Přejít na obsah

Hukot od předního kola


WildV6

Doporučené příspěvky

Poslední dobou pozoruju zvýšenou hladinu hukotu od levého předního kola - nejvíce je to slyšitelné v rychlostech mezi 110 a 140 km/h. Nejdřív jsem myslel, že by to mohlo být přidřené ložisko, ale kolo je i po delší jízdě úplně studené.  Zatáčením se zvuk výrazně nemění. Nějaký nápad?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

To byva dost zavadzajuce ...

To prokličkování? jo bývá, ale na "základní" odhad to stačí. Proto sem psal, že nejlepší je zvednout a protočit. Pokud není mechanik hluchej, debil, lempl, bez zkušeností nebo kombinace všeho tak to pozná. Nejpozdějc to pozná až má ložisko venku a protočí si ho v rukou.

Já sem ještě s OII prokličkoval, odhadl levé přední mechanik zvedl protočil potvrdil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 2 týdny později...
  • o 9 měsíců později...

Chtěl bych se podělit s mou zkušeností co se HUKOTU od předního kol(a) týče.
Na konci října 2016 jsem si pořídil Superba 3.6 FSI V6, 4x4, automat s nájezdem 212.000 km. Když jsem si ho vezl domu, tak jak to bývá u "nového" vozu, tak nikdo nemá naposloucháno co a jak hučí a tedy co je a není vlastností konkrétního vozu. Když jsem si ho odvážel, tak byl a letních 18" kolech, které byly nerovnoměrně sjeté (vepředu zhruba s 5mm a vzadu se 6mm). Tato skutečnost sama o sobě vnutkává myšlenku, že mnohé pa-zvuky mohou být od kde čeho a samozřejmě i s ohledem na výše zmíněný nájezd km. Již při cestě domů jsem sice slyšel zvláštní hučení odněkud zepředu v rychlostech mezi 100 - 120 km/h, ale neznalý zvuku benzínového šestiválce a navíc Superba jsem toto přikládal spíše pneumatikám, jelikož jsem si již před koupí tohoto vozu o něm nastudoval co nejvíce informací a tudíž i to, že valivý hluk od předních pneumatik se značně dere do interiéru vozu.

Před Superbem jsem měl tu čest vlastnit Toyotu Avensis 2,2 D4D Combi (2006) a i na to, že to byl diesel, to bylo nádherně tichoučké autíčko a velmi pohodlné i výkonné. Leč změna ročního nájezdu kilometrů se rapidně snížila a točit se s dieselem okolo věže (myšleno převážně po městě) je zadělávání si na tučné servisovné.

Ale zpátky k Superbu. 6-ti hrnek jsem si pořídil pro radost. Chtěl jsem relativně velké a svižné auto se slušným zvukem, nízkými servisními náklady a atmosféru, což právě Superb splňoval.
Ihned po koupi jsem si objednal ALU kola a pneu 17". Hluk od kol byl sice nižší, nejen díky novým pneu, ale i jejich menšímu rozměru, avšak zmíněný HUKOT byl slyšet neustále. Po přečtení mnoha diskusí a naposlouchávání vozu s přibývajícími kilometry jsem usoudil, že by se mohlo jednat o ložisko. Dokonce jsem nechal vůz projet jednoho chlapíka (borec přes elektroniku), který již pár takovými vozy jel a ten se docela zhrozil a usoudil, že to spíš vypadá na křivou poloosu. Toto uvádím jen pro zajímavost, protože se tak na podzim 2016 i stalo.

Toto HUČENÍ (zkusím popsat :-D ... znělo jako přibližně vteřinová silně hlučná rezonance a vteřinový klid - sinusoida - prostě vteřinu huuuuu a vteřinu klid), které se poměrně rychle stupňovalo a začalo se objevovat i v rychlostech od 75 do 85 km/h, avšak nebylo pocitově prakticky odlišitelné ani při průjezdu zatáček v inkriminovaných rychlostech (nyní již 75 - 85 a 100 - 120 km/h). Samozřejmě jsem měl i obavy zdali to nemůže být třeba DSG převodovkou, popř. Hardy spojkou. Na podzimní "akci" od Škoda auto jsem požádal techniky autorizovaného servisu, zdali by se mi a to mohli podívat a sdělit mi resumé. Informace, která mi po prohlídce byla sdělena je následující. Ložisko to možná je, že tam něco slyší, ale že vůli při zahýbání s kolem na zdvižně nezjistili. Při projetí vozu se hluk sice projevil, ale při obvyklém rychlém zatáčení se hluk neměnil. Prý i zkoušeli mnou sdělenou rychlost nasimulovat na zdviži, ale nic zvláštního u kol neslyšeli.

