Přejít na obsah

Fabia II / Roomster - koupě (výbava/motorizace)


milans14

Doporučené příspěvky

před 2 hodinami, lamick napsal:

nasiel som aj roomster 1.6 tdi, 90 koni, rocnik 2015, daco okolo 120t km, co je viac menej realne...ale vrta mi hlavou, ci tych 90 koni na tu skatulku nieje malo a kebyze idem s vozikom, ako to auto bude reagovat...

 

Dá sa upraviť výkon, keďže s výkonnejšou verziou sú tie motory totožné. Myslím si, že radšej by som šiel do roomstra po FL, keďže má o niečo lepšie svetlá, novšiu elektroniku, mladšie auto. 

Na ťahanie vozíka by som zobral skôr diesel. Z vlastnej skúsenosti viem, že benzín + prívesný vozík = vyššia spotreba aj o 2l, točenie motora oveľa viac aby to utiahol. Určite to zvládne 1,4 aj 1,6 benzín. 

Možno by som sa obzrel aj po 1,2TSI 77kw MR2013, problémy s rozvodmi sú neni pri tomto ročníku už tak časté a po tom ako som cca 60tkm na Fabii s týmto motorom jazdil tak môžem len doporučiť. Spotreba v priemere 5-6l, výkon tak akurát, dá sa bez problémov predbiehať. A čo sa týka údržby auto išlo preč keď malo 205tkm a jedine čo sa menilo boli rozvody pri 165tkm a olej + filtre, žiadny iný problém. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne to iste, ci napisal Malta mi beha hlavou, proste vyskusat si a popozerat viac aut a urobim si nazor, to bude najrozumnejsie...

bo do teraz vychadzam iba z toho, co som sa docital na nete a urcite troska sa povozit a vyskusat to auticko bude uz o dacom inom...

a pokukam aj po tych najnovsich roomikoch, bo aj ked tomu nerozumiem, ale tam uz nejaky mega cenovy rozdiel nieje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,taky přispěji,roomika jsem kupoval před dvěma lety a měl jsem dilema co za motor.Řeknu ti to takhle,jestli chceš na plyn,což mám i já,tak bych neřešil motorizaci,ale stav auta.1.4 16V je asi nejlepší koncernová atmosféra posledních let.1.6 16V je motor původně od audi,není to koncernová 1,6 co se dává do oktávek atd.Řekl bych,že spodní pásmo mají skoro stejné,nahoře má víc šťávy 1.6. Spotřeba asi o litr menší u slabšího motoru.Servisní náklady skoro stejné,kdysi stály rozvody na 1,6 dvacet tisíc,ale dnes v poho do 10,stejně jako u 1,4.

Spotřebu mam cca 8 litrů plynu a systém landi renzo, s motorem jsem naprosto spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Dobrý den vespolek 

Uvažujeme o koupi FII 1.2 htp 51kw předělanou na lpg? 

R.v.2008 s nájezdem cca 170 tis 

Můžete poradit na co si dát u tohohle auta pozor?

Četl jsem na tento motor celkem chválu že netrpí neduhy prvních htp .

Můžete prosím poradit na co se zaměřit 

 

Díky za rady.

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v první řadě si ověřit, zda je již vyměněná plynová nádrž (platnost 10 let), ať nemáte hned investici ze začátku. Pak bych si zjistil co je tam za výrobce LPG zařízení a zda máte ve svém okolí servisáka, který se tímto výrobcem zabývá, abyste nemuseli pak případně jezdit desítky kilometrů daleko za LPG servisem. Třeba můj servisák říká, raději koupit "holé auto" a plyn tam raději dodělat, přece jenom řada komponentů už může být na hranici životnosti (reduktor, vstřikovače), nebo nebude známa jejich servisní historie, aby to pak negenerovalo hned další náklady.

 

Co se týká motoru samotného, tam se asi zaměřit na start, pokud bude u studeného a dlouho nejtého auta, zda zachrastí rozvody a na jak dlouho než je napne napínák, poslechnout pravidelnost chodu jak u studeného tak teplého, nebát se ho u teplého motoru to prohnat i ve vysokých otáčkách a pokud je možnost, mrknout do paměti závad před a po jízdě, mohou tam být sporadické závady, které nemusí nezbytně rozsvítit check

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fabii této motorizace i ročníku jsme měli v rodině dvakrát, jednou pořád jezdím a za 123 tkm bez závady na motoru. Druhá byla na LPG a najela asi 320 tkm na původní motor. U HTP hodně záleží na předchozím užívání a pravidelném servisu bez přetahování intervalů. Rizikové jsou při vyšším nájezdu rozvody. Dále odchází třeba motorky oken.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 1 minutou, Twisted napsal:

Fabii této motorizace i ročníku jsme měli v rodině dvakrát, jednou pořád jezdím a za 123 tkm bez závady na motoru. Druhá byla na LPG a najela asi 320 tkm na původní motor. U HTP hodně záleží na předchozím užívání a pravidelném servisu bez přetahování intervalů. Rizikové jsou při vyšším nájezdu rozvody. Dále odchází třeba motorky oken.

