Jump to content
WildV6

Hukot od předního kola

    Recommended Posts

    Dvojí kvalita?

    Takže je možno dedukovat, že pokud budu svůj vůz servisovat mimo autorizovaný servis, tak je vysoce pravděpodobné, že mi budou měněny díly horší kvality, byť s názvy "prvovýroba" apod.?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Před hodinou, 15degren napsal:

    Ano originální díly pro škodu, jsou v drtivé většině výrazně vyšší kvality než stejný výrobce, který dodává na trh levnější alternativu, i když může někdo získat klamný dojem. Dobře je to vidět u rozvodů, pro OEM to nejčastěji dodává Contitech, přes to když koupíte sadu přímo od Contitechu, místo originálu, sada je odlišná a kvalita taky...

     

    Jsem z toho trochu zmatený.

     

    Jak tomu mám rozumět?

    Když koupím sadu přímo od Contitechu (tudíž originál), místo originálu (ten je přeci taktéž přímo od Contitechu), sada je odlišná a kvalita taky (Contitechu se vyplatí vyrábět na dvou linkách dva různě kvalitní výrobky?).

     

    Chápu, že např. Intel prodává CPU s různými takty a přitom se jedná o odemknuté, či zamknuté násobiče, ale stále se jedná o tutéž kvalitu a dokonce tentýž výrobek. Bylo by neekonomické mít sekundární linku na "horší" produkty.

     

    Popř. údajně vozy Tesla, prodávané v několika výkonových verzích, jsou taktéž identické, jen výkon slabší a levnější verze je softwarově omezena.

    Edited by acesky

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ono je to ještě trochu jinak - na výrobní linku se dodává jiná kvalita, než na náhradní díly, potažmo na náhradní díly pro auto, které se už nevyrábí. To dvojí, trojí provedení téhož je běžné a klidně to firma může řešit formou subdodávky od úplně jiného výrobce. Prioritou jsou vždy aktuálně vyráběné modely aut a na ně se rezervují ty nelepší výrobní kapacity. Nebál bych se ale toho, že by byl nějaký dramatický rozdíl v kvalitě originál ND/prvovýroba ND.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jasné :kol-47:
    Obdobně jako výroba náhradních dílů pro neaktuální modely (čehokoliv) vyrábí jiná firma, která odkoupila kopyta do lisů či celé linky a ty již mohou být dlouhodobým výrobním cyklem více opotřebované a tudíž může docházet k rozměrovým dilatacím výrobku.

    Děkuji za uklidnění ;)

    Edited by acesky

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Taknejak. Dokud je dany model aktualni,nebo 2roky po skonceni,tak OEM dily jeste jsou z prvo vyroby. Potom to jsou dily stejne znacky dodavane do prvovyroby viz tvuj FAG. Jako ne ze by to byl shit apod. To ne. Ale pokud koupis fungovku auto,tak baterie vydrzi bez problemu 6let. Jakmile koupis jinou ikdyz stejneho vyrobce,tak cca 4roky a je pred smrti(priklad). Dale je to poznat na brzdach. Na original najedes 150 000km. Na druhovyrobu 80tkm. A kdyz po 5letech po skonceni vyroby modelu koupis original,tak najedes taky 80tkm. Ale pokud je koupis stejne jako kupujes auto,tak po 150tkm nasadis nove kotouce,ktery si kupoval s autem a najedes na ne 150tkm. Je to vse zjednodusene napsano. Vec druha je potom cena. Prirovnam to k superbu 1. A passatu 3BG. Bolest presni naprava origo tenkrwt stala 15 000kc. Najel si na ni 150tkm. Potom si koupil aftermarket za 7000kc a najel si 30000km nez zacala cvakat. Kdyz dnes koupupis original,tak stoji 10 000kc ale najedes 100 000km. Aneb nejsem tak bohaty abych kupoval levne veci.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jo to je tak asi se vším ... i s bateriemi do hodinek.
    Nicméně se tedy naskýtá otázka, zdali náhradní díly, které bych získal při opravě vozu v autorizovaném servisu nebyly shodné kvality (popř. ty samé) jako ty, které seženu jinde (při snaze zakoupit nejdražší variantu - jako ty má ložiska).

    Vzhledem k tomu, že marže z prodejů nových vozů v dnešní době již tolik nenesou (resp. vůbec) jako v dobách minulých, tak se autorizované (myšleno značkové) servisy snaží vydělat a servisech.

