Přejít na obsah

1.4tdi - do cca 1800 otáček líné jak prase


Doporučené příspěvky

Ahoj všem,

mám krátce F1 1.4 tdi 55kw a jsem vcelku spokojen, jen mi jedna věc trochu vadí - do cca 1500-1600 otáček je to líné jak prase! :-)

Jak se dostanu do 2000-2500, tak to jede krásně a jsem fakt spokojen, nicméně ty nižší otáčky mi trochu zatím dělají problémy. 

Je to můj první diesel, takže s ním asi ještě neumím jezdit, ALE...

Zkrátka se chci zeptat, jestli to mají všici majitelé 1.4 tdi, nebo mám něco špatně já? :-)

 

Rozjezdy jsou někdy utrpení... rozjedu se na jedničku... dám dvojku, která spadne tak do 1500 otáček (možná míň) a prostě to nejede.... mám chuť říct ženě ať vystoupí z auta a jde tlačit... jak se dostane do 2000 tak zátah a jedeme... :-D 

 

neříkejte, že to z té jedničky tak točíte, abyste po přeřazení měli kolem 2000 otáček na dvojce :)

 

Chtěl bych tedy poprosit majitelé tohoto motoru, aby mi napsali nějaké ty dlouhodobější zkušenosti a rady, jak jezdit/řadit s tímto motorem...jistě to už máte vychytané, tak se prosím prosím podělte :-)

Děkuji a nesmějte se mi :-)

 

jinak teď jsem měnil všechny filtry, olej... rozvody mě zatím čekají, ale těmi to snad nebude.

Editováno: , autor: kosumberak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No záleží z čeho si přešel že Ti přijde že to je líné.

Turbo zabírá někde kolem 2000otáček proto Ti to pak zabere :D Ano do 2000 je to obyčejný 3válec SDI :D Rozjezd musíš vychytat,u mě to je v klídku do 2k jedničku a pak dvojka a u kámoše to musím vytočit tak do 2,5 -3k aby to pak jelo....:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdil jsem se silnějšíma benzínama, ale srovnávám to i se služební fábkou beznín 1.4 a prostě ty rozjezdy byly lepší s benzínovou fábkou... v čem to máš Ty jiné oproti mě a Tvému kamarádovi? Mám stejný motor a pokud jedničku vytočím do 2000 a přeřadím na dvojku tak to dost klesne a pak je to právě líné jak blázen :-)

Musím uznat, že jsem byl ze začátku trochu zklamaný, ale je to má vina.. strejda mi kdysi půjčil svou toyotu avensis 2.5l tdi a tam prostě můžu jet po městě klidně na 4ku a je jedno jestli je to do kopce apod..prostě ta čtyřka to hravě utáhne a vždy se rychle rozhýbe... nevím proč jsem si myslel, že to tak bude i s 1.4 tdi :-)))) zkrátka s fábkou musím pořád řadit..kor ve městě.. v Liberci jsou samé křižovatky, kopečky..a přijde mi, že pořád musím jezdit na dvojku.... ale to je asi tedy normální, že? 

 

edit: poraď mi, jak se mám na křižovatce rychle rozjet? s benzínem na to šlápnu a hned letíš.. s dieslem mi to prostě nejde! Na křižovatce se rozjíždím vždy pomalu! Možná je to tím, že se to bojím vytáčet.. tak nějak mám zafixováno, že bych dieslen neměl vytáčet např. do 3500 apod.. 

Editováno: , autor: kosumberak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, děkuji za nápad... budu dělat rozvody tak jim řeknu ať mrknou na tu váhu...myslíš, že by to mohlo dělat jo? sakra..myslel jsem že po všech filtrech mě už čekají jen rozvody..a nakonec ještě váha jo? :-) ale děkuji

jinak ta váha se musí kupovat nová, nebo se dá nějak vyčistit?

Editováno: , autor: kosumberak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já se do toho asi pouštět nebudu...ale v pondělí jde auto do servisu s výměnou tlumičů, tak jim řeknu, ať mi to vyčistí...

doufám, že to bude tím...možná by to i dávalo smysl..auto bylo koupeno z bazaru a když mi hned měnili filtry, tak říkali, že dlouho neviděli takhle špinavé filtry - byly úplně černé...přes jaký filtr jde ta váha?? je možné že by se takto mohla díky nevýměně filtru zašpinit??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

By bylo lepší to nalogovat, než začnu stříkat na váhu... Jinak motor z nízkých sílu nemá no, za studena tuplem, taková 1,8 TDDI 55kW má podstatně vyšší sílu při rozjezdech a při rychlým rozjezdu chce myslet na to, že motor jde velmi neochotně do otáček - spojku do záběru o chviličku dýl.

