Přejít na obsah

Jaký motor pro Yetiho?


jury_em

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás,

doufám, že mi téma nebude hned smazáno pro duplicitu, protože věřím, že se jedná o hodně diskutované téma!

Na jaře hodláme vyměnit Růmstra 1.2HTP za Yetiho a s otcem vedeme neustálé spory a výběr motoru. Snažím se doma prosadit tdi z důvodů úspor na spotřebě...jsem trošku skeptik co se týče turbobenzínu(bohužel jen teoretický - ještě jsem neměl možnost TSI vyzkoušet v praxi). Jen mám trochu obavy aby se diesl nezměnil v žrouta nafty v důsledků provozu...auto bude primárně používáno mamou jako dopravní prostředek z Frýdlantu do Frýdku M. což je po čtyřproudé silnici cca 13km + něco málo po městě. 4x do měsíce se auto vytáhne do Ostravy cca 35km. Ročně najezdíme nějakých 11-13tisíc kiláku.

Proto mě zajímá jaké máte zkušenosti s dieslem a jaké s benzínem, případně pokud se najde někdo kdo by mi i poradil a vysvětlil výhody jednotlivých motorů pro provoz.

díky za odpověď

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 TSI je super, ale čaká sa na ňu pekne dlho. Ak by ste si ale mali odopreť výbavu kvôli motoru, zoberte tú.

Ja som s 2.0 TDi 81kW (4x2) veľmi spokojný.

Ja tiež ročne najazdím okolo 13 tis., aj keď teraz už mám za pol roka 12 tkm (ale to robí radosť z Yetiho :) ) a už počítam ušetrené peniaze na palive v tisícoch (oproti C4 1.6 80kW). A bude to isto aj tým, že v SR je menšia daň na naftu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1.4 TSI je super, ale čaká sa na ňu pekne dlho. Ak by ste si ale mali odopreť výbavu kvôli motoru, zoberte tú.

Ja som s 2.0 TDi 81kW (4x2) veľmi spokojný.

Ja tiež ročne najazdím okolo 13 tis., aj keď teraz už mám za pol roka 12 tkm (ale to robí radosť z Yetiho :) ) a už počítam ušetrené peniaze na palive v tisícoch (oproti C4 1.6 80kW). A bude to isto aj tým, že v SR je menšia daň na naftu.

díky za radu!

v podstatě je to samé co se snažím prosadit...věřím, že svezení v 1.4 může být hodně zajímavé, ale po těžkém přešlapu s růmstrem potřebujeme domů nějaké auto s normálními jízd. vlastnostmi a hlavně trošku menším apetitem:!

můžu se zeptat jakou máš průměrnou spotřebu?

případně další nějaké zajimavé info...možná by mě zajímalo jak dlouho 2l trvá než začne topit topení! sice auto bude garažované ale ani tak není žádný med sedat do auta kde je s bídou 0!

díky

JN

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tým, že diesle majú prídavné elektrické kúrenie, auto je za pár sekúnd vyhriate :)

Nie ako benzínový Citroen, že začal kúriť až keď som bol pred bránou v práci.

Spotreba je okolo 6.1, ale to jazdím (teda skôr moja polovička) furt po meste. Ja väčšinou ťahám po diaľniciach (130-150) za spotrebu okolo 5.5, okresky sa dajú pri 100 aj za 4.2 v pohodičke

Možno je 1.4 TSi trošku živšia, no ja som s tým svojim spokojný. Určite neurobíte chybu motorom 2.0TDi 81kW 4x2!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím Vás,

doufám, že mi téma nebude hned smazáno pro duplicitu, protože věřím, že se jedná o hodně diskutované téma!

Na jaře hodláme vyměnit Růmstra 1.2HTP za Yetiho a s otcem vedeme neustálé spory a výběr motoru. Snažím se doma prosadit tdi z důvodů úspor na spotřebě...jsem trošku skeptik co se týče turbobenzínu(bohužel jen teoretický - ještě jsem neměl možnost TSI vyzkoušet v praxi). Jen mám trochu obavy aby se diesl nezměnil v žrouta nafty v důsledků provozu...auto bude primárně používáno mamou jako dopravní prostředek z Frýdlantu do Frýdku M. což je po čtyřproudé silnici cca 13km + něco málo po městě. 4x do měsíce se auto vytáhne do Ostravy cca 35km. Ročně najezdíme nějakých 11-13tisíc kiláku.

