Přejít na obsah

Rozvody (řetězové) 1.2 TSI - hluk, problémy, výměna


taktik

Doporučené příspěvky

Jste si jistí tím, že to dělá ztráta tlaku v napínáku řetězu? Z něj se tlak ztratí pokaždé, když se zastaví motor. 

 

Nemůžou to dělat hydrostavy? Když je motor dlouho vypnutý, tak hydrostavy u ventilů. které jsou otevřené, jsou zatížené tlakem ventilových pružin a tím pádem z nich (z komory 6 viz obrázek v příloze) pomalu uniká olej. Když bude motor vypnutý jen chvíli, tak olej utéct nestihne (nebo v nepatrném množství).

Určitě to nedělají hydroštely. Jejich cvakavý projev je úplně jiný, znám ho moc dobře z motoru 1.4 16V 74 kW. Abych pravdu řekl, tak u 1.2 TSI nejsou vůbec slyšet a jestli si zacvakají, tak to přehluší jiné zvuky motoru a jeho komponentů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě to nedělají hydroštely. Jejich cvakavý projev je úplně jiný, znám ho moc dobře z motoru 1.4 16V 74 kW. Abych pravdu řekl, tak u 1.2 TSI nejsou vůbec slyšet a jestli si zacvakají, tak to přehluší jiné zvuky motoru a jeho komponentů.

V tomto případě je ale zvláštní, že po krátké odstávce to nerachtá. 

 

Ještě je možnost, že by byl špatný zpětný ventil v olejovém filtru. To by způsobovalo, že by při dlouhé odstávce vytékal olej z mazacích kanálů do olejové vany. A než se do po nich startu nečerpá olej, tak není v napínáku tlak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prece 2x denne 13 km nemuze znamenat viditelny prirustek oleje. Chapu, ze tam prirustek bude, ale ten snad muze byt maximalne v mililitrech, ne?

 

ja to nejak extremne neresim...proste obcas je tam vic obcas min (mereno na stejnem miste), po benzinu to smrdi.....jezdím občas i mnohem kratší trasy

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolím si to shrnout.

Mlácení rozvodů po vyřešení změnou napínáků a řetězu za modifikovanou variantu proti prvním motorům může přijít.

Je to samozřejmě stále díky navrženému systému napínání olejem, který je nucen oběhnout určitou trasu a vytvořit tlak pro napnutí. Dřívější provedení se sice dopínalo rychleji, ale jaksi ušetřený řetěz se vytáhnul a lišta nakonec neměla co napínat. U mechanického napínání toto nehrozí, řetěz je natvrdo pořád. Funguje to, ale v době odlehčených konstrukcí by klekl možná rychleji od vibrací motoru, které se dřív vyblbly jinde...

A přibývání-ubývání oleje je dáno hlavně přímým vstřikem, kdy neprohřáté písty pustí něco málo do prostoru olejové vany. Je třeba aby se olej dostal(viz Maxidot) alespoň na 85°C, aby případný benál odpařil, resp ani se žádný další teplým motorem dolů nedostal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to tady tak čtu, tak mě mrzí, že jsem to nečetl před koupí Rouma :) To je řetěz, benzín v oleji, mizí olej, drnčící tyčka, cvakání ve spojce, volnoběh si dělá co chce, kuny...zapoměl jsem snad na něco nebo něco ještě objevím :)))) záruku mam sice na 4 roky, ale každej pazvuk v autě mě totálně rozhodí...a doma si ze mě dělají prdel, že do Bohnic to není daleko :)))

Editováno: , autor: mkaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neboj, nebuď škarohlíd.

To jsou povětšinou trable starších verzí, ale naštěstí hysterie prvních TSIček je pryč. Lepší fóra nečíst. Pak jsou z nás paranoici.

Ale pro Tebe to znovu bod po bodu co jsi zmínil.

Řetěz ad shrnutí nad Tebou.

Benzín to samé

Tyčka se snad už nikde krom mne a Pawouka :kol-31:  už extra neřeší

Olej a jeho spotřeba se tu objevuje, ale opět v řádu kusů. Neomlouvám nic, ale v celkovém počtu minimum

O spojce nevím- nesouvisí s TSI

Volnoběh- několikrát řešeno, ale to co dělá TSI dělá spousta vstřikovaček, takže nic k brečení.

