Přejít na obsah

Hagusy montáž demontáž


lukas513

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...
  • o 5 měsíců později...

A neválí se někomu doma hagusy (klidně jedna strana) co jsou po smrti po nějakej bouračce ale maj jakštakš zdravý ty dva spoje kde je ten hliníkovej černej eloxovanej profil nalisovanej na ty dvě litěný koncovky ve kterých jsou šrouby do karoserie?

Prostě jenom jak to mam označený červenýma kroužkama.

Laboruju s takovou myšlenkou  si na tom něco poladit a je mi blbý rozřezat svoje zdravý abych zjistil jak je tam přesně rozloženej materiál.

 

Obraz0176.jpg

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Vydrž. Nedávno sem byl na vrakáči a sundaval sem si rozlámaný hagusy z auta co šlo přes budku kvůli tomu abych si je nechal na konturografu oměřit venkovní tvar a zjisti přesnej tvar toho hliníkovýho profilu. (hotovo, známej mi to udělal ve formátu DWG pro další použití na CNC mašiny za dvě čokolády). Chci si totiž udělat samodomo příčníky. 

 

A při tej příležitosti sem si vzal i šrouby. Vim určitě, že je to závit M8 a šroub má hlavičku s takovým tisícihranem. Délky nevim ale jsou dvě. Budeš potřebovat 4 kratší a 4 delší.

Jdu hledat ty šrouby, pak písnu.

 

Jinak ještě-ty profily nejsou eloxovaný, ale pod hodně odolnou barvou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi díky za rychlé odpovědi.. možná jsem zapomněl dodat že se jedná o hagusy na roomstra. Bohužel je mám bez šroubů, ale dle rozměrů děr se bude jednat o jeden M8 a jeden M6 - viz fotodokumentace o montáži na první straně.

Měřil jsem výšku těch děr na šrouby a vepredu to je  22mm pro M6 a 27mm pro M8, zadní je vyšší tedy 34mm pro M6 a 38mm pro M8. 

Dle fotky jsou matky těsně pod plechem kam dosedá prolis takze dle odhadu to bude přední M6 35mm, M8 40mm, zadní úchyt M6 45mm, M8 50mm.

 

Raději bych ale kontrolu :unsure:.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha. Room. Tak tam je to jinak. Jednoho co šel přes budku  sem taky študoval-co sem tak koukal, tak pak ty krycí plasty nad šroubama na tom odlitku z hliníkový slitiny sou tam nějak nacvaklý tak, že se při opětovným sundání nějak vylomí a  sou na vyhození-musí se koupit jiný.

 

Na fabii combi ne-tam je to tak šikovně, že v mém případě se daly sundat a nandat 5x bez nějakýho pošpození a drží furt jak nový.  (akorát je na to potřeba mít v ruce zažitej pohyb jak to dobře vycvakonout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že je to jedno jak dlouhé šrouby... kup 40, 50, 60 mm to tě nezrujnuje. Nebo změř dle hagusu hloubku díry pro šroub a přičti cca 20 mm. Je tam v kastli dost místa... Koukni na moje obrázky na 1. stránce!!!! Tam je to komplet i s rozměry kde začít vrtat!!!!

viz obr..

 

post-15441-0-44546900-1391887799.jpg

Editováno: , autor: crazyduke
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 9 měsíců později...

Před rokem sem tady v tom vlákně naznačil, že budu něco ladit.

 

Tak sem ladil, kreslil a přegumovával a zas kreslil. Vyrobil pár slepých konstrukčních cest najezdil mraky kilometrů za známým co dělá na laseru a známým co má soustruh a frézku.

 

Nakupoval všelijaký druhy šroubů, honil rozměrově nejvhodnější materiály zkoušel sestavy na zkušebních vzorcích.

Vývoj mě stál přes 6 tisíc, přes 100 hodin jenom rýsování.

 

Občas sem mě pocit bezradnosti a chuť se na to vys.at a koupit si radši sériovku.

 

Ale po těch útrapách a strastech sem to dokončení začal brát jako otázku osobní cti. A pokud bych to nedotáhnul do konce, tak bych to bral jako osobní selhání...