Proto mě zajímá jaké máte zkušenosti s dieslem a jaké s benzínem, případně pokud se najde někdo kdo by mi i poradil a vysvětlil výhody jednotlivých motorů pro provoz.

díky za odpověď

Já naftu vynechal a řešil 1.2 nebo 1.4TSI. S 1.2 jsem jel krátce několikrát a pak mi jeden prodejce půjčil 1.4 na víkend. Měl jsem dovoleno najet cca 250km. Po porovnání dojmů bylo jasno. Já bych doporučil udělat něco podobného v kombinaci 2.0TDI / 1.4TSI. Je to asi hodně o ochotě prodejce, ale zkus si půjčit na jeden víkend jedno auto a pak i to druhý.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já naftu vynechal a řešil 1.2 nebo 1.4TSI. S 1.2 jsem jel krátce několikrát a pak mi jeden prodejce půjčil 1.4 na víkend. Měl jsem dovoleno najet cca 250km. Po porovnání dojmů bylo jasno. Já bych doporučil udělat něco podobného v kombinaci 2.0TDI / 1.4TSI. Je to asi hodně o ochotě prodejce, ale zkus si půjčit na jeden víkend jedno auto a pak i to druhý.

Taky jsem nakonec koupil 1.4TSI, jestli jezdí takhle málo, ať na naftu vůbec nemyslí, sice bude mít o 1 až 2l menší spotřebu paliva, ale toť vše. Chudák diesel bude mít na krátké couračky problémy s regenerací filtru pevných částic. Cenový rozdíl 60tis. také není zanedbatelný. Při tvém kilometrovém náběhu by se ti investive do dieselu vrátila tak za 10let.

PS: a až budeš mít najeto 130-150tis. km tak budeš muset koupit nový DPF filtr za cca 40tis. kč

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na dieselu na první pohled krásná spotřeba, ale po několika serviskách vč. výměny řemenu jsou všechny úspory v tahu. Se 13 000 km jedině benzín. Vím o čem mluvím. ( 8 let Octavia 1,9 TDI - 81 kW, 4 roky Renault Laguna II 1,9 DCI - 88 kW ). DPF filtr taky pěkná ekologická lahůdka. Již nyní ho většina uživatelů nemění, ale pouze zamění průběžnou trubkou.

Editováno: , autor: JosefP
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

S tou čekací dobou na 1,4TSI to není tak hrozné,já to mám od objednání necelé 2 měsíce a auto už bude pozítří na salonu.Pokud nebudeš mít nějakou extra komplikovanou výbavu,tak je to hodně rychlé.

Za mne také vol benzín-na krátké najezdy je to lepší řešení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na jízdy do 13km považuji diesel za zvěrstvo. Soused má O1 1,9 D , jezdí do práce 10km a v zimě mu běží motor 15 minut na dvoře než ráno vyjede. Mám 1,4 TSI a nastartuju a jedu. Ohřátí motoru na 90 trvá tak 4-5km, topí po cca 2km. Je to dáno rozsahem chladící soustavy a její složitostí. Na foru tu někde visí manuál k 1,2 i 1,4 a je to zajímavé čtení (různé teploty bloku a hlavy). Za sebe souhlasím s kolegy , kteří jsou pro benzín. Jestli chceš spořit , kup 1,2 (žere míň). Jestli chceš trochu výkonu do rezervy běž do 1,4. Na spotřebu se neptej, záměrně jsem nechtěl počítač.

Prostě si užívám jízdu a čas od času tankuji. Yeti forever !

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Na jízdy do 13km považuji diesel za zvěrstvo. Soused má O1 1,9 D , jezdí do práce 10km a v zimě mu běží motor 15 minut na dvoře než ráno vyjede. Mám 1,4 TSI a nastartuju a jedu. Ohřátí motoru na 90 trvá tak 4-5km, topí po cca 2km. Je to dáno rozsahem chladící soustavy a její složitostí. Na foru tu někde visí manuál k 1,2 i 1,4 a je to zajímavé čtení (různé teploty bloku a hlavy). Za sebe souhlasím s kolegy , kteří jsou pro benzín. Jestli chceš spořit , kup 1,2 (žere míň). Jestli chceš trochu výkonu do rezervy běž do 1,4. Na spotřebu se neptej, záměrně jsem nechtěl počítač.

Prostě si užívám jízdu a čas od času tankuji. Yeti forever !