Jinak asi takhle by měla serie jet na trojku..

http://www.youtube.com/watch?v=7DhmUVkSnig

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobre diky za napady :-) ja jim to v servisu nadhodim jako napad a uvidim jak se s tim poperou.. Nechcimjim kecat do remesla, to asi nemaji radi :-) jinak zkusim to rozjet jako na videu... Zeptam se, na videu ma dotycny vypnute asr - prokluzovani kol.. (Rozsvicena kontrolka) Je v praxi nejaky duvod proc to vypinat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak v některých situacích se může vyplatit ASR vypnout... To video je moje a kontrolka signalizuje poruchu, resp. kvůli poruše odpojuje tento systém z činnosti. Kdyby si měl VAG-COM a kabel, tak ti na ten log tady někdo koukne, třeba já :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to vysokoobrátkový motor.Takže točit a točit ;) A při tom rozjezdu jen jí nalož přes 2500 otáček...Ona si zvykne,nebo je zvyklá :) Leckdy tu jedničku točím i do 4k Ae po městě na rovince kde se dá můžu dát i 5tku a bez problému(musím jet teda sám) JInak 4ka v pohodě :)

 

Dunění při 1600 ot?Zkus se podívat na volnoběžku alternátoru.Měl jsem ji zarezlou,měnil jsem za novou ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Super kluci, diky za rady :) koukal jsem na aukro
Co tohle?
http://aukro.cz/diagnostika-usb-kkl-vag-com-skoda-vw-audi-seat-cr-i3875683197.html

Stacilo by to pro ten zakladni log? Mam fabku rv 2004 po faceliftu

edit: tak ne, mam rok 2005, takže tento kabel asi nepůjde, když tam píšou do 2004

Editováno: , autor: kosumberak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám též 1.4 TDi ale 59kw v základu chip na 73kw a 245Nm a ten motor jede o poznání líp, sice to do těch 2 tis otáček je stejné ale potom je to síla, opravdu je ten výkon potom znát, a spotřeba stejná nebo nižší, záleží na noze. :kol-27:  já osobně bych dal chip, u té 55 to bude taky hodně znát. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Co se mě týče za chip jsem dával 5000,-Kč a auto bylo na brzdě před i po úpravě, a to si myslím je slušná cena. chip mám cca rok, a najeto několik tis.km a motor jde bez problémů, olej měním co 10tis/km, plus jsem dal i do oleje aditivum, a to bylo také znát..takže se toho neboj. :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fakt? A mohu se zeptat kde si to dělal? To je hodne dobra cena jestli to bylo pred i po na brzde :) ted setrim na rozvody a pak bych se vrhnul na chip :-) ikdyz.. S vykonem od 2000 otacek nemam az takovy problem.. Spis me stve do tech 1800 a to si psal ze se to nezmenilo :-) dnes jsem to chtel trochu protahnout a na 170 (dle tachace) to slo krasne.

Jen me zarazilo, ze od 2000 to zatahne a jede krasne ale od 3000 to jen vic rve a skoro nezrychluje.. Vyuzitelny prostor je tedy od cca 1800 do 3000... To je normalni?

Musim si na toho diesla zvyknout no :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano,je to normální stav ,mám 1,4 TDi 51Kw a přejsně jak popisuješ,máme jednoduché turbo s obtokem a tak to zabrání je cítit až kolem 2000 do těch 3000,dál už nemá smysl točit,krouťák podle diagramu značně klesá,proto už není ten tah.

Editováno: , autor: George77
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptám se jako neznalý... v čem je lepší točit trojku např do 4000 (kde je kroutak již minimální) a nepřeřadit na čtyřku, kde se dostaneme do otáček s rozumným krouťákem? 

Když jsem zkoušel lehce točit nad 3000, tak jsem hodně pociťoval jak to již netáhne..nedovedu si představit, že bych to točil na nějakých 4200... 

ty máš čip? 

nicméně s autem mám najeto asi jen 1200 km, takže nemám všechny styly jízdy ještě vyzkoušené. Ráno až pojedu do práce, tak to zkusím víc vytočit a uvidím :-)

Editováno: , autor: kosumberak
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Auto zrychluje podle velikosti kroutícího momentu na kolech, velikost tohoto momentu na kolech mění jednotlivé převodové stupně (převodový poměr), takže lehčí převodový stupeň zpravidla poskytne na kolech vyšší moment, než těžší převodový stupeň v nižších otáčkách, i přesto že v nich má motor vyšší kroutící moment.

 

On je tenhle motor v rozsahu použitelných otáček celkem zmetek, nicméně řadit v 3000 je podle mě až moc brzy, řadím nejdříve tak v těch 3500, ale nižší kvalty, 1, 2, 3 točím většinou k těm 4000... Čip nemám, viz vlákno o čipu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Panove mam stejny motor zaklad 59kw a chipnuty na 76kw a 263 nm najeto pomalu 300k zatim drzi turbo porad puvodni ale pod 2000 otacek to moc nejede a to mam podle grafu od 1600 otacek uz 200nm nejvetsi zatah kolem 2500 a kroutak pak prakticky konstantni kolem 240 nm az do 4000 otacek

takze chip muzu jen doporucit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...