Před vánoci 2016 se mi podařilo "zlomit" známého, který vozí auta ze zahraničí a opravuje je, aby mi vyměnil levé přední ložisko. A to i přes všude uváděné "téměř pravidlo", že když řidič slyší levé, tak to bývá pravé. Autem se projel, v rychlosti zhruba 80 km/h rychle manévroval volantem ze strany na stranu avšak ani on a ani já a místě spolujezdce jsme nezaznamenali jakýkoliv náznak změny toho "divného" hučení. Pak zvedl auto na zdviži a taktéž jako v autorizovaném servisu vyzkoušel zahýbat nejdříve levým a pak pravým předním kolem ve všech směrech, načež mi řekl, že vůbec nic necítí. Dokonce jsem si to zkusil i já sám se značnou razancí a musím potvrdit, že nebyla cítit ani sebemenší vůle ve všech směrech. No nic, ložisko jsem měl již s sebou a trval na výměně. Následné projetí vozu bylo z části potěšující a z části deprimující. Potěšující bylo, že HUKOT již nebyl takové intenzity, ale i tak nedošlo k jeho odstranění. Mého známého jsem žádal, aby mi vyměnil i druhé ložisko, ale on byl velmi přesvědčivý a radil mi, ať počkám do jara na přezutí sady s letními pneumatikami.
Jaro nadešlo a tudíž i přezutí na letní sadu ALU s původními pneumatikami. HUČENÍ (velkými písmeny to slovo píši záměrně, jelikož při cestování na delší vzdálenosti to bylo na tři ibalginy, aby člověk z toho zvuku nezešílel) však pokračovalo. Nedalo mi to a objednal jsem druhé ložisko a dnešního dne 7.5.2017 ho nechal vyměnit. Po jeho výměně a projetí vozidla mohu zvolat HEURÉKA !!! Ten příšerný hluk opakující se v rychlostech 75-85 a 100-120 km/h byl ta tam!

 

Jsem šťastný, protože pokud by se tato závada nepodařila odstranit, tak bych už uvažoval o prodeji Superba.

 

Teď si již budu hrát "JEN" s hukotem předních pneumatik, deroucím se do interiéru a s vytlumením dveří, které při již mírně puštěném rádiu rezonují jak trakař na polňačce :D:D:D

 

Musím dodat, že mé předchozí vozidlo Toyota Avensis byla i při nájezdu 150.000 km nádherně tichá a japonci si dokonale pohráli i s hlukem předních pneumatik a to prakticky ve všech rychlostech ... 0 až 210 km/h (v té vyšší rychlosti už byl znát aerodynamický hluk karoserie). Jinak jakákoliv úroveň hlasitosti originálního autorádia neměla ani sebemenší vliv na jakoukoliv rezonanci dveřního panelu.

Na závěr musím dodat následující:
LIBERO:
... k Tvému --- :D mam dost ....pred vymenou ložísk vymeň mechanika --- vlastní zkušenost mi potvrdila, že to co tvrdíš není pravda, alespoň u 3.6 FSI V6, 4x4.

SURI.:

... k Tvému --- Ložisko , pridrené nebude , normálne voľné a hučí , po zdvihnuťí ti to skúsený človek identifikuje na 100% ale ložisko je bežná vec... --- to samé co jsem napsal v prvím komentáři.

Komentář k ceně pro WILDV6:

... cena 2.033,- s DPH + práce 400,- Kč (známému)

Varianta dílu: FAG (Německá prvovýroba)

Náboj předního/zadního kola s ložiskem FAG

- náboj kola předního kola s ložiskem, 4 díry, vzadu pro 4x4, sada včetně 4ks šroubů náboje a 1ks středového šroubu

 

PS: pro všechny kdož budou číst můj příspěvek ... neodsuzujte mě prosím, nejsem odborník přes auta, ale ani úplná lama :D ... jen prostě popisuji svou vlastní zkušenost. Nikomu se nechci vysmívat či ho shazovat, jen přispět svou troškou do mlýna a pokud můj příspěvek někoho obohatí a bude mu nápomocen k řešení obdobného problému, tak mě to zahřeje na duši. To je i důvod, proč jsem se pustil do tak obsáhlého popisování mé zkušenosti :)

Editováno: , autor: acesky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

acesky:

moc děkuji za Tvůj obsáhlý popis, co se hučení od předku týká. Před pár měsíci jsem se stal majitelem Superbu 2 před FL, r.v. 2013, 125 kW DSG a již při přebírání auta jsem si ve vyšších rychlostech, cca 80 km/hod, všiml hukotu od přední nápravy. Hukot de facto stejný, co popisuješ. V servisu vyměnili levé přední ložisko s tím, že pravé to určitě není a měli podezření na diferenciál - vypustili olej z převodovky a zkoumali, jestli v oleji nejsou nějaké úlomky - negativní. Pořád jsem s tím nemohl vnitřně souhlasit a sám jsem si říkal, jestli to i tak není ložisko pravé....Tvůj článek mi zvedl náladu…snad jdu tedy po správné stopě.

Jsem z toho už hodně na prášky, protože jsem vinnou nezodpovědného řidiče o svého vymazleného Superba před časem přišel při bouračce a na to konto jsem si koupil nového…ale s nesnesitelným hukotem....ale to je zase jiný příběh…

V servisu, když mi měnili levé ložisko, stálo neuvěřitelných 3.800,- Kč a na netu jsem našel německou prvovýrobu FAG za bratru 2.033 Kč s DPH. Jak je tedy patrno, do předešlého servisu na výměnu už nejedu.

