi úsporné a bezpečné auto, inteligentní řízení pohonu, deset airbagů, krásné neponičené auto, 1.Majitel, v CZ nejeto, čerstvý dovoz, naprosto vše originál Škoda
       
      VÍCE HD FOTO, KLIKNĚTE ZDE

      MOBIL: +420 737 888 840
      EMAIL: 1auto@centrum.cz
      Všechna práva vyhrazena
    • By burkyss
      Prodám originální loketní opěrku pro Škodu Rapid, použitelná i pro Fabii 3. Top stav.
    • By burkyss
      Prodám originální loketní opěrku pro Škodu Rapid, použitelná i pro Fabii 3. Top stav.



    • By eauto1.cz
      ŠKODA OCTAVIA COMBI 2006 1.9TDI 66kW ASR 4xBAG 4xEL.OKNA ALU
      ✔PLATNÉ DO SMAZÁNÍ
      Pusťte si video, přepněte na HD a celou obrazovku!
      PLATNÉ DO SMAZÁNÍ
      Modelový rok: 2006
      Do provozu: 24.02.2006
      Počet majitelů: 1
      -Ježděny delší trasy v německu po dálnicích
      -vedená servisní kniha od začátku až do konce
      -vyměněny rozvody
      -poslední servis u ŠKODA DE 08/2016 236.386km
      Tachometr: 240.621 km
      Auto vypadá na poloviční km!
      Servisní kniha: ano
      Palivo: nafta
      Motor: 1.9 TDI
      Převodovka: manuální, 5 stupňová
      Výkon: 66 kW (90 k) 240Nm
      Max.rychlost: 187 km/h
      Emisní norma: Euro3
      Barva: Šedá grafitová metalíza
      Karoserie: Combi, 5dveří
      Stav: velmi dobrý, dovezeno nehavarované 
      Možnost leasingu / úvěru: ANO 
      Původ: dovoz SRN,v CZ nejeto 
      Prověření původu: Cardetect 
      Váha vozu: 1360 kg
      Rozměry (v š d): 4513/1731/1457 mm 
      Hmotnost bržděného přívěsu: 1300 kg
      Objem kufru (min./max.): 548 / 1512 litrů
      Spotřeba mimo město: 4,2 L/100km
      Spotřeba kombinovaná: 5,1 L/100km
      Objem nádrže: 55 litrů
      Pneumatiky: 195/65/15 letní 70%
      Disky: Alu ŠKODA 15" 

      *ELEGANCE*, centrál na DO, metalíza, zeleně tónovaná skla, ukazatel vnější teploty, vyhřívaná zrcátka, kliky a zrcátka v barvě vozu, velké pravé zrcátko, mlhovky, držáky na střešní nosiče (Lyžiny/Hagusy), třetí sluneční clona u zpětného zrcátka

      Automatická klimatizace Klimatronic, palubní počítač, Tempomat s pamětí, dělená zadní sedadla, zadní sedačky zcela vyjímatelné z vozu, 4x el. ovládání oken, el. ovládání zrcátek, Isofix, 2x výškově stav. přední sedadla, 2x bederní opěrky, loketní opěrka, volant stavitelný v obou osách, roleta, uhlíkový kabinový filtr, osvětlení dveří, kapsy ve všech dveřích, dekor středového panelu: šedá metalíza, plnohodnotné rezervní kolo, kožený volant+řadící páka+ruční brzda (malý kožený paket), síťový program v kufru.

      rádio SONY MP3 CD , 8x repro

      ABS BAS MSR ASR, posilovač řízení.

      4xAirbagy, napínače bezpečnostních pásů, možnost deaktivace airbagů, uzamykatelná schránka, imobilizér, výškově stavitelné pásy vpředu, 2xvystřelovací klíče, třetí brzdové světlo LED, návody, manuály, faktury a výpisy z STK doloženy

      Vyměněny rozvody, vyměněny i brzdy, čepy, tlumiče, auto jako nové, špičkový stav.

      POUZE VÁŽNÍ ZÁJEMCI!
      SLEVA JISTÁ!

       
      Kvalitní držák s obrovským kufrem, levným servisem, bohatou výbavou, a v top stavu pro náročné.
       
      ZOBRAZIT FOTO V HD ROZLIŠENÍ

      POUZE VÁŽNÍ ZÁJEMCI!
      SLEVA JISTÁ!

      MOBIL: +420 737 888 840 
      EMAIL: 1auto@centrum.cz
      Všechna práva vyhrazena
      MRKNĚTE NA SPZ
×
×
  • Create New...