    Edited by acesky

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdravim, je to tyden, co jsem si koupila superba 2012 2.0 tdi 124kW, 4x4. Nejdriv nefungoval jen cudl na stredovym panelu na otevirani patych dveri, tak mi na Jarove sdelili, ze je to kabelazi, oprava 8.000,- inu dobra, moje blbost, ze jsem si to nezkontrolovala driv. Ale co me stve mnooooohem vic je to huceni od prednich kol mezi 100-120km, jde to az do vibraci, myslela jsem si, ze je to aerodynamikou, ale tak snad to auto neni delany za stravenky jako dacia😁 na Jarove jsem popsala to huceni, oni ze se na to podivaji.... nic nenasli, zadny spatny lozisko, nic neslyseli, cili jsem asi blazen...😏 pneumatiky jsou continental, tak snad by tolik nehuceli a jak uz nekdo psal tak huceni neni v kuse ale prerusovany, opravdu mam investovat do lozisek i kdyz mi v autorizaku rekli, ze jsou v poradku?.... praskne mi z toho hlava 😒

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Ahoj, určitě doporučuji do ložisek investovat, zase taková cenová položka to není. Mně v servisu také tvrdili, že ložiska jsou v pořádku a po mém naléhání ejhle, je po hukotu. Pokud ani toto nepomůže a jelikož máš 4X4 zaměřil bych se poté na hardy spojku...

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jestli se auto rozkmitává jen v určitém rozsahu rychlostí, tak bych neřešil ani tak ložiska, jako spíš to, přes co jde hnací moment, tzn něco mezi klikovým hřídelem a koly - často se zmiňují hardy spojky.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Posted (edited)

    Ma najeto je 121tis. ze by takhle brzo spojka?🧐 je fakt, ze jsem pravym kolem vjela do diry a driv jsem ten hukot nevnimala.... Jinak mi prijde, ze je to auto hlucnejsi pri jakykoliv rychlosti, mela jsem pred tim dvojkovou oktavku 2.0 tusim 103kW a nedelela takovy kraval🧐 auto ani tak nekmita jako ze fakt prerusovane huci...

    Edited by KatySupII

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nemůžeš mít koplé kolo po té ráně? Nebo rozhozenou geometrii? Jinak, mluvilo se o hardy spojce, ne o spojce.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Ma najeto je 121tis. ze by takhle brzo spojka? je fakt, ze jsem pravym kolem vjela do diry a driv jsem ten hukot nevnimala.... byla to rana, gumy jsou nizkoprofilovy, takze mozna spis to lozisko, taky to nedela hned ale po mensim zahrati, no dnes to ten technik projede znova a pojede delsi trasu tak snad se neco objevi. Jinak mi prijde, ze je to auto hlucnejsi pri jakykoliv rychlosti, mela jsem pred tim dvojkovou oktavku 2.0 tusim 103kW a nedelela takovy kraval auto ani tak nekmita jako ze fakt prerusovane huci...

    Ahoj,

     

    koukni na můj obsáhlý příspěvek (viz výše), kde jsem se pokusil maximální měrou popsat můj problém s ložisky.

     

    Kdysi jsem četl názor, že pokud vůz stál dlouhou dobu, tak se mohly vymačkat kuličky v ložisku do jejich pouzder a pak se může objevit toto hučení (jednalo se o Superb II 3.6 4x4, který je těžší na předek).

     

    Popisoval jsem i zkušenost mého známého automechanika, který věnoval mému vozů značnou pozornost a vůli v ložiskách vyloučil. Nicméně jejich výměna můj problém vyřešila. Když jsem následně v ruce zkoušel původní vymontovaná ložiska protáčet v ruce, tak v jednom byla velmi nepatrná vůle a druhé při otáčení velmi jemně zadrhávalo.

     

    Nejsem si jist, zdali "vyjetí" díry ve vozovce mohlo mít za následek Tvůj zmíněný problém a nebo zdali se nejedná pouze o subjektivní pocit, který sis posléze vztáhla k nastalé situaci.

     

    Jak uvádí HonzaK., tak po "vyjetí" velké díry se spíše může stát tzv. "koplý" disk a nebo se rozhodí geometrie. Dle mých informací z autorizovaného servisu je právě geometrie u Superbu II velmi choulostivou záležitostí. Majitelé Superbu II často uvádí "plavání" vozu na vozovce při vyšších rychlostech a zejména současně s bočním větrem. Také mám tuto zkušenost, leč po udělání geometrie se toto tzv. "plavání" vozu výrazně snížilo. Cena provedení geometrie kol mě v autorizovaném servisu vyšla na 1 200,- Kč.

