Přejít na obsah

autobateria znacka a kapacita


mr.slim

Doporučené příspěvky

Buď budeš věřit a odpojíš konektor, nebo budeš platit za servis a po pár letech za další novou baterii. Tak si vyber.

https://forum.skodahome.cz/index.php?/topic/139996-START-STOP&do=findComment&comment=2345825

 

Ferda25 údajně umí rekuperaci potlačit i kódováním, zadarmo to nedělá a je odněkud z jižních čech. Ale dle mě je lepší mít rekuperaci deaktivovanou a ne jen potlačenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 20. 10. 2019 na 21:21, speKtis napsal:

Chlapi, můžu baterii v autě model 2016 s rekuperací a SS vyměnit sám, bez servisu? Mám typ EFB. Dneska bez varování totálně umřela. 

Měl jsi ji někdy na nabíječce? Nedávno jsem si koupil na forech bychválenou Lídlovku a baterku jí občas přikrmím a potřebuje to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli nedeaktivujes rekuperaci, tak urcite, system si totiz pamatuje stupen nabiti predchozi baterie a neumi hned sam rozpoznat, ze je tam baterie jina jinak nabita. Rekuperace muze zacit prebijet nabitou baterii, protoze predpoklada, ze je napul vybita, tim ji hned znici. Tak proste rekuperace funguje, udrzuje baterii umyslne polovybitou, aby mela rezervu pro pripad, kdy ji pri rekuperaci prebiji nadmernym napetim kolem 15V. Proto se take nema autobaterie nabijet mimo vozidlo a minusovy kabel z nabijecky se ma pri dobijeni pripojit na kostrici bod vozidla a ne primo na minusovy pol baterie. System tak rozpozna, ze se baterie dobiji.

Kdyz ale vytahnes konektor, tak rekuperaci deaktivujes a nemusis se o novou baterii bat, nebude prebijena vysokym napetim a nebude umyslne udrzovana systemem polovybita.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, speKtis napsal:

Ještě dotaz, mám se bát odpojení baterky a smazání nějakých dat z auta? Abych s tím pak jeste odjel.. ?

Vždyť si psal, že baterie bez varování odešla. Jestli ano, tak už auto je bez proudu a dalším odpojením není co zkazit. A pokud si ještě zkusil startovat, tak starter vycucl i ten nejposlednější volt (napětí při zatížení startérem kleslo k nule). 

A řečem o tom, jak si ŘJ pamatuje napětí baterie nevěřím. Po jízdě je vždycky napětí vyšší než po celodenním parkování.

Já jsem baterku odpojoval už několikrát a nikdy nebyl nejmenší problém.

Záleží jakou máš "nad" výbavu, při nejhorším se zapomenou nějaká nastavení. Měli by o tom psát v návodu. V mém píšou totok: viz příloha

 

 

Výměna baterie.pdf

Editováno: , autor: McMatej
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Baterie vyměněna, auto bylo napichle přes diagnostickou zásuvku na externí zdroj, takže pohoda. Dojel jsem s ním jen domu a nechal ho. Zítra vypojim ten konektor z minusoveho polu a uvidím co to bude nebo nebude dělat ? Snad ta nová vydrží déle. 

 

Edit: Kabel jsem odpojil a start-stop je teď nefunkční, což je super. Dokonce mě ani auto neotravuje žádnou hláškou. Nová baterie je AGM 60Ah, stará byla EFB 59Ah. Snad to ničemu nevadí, když je ten nesmysl odpojenej. Auto jezdí a startuje i za studena jak drak ?