 

Nu a zde je výsledek mého snažení-doposud můj nejsložitější projekt.

Je to komplet z nerezu kromě šroubů-ty sou pozinkovaný.

Pokud má někdo zájem, tak mam docela dost všelijakých fotek ze strastiplný cesty než sem se k tomuto dopracoval.

 

 

WP_20170822_19_11_31_Pro.jpg

WP_20170822_19_11_20_Pro.jpg

WP_20170822_19_14_56_Pro.jpg

WP_20170822_19_12_34_Pro.jpg

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodám že výroba a špekulování nad nějakou novou konstrukcí mě naplňuje.

Relaxuju tak, odpočinu si při tom. Vybouřim se při tom.

Někdo jezdí k moři, někdo chodí do hospody, já si zalezu do dílny........

 

A každej složitější projekt je pro mě výzvou jestli to dám.

Tak jako kolař freerider chce doskočit dál a výš.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Že to přesně obepíná tvar profilu hagusu. Jeden známej mi ten tvar "obkreslil" do elektronický podoby.

 

Pak sem to dal známýmu na laser a začly se vypalovat všelijaký vzorky na kterých sem zkoušel a přemejšlel jak to udělam.

 

A  pak vědět, že je to originál kterej nikdo jinej na tomhle světě nemá-pocit k nezaplacení......

 

Je to z nerezu-žádná nutnost povrchový úpravy. 

 

Na výkresu je jen pár z mnoha kot který sem musel naznačit aby to známej na laseru mohl vypálit.

WP_20170711_21_53_52_Pro.jpg

 

WP_20170613_18_39_42_Pro.jpg

Obraz0227.jpg

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

effendi -příčníky taky nerez jekl 25x25x1.5

              -homologaci-typový zkoušky to nemá, ale dělal sem to co nejkratší aby to co nejmíň koukalo přes obrys auta a minimalizoval nebezpečí,                 že mi do toho drbne nějaký  kolařský nebo chodecký nemehlo

              -odolnost je tam dost velká a je spíš nebezpečí, že se mi spíš vytrhnou hagusy z auta než aby ulítly příčníky

               když vidim jaký sériový homologovaný hrůzy z obchoďáků lidi vozí na střechách, tak tohle je zlatý

              -pokud bych chtěl udělat homologaci, tak někde v Praze, připravit si 50 tisíc a uříznutou střechu s hagusama pro zátěžový zkoušky-to                       fakt ne

              -pokud by neměly ty moje příčníky žádnou souvislost ani vliv na případnou nehodu, tak se bát nemusim

              -dopraváci když sem se jich na to ptal, tak řekli, že když by někdo prudil, tak mam říct, ž to nejsou příčníky, ale pouze řádně upevněnej                       náklad vezenej na střeše

.

.

orlov     -k demontáži mi stačí jeden integrovanej očkoplochej klíč kde je jedna strana upravená na imbus 5mm

              -časem chci udělat speciální bezpečnostní šrouby s extra atypickou dírou na klíč-i když kdo by to krad, už z důvodu originality, tohle                        prostě nikdo nemá a nikde nekoupí a kdyby to náhodou někdo ukrad, tak mu s přehledem dokážu výrobní dokumentací, že je to moje-                    výkresy, prototypy, počítačový programy pro výrobu výpalků.

              -demontáž a montáž spočívá v povolení nebo utáhnutí šesti šroubů(čtyřech M6 a dvou M8)

              -pohodovej čas potřebnej k montáži nebo demontáži +/-2,5 minuty

 

             

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to kov na kov. Lépe řečeno kov nerezovýho výpalku na barvenej podélník z hliníkový slitiny.

 

Při zátěžových zkouškách sem ten spodní šroub M6 s válcovou imbusovou hlavou schválně utáhnul až do stržení šroubu(takže docela dost).

Na barvě příčníku sou jenom lesklejší místa od kontaktu objímky s podélníkem.

 

Je to právě díky tomu, že je to vyráběný přesně na ten tvar profilu podélníku a při stažení objímky se její tlak rovnoměrně rozloží po celým jeho obvodu.

Editováno: , autor: Mr.Pavka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...