Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

přes péro, jde silou zatlačit, když je v něm olej jde ztuha. Spíš bych ho přirovnal k tlumiči.Na motorce to samý. Že by oba napínáky se pomátli? Snad máš pravdu a koukám že jste řešili napínání i jinde....google je mocný...Kdo má po ruce novej napínák?Když jsem ho zatáčel zpět, stlačoval se a chcal z něj ten čistej olej.

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oba napínáky pomátly? Jestli máš jeden navíc, tak ho obětuj pro dobro vědy a rozeber - vytáhni píst. Pravděpodobně to bude zaprasené a kulička v díře (sedle) nebude těsnit. Olej by měl unikat jen netěsností mezi pístem a "válcem", takže zatlačit by měl jít, ale s výrazným odporem.

Vlastně když prstem ucpeš diru, kterou teče olej do napínáku, tak by to mělo zafungovat tak, jako když kulička nepustí olej ven.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dopoledne jsem jel zase autem, lehce to při startu jako by skoro zacinkalo, jako poklička na vejfuku zetora, utlumeně. Neumim to popsat ale rozhodně ne drnčení na tvrdo trrr nebo drrr jako jsem to tak u sebe jednou slyšel.

Olej je stečenej dole ve vaně.Napínák se vyšroubováním roztahuje a nic z něj neteče a je nahoře před spolujezdcem. klíč 27.Ještě nic nedělej, možná že to nemá vůbec cenu.Po vejplatě koupim novej. Dej mi 10 dní. Zároveň pojezdim s tim mym rádoby vyčištěným. A kolega Chochin na předchozí stránce psal že 2.8 bude dávat auto do servisu na toto téma, tak vydrž.

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale houby, tlak oleje je při volnoběhu méně než 1 bar, při vyšších otáčkách 4 až 6 bar. Plocha pístu je menší než 1 cm2, takže tlak, který olej způsobí je cca 1 - 6 kg, což je proti síle pružiny vcelku směšný, zejména při volnoběhu. Olej je tam na tlumení, brání zatlačování pístu do těla, při síle větší než síla pružiny viz příloha napínák výše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napumpoval jsem to olejem proto, abych vypláchnul zbytek srágor a vyhnal čistící kapalinu a vzduch.Ne, protože jsem si mysle že se tu musí plnit.

A napínák podle mě funguje i jako tlumič a péro bych tam já osobně viděl na předpnutí kvůli startu, kdy tam není tlak.Ale netvrdím to.-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, elvis78 napsal:

Dopoledne jsem jel zase autem, lehce to při startu jako by skoro zacinkalo, jako poklička na vejfuku zetora, utlumeně. Neumim to popsat ale rozhodně ne drnčení na tvrdo trrr nebo drrr jako jsem to tak u sebe jednou slyšel.

Olej je stečenej dole ve vaně.Napínák se vyšroubováním roztahuje a nic z něj neteče a je nahoře před spolujezdcem. klíč 27.Ještě nic nedělej, možná že to nemá vůbec cenu.Po vejplatě koupim novej. Dej mi 10 dní. Zároveň pojezdim s tim mym rádoby vyčištěným. A kolega Chochin na předchozí stránce psal že 2.8 bude dávat auto do servisu na toto téma, tak vydrž.

cajk, já jen že pár lidí už to čistilo a pomohlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zajímavý je že o čištění jsem nenašel ani ánunk, no tak ale určitě to smysl má a ještě víc s výměnou oleje a filtru.

Miklisek psal: To zacinkání může být tyčka obtokového ventilu turba, to je naprosto normální stav, je tam na ní konstrukční vůle. ....a k tomu bych se docela přikláněl.Rozhodně to teď ani jednou nezadrnčelo.Ráno pojedu s vozejkem vyhodit starý rozbitý tašky na Šumbor, starty budu pečlivě poslouchat.

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petře, já tomu řetízku nevěřim tak jako ty a rozvody někdy za x desítek tisíc vyměním. V zimě, jak říká Miklisek to bude určitě jiný!

Dodi 15, čistil jsem to čističem brzd:blink:Jo momenťákem, nejsem menťák;)

Editováno: , autor: elvis78
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty nevěříš konstruktérům Škoda? To je zlé, hodně zlé. :D No mně už to takhle občas zarachtá nějakých 40tis km, nelepší se to, ale ani nějak výrazně nehorší, vždy při studeném staru a do 1s, Jak, že se to nově píše v návodu? Že snad do 5s je to rachtání úplně v pohodě, že je to vlastnost a nemáš se vůbec znepokojovat. :D Kdyby joo, to tam rachtalo řádově několik sekund u mě, budu mluvit ( psát jinak). 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak a je rozhodnuto. Naměřený průhyb 73mm a to mě ten týpek přesvědčoval, že je to OK, že mezní hodnota je 74mm. S tím, že motor má již konstrukční opatření , aby se nemohlo nic stát.

 

Objednána výměna :):(

Editováno: , autor: Chochin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak rozvody vyměněny. Musím říct, že změna je dost znatelna. Nastartovani je krásně tiché, motor na volnoběh už není slyšet do auta a pri vytočení motoru pri jízdě do kopečka je taky hezky ticho (oproti dřívějšku). Takže spokojenost :)

 

Výměna i s půjčením náhradního vozu a použití původní náplně vyšla na 10.300,- s DPH. Pokud by to někoho zajímalo, můžu přidat soupis úkonů a materiálu.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...