Přejít na obsah

Parkovací asistent - dodatečná montáž


bill.jr

Doporučené příspěvky

Vím, že se to probíralo u jiných modelů, ale nikde jsem nenašel dostatečnou odpověď. 

 

Abych předem rozptýlil zcela jistě následující filosofické rozjímání o senzorech: Jsem zvyklý jezdit bez parkovacích senzorů, většinou zaparkuju v pořádku bez škrábanců a když si nejsem jistý, tak si raději nechám rezervu. Pokud už někdy něco nevyšlo, tak to byla plocha na plochu a nic se nestalo. Při parkování se nejvíc bojím o rohy a tam mi stejně asistent moc nepomůže (většina).

 

Z finančních důvodů jsem si tedy do své konfigurace Rapida senzory nedal, za 10000Kč mi to přišlo vážně přehnané a navíc svůj limit už jsem beztak výrazně překročil. Teď samozřejmě jak tak čekám až mi ho vyrobí, červíček pochybností začíná hryzat a tak si říkám, že v zrcátku nebude nic vidět a má to kufr atd.

 

Přečetl jsem si, že dodatečná montáž originálu se signalizací na rádiu není povolená a lze tak jen nainstalovat asistent z příslušenství za 6000Kč. K tomu připočítám motáž odhadem 3000Kč a jsem na ceně z konfigurátoru :-( Navíc za žádnou cenu nechci, aby mi někdo tahal nějaké kabely přes celé auto, jednou rozebrané plasty na zámky už pak nelícujou jako originál.

 

Na druhou stranu jsem objevil asistenty za 1000Kč, které se snadno nainstalují jen v prostoru kufru připojením na žárovku od zpátečky. Známý, co je velká citlivka na svoje auta si předpokládám obdobný nechal nainstalovat za 3500Kč.

 

A teď ta velká otázka: Jak je to se zárukou na auto, když mi to udělají v neautorizovaném servisu? Jsou případně ochotní v autorizovaném servisu nainstalovat nějaký né nutně nejlevnější, ale ne hogo fogo Škoda asistent za 6000?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vidím že červ pochybností nad parkovacím asistentem nehlodá jenom mě. Náš Rapid bude mít tažné, ale ani to nezabrání poškození při nájezdu pod úhlem. Tedy nad parkovacím asistentem přemýšlím taky. Nicméně až Rapid přijde, tak po čase ježdění se rozhodne o tom, jak moc je výhled dozadu velký hadicap. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tažné zařízení je nejlepší parkovací asistent :D Podle mě asistent ti na rohy nepomůže a speciálně ten u Rapidu ne, protože má 3 senzory. Ještě tak v Superbu tomu trochu věřím, tam to ukazuje i rohy. Já si rohy sleduju v postranních zrcátkách, ale vzdálenost jsem byl zvyklý sledovat v prostředním zrcátku, ale to je u Rapidu docela pasé. Jinak bych nad tim vůbec neuvažoval.

 

Zajímalo by mě od někoho, kdo si to nechal dělat nebo někoho z místních odborníků, aby řekl jak je to s tou zárukou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak tady vám odpovím úplně přesně. V pondělí jsem toto zažíval.

Tak zaprvé. Asi měsíc jsem hledal na netu a nakonec koupil na aukru http://parkovaci-senzory.heureka.cz/apri-fbsn4d/ za 1500kč.

A za druhé montáž v salonu kde jsem koupil auto - 1499kč.

Takže celkem 2999,- :D

Namontoval bych si to sám, jen jsem měl strach abych nepřišel o záruku. Senzory nalakované a vypadá to téměř jak origo, jen jsou 4.

Editováno: , autor: Woody
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je mimořádně zajímavé! Máš pravdu, že to je stejný výrobce, na obrázku je to vidět: http://eshop.skoda-auto.com/wcsstore/B2CStore/Pictures/Katalog-galerie/ORIG/5JA054630.jpg

 

Zajímalo by mě jestli by v autorizáku snesli i ten starší CBS-4N.

 

Jinak na tom aukru to bylo použité? Průměrná cena je 3500Kč + 1500Kč instalace, to je pořád snesitelných 5000Kč.

 

Překvapuje mě, že ti nainstalovali všechny 4, čekal bych, že jeden nezapojí. Jsem si myslel, že u těchle aut už je tam v nárazníku nějaký připravený prolis na to nebo jiná příprava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak ten zmiňovaný Jablotron je podle mého názoru jen brandovaný čínský OEM výrobek. Pokud se podívám na valnou většinu parkovacích asistentů na eBay např.: 

 

http://www.ebay.com/itm/New-Car-Parking-Reverse-Backup-Radar-Alarm-System-4-Parking-Sensors-/191009883274?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item2c7913848a ,

 

vidím tam stejné řešení otvoru v krabičce, stejné konektory, stejné  zapojení konektorů. Konektory na senzorech jsou naprosto stejné.

 

Jablotron - 1379Kč

Číňan eBay - 137Kč :-)

 

Asi původní cena x 10 :D

Editováno: , autor: bill.jr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je mimořádně zajímavé! Máš pravdu, že to je stejný výrobce, na obrázku je to vidět: http://eshop.skoda-auto.com/wcsstore/B2CStore/Pictures/Katalog-galerie/ORIG/5JA054630.jpg

 

Zajímalo by mě jestli by v autorizáku snesli i ten starší CBS-4N.