Kuny- kryty to omezily. Lozí do všech aut, u našich 1,2TSI je to na h.vno kdo nemá kryté kabely...

Asi stačí

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak a Rapid je solidní nabídka pro člověka neprahnoucího po OIII a nechtějícího se vracet nebo jít k úzké Fabii. A strach není na místě, myšleno opravdový strach. U TSI to je podvědomí, co tu s náma cloumá.

Editováno: , autor: KubinoPv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen doplnuji silentblok prevodovky, klepajici uz po par tis. Km. To by uz melo od tohoto mesice byt vyresebo inovovanym dilem. Ovsem u lidi majici vuz vyrobeny drive to je otazka. To ale nesouvisi s TSI jako takoven. Jinak ano, sem chodi hodne lidi si stezovat nebo hledat informace k problemum. Pak sem chodi fanousci aut jako takovi co se deli o sve zazitky s ostatnimy. Pak jsou lidi a nebude jich taky malo co problemy maji ale nechodi sem - firemni auta, starsi lidi apod. Co si nechaji v servisech ledascos nakukat. No a trebs v mem pripade bych pridal povrzavajici interier uz po 10 tis. To ovsem je i domenou O3 .Je to smutne a rada majitelu O3 to nepriznaji, ale je to tak. Vivat uspory MB

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Design fajn. tvrde plasty palubovky neva. tvrde plasty dveri ovsem ano, to je u me zdroj pazvuku. Jinak dnes si clovek nevybere setri se vsude. Popravde to auto zachranuje kufr, misto vzadu, a motor - jizdni vlastnosti a bezpecnost. Dnes bych vsak mozna spis koupil za ty prachy 1 rok starou O2 1.4 TSI, dle meho O2, S2, F2 posledni poctiva auta. Ale to jsme mimo tema.

Editováno: , autor: Petrrr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Petrrr: souhlas, šetří se všude a na všem a je jen na nás spotřebitelích, kterou slevu budeme akceptovat a kterou už ne. To samé platí pro výbavu a motorizaci. Každý si sám svobodně zvolí, co preferuje, co je pro něj nezbytně, co hodlá akceptovat, co je pro něj ještě přijatelné a kolik hodlá investovat. Každý máme právo svobodné volby!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To máš pravdu, já ovšem nebyl jako kupující seznámen, že budou vrzat plasty, praskat nebo rachtat rozvody atd. atd. Já pouze akceptoval cenu, kritizované plasty - věřil jsem, že když to takto udělají, že i když to bude plasťáček, což mi samo o sobě nevadilo, že to budou mít vychytané aby ty škarohlídy setřeli. To, že budou vrzat mi bylo jasné, to časem začne u každého auta, ale čekal jsem alespoň 60tis. Nad ledasčím člověk mávnout rukou může, protože mu to vynahradí naopak klady. Pokud ovšem je tam těch kompromisů více, s kterými se potýkáš každý den (absence zpětného ventilku ostřikovačů, vrzající plasty - reklamováno, nevyřešeno, ovládání oken jak z felicie - zvuk pohonu + ovládání bez dojezdu, řešit furt jestli silentblok převodovky klepe či neklepe u nového auta) pak ti jaksi začnou ty zápory převažovat nad těmi klady, protože je prostě vnímáš každý den, což je škoda, protože je to jinak dobře vymyšlený auto. Škoda si to hold kurvý sama až moc velkými úsporami za každou cenu za pár korun. Docílí toho, že moje další auto už příště Škoda být nemusí. Rapid zas až tak moc levný auto není aby tam muselo být tolik kompromisů. Jsou prostě věci, na které nepřijdeš hned při předváděčce a když pak všude čteš od novinářů, jak je to vynikající auto a cosi kdesi, marketing tě prostě semele. Zajímavý, že dnes Ti samí novináři při testu Spacbacku píší jak je to či ono oproti původnímu liftu lepší atd. proč tedy o tom nepsali před tím, že je to uskákaná koza atd. No to jsem se ale rozvášnil a Pawouk mi tady za chvíli půjde po krku :-) Tedy tímto bych tuto debatu zde ukončil. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...