Jump to content
mr.slim

autobateria znacka a kapacita

Recommended Posts

před 5 hodinami, Caster napsal:

Dobré zkušenosti jsou se značkou Exide. U Škodovek je ale důležité přepnout "inteligentní" nabíjení na pouhých 80% (poškozuje akumulátor sulfatací, snižuje kapacitu akumulátoru a jeho schopnost udržet napětí, zvlášť v zimním období nemusí jít spusti spotřebiče citlivé na nízké napětí - typicky přídavné topení) na "konvenční" nabíjení akumulátoru na 100% rozpojením malého konektoru (sonda proudu, která posílá údaje o proudu, napětí a teplotě  baterie do řídící jednotky) na konci "-" kabelu u akumulátoru viz obrázek:
d-c-jednotka.jpg
Je také důležité koupit stejný typ akumulátoru např. EFB, jaký je v autě. Při koupi jiného typu např. AGM, GEL apod.  je nutné zadat nový typ do řídící jednotky auta.

 

No a nebude to potom tak, že po vypnutí inteligentního dobíjení můžu místo akumulátoru typu EFB, AGM  dát obyčejný zaplavený olověný akumulátor, který je uzpůsobený jen a právě na to klasické dobíjení a ne na to  tzv. inteligentní ? Pokud uvažuji logicky, tak právě po odpojení toho konektoru na mínus pólu baterie, pokud ho budu mít neustále odpojený, tak je zbytečné cpát jako příští novou baterii typ EFB, AGM.

Vaculík ve Světě motorů nedoporučuje použití klasické olověné baterie, protože jim v Rapidu nevydržela ani půl roku, ale oni neměli vypnuté inteligentní nabíjení, takže to neustálé cyklické  hluboké vybíjení a nabíjení logicky nevydržela, ale když to vypnu, tak normální baterie musí vydržet. Mám takhle u své Fabie konektor odpojený již skoro půl roku a sporadicky měřím i dobíjecí napětí  přicházející do baterie i napětí na odstaveném vozidle a vše odpovídá provozu a dobíjení tzv. klasickému, takže normální baterie by to měla dát.

Edited by DušanV

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 6 hodinami, Dodi 15 napsal:

Od kterého roku výroby je to inteligentní dobíjení?


Od data, kdy po koupi auta najdeš na konci "-" kabelu u baterie sondu proudu (a konektor).

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 4 hodinami, DušanV napsal:

No a nebude to potom tak, že po vypnutí inteligentního dobíjení můžu místo akumulátoru typu EFB, AGM  dát obyčejný zaplavený olověný akumulátor, který je uzpůsobený jen a právě na to klasické dobíjení a ne na to  tzv. inteligentní ? Pokud uvažuji logicky, tak právě po odpojení toho konektoru na mínus pólu baterie, pokud ho budu mít neustále odpojený, tak je zbytečné cpát jako příští novou baterii typ EFB, AGM.

 


Ne nebude, i po vypnutí "inteligentního" nabíjení potřebuje auto vědět, jaký v něm máš ukumulátor a podle toho volí nabíjecí napětí. Při změně typu akumulátoru je proto potřeba zadat správný typ do řídící jednotky.

Do svého auta jsem před rokem instaloval nový akumulátor Exide GEL a zadal tento typ do řídící jednotky. Vše funguje v pohodě, akumulátor je vždy rychle nabit i krátkou jízdou na 13 V ;-). Přídavné topení nyní v zimě funguje bez jakýchkoliv problémů. Nemluvě o 2 kamerách v autě (4K a Full HD), které mohou běžet i při parkování cca 3 dny (regulátor napětí hlídá, aby se při poklesu napětí akumulátoru pod 11,8 V vypnuly) a mimo nahrávání obrazu ve smyčce na SD kartu v kameře přenášet obraz z přední i zadní kamery na mobil či notebook přes WiFi a cloud. Auto je také zabezpečeno GSM alarmem s možností jeho ovládání (stav, zapnutí topení aj.) pomocí SMS. Jednou jsem ho takto kontroloval z katamaránu uprostřed Atlantiku přes satelitní telefon Iridium.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mám původní baterku z roku 2013, najeto 115tis. a dnes ráno cca 2st., auto chytlo vpohodě, ale startér točil, jako by bylo -10. Tak jsem teď změřil napětí a je tam 12,17 takže nechám dat novou originální v autorizáku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jakou ji věnuješ údržbu? Nestačila by zatím jen nabít? Mě tedy vždy původní originál baterie vydržely okolo 10let.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Údržba vůbec žádná. Nejezdím teda kratší trasy a startů je minimum. Nemám doma ani nabíječku :) Ale za měsíc jsem se objednal na prohlídku a udělají test, příp. dobijou, nebo dají novou. Asi bych se přikláněl k nové. Přece jen 6 let, ikdyž orig. vydrží vždy nejvíc, ale hlavně bych měl konečně pořádnou náhradu místo té původní malé 36Ah.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem zvědav co řekne technik, sám navrhoval udělat test a příp. dobít u nich, vyloženě výměnu nevnucoval, ale říkal, že ta malá původní baterka bývá právě po 6 letech na hranici životnosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud ukázala 12,17V, tak je prakticky mrtvá. V případě, že ji zatíží, tak napětí poletí dolů.

Co se EFB týče, tak nejsou kdovíjak odolné vůči cyklům inteligentního dobíjení. Daleko lépe jsou na tom AGM, ale ty jsou dražší a to tady především jde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám též MR13 a už vloni v zimě ukazovala 12,2, když jsem jí dal na nabíječku za 15min, hlásila, že je nabitá. Neřešil jsem, dal jí zpět a stále fachá Ohne problem. 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to zvláštní, protože odpoledne točila při těch 12,16V startérem jako nic, ani nedošlo během startování k odpojení světla v interiéru a rádia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já to řešil, protože když jsem měl u nenastartovaného auta puštěné rádio, měnil jsem mikrospínač oken ve dveřích na místě řidiče, tak se rádio asi po 15min. samo vyplo s hláškou low batteri nebo tak nějak. Taky bylo divné, že po napojení na nabíječku hlásilo po 10min. že je plně nabitá. Tedy buď už je načatá a půjde při větších mrazech do kopru a nebo taky ne. jak říkám startovala jinak celou dobu normálně. Ale denně jezdím 45km, tak se třeba stíhá dobíjet ještě. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
před 3 hodinami, Petrrr napsal:

Taky bylo divné, že po napojení na nabíječku hlásilo po 10min. že je plně nabitá.

Když ony ty "chytré nabíječky" nejsou tak chytré jak si myslí. Starší baterka se takhle chová, že po připojení k nabíječce "rychle" vyběhne napětí nahoru, ale nabíjení jako chemický proces začne probíhat až později. Někde jsem četl, že pomůže na začátek nabíjení zapnout nějaký malý spotřebič (obrysová světla).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapi, můžu baterii v autě model 2016 s rekuperací a SS vyměnit sám, bez servisu? Mám typ EFB. Dneska bez varování totálně umřela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někde na foru bylo psáno, ža je třeba nakódovat, dal bych novou a zajel do servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi nejrozumnější varianta, v případě kus za kus asi není nutná, ale předpokládám, že nastartovat a zajet tam půjde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyhozene penize s tim servisem, dej tam novou stejnou a misto cpani penez servisu radeji deaktivuj SSS a rekuperaci, at ti baterie zas po trech nebo ctyrech letech neklekne.

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jde mi právě o to abych nenechal v servisu 2000 za to, že mi to na 2 minuty připojí k PC.. To se ki teď fakt nehodí 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...