Přejít na obsah

Alu kola (neoriginál)


celeston

Doporučené příspěvky

Někde v kole. Ale nemusí to bejt E8, ale třeba E11 nebo E9. Zjednodušeně řečeno E jako Evropa a číslo je kód země kde to bylo homologovaný. A v rámci EU se homologace z jednoho členskýho státu uznává v celý EU.

http://img833.imageshack.us/img833/8374/1004225.jpg

 

Mrkni se sem na tu stránku: http://www.topdrive.cz/pr-clanky/denni-sviceni-jak-na-to/

Je to sice vo denních světlech, ale homologace je tam pěkně popsaná
Ciituju: .....pod homologační značkou EX xxxx – (kde X je číslo státu kde byla provedena homologace a xxxx je číslo homologačního protokolu, například E4 0027.......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a na to jsi přišel jak? nebo si to jen všichni myslíte - přečtěte si co na to Ministerstvo dopravy zde - už se tu o tom psalo! pak nebude prostor pro nějaké dohady....

 

o "TÜV" konkrétně se píše pod bodem  B) 3) a 4)

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je sice hezký, ale tam de o zápis kol do techničáku (i na to tady je téma) Ale policajta nebo STK nebude zajmat canc papíru ať je od TÜV, Dekry, VÚMV. Musíš mít homologační značku na tom výrobku (skla, světla, kola..).

 

Jak by policajt poznal, že to Prohlášení o shodě je zrovna na to kolo. Polda nepozná jestli to je CMS C12 DMB nebo CMS C4 nebo CMS C10. Bo nemůže znát všechny kola jak vypadaj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co to je zase za strašení? možná je potřeba se trochu zapotit u přemýšlení a čtení..  :kol-28:

 

o tom se tam taky píše... Policajt to na disku neuvidí, neb je to zezadu disku (jen plech to má zepředu), Policajt (v ČR) se podívá online na komplet celý velký technický průkaz, resp. na vše co je v něm uvedeno! tedy včetně alternativních disků a toho co je tam dopsáno dodatečně!

 

STK vidí velký technický průkaz online - protože ho tam musíš předložit!

 

mimo to homologační značka bez zápisu ve velkém TP je ti úplně na hov*o!

 

poslední věta viz výše, tedy Policajt nepotřebuje nic poznávat má online přístup k údajům uvedeným ve velkém TP! a mimo to, když se mu to nebude znát, pošle tě na STK!

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne, bavíme se oba o tom  stejném... jen ty jsi to úplně nepochopil a trochu otočil a zobecnil, protože dotyčný se ptal na kola 6,5 x 16 ET50 a ty určitě u O III nejsou zapsány v TP !

 

teď píšeš o to, že jde o kola co jsou zapsány v TP.... ale opakuji ET50 tam nejsou (alespoň né v mém TP), tedy je třeba je zapsat dle toho postupu co jsem dal odkaz... a nikdo ti nezapíše kola, která nemají homologaci, pokud si koupíš kola se správným rozměrem, souhlas je to o homologaci a tehdy se doporučuje si nechat vystavit typový list od prodejce a ten vozit s sebou, na typovém listu je typ kola, nejen rozměr a název a to lze lehce v případě potřeby sidentifikovat s číslem na disku...

Editováno: , autor: Hravec
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale ty se bavíš o rozměru kol. Ale já když si koupím kola rozměru co dal do TP výrobce, ale nebudou mět homologaci, tak sem stejně v ... . A to že si dám na auto kola AEZ se mi do techničáku nezapisuje.

V tom,že se nezapisuje typ kola do techničáku se mýlíš.Správný zápis musí obsahovat kompletní rozměr ráfku,povolené rozměry pneu,případné omezení a TYP ráfku.

Proto se to také jmenuje "Typový list".Správný zápis by měl  tedy obsahovat i číslo KBA(ABE),které je zpravidla poblíž otvoru pro ventilek a hlavně je čitelné bez sundavání ráfku a umožňuje tak naprostou identifikaci ráfku při kontrole a jeho zapsání v TP(pokud je zápis  správně proveden).V neposlední řadě,při destrukci ráfku a následném vyšetřování odhalí přesný původ,eventuálně plagiát,ale to už jsme někde jinde.

Místo KBA(ABE) čísla je možné zapsat výrobce a obchodní označení ráfku,ale to už jakoukoliv identifikaci komukoli ztěžuje.