Pozitivní reakce děkuji.?Ta kterou jsem vyhlédl má prý pravidelný servis ve škodovce do 150000 km .

Co se týká toho LPG zjistím jak je na tom 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 37 minutami, Twisted napsal:

Fabii této motorizace i ročníku jsme měli v rodině dvakrát, jednou pořád jezdím a za 123 tkm bez závady na motoru. Druhá byla na LPG a najela asi 320 tkm na původní motor. U HTP hodně záleží na předchozím užívání a pravidelném servisu bez přetahování intervalů. Rizikové jsou při vyšším nájezdu rozvody. Dále odchází třeba motorky oken.

v tom případě máme už raritní kousek :) ... F I 47kW 2004, provoz 03/2005 od nového auta, stále jezdí, stahovačky origo, motor origo, rozvody stále origo, origo spojka měněna až v 387t km aktuálně jí jezdí už 2 roky a asi 30t km dcera a má 392t km :punk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Zdravím, hladám relatívne spratné auto na víkendy ,kde sa toho veľa vojde za rozumný peniaz (do 5000€) a neviem ako a skončil som pri roomsteri. Vačšinu času sa bude pohybovať v mestkom provoze ( cca do 15km) raz za mesiac nejaký vačší výjazd (200-300km) a 3 - 4 krát ročne absolvuje trasu Fr - Sk. Už som mal vybratých dvoch vo velmi peknom stave, oba 1,2 TSI ,2013 s nájazdom od 110 000 - 125 000km. Ale po tom čo som sa tu dočítal rôznych negatív ,najme ohľadom rozvodov,reťaze a ceny opravy ma nadšenie nejak prešlo. 

Ktorá motorizácia by bola najideálnejšia k môjmu využitiu (spoľahlivosť,prevádzkové náklady),ak by som chcel zotrvať pri roomsteri? 

Editováno: , autor: 543
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozvody zas tak řešit nemusíš, prostě se dívej na 2012+ a počítej s preventivní výměnou, když budou chrastit. Jsou tam jiné, hůře odhadnutelné věci, které můžou odejít. Ideál je 1.4, ale je velmi žádaná. Nafta 1.6 teoreticky není špatný motor, ale musíš počítat s naftovou klasikou (DPF, vstřiky...) a vysokou pravděpodobností stočení. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Objavila sa jedna 1,4 (2007),ale má už za sebou skoro 250 000km , exterier je v poriadku. Interier katastrofa, spinavy ,zodraty. Po motorovej stranke vyzera v poriadku. Nic neklepe pri startovani , benzin nieje v oleji. Chce za to 1700€

Akú životnosť majú tieto motory , kym zacnem do toho sypat aby to jazdilo.

Screenshot_20200603-140610_Leboncoin.jpg

Screenshot_20200603-140546_Leboncoin.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Vibrácie nesmú byť žiadne ak sú tak je niekde problém, či už nepravidelný chod alebo pokazené silentbloky. 

 

Ak na tom červenom Roomstri je interier iba špinavý tak by som to až tak neriešil. Ak je zodratý tak cena je asi preto taká. 

 

Doma máme dve fabie jedna 307tkm a druhá 265tkm a interier až na volant a riadiacu páku je Ok. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zodratý nieje , spinavy iba a exterier dostal na frak, osuchany lak, flaky vyblednute po streche akoby od slnka, skrabance, ... ale to ma trápi najmenej.

Rozvody boli menene pred 10 000km , má servisnú hystoriu. Akurat kufor zacal pri prehliadke zmetkovat (mozno mikrosnimac ?), zasekol sa ,nesiel otvorit a zadne prave okienko spustit.(tie motorceky nikde na nete niesu aby som pozrel cenu)

Akurat co ma prekvapilo boli tie vibracie ,v nohach sa to riadne chvelo na volnobeh. Motor stichol na volnobeh , az som zacal premyslat ci to moze mat start/stop funkciu ?. Nezhasol,siel len potichu ,plus vibracie. Tiez ma napadlo ci to nebude len silenblok, pretoze ziadne hlasenie nevyskocilo. Plus jazda bolo plinula, ziaden cudny prejav motora. Uz sme sa dostali na 1500€ s cenou, co ma dost pokusa.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...