     

    AceSky

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 2 hodinami, KatySupII napsal:

    ... 

     

    Před hodinou, Honza K. napsal:

    ...

     

    Tak tak, hardy spojka. Ale chtělo by to vyjet na dálnici a pozvolna rozjet na 140. Pokud ten hluk/vibrace budou znatelnější, viděl bych to třeba na ten disk, anebo ložisko.

    Pokud za vyšších rychlostí vymizí, anebo se znatelně ztlumí, značí to nějakou rezonanci v pohonu, takže třeba tu vadnou spojku.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Od 120km to nedela, nevim jaky je rozdil mezi spojkou a hardy spojkou, jsem preci jen zenska😁ale i tak dik za tipy ✌️Stale cekam na telefonat, abych se nevysplhala na dvacku😬kolik vychazi hardy spojka?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zadní - Hardy spojka, neboli kloubový kotouč:

    Německá prvovýroba 3.508,- s DPH

    Škoda (prvovýroba) 11.246,- s DPH

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mně přední kola hučela nejdříve mezi 105 - 120 km/h.
    Po čtvrt roce už i mezi 70 - 85 km/h.

    • Thanks 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Acesky, zatim je to nejvice podobny tem loziskum teda😬je teda fakt, ze auto jim dlouho stalo, protoze pan mel novyho sluzebaka🤔

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Acesky, zatim je to nejvice podobny tem loziskum tedaje teda fakt, ze auto jim dlouho stalo, protoze pan mel novyho sluzebaka
    Já Superba kupoval s 212.000 km.
    Jestli byla ložiska měněna do té doby nevím. Musel bych si vyžádat servisní historii ve Škodě Auto.
    A připomínám, že mám obsah 3.6l, takže těžší motor.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 7 hodinami, auckland napsal:

    určitě doporučuji do ložisek investovat, zase taková cenová položka to není.

    pokud to není nutné, tak díly namontované ve výrobě bych neměnil - kvalita byť originálního díly je zpravidla horší.

     

    Teoreticky výměna ložisek může pomoci, ale nemusí to být primární příčina. Mohou to například dělat pneumatiky, případně polosa, jejíž vibrace se posunula do interferenčního pásma. Nové nezajeté ložisko či jakýkoliv díl uchycení nápravy to může načas utlumit.

    Podle popisu je to nějaká interference - to se pěkně blbě hledá. Začal bych tím nejjednodušším - vyváření pneu + geometrie - po projetí díry to ostaně není od věci.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 16 hodinami, Wittmann napsal:

    pokud to není nutné, tak díly namontované ve výrobě bych neměnil - kvalita byť originálního díly je zpravidla horší.

     

     

     

    Jasně, s tím souhlasím. Jen mluvím ze své zkušenosti, kdy mi bylo tvrzeno, že ložisko je v pořádku a mně jeho následná výměna vyřešila problém s hučením. ☺️

    • Like 1

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Naprosto souhlasím a přidávám se se shodnou zkušeností vyřešení problému s hučením od kol výměnou ložiska, byť i autorizovaný servis tvrdil, že to tím není.

    Nicméně i souhlasím s názorem, že původní díl má zpravidla vyšší materiálovou kvalitu, než jakýkoliv následný náhradní díl (u již nevyráběného modelu vozidla), byť označený jako "originální".

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Tak dneska mi volali ze servisu, ze vzali auto na dalnici a potvrdili mi me tuseni o spatnem lozisku. Jen teda ze je spatne leve lozisko, myslela jsem ze prave. Novy nahradni dil 5.000,- prace 2.200,- pry 10 let od konce vyroby musi splnovat kvalitu stejnou jako u noveho automobilu. Tak doufam ze uz bude vse ready😁✌️

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    před 4 hodinami, KatySupII napsal:

    pry 10 let od konce vyroby musi splnovat kvalitu stejnou jako u noveho automobilu

    Ne, 10 let od konce výroby jsou povinni zajistit dodávku náhradních dílů.

    Ty nové díly ale nejsou nekvalitní, jen už prostě nevydrží tolik. Ostatně pokud přežijí záruční dobu, tak se kritérium "stejné kvality" splní. Žádná další definice tam není.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×