To,že se tak ve velkém měřítku neděje a zápis obsahuje pouze rozměry ráfku a pneu,není dané benevolentností úřady,ale spíš jeho "odborným" povědomím a znalostmi :)

Tím stačí zapsat jeden ráfek a pokud další stejných rozměrů,byť jiné značky a typu,můžeme na nich vesele jezdit,neb nám to úřední šiml ve své lajdáckosti umožňuje. :)

A ještě k dohadům KBA(ABE) versus TÜV :)

KBA(ABE) - protokol o schválení

TÜV - protokol o zkoušce

Proto na STK nemusí,(ale MOHOU) protokol TÜV akceptovat,pokud ho akceptovat nebudou,jediná možnost je navštívit akreditované pracoviště ,např DEKRA,TÜV-SÜD a nechat si vystavit protokol o schválení do provozu a s tím jít na STK.

Typový list sám o sobě není nic,proto je jeho nedílnou součástí KBA(ABE),nebo jeho český ekvivalent,kde jsou uvedeny všechny podmínky pro uvedení do provozu a které by STK měla zkontrolovat.Nekontroluje tedy jenom shodu údajů na TL a ráfku,ale i splnění technických podmínek,např.montáž kovových šroubovacích ventilků,úpravu lemů,typ podvozku atd.,které jsou právě uvedeny v KBA(ABE)Každý ráfek má jiné podmínky,v zásadě obdobné velikosti mají obdobné podmínky.

Přehled a překlad všech nejčastějších zde:

http://www.mdcr.cz/NR/rdonlyres/F70EEDDE-83FB-4428-819C-EC2502B226B7/0/AlcarBohemiaprekladyTUV_04_06.pdf

No a ještě zmínka k E  v kroužku.Nemusí být pouze na výrobku ,který je vyroben v EU,ale kdekoliv na světě.Podmínku je pouze ratifikace "Dohody o přijetí jednotných pravidel pro kolová vozidla a jejich části.V pořádku je tedy E8-ČR,E1-Německo,ale i E43-Japonsko,nebo E47-Jižní Afrika

 

 celeston - s ráfky CMS by jsi neměl mít problém,dovozcem je Benet s.r.o a je schváleným malo i vekoobchodním prodejcem ráfků CMS,měl by tedy poskytovat TL+KBA nutné pro zápis do TL. viz příloha

benet.pdf

Editováno: , autor: mikl
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 2 roky později...

ahoj, chtěl bych se zeptat, jestli někdo nemáte zkušenost s neoriginálníma kolama a jejich kvalitou. Například společnost: http://www.racing-line.cz a podobné.

 

Mám čerstvě O3 s originálními 16'' na zimních pneu a chci si je nechat na zimu a na léto bych chtěl nějaké 18'', ale moc nemůžu na webu nic originálního a jetého (co by se mi líbilo) najít a už vůbec ne v rozumných cenách. Úplně nejlépe bych to chtěl vše koupit s dokladem a možností odpočtu DPH.

 

Koukal jsem na kola ze Superba II FL, ale podle toho co pročítám, tak tam úplně nebudou sedět.. Proto hledám alternativy u jiných výrobců, ale nemám s tím zkušenosti a spousta lidí tvrdí, že jsou měkká a že často praskají..? díky moc za názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
  • o 4 měsíce později...

Ahoj! 
Mám takové dilema ohleně nových kol na Octavii III 1,6 81kw, chtěl bych koupit neoriginální RS kola , neboť se mi hodně líbí, ale nejsem si jistý aby to nebylo nějaké bláto.. abych třeba při prvním průjezdem díry v asfaltu, (znáte naše cesty, člověk chvilinku nesleduje cestu a najednou ďura ,že mu to zlomí žebra..) kola nějakým způsobem nepoškodil..

Máte zkušenosti s neorigo kolama? mam vyhlídnutého tohoto prodejce https://www.rsw-alu-kola.cz/cz-detail-7387-alu-kola-racing-line-gsk516-18x8-5x112-et45-sediva-lesteni.html 

Mám se raději připlatit za originál nebo si myslíte ,že bych nemusel mít strach? 


Díky za vaše názory :) 
Karlos 

Editováno: , autor: Ajvo1234
omylem odeslano
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...