Editováno: , autor: speKtis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Vormen, můžu se zeptat, něco se Ti na těch tebou naměřených hodnotách nezdá? Myslím si, že to máš 100 % OK. Nějaká desetinka voltu nahoru, nebo dolů nic neřeší. Každý může naměřit v určitém rozmezí trochu rozdílné hodnoty, je to i o stáří auta a jeho elektrické síti, o různém měřícím přístroji, o tom který spotřebič auta zrovna odebíral energi atd. atd.  Každopádně třeba Ti někdo u sebe ty hodnoty naměří a dá Ti je sem, ale buď v klidu, nemáš na autě co řešit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@DušanV já na autě nikdy nic neřeším, ale po 6 letech budu dávat novou baterku a tak mě napadlo si něco naměřit :) Naposledy jsem to dělal před 15 rokama na feldě a mám prostě v paměti hodnotu 14,4 V jako dobíjecí napětí.  Mám konektor do zapalovače a z něho vytaženou  dvoulinku s banánkama na koncích, multimetr s aut. rozsahem a záznamem MIN/MAX. Samozřejmě jsem zkoušel zapínat a vypínat spotřebiče a sledovat vliv na dobíjení. Největší záhul je podržet tlačítko vytažení oken v koncové poloze, napětí padne na 13, světla pohasnou a je cítit zpomalení auta. @Petrrr taky máš pořád původní baterku a taky tu malou 36Ah? Tím multimetrem zkus změřit třeba baterku před startem a potom po nastartování, ale příspěvku nahoře jsou mnou naměřené hodnoty OK, tak to není třeba řešit. A za týden si stejně nechám dát Škoda Economy 44 Ah :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proc economy. Tahle baterie 36 se porad prodava original a na skoda dily jsem ji v loni v zime v akci tam videl za 1500kc. Kdysi jsem byl velmi k teto baterii, ale hlavne k jeji kapacite velmi podeziravy, ale je videt, ze zbytecne. Baterii se nejak nevenuji od zacatku na ni jede i plasicka kun i pri zaparkovanem aute a furt to zvlada, i kdyz letos uz mi radio dvakrat pri pracich na aute zahlasilo low batterry. Ale auto vzdy nastartovalo a s nicim nebyl problem i kdyz jsem v loni v zime na ni v aute nameril myslim jen 12,2V. Dokud pujde neresim. Tu 44ku asi nenavliknes do toho puvodniho obalu ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem před týdnem na svorkách měřil 12,16 a dnes 12,1 a v zapalovači 12,4. Už to ráno netočí asi jak by mělo a to mrzlo jen dva dny. V autorizáku automaticky řekl 44Ah, že prej se tam vleze, tak jsem na té malé netrval a originální díly beru proto, že je na ně 20% sleva (týká se i orig. LL oleje), takže to vychazí cenově přijatelně. Už tady na fóru bylo tuším víc majitelů, kteří dávali místo té malé baterky větší a prý bez problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vormen, jasne ze se ti tam vejde i mnohem vetsi, misto tam na to je. Ale ta baterie ma takovej filcovej obal kolem dokola asi proti promrzani a ten na vetsi baterii nenavliknes. Asi neni nutne uplne aby tam byl, ale pokud bys ho tam chtel, musel bys koupit novej na vetsi baterii.. 44ka je ok, ale vetsi bych uz nedaval, vetsi baterii na rozdil od male potrebujes delsi cas na dobiti jizdou. Znamej si koupil do Fabie o dost vetsi a pak zjistil, ze ta soustava mu ji nebyla schopna stejne nikdy nabit. Ale jo, az to budu resit, budu to resit obdobne jako ty. Bud tu malou orig nebo tu 44ku economy. Na Economy dily se ale sleva nevztahuje ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nejradeji bych zase tu malou, aby to zustalo jako to je, ale cosi rikal borec, skladem bezne mivaji 44 a ta 36 by se musela objednat a ja jsem rekl, ze vymena bude az na zaklade zatezoveho testu, tak jsme predbezne domluveni na tu 44 o filcu jsme se nebavili a novej bych nekupoval a nechal to jak to je. Vetsi baterku bych taky uz nechtel. Vlastne nevim jestli to bude economy nebo normalni original, ale o slevu jsem si rekl. Rikal, ze ta baterka stoji cca 1700 coz je dost, kdyz v obchode stoji litr.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

citace z jiného fóra, kde firma specializující se na autobaterie naopak použití nedoporučuje no ve feldě jsem ho neměl a přežil jsem několik zim a to bývaly jiný teploty :) “obal je spíše kosmetickou záležitostí, zahřívá akumulátor, čímž přispívá ke zrychlení chemických reakcí a celkově zkracuje baterii životnost. Také zabraňuje použití kapacitně silnějších baterií, které by se Vám jinak do plastového kastlíku bez problému vešly. Skutečně doporučuji tento kryt z dlouhodobého hlediska výměny baterie nepoužívat“ 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Kent napsal:

Mohl by mi někdo doporučit typ baterie a také i velikosti kapacity co člověk může dát do auta v autě mám původní a ta je stará skoro č roky a měřič ukazuje 11,9 V. Docela mi přijde málo č roky mám skoro vše v LED SS mám ale vypnutý...Dokonce i i PP psal, že je nízký a to bylo jen asi 2 či 3 minus. Jaká značka a velikost dát?  Mám 1,2 TSI (Rapid 2016 ) ale asi je lepší větší kapacita jak těch 59 co je původní.

Než větší kapacitu, která se pak bude pomaleji nabíjet, radši bych investoval do AGM (pokud nemáš vypnuté i inteligentní dobíjení).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprosto souhlasím, že to triko na baterce je jen placebo. Mám F1, O1 a Rapida 02/2019 a návlek má jen O1 a svého času ho taky řešili v diskusích u jiných modelů.

To je stejné jako s dekou na přední kapotě a všichni hledají nějakou logiku proč ji jeden má a druhý ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 10 hodinami, Petrrr napsal:

vetsi baterii na rozdil od male potrebujes delsi cas na dobiti jizdou. Znamej si koupil do Fabie o dost vetsi a pak zjistil, ze ta soustava mu ji nebyla schopna stejne nikdy nabit.

 

Ať panstvo promine, ale když budeš auto a tím pádem i baterii používat stejně, tak se bude stejně vybíjet bez ohledu na kapacitu. A dobíjí se jen to, co se z baterie spotřebovalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 5 hodinami, osobne napsal:

To je ale blbost, pokud je baterie v motorovem prostoru, tak ji ten obal spise chrani pred zarem od rozpaleneho motoru.

to je taky blbost, protože co ten milimetr jakési hmoty odizoluje? Ohřátí baterky od motoru odloží o pět minut? Navíc dřív tyhle "kaslíky" dělali z plastu. Ten pseudofilcák se výsledkem úsporných opatření.

Jediným efektem je, že baterie není špinavá...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...