Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

Ahoj, netajím se.

Servis mimo autorizák a cena niže

 

Výměna motorového oleje+ filtru oleje 390,- 1 hodina

Výměna vzduchového filtru 78,- 0,200 hod

Výměna kabinového filtru  117,- 0,300 hod

Přezutí a vyvážení pneumatik(zařízeni Bosch) 495,- 4 kusy

Závaží 100,- 4 kusy

Výměna sady rozvodů + řetez náhonu olej, čerpadla 3120,- 8 hod

Výměna zapalovacích svíček 234,- 0,600 hod

 

Ceny jsou uvedeny bez DPH

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bych měl nový vůz od Škoda, tak bych dodržoval garančky u nich, ale vzhledem k tomu, že jsem již jednou navštívil autorizák se svou O2 a řešil můj problém výměny spojky, tak po jejich nekřesťanské nabídce jsem se otočil a nechal na voze vyměnit spojku v mém ověřeném servise.Odbočil jsem, k věci:

 

Na Rapidu byl součástí výměny rozvodů i napínák rozvodu se zesílenou pružinou, mohlo by to pomoci při delším stání, kdy je již napínák bez tlaku oleje.

Víceméně jsem rozhodnut měnit rozvody po 100 000 km a nebo dle potřeby.Problém již znám, takže budu hlídt a řešit.

Raději dám 6 000,- za výměnu nežli řešit potkávačku či něco horšího někde daleko od domova.

Editováno: , autor: Radas1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Já mám akuálně na Rapidu 1.2 TSI (63kW) 120 000km a rozvody dělané cca ve 105 000km. Nechal jsem si je změřit při těch 105tkm a řetěz natažený o 1cm. Jinak ani jednou co auto mám, tak neproběhlo NIKDY žádné zarachocení při startu.

Olej každých 15 000 km (5W-40 Castrol), žadný Longlife a podobný hovadiny....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte kúpil som  Škoda Rapid 1,2 TSI 63 kw r.v.11/2014 naj.148 00 km pravidelný servis Škoda mne to pri studenom motore zachrastí ako 

pri štarte diesla potom motor stíchne teplý štartuje bez chrastenia je to v pohode alebo vymeniť rozvod ďakujem za odpoveď .

Pridávam video .

Editováno: , autor: Emanuel
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  @Emanuel

Jedná se o typické projev chrastění rozvodového řetězu po dobu natlakování napínáku, který po natlakování zmizí. Čas kdy je držen napínák pod tlakem, je omezen, po určité době tuším 12h se musí natlakovat znovu. Tento projev je dle instrukcí škoda přípustný a nebude nijak škodit.

Osobně jsem tuto výměnu nechal provést právě z tohoto nepříjemného chrastění po dobu cca 3s, poněvadž nejsem zastánce řídit se popisem servisu, když mám možnost odstranit problém a mít klid.

Nechal jsem si instalovat novou rozvodovou sadu(zesílenou), kolegové mi instalovali přítlak se silnější pružinou. Zatím je klid. Onu proceduru budu absolvovat každých 90 000 km nebo dle potřeby.

 

Oprava výměny je dočasná, u těchto motoru se bude začínat chrastění projevovat znovu, ale proč ji nepředcházet a dát motoru roky navíc.

Pročti si můj příspěvek od strany 29 kde jsem to řešil.

Editováno: , autor: Radas1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Měnil jsem to při nájezdu cca 140 tis. a autu bylo 9 let, to už to chrastilo po startu celkem dost. Cenu ti přesně nepovím, už to jsou skoro 2 roky, platil jsem celkem 19 tis, ale bylo to v rámci většího servisu, komplet brzdy a olej s filtry.

Editováno: , autor: vpv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napnutí se neměřilo, byla to spíš prevence s ohledem na stálé rachocení (ale nic tragického) a krátké trasy, hlavně v zimě, co auto povětšinou jezdí. Vodní pumpa se při tomto typu rozvodů nemusí měnit, je poháněna řemenem altíku a klimy. Spíš je dobré vyměnit řetěz olejové pumpy, protože ten je za řetězem rozvodů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...