 

Jinak na tom aukru to bylo použité? Průměrná cena je 3500Kč + 1500Kč instalace, to je pořád snesitelných 5000Kč.

 

Překvapuje mě, že ti nainstalovali všechny 4, čekal bych, že jeden nezapojí. Jsem si myslel, že u těchle aut už je tam v nárazníku nějaký připravený prolis na to nebo jiná příprava.

Měl jsem opravdu kliku, byl nový :palec:

Proč by neudělali 4 čidla? V narazníku nejsou žádné prolisy, jen je to zezadu vyznačené kde se mají vrtnout díly. No a já měl 4, tak krajní dali jak origo a prostřední rozměřili :)

Já osobně kdybych nesehnal ty co mám, tak bych šel do toho dle http://auto.aukro.cz/parkovaci-senzory-predni-a-zadni-fbsn-6d-pc-6325-i3791340929.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já neříkám, že to nelze, ale že by to v autorizáku neměli dělat. Ale neni to moje myšlenka, přečetl jsem si to tady ve fóru a jako obvykle si nepamatuju kde, takže nemohu dodat referenci. Nicméně i ten APRI FBSN-4D lze rošířit o ten CANbus modul, prodávají to za 4500Kč komplet.

 

Případně pokud víš, jak na to, tak nás seznam s detaily prosím. Kolik taková sranda vyjde? A musí se rozebrat celý auto kvůli tomu?

Editováno: , autor: bill.jr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Píšete tady bludy, originální senzory se zobrazením na radiu lze bez problémů domontovat.. dělal jsem několikrát a bez jediného problému

 

Bludy tady píšeš ty, přečti si to ještě jednou, anebo tady citace: Přečetl jsem si, že dodatečná montáž originálu se signalizací na rádiu není povolená a lze tak jen nainstalovat asistent z příslušenství za 6000Kč.

Není povolená, ne že nejde.

A jen tak náhodou, jaká je tvá cena s montáží?

Nemluvě o tom, že musíš rozebrat plasty až dopředu k rádiu, abys to napojil. Mě osobně to za to nestálo, abych si nechal rozebrat pulku plastových obložení v autě jen proto, aby mi to ukazovalo na rádiu. Stejně při couvání se dívám do zrcátek a ne na rádio :palec: 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak jsem psal, nauč se číst, citace z návodu co jsem tady dal:

Deaktivaci senzorù je možno provést připojením vstupu DISABLE, svorkovnice (díl č.4 pin č.19), ke kostře vozu (pin č.7).Senzory lze deaktivovat přepínaèem (příslušenství, objednací kód SW4- B), nebo zásuvkou tažného zařízení.

 

Chcem vědět tvojí cenu. Tak se pochlub :palec:
Editováno: , autor: Woody
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ach jo. A jsme tam, kde jsem přesně nechtěl být - flamewar na téma mít/nemít senzory, originální/neoriginální. Věcí, které by se mi líbily je hodně a na druhou stranu peněz není tolik, takže jsem si musel vybrat. Já jsem do teď jezdil bez senzorů, takže ty jsem oželel - ne že by se mi nelíbily.

 

Moje otázka je tedy poměrně jasná a jsem rád, když mi s tím někdo, kdo s tím má zkušenosti poradí: Co a za kolik si mohu do auta nechat namontovat tak, aby mi zůstala záruka. Jsem rád, když zmíníte výhody a nevýhody každého a já se pak rozhodnu. A otázka je jestli na to vůbec dojde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Investici do park. senzoru velmi doporucuju. Oproti OI combi neni dozadu videt vubec nic, dlouha zad se uzkym zadnim okenkem velmi spatne odhaduje. Skoro bych rekl ze u Rapida je ro nutnost. Na 100% bych volil original se zobrazovanim na radiu a tlumenim radia nez nejaka dodelavka .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

taky se přikláním k tomu aby si těch 10K obětoval...fakt to dozadu nejde pořádně odhadnout, otázkou ale taky je, jak nejčastěj parkuješ, já z 90% podélně takže je to nutností...sice jsou senzory jen 3 ale berou pěkně i rohy (ostatní potvrdí), parkování s nima je úplná hračka a bez nich si to nedokážu představit, protože ve výšce kde ostatní auta mají přední spz, má rapid jen holý lakovaný nárazník  bez jakékoliv gumy apod. (spz je až na víku) - takže je dost možný že i malinký ťuknutí bude vidět... (na starým autě jsem měl spz na nárazníku, takže mi to bylo jakoby fuk)---- určitě si to připlať než abys tam bastlil něco neorigo a ušetřil tím třeba "jen" 4tis... a vypadalo by to třeba hnusně :)

 

Otázka na ostatní...berou vem senzory tažný zařízení auta, za které parkujete když je na nižší úrovni? Tuhle se mi stalo že zaparkovaný auto bylo nějaký nízky a hlavně tu kouli mělo dost nízko a dost za hranu auta a senzory to vůbec nevzaly takže ťuk - naštěstí to bylo tak nízko že to šlo do toho podplastování takže pohoda :)

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...