Takže teď ještě najít někoho, kdo mi ložisko vymění a snad poté také zvolám HEURÉKA -_-

Pokud toto bude číst někdo, kdo zná nebo může doporučit někoho v Praze, kdo mi ložisko mnou zakoupené vymění, budu moc rád.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja vam nevim,ale kdyz delam loziska,tak vzdy na naprave. Vymena jedne strany mi prijde stejna jako vymena desticek na prednim pravem kole,nebo vymena rejdoveho cepu na prave strane. Tyhle dily se meni v paru. A to hlavne pokud se resi nejake cvskani,huceni. U 4x4 byla nepsane pravidlo,ze hluky slysici od predni casti vozu opravujem na zadni naprave :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 4 hodinami, auckland napsal:

acesky:

moc děkuji za Tvůj obsáhlý popis, co se hučení od předku týká. Před pár měsíci jsem se stal majitelem Superbu 2 před FL, r.v. 2013, 125 kW DSG a již při přebírání auta jsem si ve vyšších rychlostech, cca 80 km/hod, všiml hukotu od přední nápravy. Hukot de facto stejný, co popisuješ. V servisu vyměnili levé přední ložisko s tím, že pravé to určitě není a měli podezření na diferenciál - vypustili olej z převodovky a zkoumali, jestli v oleji nejsou nějaké úlomky - negativní. Pořád jsem s tím nemohl vnitřně souhlasit a sám jsem si říkal, jestli to i tak není ložisko pravé....Tvůj článek mi zvedl náladu…snad jdu tedy po správné stopě.

 

Jsem z toho už hodně na prášky, protože jsem vinnou nezodpovědného řidiče o svého vymazleného Superba před časem přišel při bouračce a na to konto jsem si koupil nového…ale s nesnesitelným hukotem....ale to je zase jiný příběh…

 

V servisu, když mi měnili levé ložisko, stálo neuvěřitelných 3.800,- Kč a na netu jsem našel německou prvovýrobu FAG za bratru 2.033 Kč s DPH. Jak je tedy patrno, do předešlého servisu na výměnu už nejedu.

 

Takže teď ještě najít někoho, kdo mi ložisko vymění a snad poté také zvolám HEURÉKA -_-

Pokud toto bude číst někdo, kdo zná nebo může doporučit někoho v Praze, kdo mi ložisko mnou zakoupené vymění, budu moc rád.

 

 

Za 3800 při ceně ložiska 2100 je dobrá cena. V Praze cena materiálu tvoří obvykle 25% celkové položky za opravu... takové rozvody u TDiček kde sada stojí originál 3200 stejně nenajdeš servis který by to udělal pod 12 tisíc, obvykle kolem 16-18k... takže tak.

Ono chtít litr za výměnu ložiska mi přijde fér i pro ostatní města natož pro Pražáky...

Editováno: , autor: 15degren
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 2 hodinami, N@pster napsal:

Ja vam nevim,ale kdyz delam loziska,tak vzdy na naprave. Vymena jedne strany mi prijde stejna jako vymena desticek na prednim pravem kole,nebo vymena rejdoveho cepu na prave strane. Tyhle dily se meni v paru. A to hlavne pokud se resi nejake cvskani,huceni. U 4x4 byla nepsane pravidlo,ze hluky slysici od predni casti vozu opravujem na zadni naprave :D

 

Dobrá poznámka! ... vědět to dříve, trval bych na výměně obou ložisek. Nicméně autorizovaný servis byl absolutně mimo, co se identifikace problému a jeho řešení týče. Známý, který mi výměnu prováděl se do toho původně nechtěl vůbec pouštět a stále mi říkal, abych počkal a nerval do toho zbytečně peníze.
K nepsanému pravidlu ohledně 4x4, že hluky slyšící od přední části vozu se opravují na zadní části vozu ... v mém případě zaplať pánbůh, že jsem toto pravidlo neznal :D:D:D
Osobně jsem slyšel jiné pravidlo ... slyšíš-li hukot od pravého kola, závada bude na levém a opačně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

auckland:
Rádo se stalo :-)
Jen doplním, že v autorizovaném servisu mi výměnu jednoho ložiska nacenili zhruba na 5.500,- Kč, z toho přibližně 4.000,- Kč činila cena dílu .... to jen tak pro srovnání.
Tudíž spoléhat na služby autorizovaného servisu, tak jsem byl lehčí o 11.000,- Kč a za dle mého názoru identický náhradní díl, kterým byl (jak jsem již uváděl):

Varianta dílu: FAG (Německá prvovýroba)

- náboj kola předního kola s ložiskem FAG, 4 díry, vzadu pro 4x4, sada včetně 4ks šroubů náboje a 1ks středového šroubu

Editováno: , autor: acesky
edit
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano originální díly pro škodu, jsou v drtivé většině výrazně vyšší kvality než stejný výrobce, který dodává na trh levnější alternativu, i když může někdo získat klamný dojem. Dobře je to vidět u rozvodů, pro OEM to nejčastěji dodává Contitech, přes to když koupíte sadu přímo od Contitechu, místo originálu, sada je odlišná a kvalita taky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...