Zvěrstvo je nastartovat a jet. Je jedno jestli plynule nebo rychle. Olejové čerpadlo natlakuje systém olejem do cca 10 - 15 vteřin. Vždy je lepší nechat motor promazat a ohřát bez zátěže. V mrazivém počasí nepracují například podstřiky, dokud se olej nezahřeje .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se výkonu týká asi je to jedno, včera mne předjela octa II new TDI 4x4 a do dlouhého táhlého kopce sem ji vpohede stihal neujela mi ani o metr a na kopci jsme meli cca 140km/h...snazil se ujet ale neslo mu to... :kol-46: jinak DSG tam dalo 5ku a uprostred kopce 6ku

Editováno: , autor: hadak11
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslenka nebyla pochopena....chtel jsem timto rici ze do bezneho provozu a na normalni jezdeni 1,4 nebo 1,2 bohate staci.....pokud chci zavodit nebo nekomu nakopat prd.. tak si koupim urcute jine auto a jinou motorizaci...PS: ve svem volvu (188Kw) nakopu zadnici 99% vozu na našich silnicích ale nejak to nedelam ani nevim proc... nakonec je to vecne tema Nafta x benzin...Dneska Liberec - Česká Lípa - Mělník a zpět pohodovou jízdou za 5,7 l....no nevim pri současné ceně nafty kdo je na tom líp :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,

jen si spočítej dle tabulek co udává výrobce jaký je rozdíl mezi 1,4TSI a 2,0TDI(81kW). TSI 6,8l/100km x 34kč/litr a TDI 5,4l/100km x 34,5kč/litr při ujetí 13tisíc km za rok. Dnešní ceny benzínu/nafty u nás v okrese na pumpách. Rozdíl za rok je asi 5800 kč. Zjisti si pojištění při leasingu) a uvidíš, že rozdílová cena se skoro srovná.Takže bych si vybral TSI, protože těch 30000kč navíc za TDI se ti asi nikdy nevrátí. Jo nech si spočítat i pravidelné servisní prohlídky, myslím, že tam bude rozdíl rekl bych asi 1500kč(autorizovaný servis). Já osobně mám 1,2TSI a na těch drckách cca 5km je spotřeba 6,5-7,5l na 100 km. Mám taky firemního Roomstera 1,9TDI a na té stejné trase je spotřeba asi o 0,8 - 1,2 litru menší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím skoro stejné km, mám benzín a doposud jsem měl šest let i 1,9 TDI PD (4X4) a musím říct, že jezdím, nebo vlastně jezdil jsem s obojím za skoro stejnou spotřebu - u benzínu nepatrně větší podle stylu jízdy. Obě auta jsou stejně stará a měla úplně stejně najeto (100tis. km) než jsem Octávku prodal a objednal Yetiho v benzínu. Náklady s takhle malým proběhem byly jasně větší u nafty, protože jsou servisní úkony, které člověk když má své auto rád, musí udělat nebo by se mu to mohlo vymstít. Když pominu oleje, filtry, díky těžšímu motoru ložiska v kolech.... pak je tu ale mnohem větší baterka, dnešní lahůdka - filtr pevných částic ( zatím jde vyřadit, ale jak dlouho to půjde) atd. Navíc 10km couračky s naftou mi rvaly srdce.

Když bych jezdil dlouhé trasy a spoustu kilometrů, nebo měl možnost "zadara" či levně kvalitní naftu ( pozor- ne v dnešní době skoro většinou spíše připomínající topný olej místo nafty, protože současná technika už bez následků nezkousne všechno co se jako nafta tváří) tak neváhám a jdu zase do nafty.

Bohužel tomu tak není, proto jedině benzín i když i ten má svá proti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zvěrstvo je nastartovat a jet. Je jedno jestli plynule nebo rychle. Olejové čerpadlo natlakuje systém olejem do cca 10 - 15 vteřin. Vždy je lepší nechat motor promazat a ohřát bez zátěže. V mrazivém počasí nepracují například podstřiky, dokud se olej nezahřeje .

Neber to, co jsem napsal, doslova. V reálu "nastartuju a jedu" vypadá takhle : Auto mám v nevytápěné garáži (teplota o cca 5 stupńů vyšší než venku). Vlezu do auta, nastartuji a měním proudění vzduchu z pozice na nohy na čelní sklo. Pak vykličkuji z garáže a dvora před dům. Vylezu, motor běží a jdu zavřít vrata u garáže a u domu. Nasedám a pomalu odjíždím. Takže je to stejně 3-5 minut běhu motoru v podstatě na volnoběh. A mimo téma - na 2 a volnoběh Yeti jede skoro 20km (u studeného motoru nepoužívám).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...
  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...